Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Floikkarinne säädöt?
1 2
jussi1976
28.11.2009 11:00:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysyn teiltä, arvon saittilaiset, asiaa, joka koskee floyd-Rose - pohjaista kampea ja sen asetuksia omissa kitaroissanne.
 
Pidättekö sen vain daivaamista varten, vai kelluvana siten, että sitä voi renkuttaa molempiin suuntiin? Ja pidättekö sitä aina suorassa bodyyn nähden, vai hieman etukenossa? Ja jos ja kun, niin miksi?
 
Kiitän vastauksista.
 
Minushuman
28.11.2009 12:19:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tasapainossa, eli runkoon nähden suorassa. Miksi? No siksi, että voipi kammeta tasapuolisesti molempiin suuntiin. Ainakaan mulla ei ole mitään pakkomiellettä ainoastaan daivata. Kyllä sitä tulee temmottua ylöspäin yhtälailla.
 
"A man's got to know his limitations." - Harry Callahan
jussi1976
28.11.2009 12:55:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok. Lisää? Itse käytän sitä vähän etukenossa, mutta kertokaa lisää...
 
Jucciz
28.11.2009 12:58:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luin että Folkkarinne... joo, on talvirenkaat. Tä.
 
oiva tumpeloinen
28.11.2009 13:07:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Ok. Lisää? Itse käytän sitä vähän etukenossa, mutta kertokaa lisää...
 
Kaikki kait säätää tallansa jotakuinkin samalla tavalla sen vireenpitävyyden takia. Jos sen laittaa kovasti kenoon johonkin suuntaan, se ei välttämättä pidä virettä niin hyvin. Näin siis, jos pidetään talla kelluvana. Jos taas vedetään se kanteen, niin.......noh, sitten se on vedetty kiinni kanteen.
 
tender.insanity
28.11.2009 13:08:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Luin että Folkkarinne... joo, on talvirenkaat. Tä.
 
Oho, Jucciz erehtyi ja myönsi sen o_O Onpahan ihmeellinen maailma..
 
Jucciz
28.11.2009 13:09:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Oho, Jucciz erehtyi ja myönsi sen o_O Onpahan ihmeellinen maailma..
 
Mutta nokkelien sanankäänteiden siivittelemänä käänsin tilanteen silti ronskisti plussan puolelle.
 
tender.insanity
28.11.2009 13:42:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Mutta nokkelien sanankäänteiden siivittelemänä käänsin tilanteen silti ronskisti plussan puolelle.
 
Jes. Hyvin paikattu =)
 
Moimies
28.11.2009 13:49:31 (muokattu 28.11.2009 13:50:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä ne runkoon nähden suorassa ovat.
 
E: eikö se ole ikäänkuin tarkoituskin vai onko sitten mennyt jotain ohi?
 
Melodisen puoleista paahtoa >>> Vengeance Unleashed
Da Make
28.11.2009 14:02:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Runkoon nähden suorassa ja kelluvasti, toimii parhaiten sillä tavalla vaikkei niin kamalasti tule käytettyä. Onhan aikuisella miehellä hyvä airot olla.
Oikein miellyttävä kokemus tuosta toissapäivältä kun vaihdoin koko kielisetin kerralla, ja saman merkkiset saman paksuiset kielet (DR Tite-fit) menivät aivan täydellisesti säätöihin/vireeseen ensi yrittämällä. Koskaan ennen en ole onnistunut tässä floikan kanssa. Kaikki kielet siis irti, otelaudan putsausta varten.
 
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
jussi1976
28.11.2009 14:15:31 (muokattu 28.11.2009 14:16:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole mennyt ohi teiltä. Kyselen teiltä, onko minulta mennyt jotain ohi, koska mä en pidä sitä suorassa... :o)
 
Kertokaas lisää. Eli floikan kannattaakin olla suorassa bodyyn nähden, koska se pitää vireen paremmin? Onko tää tieto nyt sitten ihan fakta, että näin on?
 
lavaamo
28.11.2009 14:28:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Ei ole mennyt ohi teiltä. Kyselen teiltä, onko minulta mennyt jotain ohi, koska mä en pidä sitä suorassa... :o)
 
Kertokaas lisää. Eli floikan kannattaakin olla suorassa bodyyn nähden, koska se pitää vireen paremmin? Onko tää tieto nyt sitten ihan fakta, että näin on?

 
Kyllä se faktaa on että pitää olla bodyyn nähden suorassa. Tosin jotkut säätävät kaulaan nähden suoraan, jos kaulakulma on suuri.
 
Jos sulla on talla esim reilusti etukenossa, niin vaikuttaahan se actioniinkin. Kannattaa myös muistaa että jos säädät tallan korkeutta tolpista, tulee kielten ja jousten olla löysällä.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Mr. Speed
28.11.2009 14:39:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Ei ole mennyt ohi teiltä. Kyselen teiltä, onko minulta mennyt jotain ohi, koska mä en pidä sitä suorassa... :o)
 
Kertokaas lisää. Eli floikan kannattaakin olla suorassa bodyyn nähden, koska se pitää vireen paremmin? Onko tää tieto nyt sitten ihan fakta, että näin on?

 
Mikäs kitara sulla on? Tai no.. Mikä talla siinä on? Ja millasessa asennossa pidät sitä?
 
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
pekurides
28.11.2009 14:48:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musamaailmalta oli joskus 90-luvulla tullut charvelin mukana suomenkielinen printattu ohje floikan säätämiseksi ja siinä mainittiin että pieni takakeno olisi suositeltavaa.
 
Tämä tuli yhden käytetyn kitaran mukana ja oli muistakseni Oulun musamailman osoite mukana, eli siellä vissiin asentaja näin suositteli.
 
Suorassa täälläkin kantta vasten pidetään , pidin myös aikaisemmin hiukan takakenossakin enkä huomannut mitään eroa, pystyssä taas ei voi käyttää kampea kunnolla ja tatsi persestä.
 
They see me rollin, they hatin.
Johann Onn
28.11.2009 15:10:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: koskee floyd-Rose - pohjaista kampea ja sen asetuksia omissa kitaroissanne.
 
Blokattuna ollut jo viimiset 15 vuotta ja suorassa. Ei liiku mihinkään, eikä ole tarkoituskaan.
 
lukeman
28.11.2009 15:11:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suorassa bodyyn nähden. Tuo on optimaalisin asento koska EBMM/Morsessa talla on ns. yksitoiminen. EBMM Luke I:ssa on myös suorassa. Paras tuntuma ja myös toimivin.
 
jussi1976
28.11.2009 15:16:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mä olen käyttäny koko ikäni floikallisia malleja käytännössä vain, eli Ibanez JEM 7 VWH, Musarin Axis ja EVH Signature jne. Kaikissa on ollut kampi pienessä etukenossa. Mut tota et se vaikuttaa vireen pysymiseen, mä en ole edes tiennyt. Toi oli tosi tärkeä tieto.
 
Onko alkuperäinen Floyd-Rose teistä paras? Eikös Gotoh pitäisi olla kanssa pätevä?
 
Thule
28.11.2009 15:27:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös Gotoh pitäisi olla kanssa pätevä?
 
Jep, mm. Suhrin kitaroista löytyy Gotohin floikkareita.
 
Señorita mas fina, who's that girl?
Mr. Speed
28.11.2009 15:31:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: No mä olen käyttäny koko ikäni floikallisia malleja käytännössä vain, eli Ibanez JEM 7 VWH, Musarin Axis ja EVH Signature jne. Kaikissa on ollut kampi pienessä etukenossa. Mut tota et se vaikuttaa vireen pysymiseen, mä en ole edes tiennyt. Toi oli tosi tärkeä tieto.
 
Onko alkuperäinen Floyd-Rose teistä paras? Eikös Gotoh pitäisi olla kanssa pätevä?

 
Ainakin JEM:issä on kuitenkin joku kunnollinen Edge-johdannainen, ja niissä se talla saattaa näyttää etukenolta, koska se pitää verrata eri paikasta. Ainakin näin ite muistelen omista Iboista.
 
Onkos tossa Musarissa OFR, vai mikä siin on? Mietin kun ei Petrucci-malleissakaan ole, vaan se on joku erikoisempi? Entä tuossa EVH:ssa? Mun mielestä OFR on parast tuntumaltaan. Iban Edge-pro ei ollu mun mieleen yhtä hyvä. Suurin piirtein yhtä hyvin ne vireet piti, tai no OFR vähän paremmin. Varmaan säädöistäki kiinni. Ite tykkään tosiaan tosta originaalista eniten. Schallerin JT-talloja, tai Gotohin floikkaa en oo kokeillu.
 
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
jussi1976
28.11.2009 16:31:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OFR? Valaisepa mua lisää?
 
Ainakin ton Iban - siis Jemin, jonka yksi saittilainen just osti ja jonka kiikutin Treelle - säädöt tosiaan oli siten kuten aina säädän, eli se floikkari jäljiltäni hieman etukenossa. Iban floikkarithan on massiivisempia kuin alkuperäiset FR. Ihan noin niinkuin äkkiseltään funtsittuna miä isompi floikka on kooltaan, sitä enemmän se tietysti painaa ja sitä helpompi sen pitäisi olla silloin, kun kielet on paksummat. Itse käytän aina vain ja ainoastaan joko Ernie Ballin 9-42 tai Blue Steel samaa settiä. Toi jälkimmäinen - siis Dean Markley, tietysti, on mielestäni siitä hyvä setti, että se tuntuu olevan vähiten venyvä. Sitten siinä on myös erikoisempi saundi, josta pidän kovasti.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «