Aihe: Valve king 112:n middle
1
eki71
29.11.2009 14:57:52
Onkohan tuo miten tyypillistä Valve king:lle, ettei middleä voi hirveästi laittaa lead-kanavan puolella? Omaan korvaan alkaa ainakin siristä hyvin nopeasti. Tuo vahvarin mukana tullut vihkonen kyllä esittääkin, että metallin/punkin soittamisessa middlelle suositellaan vain klo 7-9:ää. Toisaalta muilla vahvareilla olen saanut tanakampia soundeja selvästi suuremalla middlen määrällä. Valve kingin ominaispiirre? Vastaavia havaintoja muilla?

Pääasiassa olen käyttänyt seuraavia eq-säätöjä hevin veivaamisessa:
-treble: klo 14-15
-middle: klo 8-9
-bass: klo 15-16
-gain: klo 12
-reverb: 0
-resonance: klo 14-15
-presence: klo 13-15

Myös metal muffia olen käyttänyt Valve kingin kanssa. Silloin clean-kavavan puolella. Edellä olevat säädöt suurin piirtein samat. Muffista Vol klo 12, Dist klo 9-15 ja EQ:t klo 12:ssa (paitsi middleä pudotan silloin tällöin siitäkin). Tässäkin sama sirinäongelma kuin edellä esitetty lead-kanavan puolella.
M4ss3 m/
29.11.2009 15:28:16
Hyvim (pahasti) sirisee. Itsellä nyt klo 2:ssa middlet ja just sopivasti, mutta vähänkin enemmän niin sirisee jo ihan liikaa.
[hullu ukko: Särö pedalli musta slip knot ääni http://ultimate-guitar.com/metalzoneasaasdasd]
Lancelot
29.11.2009 15:57:47
Valvekingi on kyl mainettaan parempi vehjes. Itse aikoinaan sain ihan kelvolliset mökät bad monkeylla buustattuna. musanäytteestä löytyy lo-fi pätkä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)