Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland HD-1
1 2 3
hoqane
19.06.2009 21:35:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon tollasia aatellu himaan ku ovat kuulemma lähes äänettömät! Onko kenelläkään kokemusta noiden käyttämisessä kotistudio-äänityksissä, eli saako niillä asiallisen kuulosta jälkeen talteen vai tuleeko parempaa jälkee jollain raiturin plugarilla? Olisin kiitollinen, jos joku voisi vastata tähän :D
 
skin trade
24.06.2009 10:18:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olen noitakin näpläillyt! Laita kotistudiohommiin vielä pari satkua lisää ja hommaa jotkut muut Rolandit. Tuossa setissä kun soundivalikko ja muokkaukset on olemattomia. Jos haluat kaikkiin biiseihin samat rumpusoundit niin ok!!!! Hiljaiset ne kyllä on, mutta melko lelut kuitenkin.
 
DJ Tuska
31.10.2009 22:27:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itellä on hd1 setti voikos siihen vaihtaa td4 moduuliin?
 
-Dr.DW-
01.11.2009 14:42:21 (muokattu 01.11.2009 14:44:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DJ Tuska: itellä on hd1 setti voikos siihen vaihtaa td4 moduuliin?
Jos vaan takana oleva liitin käy, niin sitten!
Eikai niissä trigger signaaleissa mitään eroa ole!
 
LumPus
02.11.2009 14:02:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DJ Tuska: itellä on hd1 setti voikos siihen vaihtaa td4 moduuliin?
 
eipä voi. esim. basaritriggerit antaa "haitsusignaalia" hd-1 setissä. voit toki liittää midillä ykkösen nelosen aivoon kiinni ja ajaa saundit sitä kautta ulos.
Tom Miking
03.11.2009 13:25:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos kerran kotistudiohommista on kyse ja midin kanssa aikoo pelata niin eikös olisi järkevämpää kytkeä sitä HD1 -modulia midillä suoraan PC:hen, turhaa siihen on mitään nelosen moduleita laittaa?
 
rintapek
15.11.2009 00:57:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LumPus: eipä voi. esim. basaritriggerit antaa "haitsusignaalia" hd-1 setissä. ..
 
Onko toi joku ongelma? Jos liitin sopii, ni vaihtaa voi. Sielt bassarista ny joka tapauksessa saa sen haitsun lisäksi tarvittaessa vaik vihellystä tai trumpettia. Tehdasasetuksilla ehkä käy noin, mut halvimmassakin Jammussa pystyy rakentamaan riittävän määrän settejä ihan itte.
Kyl sielt basaritrigusta ny pitäis pystyä saamaan ulos just sen saundin mitä haluaa, jos vaan rumpuällissä semmoinen on tarjota.
 
One kind of music only - the good kind
LumPus
15.11.2009 11:02:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Onko toi joku ongelma? Jos liitin sopii, ni vaihtaa voi. Sielt bassarista ny joka tapauksessa saa sen haitsun lisäksi tarvittaessa vaik vihellystä tai trumpettia. Tehdasasetuksilla ehkä käy noin, mut halvimmassakin Jammussa pystyy rakentamaan riittävän määrän settejä ihan itte.
Kyl sielt basaritrigusta ny pitäis pystyä saamaan ulos just sen saundin mitä haluaa, jos vaan rumpuällissä semmoinen on tarjota.

 
On. Koita liittää hihat-kontrolleri bassorummuks. Siis se pedaali.
hoqane
20.11.2009 23:30:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo-o. Kiitosta vaan kaikille vastanneille. Itse olen mietiskellyt edelleen tätä Rolandin HD-1:stä tai sit uutena tuli vastaan tuo Alesiksen DM5 Pro Kit. Tarkoitus siis olis opetella tuota rumpujen soittoa ja tietty myös tehdä siten digitaaliraiturille rumputaustoja. Tuossa Alesiksen setissä kaiketi ois paremmin noita liitäntöjä ja soundeja kait sais paremmin muokattuakin....ehkä myös sais tuon moduulin vaihdettua. Tuossa HD1:ssä on siis vaan midi-ulos .... liekö sit sais kikkailtua siitä ulostulon myös kuulokeliitännän kautta, joskaan sehän ei tietty oo suositeltava tapa! Vai oisko sitten esim käytettynä tuo Rolandin TDK3:n hyvä vaihtoehto. Mielellään kommenntejanne edelleen vastaanottaen :D
 
Rivarissa ois tarkoitus soitella, joten ei se mikään "äänekkäin" tule kuuloonkaan!
 
south_of_heaven
22.11.2009 12:42:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hoqane: Joo-o. Kiitosta vaan kaikille vastanneille. Itse olen mietiskellyt edelleen tätä Rolandin HD-1:stä tai sit uutena tuli vastaan tuo Alesiksen DM5 Pro Kit. Tarkoitus siis olis opetella tuota rumpujen soittoa ja tietty myös tehdä siten digitaaliraiturille rumputaustoja. Tuossa Alesiksen setissä kaiketi ois paremmin noita liitäntöjä ja soundeja kait sais paremmin muokattuakin....ehkä myös sais tuon moduulin vaihdettua. Tuossa HD1:ssä on siis vaan midi-ulos .... liekö sit sais kikkailtua siitä ulostulon myös kuulokeliitännän kautta, joskaan sehän ei tietty oo suositeltava tapa! Vai oisko sitten esim käytettynä tuo Rolandin TDK3:n hyvä vaihtoehto. Mielellään kommenntejanne edelleen vastaanottaen :D
 
Rivarissa ois tarkoitus soitella, joten ei se mikään "äänekkäin" tule kuuloonkaan!

 
Jos sulta kerran löytyy Ezdrummer ja Superior, niin ei siinä muuta tarvitsekaan kuin sen midi outin. Noiden edullisempien sarjojen omat soundit eivät ole niihin verrattuna mitään.
 
Life in plastic, it's fantastic!
hoqane
22.11.2009 13:20:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

south_of_heaven: Jos sulta kerran löytyy Ezdrummer ja Superior, niin ei siinä muuta tarvitsekaan kuin sen midi outin. Noiden edullisempien sarjojen omat soundit eivät ole niihin verrattuna mitään.
 
Aivan, eli noilla midinä ja sitten muokkaa soundeja noiden kautta. Raskaampaa varten mulla on toi lisäosa to EZ:aan "drumkit from hell". Eli oisko toi HD-1 parempi vaihtoehto mun tapauksessa ku esim tuo Roland TD-3?
 
south_of_heaven
22.11.2009 13:35:10 (muokattu 22.11.2009 13:36:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hoqane: Aivan, eli noilla midinä ja sitten muokkaa soundeja noiden kautta. Raskaampaa varten mulla on toi lisäosa to EZ:aan "drumkit from hell". Eli oisko toi HD-1 parempi vaihtoehto mun tapauksessa ku esim tuo Roland TD-3?
 
No mä kyllä väittäisin, että TD-3 olisi huomattavasti soitettavampi peli kuin tuo HD-1, jossa on lelupolkimet. Jos haluat jotain raskaampaa soittaa, tuplien polkeminen lienee HD-1:llä lievästi sanoen nihkeää. Kannattaa ottaa huomioon, että TD-3:een saat vaikka kuinka hyvät pedaalit kiinni.
 
Vähän menee makuasioiksi eli haluatko valita mieluummin hiljaisemmat vai soitettavammat pelit. Itselläni on tuo TD-6 ja ei noista mitään ylitsepursuavan kamalaa möykkää mielestäni lähde, ja rivitalossa itsekin asustelen. Ainakaan tässä viimeisen neljän vuoden aikana ei ole tullut valituksia.
 
Life in plastic, it's fantastic!
hoqane
22.11.2009 13:44:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

south_of_heaven: No mä kyllä väittäisin, että TD-3 olisi huomattavasti soitettavampi peli kuin tuo HD-1, jossa on lelupolkimet. Jos haluat jotain raskaampaa soittaa, tuplien polkeminen lienee HD-1:llä lievästi sanoen nihkeää. Kannattaa ottaa huomioon, että TD-3:een saat vaikka kuinka hyvät pedaalit kiinni.
 
Vähän menee makuasioiksi eli haluatko valita mieluummin hiljaisemmat vai soitettavammat pelit. Itselläni on tuo TD-6 ja ei noista mitään ylitsepursuavan kamalaa möykkää mielestäni lähde, ja rivitalossa itsekin asustelen. Ainakaan tässä viimeisen neljän vuoden aikana ei ole tullut valituksia.

 
Kiitti nopeesta vastauksesta. Tarttee siis ruveta kyttäileen noita TD-3:a. Niillä pääsen varmaan hyvin alkuun!
 
south_of_heaven
22.11.2009 13:46:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hoqane: Kiitti nopeesta vastauksesta. Tarttee siis ruveta kyttäileen noita TD-3:a. Niillä pääsen varmaan hyvin alkuun!
 
Kannattaa kyllä, oma setti on sama kuin TD-3, paitsi että aivo on eri. Ja aivollahan ei kovinkaan paljon ole väliä, jos koneelle vedät midin. Itselläni ei ainakaan ole minkäänlaisia suunnitelmia uuden sähkösetin hankkimiseen, luulen että tuolla pärjää vielä vuosia. Rolandit ovat kyllä hyviä sijoituksia :)
 
Life in plastic, it's fantastic!
jari81
23.11.2009 21:57:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin itselle tuon DFH:n(1) Ez drummerin jatkoksi. Nyt olen kytkenyt sähkörummut midinä tuohon ohjelmaan. Tietääkö joku, miten saisin sähkörumpujen (Roland HD-1) tublabassarit kuulumaan ohjelmassa. Muuten homma toimii ihan ok, mutta en tiedä miten saisin haitsun vaihdettua bassorummuksi. Onko joku asetus pielessä vai eikö kyseisillä sähkörummuilla voi soittaa tublabassareilla DFH-ohjelmassa??
 
kanninen
23.11.2009 22:26:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jari81: Ostin itselle tuon DFH:n(1) Ez drummerin jatkoksi. Nyt olen kytkenyt sähkörummut midinä tuohon ohjelmaan. Tietääkö joku, miten saisin sähkörumpujen (Roland HD-1) tublabassarit kuulumaan ohjelmassa. Muuten homma toimii ihan ok, mutta en tiedä miten saisin haitsun vaihdettua bassorummuksi. Onko joku asetus pielessä vai eikö kyseisillä sähkörummuilla voi soittaa tublabassareilla DFH-ohjelmassa??
 
Luulisi siinä ohjelmassa sen vaihdon onnistuvan. Jos ei, niin kai siitä moduulista voi säätää, mikä MIDI-nuotti mistäkin polkimesta lähtee? Säätää sitten vaan haitsupolkimeen saman nuotin, joka siinä bassarissakin on.
 
jari81
27.11.2009 23:10:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luulisi siinä ohjelmassa sen vaihdon onnistuvan. Jos ei, niin kai siitä moduulista voi säätää, mikä MIDI-nuotti mistäkin polkimesta lähtee? Säätää sitten vaan haitsupolkimeen saman nuotin, joka siinä bassarissakin on.
 
Niillä moduulin asetuksilla, jolla voi soittaa tuplilla sähkörummuilla, ei voi soittaa tuplilla drumkit from hell- ohjelmassa. Ohjelma vaan lukee sen haitsuna. Onkohan ostettava parempi sähkörumpusetti, johon tulee oikeat pedaalit kiinni!? Tuli kyllä yllätyksenä tuo, ettei toista bassorumpua voi käyttää tämän ko. ohjelman kanssa.
 
hoqane
28.11.2009 00:49:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No onkohan sitten niin et esim noiden muiden Rolandien kanssa (TD-3) niin tuo Drumkit from hell ymmärtää tuplat?
 
rintapek
28.11.2009 01:51:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kovin kummallista.
 
Mun mielestä midi ei o ääntä vaan ainoastaan pahainen ohjaussignaali. Jos tahdon bassaria, ni sitä tulee vaik naputtaisin trigattua lehmänkelloa. Tai pahvilaatikkoa. Mulla on vissiin liian halvat lelut?
 
One kind of music only - the good kind
south_of_heaven
28.11.2009 04:05:07 (muokattu 28.11.2009 04:05:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Kovin kummallista.
 
Mun mielestä midi ei o ääntä vaan ainoastaan pahainen ohjaussignaali. Jos tahdon bassaria, ni sitä tulee vaik naputtaisin trigattua lehmänkelloa. Tai pahvilaatikkoa. Mulla on vissiin liian halvat lelut?

 
Jos ohjelmasta itsestään ei voi säätää, sun täytynee käyttää jotain midi mappeja. Kato löytyykö jostain valmistajan sivuilta, tai yritä google-haulla löytää jotain sun sähkörummuille sopivia midi mappeja. Näitä voi myös itse säädellä, mutta siihen on vähän vaikea antaa näin mutupohjalta neuvoja.
 
Life in plastic, it's fantastic!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «