Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kahdeksan surmanluotia
1
Nazareth
27.11.2009 21:09:15 (muokattu 27.11.2009 21:11:12)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mieltä olette tästä riipaisevasta teoksesta?
 
Itse Mikko Niskanen näyttelee Tauno Pasanen-nimistä henkilöä joka ampui neljä häntä pidättämään tullutta poliisia. Perustuu tositapahtumiin. http://fi.wikipedia.org/wiki/Tauno_Pasanen
 
Omasta mielestäni tuo on aika mielettömän hurja näkemys tapahtumista, Nälkämaan laulu alussa jo antaa tiettyä dramaattisuutta.
 
Sitkeä rotta.
padaa@dadaa!
27.11.2009 22:25:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus katselin DVD-version suurinpiirtein yhdellä katselukerralla (osien välissä pienet tauot) ja onhan tuo melkoisen riipaiseva teos.
 
widebit
27.11.2009 22:29:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jännä juttu että neljän poliisin tapon jälkeen on vielä armahdettavissa.
 
Prophet
27.11.2009 23:32:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väkevää draamaa, mutta pidän silti enemmän useista muista Mikko Niskasen elokuvista.
 
foetor ex ore
28.11.2009 03:49:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

widebit: Jännä juttu että neljän poliisin tapon jälkeen on vielä armahdettavissa.
 
Suuoomi finland, suomi finland!
 
juuso a
28.11.2009 08:34:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko vetää roolinsa uskomattomalla omistautumisella. Melkein sitä luulee, että se on kännissä niiden känniosuuksien aikana. Joku pari vuotta sitten tuli katseltua kyseinen teos pidennettynä versiona. Hyvin toimii.
 
One.
tsugaru
28.11.2009 12:24:58 (muokattu 29.11.2009 10:01:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika mieleenpainuvia käsivaraiset metsäkohtaukset ja krapulainen syyllisyydentunne. Lasten ja isän välinen suhde tuo kaikessa riipaisevuudessaan mieleen Pojat-elokuvan tai Ajolähdön. Riipaisevuus tai slaavilainen tunteellisuus taitaa ollakin näyttelijä-ohjaajan leipälaji. Onnistunut veto Niskaselta käyttää ei-ammattilaisia näyttelemässä.
 
No, olihanne tietysti pikkasen "hyvinsyöneen" näkösiä keskitysleirivangeiks, mut eise ainakaan mua silleen haitannu, ku ei täs oikeestaan ollu pääosissa ne ihmiset, vaan niitten puheet. NHR
Wolfgang
28.11.2009 19:55:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juuso a: Mikko vetää roolinsa uskomattomalla omistautumisella. Melkein sitä luulee, että se on kännissä niiden känniosuuksien aikana. Joku pari vuotta sitten tuli katseltua kyseinen teos pidennettynä versiona. Hyvin toimii.
 
Miulle on väitetty että se tosiaan veti hirveät perseet niitten kohtausten aikana... Tosin itse en ole koko leffaa edes nähnyt.
 
Don't think twice it's all right.
juuso a
28.11.2009 20:11:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wolfgang: Miulle on väitetty että se tosiaan veti hirveät perseet niitten kohtausten aikana... Tosin itse en ole koko leffaa edes nähnyt.
 
Sitä en kyllä hetkeäkään epäile. Näyttää meinaan juuri sille, että se on ihan kännissä.
 
One.
Nazareth
28.11.2009 20:14:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wolfgang: Miulle on väitetty että se tosiaan veti hirveät perseet niitten kohtausten aikana... Tosin itse en ole koko leffaa edes nähnyt.
 
En miäkään tiedä että mitkä elämäntavat Niskasella oli, mutta mä luulisin että se eläyty tohon rooliin ilman viinaa.
 
Sitkeä rotta.
Mechanizm
28.11.2009 20:43:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nazareth: En miäkään tiedä että mitkä elämäntavat Niskasella oli, mutta mä luulisin että se eläyty tohon rooliin ilman viinaa.
 
Itsekin muistelen Tarsalan jossain kertoneen että olisi kuppi maistunut kuvauksissa enemmänkin. Voi olla että muistan väärin, mutta eihän hän mikään varsinainen absolutisti ollut. Plus aikamoisista masennuskausista kärsi.
Hieno elokuva, hieno ohjaaja ja melkoisen roolin teki.
 
oulukyllosa
28.11.2009 22:40:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niskasen ohjaamat Päätalo filmit on huikeita.Varsinkin Martti Kainulaisen rooli Herkko Päätalona on paras veto Suomifilmissä ikinä.Ja kautta linjan niissä leffoissa näyttelijäsuositukset on täyttä rautaa enkä keksi siihen muuta selitystä kuin Mikko Niskasen.Kahdeksan Surmanluotia on hyvä mutta en oo ikinä vissiin täysin tajunnu sitä.
 
Gov`t Mulea ja Allman Brothers Bandiä oululaisittain coveroituna www.myspace.com/allmancousins
Boyakasha
29.11.2009 21:53:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä paras elokuva kautta aikojen, jonka itse olen nähnyt.
 
Ja nähty on satoja.
 
Röntgen-Jeesus
29.11.2009 22:46:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan loistava elokuva. Kerran vuodessa kun katsoo niin pysyy sellainen pienimuotoinen "herraviha" päällä.
 
Rob Halford on homo.
k1mm0
29.11.2009 23:25:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno elokuva on tämä, menee itsellä Suomi-leffojen kärkijoukkoon ehdottomasti. Ihan omanlaisensa tunnelma on kyllä tässä elokuvassa.
 
Itsekin olen lukenut, että Niskanen olisi tosiaan juopottelukohtauksissa juopotellut ihan oikeasti, jotta tulisi mahdollisimman autenttista jälkeä.
 
Aha, penis, esine paha!
Kannas-yhtye on netissä!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «