Aihe: Apulanta - Kuutio 5.11.2008
1 2 3 4 5
Cathi777
11.11.2008 10:04:07

Mun mielestä EVOEI sijoittuu Apulannan tuotannossa kolmannelle sijalle AKKM:n ja Kiilan jälkeen. Attackia tuskin tarvitsee perustella, kun taas Ehjä ja Kolme ovat legendabiiseistään huolimatta melko hajanaisia kokonaisuuksia levyinä. Aika Plastikista Hiekkaan oli puolestaan jonkinlaista muovisen suuruudenhulluuden aikaa. Itse asiassa kuulen samaa tässä uudessa levyssä. Kiilan aikana se oleellinen löydettiin, mutta nyt se on taas hukkunut.

Hienoa kyllä huomata miten tämä uusi levy jakaa mielipiteitä tai ylipäätään koko A-laudan tuotanto. Itse olen meinaan sitä mieltä, että tuo edellinen levy oli sellainen muovisen kuuloinen, mutta nyt on päästy taas sen paremman soundin jäljille. Kiila oli ehkä soundillisesti mukavinta, mutta biisimateriaali muutama ässäbiisiä lukuun ottamatta aika heikkoa. Plastikillahan onnistuttiin aivan loistavasti mielestäni siinä täyteen ahdetussa soundissa, koska se tuki niiden biisien tunnelmaa erittäin hyvin, ehdottomasti Apulannan parhaita levyjä.

Jos nyt pitäisi se oma top-3 levystö tältä yhtyeeltä laittaa niin se olisi seuraavanlainen:

1. Aivan kuin kaikki muutkin
2. Plastik
3. Ehjä
Only pop music can break my heart...
Hippoman
12.11.2008 00:28:43
Kolme kertaa nyt kuunnellut. Kyllä mulle uppoaa ainakin alustavasti paremmin kuin lähimenneisyyden Apis-tuotos. Todellakin.
Elämä auki...ja ranteet.
Exhausted
12.11.2008 23:20:49

Ehkä tässä levyssä on sittenkin ainesta. Mulla on kahdella viime levyllä ollut aluksi kiintopisteenä neljä ensimmäistä biisiä, nyt ne ovat kaksi ensimmäistä ja kaksi viimeistä, mutta niistä on hyvä lähteä liikkeelle.
sa-ku
15.11.2008 18:41:44
Mie khyl tykkään. Paljon paremmin uppoaa kuin tuo edellinen. Ei muita skipattavia biisejä kuin Vauriot joka ei toimi mulle oikein millään. Se tosin johtuu överistä radio-tykityksestä. Tällä hetkellä kovimmilta tuntuu Kaikki sun pelkosi ja Puolet.

Tosin tuossa pistin monen vuoden paussin jälkeen AKKM i-podiin ja tulipa todettua, että onhan se yksi kovimpia levyjä ikinä. Minulle.
Hannubal
16.11.2008 10:19:11
Itsekin tykkään tästä paljon enemmän kuin EVOEI levystä. Nyt ei ole juuri yhtään skipattavaa biisiä, vaan kaikki ovat yhtä loistavia. Edellisellä levyllä muutama eka biisi oli kuunneltava, mutta loput vähän niin ja näin. Nyt on ehtaa laatutavaraa alusta loppuun. Vauriot oli aluksi vähän liian tyypillinen radiohitti, mutta nyt sekin tuntuu jo loistavalta. Kaikki sun pelkosi voisi melkein olla Irinan biisi, kevyempänä. Toki moni muukin biisi, mutta esim. Ravistettava ennen käyttöä ja Elämänviiva toimii paremmin Apulannan rankkana tykityksenä.
Hyvää työtä, pojat!
Papaatti
18.11.2008 19:16:48
Ravistettava enne käyttöä o hyvä. Vaurioissa ketsi vaan hyvä. Niiku yleensä apulannalla, muuten ei oikein vauriot sävätyttäny.
Seek And Destroy
Exhausted
14.02.2009 17:21:44

Veikkaan seuraavaksi singleksi Ravistettava ennen käyttöä. Loistavan tarttuva biisi, jossa on vähän uudenlaista melodiaa Apulannalta.

Ding ding, we have a winner! :)
fuzz
14.02.2009 21:22:01
Ennen mulla oli jonkinasteinen kammo Apista kohtaan mutta tän uuden levyn myötä on alkanyt tykätä ihan kunnolla. Soi joka kerta kun olen koneella.
elämän tarkoitus on 42
Hannubal
14.02.2009 22:35:44
Ding ding, we have a winner! :)

Bingo! Jazzi! What do we have for him, Johnny? :P

Elämänviiva on ollut viime kuukausina eniten soinut biisi mulla.
Eivät juurikaan kosketa mitkään seinän toisen puolen sattumukset suojaan kuutioon kaikelta kasvan kiinni panssaroinnin sisäpintaan
Exhausted
15.02.2009 10:35:52 (muokattu 15.02.2009 10:36:11)

Mulle taas uudelta levyltä ylivoimaiseksi läheisimmäksi biisiksi on jäänyt avausraita Kaikki sun pelkosi. Menee heittämällä Apulanta top vitoseen. Toki kyllä Kirous, Kuution palaset ja Vauriotkin on kovia biisejä. Levyn yllättäjä oli Coheed and Cambria -henkinen Freestylemeikit. Levy tosiaan aukesi hitaasti ja nousi haastamaan omassa rankingissa EVOEI:n.
markku jokela
13.03.2009 08:36:30
Apulannan parhaat tuotokset on ehdottomasti Mikä ihmeen Apulanta -EP ja Tuttu T.V:stä -EP.
ten
14.03.2009 11:30:57
markku jokela: Apulannan parhaat tuotokset on ehdottomasti Mikä ihmeen Apulanta -EP ja Tuttu T.V:stä -EP.

Joo, saat huumorintajusta plussan kato!
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
Vaatturi
28.11.2009 02:10:14 (muokattu 28.11.2009 02:12:13)

Anteeksi, tämä ei liity kuutioon mitenkään, mutta ei perkele kun on pakko avautua...
Toni wirtasen kynä on terävä kuin mattoveitsen "alinmat kerrokset" siis ne jota harvoin käytetään
meinaan kuunnelkaa biisejä: Tulva, Neliöjuuri, rantavahdit. ynnä muita
itse täällä kusen hunajaa nuosussa... ehkä jopa tulta.

eipä tällä kommentilla muuta arvoa ollut, kun hehkuttaa apulantaa... mutta eikös me kaikki joskus erehdytä hehkuttaa omasta mielestämme hyvää bändiä.
Kuollut kissa hauku ei...
Exhausted
28.11.2009 09:26:30

Skebameizi:
Pidempi tauko voisi tehdä ihan hyvää..

No nythän sellainen sitten tulee
Caprichos
28.11.2009 23:39:46
Tossa alkaa muuten kello 00.30 uusinta Apulannan Kosketuksessa-esiintymisestä Yle Teemalla, jonka jälkeen tulee "Näin se tehtiin: Aivan kuin kaikki muutkin"-minidokkari. Jos joku tähän aikaan vielä tätä lukee ja sattuisi kiinnostamaan.
Lego
29.11.2009 05:27:18
Caprichos: Tossa alkaa muuten kello 00.30 uusinta Apulannan Kosketuksessa-esiintymisestä Yle Teemalla, jonka jälkeen tulee "Näin se tehtiin: Aivan kuin kaikki muutkin"-minidokkari. Jos joku tähän aikaan vielä tätä lukee ja sattuisi kiinnostamaan.

Perkele, kun tuli nukahdettua. Eikä mun säkällä tietenkään näy edes areenalta, vai onko joku sen sieltä löytänyt.
Exhausted
29.11.2009 12:36:15

http://www.youtube.com/watch?v=RZ4ncFHqFlY

Tämän välispiikin perusteella voisi päätellä että bändin "määrittelemättömän pitkä tauko" tarkoittaa juuri sitä mitä se bändeillä yleensä tarkoittaa.
Pedroz
29.11.2009 14:33:04

Exhausted: http://www.youtube.com/watch?v=RZ4ncFHqFlY

Tämän välispiikin perusteella voisi päätellä että bändin "määrittelemättömän pitkä tauko" tarkoittaa juuri sitä mitä se bändeillä yleensä tarkoittaa.

Tjaa, enemmän tuo minusta kuulosti tuon termin mollaamiselta vain.

Pitäisi kuunnella joskus Kuutiota, se on jäänyt aika vähälle soitolle. Pari edellistä levyä ovat varsin kovia, ihan bändin parhaimmistoa.
"Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
juici
03.03.2010 21:37:02

Käytetään vanhaa ketjua hyväksi. Tänään ilmestyi Apulannan singlekokoelma saagan kolmas osa eli Singlet 2004-2009. Kuunnellessani huomasin virheen, että raidat 7 (Tyttö heikoilla) ja 8 (Usko) ovat väärässä järjestykseesä. "Sisälle puhtauteen" raidan jälkee tulee "Usko" ja vasta sen jälkeen "Tyttö heikoilla" vaikka takakanteen biisit on toki painettu oikeassa järjestyksessä. Pieni särö kuuntelukokemukseen, kun alkuperäisen singlen biisit eivät tule kaikki peräkkäin.

Toinen asia joka herätti huomiota, että kokoelmalta puuttuu jälleen biisejä jotka olivat alkuperäisillä singleillä. Pahempi toistaan -singleltä puuttuu "Pahempi toistaan (Radio edit)" joka tosin alkuperäisessä kontekstissaan taisi ollaan vain vittuilua bändiltä, koska biisin ainoa kirosana oli vaimennettu. Mutta Armo EP:ltä puuttuu "Syöpä" ja "Valon juuri" -kappaleiden akustiset versiot.

Samaa ilmiöhän oli jo Singlet 1993-1997 -kokoelmalla. Mitä vaan -singleltä puuttui "Poistuisitko mun elämästäni (akustinen unplugged)" ja Liikaa -singleltä "Jenna (karaoke mix)". Onko tämäkin sitten taas bändiltä hatunnosto alkuperäisten singlejen ostajille, että teille on ne biisit mitä "uusintapainokse" ostajat ei saa. CD-levyillä olisi kyllä ollut tilaa poisjätetyille kappaleille.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)