Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: LP-mallinen kitara aloittelijalle
1
Fikaz
28.11.2009 00:12:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen lukenut noita "kitara aloittelijalle"-ketjuja jo varsin pitkään. Mutta en oikein ole saanut vastausta kysymyksiini. Eli, Les Paul -mallinen kitara jotenkin miellyttää. Tuon mallisia kitaroita olen löytänyt ainakin valmistajilta kuten ESP/LTD, Epiphone ja Ibanez. Merkillä ei varsinaisesti ole merkitystä, kun se on kohtuullisen laadukas hintaansa nähden. Budjetti pelkälle kitaralle on noin 400 euroa ja vahvistimelle se noin 100 euroa (mielellään efektejä omaava). Kitarassa ei tarvitse olla mitään turhia krumeluureja, vaan ihan pelkkä musta tai valkoinen on paras. Vaikeuksia tulee kuitenkin jo siinä, että pelkästään Epiphonella on tuohon hintaluokkaan sopivia kitaroita paljon: On Standardia, Standard Plussaa, Standard Deluxea ja niin edelleen. Musiikki, jota soittaisin, olisi pääosin rokkia ja oikeastaan kaikenlaista raskasta laidasta laitaan, mutta joskus myös rauhallisempi musiikki eksyisi harjoiteltavaksi.
 
Laitetaan muutama vaihtoehto:
 
http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_standard.htm (Oulussa musiikkiliike kauppasi Standard Ebonya 399,- säädettynä)
http://www.thomann.de/fi/gibson_melody_maker_ww.htm
http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_ec256_avb.htm
http://www.thomann.de/fi/hagstrom_ultra_swede_bb.htm
 
Toivottavasti joku tietävämpi osaisi valistaa minua.
 
Numb
28.11.2009 08:22:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kelpo kitaroita nuo kaikki ovat. Melody Makerin ehkä pudottaisin pois. Se on mainio kitara, mutta yhdellä single coil -mikillä ei se kaikkein monipuolisin.
 
Kapitalismissa ihminen riistää ihmistä, mutta sosialismissa kaikki on päinvastoin.
Tjero
29.11.2009 15:22:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta vaan se Standard sieltä Oulusta, jos tuolla hinnalla saat. Ja jos tulee ongelmia niin helpompi viedä takaisin liikkeeseen, kuin kuljettaa Saksaan asti.
 
O_o [Lunklist on paska maalivahti.]
Aloittelijatuke
29.11.2009 15:29:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tjero: Osta vaan se Standard sieltä Oulusta, jos tuolla hinnalla saat. Ja jos tulee ongelmia niin helpompi viedä takaisin liikkeeseen, kuin kuljettaa Saksaan asti.
 
Irtoiskohan tokailta mitään LP:tä tohon hintaan, vaikkapa käytettynä?
 
Elämä on jännää.
Fikaz
29.11.2009 15:31:10 (muokattu 29.11.2009 15:32:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suomesta kitara on tarkoitus ostaakin, Thomannia käytin sen takia, kun kaikki löytyi näppärästi ns. saman katon alta. Kuuntelun (ja ulkonäön) perusteella Epiphone tippuu pois joukosta. Ensi viikolla pääsen näkemään (toivottavast) Hagströmin ja ESP:n, joiden väliltä todennäköisesti valinnan teen, ellei ole jotain muuta varteenotettavaa ehdokasta?
 
Vahvistimeksi olisi tällä hetkellä tulossa Peavey Vypyr 15, ihan efektien takia. Onko jotain syytä jonka takia ko. vahvistinta ei kannattaisi hankkia? Olisiko esimerkiksi Line6 Spider IV 15 jostain syystä parempi? Rolandin Micro Cube ei kiinnosta.
 
Aloittelijatuke
29.11.2009 15:36:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fikaz: Suomesta kitara on tarkoitus ostaakin, Thomannia käytin sen takia, kun kaikki löytyi näppärästi ns. saman katon alta. Kuuntelun (ja ulkonäön) perusteella Epiphone tippuu pois joukosta. Ensi viikolla pääsen näkemään (toivottavast) Hagströmin ja ESP:n, joiden väliltä todennäköisesti valinnan teen, ellei ole jotain muuta varteenotettavaa ehdokasta?
 
Vahvistimeksi olisi tällä hetkellä tulossa Peavey Vypyr 15, ihan efektien takia. Onko jotain syytä jonka takia ko. vahvistinta ei kannattaisi hankkia? Olisiko esimerkiksi Line6 Spider IV 15 jostain syystä parempi? Rolandin Micro Cube ei kiinnosta.

 
Vypyriä taitavat pitää parempana. Itse en oo vypyriä testannu, mutta line6 spider III sarjan 15 vattisen mööpelin omistan. Ei mikään ihmetekele ole, aika paska.
 
Elämä on jännää.
Tjero
29.11.2009 17:44:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloittelijatuke: Irtoiskohan tokailta mitään LP:tä tohon hintaan, vaikkapa käytettynä?
 
Torilta ei nyt ainakaan heti löytynyt, kaupasta sellaisen saa irtoamaan n. 450-500 € hintaan. Jos liikkeestää löytyy niin kannattaa ehdottomasti testata ja verrata siihen Epiphoneen.
 
O_o [Lunklist on paska maalivahti.]
Seba
30.11.2009 00:27:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tjero: Osta vaan se Standard sieltä Oulusta, jos tuolla hinnalla saat. Ja jos tulee ongelmia niin helpompi viedä takaisin liikkeeseen, kuin kuljettaa Saksaan asti.
 
taas puhutaan vastoin parempaa tietoa?
Kokemuksesta voin kertoa että paljon helpompaa se on saksaan hoitaa takuuasiat, jos ne jotenkin tärkeimpänä mielessä on.
Yksi soitto tai maili saksaan, pakkaat kaman, sulle soitetaan upsilta ja sanot milloin ja mistä ne hakee sun kitaran, ja parin viikon päästä ne tuo sulle uuden. Ja takuu on 3 vuotta kotoisen vuoden sijaan.
 
Ei sillä, toki kannatan mieluummin suomesta ostoa joko kaupasta, tai vielä mieluummin käytettynä, kun hinta ja laatu kohtaa usein paremmin, ja saa yleensä eniten vastinetta rahoilleen.
 
Fikaz
30.11.2009 14:25:47 (muokattu 30.11.2009 14:26:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EC-256:tta ja LP Standardia uudelleen käpisteltynä: Epiphonen versio vakuuttaa syvemmällä ja "kermaisemmalla" äänellään ehkä enemmän. Vaikea tosin verrata, kun eri liikkeissä ja vahvistimilla ovat. Hintaeroa ei ole nimeksikään. Tokaita en muistanut kokeilla, pitänee käpistellä sitä ennen päätöstä. Voi kun se valinta olisi helpompi. :)
 
Yksi soitto tai maili saksaan, pakkaat kaman, sulle soitetaan upsilta ja sanot milloin ja mistä ne hakee sun kitaran, ja parin viikon päästä ne tuo sulle uuden. Ja takuu on 3 vuotta kotoisen vuoden sijaan.
 
Takuulla ei varsinaisesti ole Suomesta ostettaessa merkitystä, kun virhevastuu on kuitenkin myyjällä aina.
 
Seba
30.11.2009 16:59:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fikaz:
 
Takuulla ei varsinaisesti ole Suomesta ostettaessa merkitystä, kun virhevastuu on kuitenkin myyjällä aina.

 
Jep, samaa mieltä, ja kumosinkin vaan tuon että on paljon vaikeampaa hoitaa mahdolliset takuuasiat saksaan kuin suomeen.
Suomessa joudut itse kiikuttamaan laitteen mestoille, jätämään sinne, ja asiaan palataan ja homma hoidetaan parin kuukauden päästä jos sinne tarpeeksi usein soittaa.
Siis omalla kohdallani on käynyt niin.
 
2 eri saksalaisesta firmasta olen tilannut kamaa jota on tarvinnut takuuvaihtaa tai korjata, ja kummankaan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, vaan jopa music serviceltä soittivat asioiden nopeuttamiseksi kun ilmoitin rikkoontuneesta vahvistimesta.
 
