Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki III
1 2 3 4 5116 117 118 119 120122 123 124 125 126
Norppa78
23.11.2009 19:18:33
sumuhenkilö:
Tulipa mieleen (Off-topic), ihan kuriositeettina jos kasari vaan maistuu... Tämmöinen vähemmän sekava väsäelmä tuli väkerrettyä muinoin skabaan nro 127. Kasaria seesteisemmällä poljennolla:

http://maihinnousu.net/s/?song_id=5966

Olipas hieno, jännä sinäänsä että tuo olis voinut olla suoraan joku whitesnaken balladi tai sitten jotain Phil Collins tuotantoa..

Kyl kasari toimii.
Hieno tausta oli tuo sooloskabankin, harmi ettei ehtinyt osallistua.
apenaattori
23.11.2009 19:31:13
Mutta tämmöstä pitäis kyllä soittaa enemmän, että pääsis paremmin irti totutuista patterneistaan.

Joo juuri näin. Itse olen huomannut että duuritaustat tuottavat vähän enemmän ongelmia, kun tulee itse jamiteltua niin paljon mollijuttuja. Ideoita on mutta ne ei oikein siirry otelaudalle kyllin nopeasti. Inhottaa huomata että tulee vastaan kaikenlaisia typeriä rajoitteita kun ei jaksa piiskata itseän tarpeeksi treenaamaan kaikkea uutta ja pakottaa itseään mukavuusalueensa ulkopuolelle.
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
WanhaWetäjä
23.11.2009 23:04:04

sumuhenkilö:

Tulipa mieleen (Off-topic), ihan kuriositeettina jos kasari vaan maistuu... Tämmöinen vähemmän sekava väsäelmä tuli väkerrettyä muinoin skabaan nro 127. Kasaria seesteisemmällä poljennolla:

http://maihinnousu.net/s/?song_id=5966

Jo vain muistan tuon taustan!Ai se oli sun oma, hienoa! Tykkäsin kovasti ja tais siitä sitten voittokin tulla(?) tolla vedolla http://www.mikseri.net/playsong.php?id=330609
sumuhenkilö
25.11.2009 00:38:22

WanhaWetäjä: Jo vain muistan tuon taustan!Ai se oli sun oma, hienoa! Tykkäsin kovasti ja tais siitä sitten voittokin tulla(?) tolla vedolla http://www.mikseri.net/playsong.php?id=330609

Näinhän se taisi mennä juu. Hienoa viihdettä pistelit siihen päälle ja etenkin tuosta ihan lopusta olisi kyl Methenykin kateellinen :)
Se mitä tuleman pitää, pitää tuleman...
sumuhenkilö
27.11.2009 21:35:02 (muokattu 27.11.2009 21:36:14)

Simmoinen skaba tällä kertaa, kiitokset osallistujille! Ja onnittelut Tonskille vetovastuun kera!

Ja saapi ilmoitella jos laskuissa tapahtui erhe. Spadden ylimääräisen pojon siis jo huomioin, kuten äänestysketjussa mainitsin.
Se mitä tuleman pitää, pitää tuleman...
Tonski
27.11.2009 21:39:08

Joo siirrän vetovastuun mielelläni sellaselle jolla on taustoja/nauhotusmahdollisuuksia, mulla ei ole kumpaakaan. Hyvä skaba oli kyllä.
ihku
Juzpe
28.11.2009 17:06:10

Mulla ois yks kiva kasaritausta joka tosin kaipaa pikku edittiä... sellanen def leppard balladi tyylinen.... kelpaako? Voin käynnistää jos tonskille käy.
"Why don't you just fuck off?" - Michael "Duff" McKagan
Tonski
28.11.2009 17:39:25

Kaikin mokomin jos kehtaat ja tausta on, kiitti.
ihku
Jaz
29.11.2009 17:21:13

Juzpe: Mulla ois yks kiva kasaritausta joka tosin kaipaa pikku edittiä... sellanen def leppard balladi tyylinen.... kelpaako? Voin käynnistää jos tonskille käy.

Täsmälleen sama tausta oli skabassa nro 146 noin vuosi sitten.
WanhaWetäjä
29.11.2009 20:56:43

Jaz: Täsmälleen sama tausta oli skabassa nro 146 noin vuosi sitten.

Joo, saako käyttää samaa sooloa?No vitsi...

Aiwan sama, mulle passaa kyllä, toihan on normi kvinttikierto että voishan siihen jotain muutakin soittaa, toki suotavaa ois että samoja taustoja ei skaboissa käytettäis moneen kertaan, eikö?

Vaan miten niitä voi tietää mikä on ollut ja mikä ei?
Juzpe
29.11.2009 22:39:19

Täsmälleen sama tausta oli skabassa nro 146 noin vuosi sitten.

Ei ollu hajuukaa tästä... sori jäbät. No tonski sano että tausta on ookoo. Ja kaipa edellises skabas myönnetyn vetovastuun perusteella tonskilla on tässä myös viimenen veto-oikeus taustan suhteen.
Tonski
29.11.2009 22:44:44

Juzpe: Ei ollu hajuukaa tästä... sori jäbät. No tonski sano että tausta on ookoo. Ja kaipa edellises skabas myönnetyn vetovastuun perusteella tonskilla on tässä myös viimenen veto-oikeus taustan suhteen.

Musta oikeen hyvä tausta ja jos ei nyt kaikki tuu kynsin hampain vaatimaan että otetaan vääräuskoisten kierrätystaustat pois niin pidetään tää vaan. :D Varmaan kiva kuunnella sit niidenkin jotka siihen edelliseen osallistu että mitenkä on jälki muuttunu sittemmin. Ite latasin ton jo vois huomenna katella mitä keksis päälle.
ihku
Swan
29.11.2009 22:49:12
Hoh, vanha kunnon Total Guitarin 80's Rock Ballad ajalta miekka kivessä. Taitaa tuo kyseinen numero olla tallessa vieläkin.
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))> #26
S.M.A.K.
Juzpe
29.11.2009 22:50:52 (muokattu 29.11.2009 22:51:39)

Hoh, vanha kunnon Total Guitarin 80's Rock Ballad ajalta miekka kivessä.

Niinpä. Sain yheltä ex-bändikaverilta kasan noita wanhoja miekka kivessä-aikakuden taustarainoja... on niiden kans kiva tiluttaa. Ei sellasta huippukamaa enää missään "uutena" julkasta.
Lennu
30.11.2009 01:32:18

Mäkin muistan tän :D Osallistuin silloin, "when we make love"
[kokarek: En kehtaa tuhlata aikaani niiden kommentointiin kun et sinäkään ollut tuhlannut aikaa niiden säveltämiseen.]
WanhaWetäjä
30.11.2009 02:18:38 (muokattu 30.11.2009 02:19:16)

Tonski: Musta oikeen hyvä tausta ja jos ei nyt kaikki tuu kynsin hampain vaatimaan että otetaan vääräuskoisten kierrätystaustat pois niin pidetään tää vaan. :D Varmaan kiva kuunnella sit niidenkin jotka siihen edelliseen osallistu että mitenkä on jälki muuttunu sittemmin. Ite latasin ton jo vois huomenna katella mitä keksis päälle.

Juu ei haittaa sinänsä, MUTTA...vastaisuuden varalle ; esim netista kopsatun taustan vois laittaa ensin ikäänkuin näytille kera kysymyksen "onko tämä tausta jo ollut"...

Tietty jos rakentaa ite taustan niin tätä ongelmaahan ei ole, toisaalta taas esim roots-skaboissa on jatkuvasti "sama" tausta, eli ne kolme duurisointua pikkasen erilaisella kompilla varioituina ja kenties eri laatikosta, jos ollaan vähän ilkeitä ja karrikoidaan ;-)

Mutta ainahan kaikkeen voi soittaa ns uusin mielin että onko tuon nyt niin kauheesti väliä jos tausta on jo ollut n vuosi sitten?
Kunhan ei ihan tavaksi tule...siis nuo wanhat jo aiemmin olleet taustat.
Juzpe
30.11.2009 10:45:11

esim netista kopsatun taustan vois laittaa ensin ikäänkuin näytille

Oikein tarkkaavainen lukija saattoi skabaketjusta huomata, että olin asettanut taustalle "valitusajan" joka päättyy tänään kello 15 eli noin 4 h 13 min kuluttua.
Aattelin, että vastaavantyyppinen menettely vois toimia joka kerta...
WanhaWetäjä
30.11.2009 18:44:55

Juzpe: Oikein tarkkaavainen lukija saattoi skabaketjusta huomata, että olin asettanut taustalle "valitusajan" joka päättyy tänään kello 15 eli noin 4 h 13 min kuluttua.
Aattelin, että vastaavantyyppinen menettely vois toimia joka kerta...

Enpä tuota edes lukenut kun luin Jazin kommentin taustasta ja kuuntelin sen myös itse.
Tuo olis kyllä ihan hyvä laittaa tuo joka skaban alkuun, eli jos tausta on jo ollut niin nopsaan viestiä skaban vetäjälle, vois laittaa jotain toista tilalle.

Wanha tausta on siitä hyvä että se löytyy koneelta valmiina, ainakin mulla on nuo kaikki Logic-biiseina, löytyy valmiit asetukset ja saundit, ei tarvi säätää, senkun soittaa ;-)
John Titor
01.12.2009 13:02:25

Se on just hyvä tausta. Minäkin innostuin lirputtamaan stn.
Enpä oo ennen soittanutkaan verisellä vibrakammella :D Kuulostaa muuten joltain 12-vuotiaiden punk-kitarainstrumentaalibändiltä. Verinen Vibrakampi.
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)