Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Audiovisuaalinen alue »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Oma kalustosi?
1 2
Sir Härö
27.11.2009 14:48:17 (muokattu 27.11.2009 14:49:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkäslaista arsenaalia kanssaihmisiltä löytyy? Kuvaatko digipokkarilla vai järkkärillä?
Handycamilla vai tuotantokameralla?
 
Itseltäni löytyy Olympuksen digipokkari, sonyn handycami sekä varsinaisena aarteena panasonicin f250 tuotantokamera 90-luvulta. Studio- ja keikkaperällä.
 
Digipokkarini on suoraan sanottuna paska. Hyvää kuvaa saa vain ottamalla salaman pois ja valaisemalla kohteen aikusten kunnolla.
 
Handycami on suhteellisen uusi. Kuvaa sentään miniDV- ja DVcam-kaseteille. Ihan ok peli arkisten asioiden dokumentointiin, liveshow -kuvaamiseen etc. Plussana firewire 400 liitäntä, joten voi matskut vetäistä suoraan koneelle kamerasta. Miinuksena toisaalta se että liitäntä on nimenomaan pienempi firewire 400, eli pitää olla perkeleen varovainen kun sinne sen liittimen tökkää.
 
Panasonic on vähän projektivaiheessa. Toimii hyvin, mutta varsinaisena projektina ajattelin väsätä kameran linssin eteen asennettavan croppauksen. Optiikka luonnollisesti pyörii, joten pitänee väsätä jonkinlainen häkkyrä, johon itse croppauspahvit kiinnitetään. Tietysti croppauksen voi tehdä jälkityönä, mutta mielestäni ko. kameran ajanhenkeen sopisi sellanen vähän softi "analogicroppaus".
 
Jos joku tietää jonkun joka tietää jonkun, jolla olisi tietoa että mistä kyseiseen kameraan saa toimivia akkuja ja akkulaturin, niin voisi laittaa pikaviestiä mulle. Tällä hetkellä mulla on kameraan vain verkkovirtaboksi, joka vähän rajoittaa kuvaamista.
 
Tällä tuottiksella ajateltiin toteuttaa seuraava lyhäri jonka kuvaukset alkanee vuodenvaihteessa.
 
Kertokaahan omista vehkeistänne.
 
If you can't convince them, confuse them
Kukkis 77
27.11.2009 18:22:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikällä on tommonen Canonin MiniDV-hässäkkä, oisko MVX-250 tai jotain sellaista. Sitten on Manfrotton ständi ja Sennheiserin haulikkomikki. Hyvin piisaa tarkoituksiini, eli eläinpor eikun musajuttujen ja kännivideoiden tekoon.
 
Oon kyllä himoinnut Canonin XL-ykköstä, mutta kun moista röpellintä ei enää valmisteta. Käytettynä yhden löysin mutta se sijaitsee jossain hevon kuusessa ettei jaksa lähteä testaamaan.
 
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
Suisiideri
27.11.2009 20:01:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkäs verran ootte noista minidv-vehkeistänne makselleet? 3ccd-kennolliset mini-dv kamerat tuntuvat olevan tooodella kalliita, enkä ymmärrä miksi eivät ole yleistyneet vieläkään. Kaipa se on se nauha, vanha formaatti, mutta todella pätevä verrattuna esimerkiksi levyihin. Yleensä noissa levylle tallentavissa kameroissa ei kovin laadukasta jälkeä taida olla.
 
Omasta kalustosta sen verran, että sitä ei sen kummemmin ole, kaverin handycamilla kuvaillaan, joka tallentaa nimenomaan tommoselle pikkuselle dvd:lle. Varmaan tän media-assarikoulutuksen jälkeen pitää hommata jotain kalustoa, että saa omia päähänpinttymiään toteuttaa.
 
If I can kill one man... Why not two?
Qsysi
28.11.2009 18:01:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuvia Nikonin D3000:lla, ja siinä parit putket välille 18-200. Eipähän tuo mikään ammattilaisen vehje ole, mutta jos nyt opiskeluajan menis tolla ja sitte jälkeenpäin hankkis jotain vähän järeämpää kamaa. Mutta kyllä silti kuvaajan rajoitukset tulee varmaan ennen kameran rajaa vastaan. Seuraavaksi tarttis varmaan kunnolliseen statiiviin investoida.
 
I reject your reality and substitute my own!
Sir Härö
09.01.2010 08:55:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eilenpäs laitettiin tuo mun Panasonic todelliseen tulikasteeseen. Ensviikolla lätkitään vielä vähän kuvia ja sen jälkeen kopioidaan materiaalit M-II kaseteilta DVcam-kaseteille jotta saadaan matskut jälkityöstettäväksi. Tarkoituksena on saada lopputulos jäljittelemään mahdollisimman hyvin kaitafilmiä. Eli jälkityötä tulee olemaan.
 
If you can't convince them, confuse them
Simo78
12.01.2010 23:07:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huomenna pitäis aloittaa ensimmäisen "oikean" musavideoni kuvaukset, mä mitään osaa ja en mitään omista, mitä nyt parilla hassulla videotyökurssilla ollut:-)- Pakko vaan tehä ite kun muut(kouluja käyneet ja lähes ammattitason vehkeet omistavat) eivät halua/suostu/jaksa/viitsi tehä, vahvasti veikkaan jaksamista/viitsimist;-).
 
No läpinät sikseen, faijalla on joku sonyn digikamera ja softanan pinnacle studio ja/tai windowsmovie maker. Kamera maksanut markka aikaan n.6000mk, ei kait se ihan paska voi olla? Saan käyttää miten on tarvetta, joten ihan heti tuskin omaa ostan...
 
Editointia oon harrastellut yhen oman bändi musavideon verran(nähtävissä netissä jos kiinnostaa) ja siinnäkään ei ollut liikkuvaa kuvaa. Toisaalta ei kauheasti väliä kamoilla, kun ei taitoakaan ole;-)
 
Suisiideri
14.01.2010 00:01:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos se kamera toimii ja sillä saa siedettävää kuvaa niin se riittää. Itse enemmänkin painottaisin valaistusta musiikkivideossa, yksinkertaisista kuvista ja hitaista ajoista saa jo todella mukavan näköistä jälkeä jos on hyvää valaistusta. Ellei sitten tarkoituksella tehdä jotain todella progea meesinkiä.
 
Jos et ole yhtään mitään ennen tehnyt niin:
 
Riippuen tietysti mitä hakee, mutta käsivarakuvaaminen kannattaa jättää suosiolla pois, se ei näytä kovinkaan hyvältä. Jalusta kannattaa olla olemassa ja jos vain jostain saa väsättyä dollya niin se on kans iso plussa. Muistelisin, että youtubesta löytyy jotain näppäriä kikkoja myös millä saa kivannäköistä kuvaa. Minkälainen biisi kyseessä, mitä lähdet hakemaan?
 
"War, war never changes"
Simo78
14.01.2010 00:15:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Biisi löytyy netistä(niinkuin kaikki) Coma Faction-Robert Johnson. Tänään kuvattiin tarina osuus, ulkona kuvattiin ja ilman valaistusta koska siitä ei mitään hajua ja eipä olisi mitään valoja ollutkaan:-). Sen verran kokemusta että tiedän ettein käsivaralla saa mitään järkevää aikaiseksi, jalusta oli käytössä. Juoni aika vitun yksinkertainen ja mä oon itse ainut näyttelijäkin, kun ei tähän hätään muita ollut käytettävissä--> ehkä vähän sellaista paskojen huumorisarjojen meininkiä tiedossa. Kuvakässärin tekaisin kyllä ettei ihan mitä sattuu tavaraa vain kuvailtu...
 
Bändi soittoa kuvataan sitten treenikämpällä ja sen saa hoidella tuo enemmän asioista tietävä, on siis bändiläinen mutta jätän tässä mainitsematta kuka niistä:-D. Siellä on nurkissa jotain valoja, millä jotain hämyistä soittokuvaa--> ei ees lähetä synkkaamaan, koska mun vähäisille taidoille ei järkevää ees yrittää.
 
Tavoitteet ei kovin korkealla, jos nyt saa vähän normaalia kotivideota paremman aikaiseksi niin hyvä, kuitenkaan tota ei varmaan missään muualla kuin youtubessa tulla näkemään. Ehken teen mustavalkoisen, kun ainakin jokunen aika sitten koulussa tehty lyhytelokuva näytti mustavalkoisena paljon värillistä tyyllikkäämmältä.
 
Suisiideri
14.01.2010 00:36:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No hyvä, että on kuvakäsistäkin tehty, kummasti helpottaa kuvausvaiheessa jos on ideaa, että mitä lähtee hakemaan. Ja liikaa materiaalia ei sitten voi ikinä kuvata ;) Varsinkaan kun kyseessä on kuitenkin seminopea biisi. Synkkauksella sinänsä ei hirveästi väliä, riippuen täysin kuvanvaihdon nopeudesta. Tietty soittajathan ne virheet vain huomaavat. Siinä mielessä kannattaa kysellä jotain testinäyttöjä.
 
Ja editoitavaan matskuun kannattaa sitten pitää aina taukoja. Vaikka sen jälkeen kun se on omasta mielestä valmis niin esimerkiksi viikko tehdä jotain ihan muuta ja sitten katsoa se. Kannattaa myös miettiä miten käyttää erilaisia efektejä tehosteina, jos käyttää. Mustavalkoinen juttu toimii varmasti aika hyvin. Vaikka kontrastina tarinaosuus värillisenä? Kaikkea kannattaa miettiä.
 
Jep, ulkona kuvaamisessa on aina se sähkön saaminen/isot virittelyt esimerkiksi jollekin isolle kankaalle, että saa valaisua. Juonikin voi olla yksinkertainen, mutta kannattaa miettiä sitä koukkua videoonkin, mitä katsoja odottaa loppuun asti? Kenties jotain kohtaamista, jonkin asian tapahtumista/tapahtumatta jättämistä?
 
"War, war never changes"
Sir Härö
14.01.2010 09:22:00 (muokattu 14.01.2010 09:28:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suisiideri: No hyvä, että on kuvakäsistäkin tehty, kummasti helpottaa kuvausvaiheessa jos on ideaa, että mitä lähtee hakemaan. Ja liikaa materiaalia ei sitten voi ikinä kuvata ;) Varsinkaan kun kyseessä on kuitenkin seminopea biisi. Synkkauksella sinänsä ei hirveästi väliä, riippuen täysin kuvanvaihdon nopeudesta. Tietty soittajathan ne virheet vain huomaavat. Siinä mielessä kannattaa kysellä jotain testinäyttöjä.
 
Ja editoitavaan matskuun kannattaa sitten pitää aina taukoja. Vaikka sen jälkeen kun se on omasta mielestä valmis niin esimerkiksi viikko tehdä jotain ihan muuta ja sitten katsoa se. Kannattaa myös miettiä miten käyttää erilaisia efektejä tehosteina, jos käyttää. Mustavalkoinen juttu toimii varmasti aika hyvin. Vaikka kontrastina tarinaosuus värillisenä? Kaikkea kannattaa miettiä.
 
Jep, ulkona kuvaamisessa on aina se sähkön saaminen/isot virittelyt esimerkiksi jollekin isolle kankaalle, että saa valaisua. Juonikin voi olla yksinkertainen, mutta kannattaa miettiä sitä koukkua videoonkin, mitä katsoja odottaa loppuun asti? Kenties jotain kohtaamista, jonkin asian tapahtumista/tapahtumatta jättämistä?

 
Niin. Fiksuna miehenä kannattaa lätkäistä käsikirjoitus paperille. Pelkät toiminnot, ei mitään tunteiden kuvailua. Netistä varmaan löytyy leffojen ym. käsikirjoituksia, joista selviää käsikirjoituksen rakenne.
Kässäristä kannattaa tehdä useampi versio.
Tarkkaan harkittu ja ajan kanssa tehty kuvakäsikirjoitus on oikeastaan jo sama kuin koko homma olisi puoliksi kuvattu. Jos kynä pysyy kädessä, niin kuvakäsikirjoitus kannattaa piirtää, mutta kuvakäsikirjoituksen voi tehdä myös still-kameralla.
 
Itse hoidan aina musiikkivideon editoinnin niin, että heti kun matskut on digitoitavissa, teen raakaleikkauksen vamiiksi heti ilman taukoja.
Tän jälkeen voi pitää sitä taukoa, mutta hetimmiten vaan hiomaan ja kokeilemaan vaihtoehtoratkaisuja. Ennen lopullista leikkausta kannattaa kuitenkin pitää se tauko jotta ajatukset asettuu.
 
Jos kuvakässäri kuitenkin tehdään vain suurpiirteisesti tai ei lainkaan, niin hyvän lopputuloksen varmistamiseksi kannattaa muistaa että jos saat kohteesta/toiminnosta yhden hyvän kuvan niin kuvakulmia muuttamalla saat siitä aivan varmasti vielä kaksi parempaa kuvaa.
 
Tavoitteet ei kovin korkealla, jos nyt saa vähän normaalia kotivideota paremman aikaiseksi niin hyvä, kuitenkaan tota ei varmaan missään muualla kuin youtubessa tulla näkemään. Ehken teen mustavalkoisen, kun ainakin jokunen aika sitten koulussa tehty lyhytelokuva näytti mustavalkoisena paljon värillistä tyyllikkäämmältä.
 
Kuvaan saa mukavasti munaa erilaisilla color correctoreila. Löytyy yleensä jokaisesta editointisoftasta. Itse käytän Color -nimistä ohjelmaa joka toimii yks'yhteen final cutin kanssa.
Värikorjailu saattaa vaikuttaa hankalalta, mutta on oikeastaan melko simppeliä kun vaan lähtee kokeilemaan.
 
If you can't convince them, confuse them
Simo78
14.01.2010 14:36:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkkaan harkittu ja ajan kanssa tehty kuvakäsikirjoitus on oikeastaan jo sama kuin koko homma olisi puoliksi kuvattu. Jos kynä pysyy kädessä, niin kuvakäsikirjoitus kannattaa piirtää, mutta kuvakäsikirjoituksen voi tehdä myös still-kameralla.
 
Tää nyt menee offtopiciksi aika pahasti, mutta kiitos poijat hyvistä neuvoista ja pitää nyt jatkaa vielä lisää:-D
 
Mulla oli tietyistä syistä aikaa keksiä idea ja tehdä kässäri pari ajomatkaa akselilla Helsinki-Hyvinkää ja lisäksi pari tuntia himassa:-D. Pitää jatkossa tosiaan harkita kuvakässärin tekoa still-kuvilla, koska oon ihan järkyttävän huonopiirtämään.
 
Juonikin voi olla yksinkertainen, mutta kannattaa miettiä sitä koukkua videoonkin, mitä katsoja odottaa loppuun asti? Kenties jotain kohtaamista, jonkin asian tapahtumista/tapahtumatta jättämistä?
 
Yritys oli luoda nimenomaan tuota, että katsoa odottaa jotain tapahtuvan ja yritin sisällyttää yllätyksen mukaan. Mutta miten onnistun onkin toinen asia, varsinkin kun piti ite vielä näytellä:-). Mutta jostain se pitää lähteä liikkeelle...
 
Leikkaaminen on mulle kanssa aika vierasta, joten pitää katella miten onnistuu nopeat leikkaukset. Mulla ei ole kiire saada valmiiksi ja ekan musavideoni(ei tosin ollut liikkuvaa kuvaa) tein about kuukauden aikana, lähinnä kokeilin ja harjoittelin editointiohjelman käyttöä. Aloin tekemään sitä treeninauhojen päälle(sama tempo kuin varsinaisessa äänitteessä), joten oli aikaa kokeilla ja säätää. Näköjään vaan kaikki pitää ite tehdä, jos jotain haluaa valmiiksi ja tulevaisuudessa näyttää että ite tekemisen määrä vain kasvavan:-)
 
Mä pistän videota tänne kun saan sen joskus valmiiksi, niin tietää sitten jatkossa mitä pitää tehdä paremmin...http://www.youtube.com/watch?v=6kXQBvkqolg&feature=player_embedded
Tossa on ensimmäinen tuotos, jos kiinnostaa...
 
Suisiideri
14.01.2010 17:23:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simo78:Mutta jostain se pitää lähteä liikkeelle...
 
Ehdottomasti. Kaikki nämä jutut on semmosia, että tekemällä oppii. Ja yleensä nimenomaan kantapään kautta tulee opittua moni jutuista, ainakin itsellä. Esim. kuvauspaikalla: *jep kamera on, jep jalusta on, jep mikki ja piuhat... hmm missäs lintulauta*
 
Leikkaaminen on mulle kanssa aika vierasta, joten pitää katella miten onnistuu nopeat leikkaukset.
 
Ei se oikeastaan sen kummempaa, siinä on vain enemmän työtä. Yksinkertaisesti tahtiin vain leikkaa järkevillä kuvakoon vaihteluilla. Kannattaa tsekata http://elokuvantaju.uiah.fi/oppimateriaali/oppimateriaali.jsp vaikka onkin hieman sekava sivu niin tuolla on kuitenkin paljon asiaa, esim kuvakoot.
 
"War, war never changes"
Simo78
14.01.2010 19:22:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suisiideri: Ehdottomasti. Kaikki nämä jutut on semmosia, että tekemällä oppii. Ja yleensä nimenomaan kantapään kautta tulee opittua moni jutuista, ainakin itsellä. Esim. kuvauspaikalla: *jep kamera on, jep jalusta on, jep mikki ja piuhat... hmm missäs lintulauta*
 
Ei se oikeastaan sen kummempaa, siinä on vain enemmän työtä. Yksinkertaisesti tahtiin vain leikkaa järkevillä kuvakoon vaihteluilla. Kannattaa tsekata http://elokuvantaju.uiah.fi/oppimateriaali/oppimateriaali.jsp vaikka onkin hieman sekava sivu niin tuolla on kuitenkin paljon asiaa, esim kuvakoot.

 
Muutamalla kurssilla aikanaan on ollut puhetta kuvakoista, eli jotain havaintoa niistä on. Mutta pitääpä tutustua paremmalla ajalla... Tietenkin tulevaisuudessa vois yrittää nakittaa sitä meidän rumpalia(kerrotaan nyt kuitenkin ketä vähän arvostelin) kuvaamaan, jotta jäis itelle pelkkä editointi--> kaveri on kuitenkin kuvannut aikasta paljon ja ihan myyntiin meneviä juttua, on vaan laiska saamaan mitään aikaiseksi:-)
 
Suisiideri
14.01.2010 19:25:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simo78: on vaan laiska saamaan mitään aikaiseksi:-)
 
Tämä on ihan yleinen juttu kaikissa videopuolen tyypeissä ainakin meidän opettajan mukaan :D
 
"War, war never changes"
Sir Härö
15.01.2010 09:27:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suisiideri: Tämä on ihan yleinen juttu kaikissa videopuolen tyypeissä ainakin meidän opettajan mukaan :D
 
Tää on korvien välissä.
 
Useinhan ongelma on siinä, että kun on idea ja siitä kirjoittaa käsikirjoituksen, voi alkaa tuntumaan siltä että ei kannata toteuttaa tai että tuotanto on mahdoton. Korjaantuu helposti sillä että varaa esituotantoon vaikka kuukauden aikaa ja hankkii hyvän tuottajan. Itse teen usein tuottajan hommia vaikken mikään tuottaja ole.
Pikatieltä liikenteen katkaisemiset ja ampuma-aseiden käytöt julkisilla paikoilla luonnistuu pirun helposti kun vaan ottaa puhelimen korvalle ja omaa sitä tietynlaista supliikkihenkeä.
 
Itse toimin parhaiten stressin alaisena ja tälläkin hetkellä on koko kevät niin täynnä projektia että ei edes uni tule ;) Deadlinet painaa päälle, mutta tuleepahan tehtyä ihan vitusti.
Lisäksi hyväksi havaittu keino saada hyvää jälkeä on tehdä kahta juttua samaan aikaan ja toinen näistä jutuista on jotain yksinkertaista ja helppoa.
 
Nimim. Dokumenttiin ruotsinkieliset tekstitykset ja siinä samalla sitten väsätä kahta tilausduunia ja yhtä omaa lyhytelokuvaa. Musavideo, muotinäytöksen monikamera ja se 15min lyhäri ;)
 
If you can't convince them, confuse them
Simo78
15.01.2010 10:51:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sir Härö: Tää on korvien välissä.
 
Sielläpä hyvinkin ja tuntuu sitä täällä musapuolellakin monella olevan samaa saamattomuuden vikaa korvien välissä--> on kyllä monet kerrat tehnyt mieli vetää kamat paskaksi ja sanoo että "vittu jätkät tää on nyt tässä, emmä mä enää jaksa":-D
 
Sir Härö
15.01.2010 11:25:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simo78: Sielläpä hyvinkin ja tuntuu sitä täällä musapuolellakin monella olevan samaa saamattomuuden vikaa korvien välissä--> on kyllä monet kerrat tehnyt mieli vetää kamat paskaksi ja sanoo että "vittu jätkät tää on nyt tässä, emmä mä enää jaksa":-D
 
Juu. Musapuolella saattaa olla vaikea valita 'työkaverit', mutta omissa tuotantoproggiksissa karsinta onnistuu helvetin helposti yleensä.
 
If you can't convince them, confuse them
Simo78
15.01.2010 12:34:33 (muokattu 15.01.2010 12:35:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sir Härö: Juu. Musapuolella saattaa olla vaikea valita 'työkaverit', mutta omissa tuotantoproggiksissa karsinta onnistuu helvetin helposti yleensä.
 
No toi mun kritiikki ei kyllä koska tän hetkistä bändiä, tai no ainakaan koko bändiä. Osan kanssa homma toimii ja hyvin. Lähinnä menneitä bändejä ja osaa bändejä joiden kanssa on ollut keikoilla, älistä on vaan haastavaa, kun lupauksia tulee mutta tekoja ei. Ja kyllä mä aika nopeasti karsin omalta ketä pyydän meijän kanssa keikalle listalta paskat pois... No nyt elämäntilanne sellainen, että on itsekin paitsiossa musahommista:-)
 
Ihan mielenkiinnosta mistä löytyy äijän duuneja, youtube? Jos kävis väijymässä vinkkejä...
 
Sir Härö
15.01.2010 13:08:55 (muokattu 15.01.2010 14:35:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simo78: No toi mun kritiikki ei kyllä koska tän hetkistä bändiä, tai no ainakaan koko bändiä. Osan kanssa homma toimii ja hyvin. Lähinnä menneitä bändejä ja osaa bändejä joiden kanssa on ollut keikoilla, älistä on vaan haastavaa, kun lupauksia tulee mutta tekoja ei. Ja kyllä mä aika nopeasti karsin omalta ketä pyydän meijän kanssa keikalle listalta paskat pois... No nyt elämäntilanne sellainen, että on itsekin paitsiossa musahommista:-)
 
Ihan mielenkiinnosta mistä löytyy äijän duuneja, youtube? Jos kävis väijymässä vinkkejä...

 
Grippi ja kamera-assausduuneja löytyy melkopaljon mm. http://villila.skto.fi yleisesti. Sieltä lyhäreistä ainakin korppi yössä jossa olin grippinä.
 
Leikkausta:
http://villila.skto.fi/videot/havana-black
 
Tuotanto, ohjaus, leikkaus:
http://villila.skto.fi/videot/death-multiplies
 
Ohjaus, leikkaus:
http://villila.skto.fi/videot/kevät
 
Kuvaus, ohjaus, leikkaus (kokeilua):
http://www.youtube.com/watch?v=ESDm9m5tG1w
 
Leikkaus (kans kokeilu):
http://www.youtube.com/watch?v=eCUXjklJa8Y
 
Leikkaus, kamera ja kamera extroissa +osa juonto haastattelupätkistä:
http://www.youtube.com/watch?v=E0BEmh1gcpY
 
Leikkaus + kamera-assistentti:
http://www.youtube.com/watch?v=VmpmAbra5zE
 
Tuossa noita valmiita. Löytyy vielä kosolti tilausduunia joka on toimitettu vain dvd:llä eikä löydy netistä ja niitä joita en ole nettiin laittanut.
 
Itseasiassa täytyisi pitää sellaset upload-talkoot ja vetästä kaikki johonkin.
 
edit. Varsinkin kamera ja jälkityökokeiluja, joissa sisältöpuoli on vähän toissijainen, pitäisi kaivella esiin. Mm. kaitafilmiefektiä on tullut tehtyä lähiaikoina ihan mielenkiinnon vuoksi jälkityönä. Ja on ihan vakuuttavaa matskua jopa.
Noita avantgarde-osaston duuneja (palamaan sytytettyä naakkaa ja ajankulumista time-lapse-meiningillä) olisi tossa valmiina.
 
edit. Siinä olis tota kaitafilmijuttua. Ei ihan uskottava, mutta visuaalisesti kaunis.
http://www.youtube.com/watch?v=V12U7Ud9Jn4
 
If you can't convince them, confuse them
Suisiideri
15.01.2010 17:01:06 (muokattu 15.01.2010 17:10:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sir Härö: Tää on korvien välissä.
 
Joo niinhän se on. On itselläkin tullut huomattua tuo, että ei sitä mitään saa aikaan jos ei ole kiire, mutta kun alkaa se deadline sieltä kalenterissa häämöttämään niin alkaa saamaan enemmän aikaan kummasti. Tosin kovin stressattuna ja kiireisenä työskentely vaatii sitten kyllä veronsa. Mutta muun muuassa monikameratekniikka Pumpeligaalassa viime kerralla oli todella mukava juttu. Aivan käsittämätön adrenaliinivirta koko ajan.
 
E: Hyviä pätkiä noissa linkeissä.
 
"War, war never changes"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «