Aihe: Millä Ozzyn levyillä Randy Rhoads soittaa?
1 2 3
Eddie
04.03.2004 17:09:48

En tiedä, tuliko tää nyt ihan oikealla palstalle mutta kyselin vaan, että millä levyillä se Randy Rhoads oikein soittaa.
On jotenkin mennyt ohi koko kitaristi ja vaikka miestä on hehkuttu täällä M-netissäkin aikas paljon, en ole koko kitaristiin tutustunut. Nyt päätin.
"If you like metal, you´re my friend."
Fortune
04.03.2004 17:14:34
-Blizzard of Ozz (1980)
-Diary of a madman (1981)

Quiet Riotin I ja II kannattaa katsastaa myös.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Jani The Rock
04.03.2004 17:17:13 (muokattu 04.03.2004 17:17:30)

Ja Ozzy Osbourne/Randy Rhoads Tribute kannattaa myös tsekata. Siltä löytyy Randyn aikaisia livejuttuja.
Rough and tough and plenty mean.
PoLFus
04.03.2004 18:36:06

Ja Ozzy Osbourne/Randy Rhoads Tribute kannattaa myös tsekata. Siltä löytyy Randyn aikaisia livejuttuja.

Joo toi on ehoton jos Randystä tykkää!!!!

Mulla on kaikki nuo Randyn aikaset levyt. Randy on kyl jumala.
~ 7ender $tratocaster ~
kalkkuna
04.03.2004 18:36:37
Kannattaa myös kuunnella albumi Quiet riot - Randy Rhoads years.
Velli
05.03.2004 09:43:30
Randy on kyl jumala.

Jake E Lee lyö sen mun mielestä 10-7.
Eddie
05.03.2004 12:07:31

Mulla on kaikki nuo Randyn aikaset levyt. Randy on kyl jumala.

Mikä sen soittossa tekee siitä jumalan?
"If you like metal, you´re my friend."
Brian May jr.
05.03.2004 13:11:49 (muokattu 05.03.2004 13:18:57)
Mä saan varmaan turpiin tästä hyvästä, mutta mun mielestä kaikista Ozzyn kitaristeista toi Randy on se onnettomin räpeltäjä. Ihan oikeasti.

EDIT: Korjailin virheitä
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
Flash
05.03.2004 13:22:53

Mä saan varmaan turpiin tästä hyvästä, mutta mun mielestä kaikista Ozzyn kitaristeista toi Rhandy on se onnettomin räpeltäjä. Ihan oikeasti.

No nyt tuli turpaan. No ei vaiskaan. :) Mutta kuunteleppa Rhoadsin säveltämiä sooloja. Sitten kuuntele muiden Ozzy kepittäjien säveltämiä sooloja. Kyllä minusta Randyn soolot pesevät esim. Zakkin mielikuvituksettomat vinguttelut mennen tullen (ja mulla ei ole mitään Wyldeäkään vastaan, hyvä kitaristi). Pystyn hyräilemään lähes kaikki Rhoadsin soolot vaikka heti vaikka en ole aikoihin kuunnellut Ozzyn levyjä, mutta Wylden sooloja pystyn hyräilemään vain yhden. Jake E. Leen sooloja muutaman. Minusta Wylden vahvuus on väkevässä komppikitaroinnissa, ei niinkään mieleenpainuvien soolojen säveltäjänä.
Rock And Roll Can Never Die
Velli
05.03.2004 13:31:17
Mä saan varmaan turpiin tästä hyvästä, mutta mun mielestä kaikista Ozzyn kitaristeista toi Randy on se onnettomin räpeltäjä. Ihan oikeasti.

Mun mielestä Jake E Lee on Ozzyn paras kitaristi. Wylde taas on jotenkin tusinatiluttaja. Randya arvostan sen vuoksi että se teki pioneerityötä aikanaan heavykitaroinnin kehittämisessä, mutta kyllä se on jo ajat sitten jäänyt muiden jalkoihin. Niin monet ovat tehneet samalla tyylillä niin paljon parempia juttuja, kuten juuri Lee.
Herra Rapu
05.03.2004 13:35:35

Kaikki em. on helkutin kovia. Vaikeahan noita on laittaa mihinkään järjestykseen.
Paino ei ole mikään ongelma.
† FAT = MOTION †
EtG
05.03.2004 13:47:15 (muokattu 05.03.2004 13:47:35)
Randy on kyl jumala.

Ei sitä sillon aikoinaan pidetty jumalana, mutta heti ku se kuoli ni se leimattiin Jumalaksi ja luultavasti paremmaksi kitaristiksi ku mitä se oli....

tähän on varmaan monta mielipidettä
Pakkanen karistaa nudistit
sirdickyj
05.03.2004 13:49:09
Mun mielestä Jake E Lee on Ozzyn paras kitaristi.

Ehdottomasti ja kiistatta, ainakin mitä taitavuuteen ja monipuolisuuteen sekä musikaaliseen soittoon tulee.

Wylde taas on jotenkin tusinatiluttaja.

Onhan sillä leveet lahkeet ja se on bikerin näköinen. Lisäks se kyllä kompatessaan ja riffejä soittaessaan KÄSKEE sitä Les Paulia. Mutta taitavaa ja musikaalista soittoa...I don`t think so. Tavastialla Pride& Glory joskus vuonna -96, kolme tuntia soittoa vaikka eväät olis riittäny 45min. keikkaan, niin typerää aivotonta jammailua on harvoin kuultu. Siis puhutaan nyt asioista siinä mittakaavassa, johon ne kuuluvat, esim. Z. Wyldeltä pitäis olla lupa odottaa maailmanluokan meininkiä. Toista se olis ollu kun paikalla olis ollu esim. juuri mainittu herra E. Lee.

Randya arvostan sen vuoksi että se teki pioneerityötä aikanaan heavykitaroinnin kehittämisessä, mutta kyllä se on jo ajat sitten jäänyt muiden jalkoihin. Niin monet ovat tehneet samalla tyylillä niin paljon parempia juttuja, kuten juuri Lee.

Näinpä on. Esikuva kumminkin.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
kalkkuna
05.03.2004 13:55:12
Kannattaa porukan kuunnella kappale "DEE".
Velli
05.03.2004 14:55:36
Kannattaa porukan kuunnella kappale "DEE".

Niin mikä sulla on nyt sitten pointtina? Opettelin sen muuten toissa viikolla itsekin soittamaan.
Brian May jr.
05.03.2004 16:51:54
No nyt tuli turpaan. No ei vaiskaan. :) Mutta kuunteleppa Rhoadsin säveltämiä sooloja. Sitten kuuntele muiden Ozzy kepittäjien säveltämiä sooloja. Kyllä minusta Randyn soolot pesevät esim. Zakkin mielikuvituksettomat vinguttelut mennen tullen (ja mulla ei ole mitään Wyldeäkään vastaan, hyvä kitaristi). Pystyn hyräilemään lähes kaikki Rhoadsin soolot vaikka heti vaikka en ole aikoihin kuunnellut Ozzyn levyjä, mutta Wylden sooloja pystyn hyräilemään vain yhden. Jake E. Leen sooloja muutaman. Minusta Wylden vahvuus on väkevässä komppikitaroinnissa, ei niinkään mieleenpainuvien soolojen säveltäjänä.

Fakta: Randya ei arvosteta ihan turhaan, koska heppu on ollut heavykitaroinnin uranuurtajana yksi suurista.
Fakta:Kyllä, soolot jäävät jotenkin paremmin mieleen kuin muut
Fakta:Hepulla oli tekniikka hallussa, ei siinä mitään. Mutta: omasta mielestäni erittäin fakta:
Hepun soolot, nuo jotka siis paremmin muistetaan menevät överiksi niin Mr.Crowleyssa kuin Paranoid-tributeversiossa, vaikka tuo jälkimmäinen on kyllä aivan huippu. Heppu vetää jokaisen spiikin väliin niitä kamalia epävireisiä bendejään ja soolo on aivan kaameaa räpellystä, ei edes verrattavissa Iommin versioon. Kaikenlisäksi Randyllä oli mielestäny lähes aina huonot kitarasoundit.

Tämä siis oma mielipiteeni. Lee on kovin Ozzyn kitaristeista, jos minulta kysytään, ja Wylde nyt kuullostaa ainakin VAKAAMMALTA kuin Randy.
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
kalkkuna
05.03.2004 17:32:03
Kaikenlisäksi Randyllä oli mielestäny lähes aina huonot kitarasoundit.

Nojoo, tuosta voi olla montaa mieltä. Mun mielestä JMP super leadista on aika vaikeeta saada huonot saundit.
Lord of the strings
06.03.2004 11:48:01
The Ozzman comethin Paranoidissa Randy rillittää sen soolon ihan väärästä sävellajista.
"Onks Kekkonen viel hengissä?" - Ystäväni Emmi.
Fortune
06.03.2004 12:43:22
The Ozzman comethin Paranoidissa Randy rillittää sen soolon ihan väärästä sävellajista.

Ei minun muistaakseni.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)