Suomalaisilla on paljon opittavaa asiakaspalvelusta vielä, jos kaikki kokemukset saksasta ja suomesta kerätään yhteen ja vertaillaan :)
 
Aiheeseen itseensä: Osta silti käytetty niin säästät rahaa ja saat parempaa kamaa jos silmät pitää auki.
 
Tjero
30.11.2009 17:00:37 (muokattu 30.11.2009 17:01:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fikaz: Voi kun se valinta olisi helpompi. :)
 
Metsään et kuitenkaan voi mennä, otat sitten Epiphonen, LTD:n tai Tokain, ovat kaikki hyviä keppejä. :)
 
E: Seba kerkesi edelle, käytettynä kannattaa ostaa jos vain löytyy, mahdollinen jälleenmyynti arvo pysyy suht samana kuin ostettaessa.
 
O_o [Lunklist on paska maalivahti.]
Fikaz
30.11.2009 17:12:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen noita käytettyjäkin selaillut, ja muutama mielenkiintoinen on löytynytkin. Mutta uusi on aina uusi. Itse en mitään ensimmäistä "jotakin" ole ikinä kehdannut myydä pois, kun on jo sen verran tunnearvoa kehittynyt - tuskin myyn kitaraakaan, joten jälleenmyyntiarvo on toissijaista.
 
Fikaz
03.12.2009 14:57:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa nettiä selailtuani ja vaihtoehtoja punnittuani ostin Epiphonen Les Paul Standardin. Hyvältä kitara (ja vahvistin, Peavey Vypyr 15) vaikuttaa. Loppujen lopuksi Epiphone vakuutti mielestäni laadukkaammalla viimeistelyllään ja tummemmalla soundillaan. Olen todellä tyytyväinen.
 
Kiitoksia kaikille auttaneille!
 
Osteri
12.12.2009 16:33:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitkällisen hakemisen jälkeen olen päätynyt hankkimaan Hagström Sweden.
Hinta/laatu on käsittääkseni mielettömän hyvä, siis sen perusteella mitä kertaalleen kokeillut ja netistä juttuja lukenut. Varmistaakseni valinnan soittelin tänään myymälässä hetken Gibson Les Paul Standardilla ja taas totesin että se ei ole mun juttu.
 
On muuten hieno fiilis, kun ei tarvii laittaa 2000 euroa soittimeen ollakseen tyytyväinen.
 
tommium
14.12.2009 23:16:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä kanssa iski taas LP kuume ja tänään tilasinkin parin päivän tutkiskelun perusteella Hagström Ultra Sweden. Huomenna pitäisi olla kitara käsissä.
 
...mä sanon viimeisen sanan, Jasse on gay.
desert sessions
16.12.2009 00:52:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse kattelin tässä myös noita LP keppejä (aiheesta lanka samalla sivulla).
 
Päädyin Epiphonen Les Paul Special II'seen. Nyt sitä parisen viikkoa soiteltuna niin ei kyllä mitää valittelemista. Hieno kapistus. :D
 
Ei tosin ole sähkökepakoista paljoakaan kokemusta tämä kun on ensimmäinen mokoma.
Kuitenkin suosittelen. Kustantaa noin 150 ja on kyllä laadukas vehje; älä anna halvan hinnan hämätä. ;)
 
jepiii
21.12.2009 00:24:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=378627
 
halvalla irtoo
 
Trendkeel
21.12.2009 01:42:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No eihän toi ole edes näköinen + härski mainos.
 
Look mummy! There's a loud plane up in the sky!
//Eiku nyt mä tajusin. Vähän niinku Kelju K. Kojootti --> Trendi K. Iilimato. Eli oot iilis tästälähtien. - Antti1
Osteri
17.01.2010 02:23:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osteri: Pitkällisen hakemisen jälkeen olen päätynyt hankkimaan Hagström Sweden.
 
Lainaan itseäni. Joo, kävin kokeilemassa yllä mainittua skebaa ihan vakavasti ja onhan se aivan loistava. Mahonkia alusta loppuun ja kaikki kunnossa. Mutta kun se ei pärjännyt testissä vertailemalla omaan Washburn Idol:iin, niin jäi sitten vaihtamatta. Eipäs tässä muuta.........
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «