Aihe: Mikä etunen päättärin kaveriksi?
1 2 3 4
HeavyMachinery
27.11.2009 17:30:29

hannlain: osu ja uppos :) ja lähtee tästä suoraan Matkahuoltoon hakemaan sitä fiftyä.
ja jos jollain on myydä mulle Quad, ni tarjouksia otetaan vastaan ;)
-Hannu

Katotaan ens viikolla :D

Tai sitten sää pistät sen fiftyn tähän suuntaan E530n kanssa...
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Estranged
27.11.2009 17:32:36
hannlain: osu ja uppos :) ja lähtee tästä suoraan Matkahuoltoon hakemaan sitä fiftyä.
ja jos jollain on myydä mulle Quad, ni tarjouksia otetaan vastaan ;)
-Hannu

Quadia ei voi kyllä kuin suositella, jos räkkiin etusta etsii ja ei halua mitään valikkohelvettiä. Tietty nyt muutenkin, loistava vehjehän se on.
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone
oiva tumpeloinen
27.11.2009 18:34:42 (muokattu 27.11.2009 18:35:14)
maxillaris: Lisäksi kokeilemisen arvoinen on se studio pre. Noita oli joskus 6 kappaletta samaan aikaan ja niissä oli hiukkasen eroja. Muutaman Quadin, studio pre:n ja formulan ja recton ja triaxiksen omistaneena suosittelen Quadia ja studio pretä. Erittäin hyvät puhtaat ja oikein miellyttävä smooth distortion. Jos vertaan omaan 60w MKIIC+ lead-kanavaan niin minusta tuo studio pre menee lähimmäksi.

Kun olet reilusti kokeillut, niin mitenkäs nuo Studion ja Quadin Heviärjyntä menee? Smooth ei kuulosta oikein heviltä, vaan hissisoolosoundilta. =)

E: Vai pitäisikö puhua Volvo-säröstä, mistä on ollut puhetta viime aikoina.
pekurides
27.11.2009 23:38:46

oiva tumpeloinen: Kun olet reilusti kokeillut, niin mitenkäs nuo Studion ja Quadin Heviärjyntä menee? Smooth ei kuulosta oikein heviltä, vaan hissisoolosoundilta. =)

E: Vai pitäisikö puhua Volvo-säröstä, mistä on ollut puhetta viime aikoina.

Ohimennen Sanoisin että lead saundista sen volvon smooothiun voipi löytääkkin vääntelemmällä sopivasti liukuequa mutta.... komppipuolella jos rankempaa ulosantia haetaan niin se pörinä on jotenkin suoran "in your face" ja pelkästään yksittäinen voimasointu kuulostaa agressiiviselta ja siinä särössä mukana rikasta kutinaa ja pärinää/pirinää sekä jotain sellaista syvää "gainia" mikä sopivasti miellyttää korvia.

sanoisin että rikas ja terve saundi ilman häiritseviä taajuuksia.

Sillä liuku equlla helevetinmoinen vaikutus.
Smoottia tai kirkasta kaikki löytyy scoopista ylimidlekkääsen, sweetspotti siellä jossain välissä...

Miinuksena voisin heittää että vaikkakin on agresiivinen ja tiukka soinnuliltaan niin demppisaundeissa ehkä hiukan hidas/löysä syttymään eli rytmijympytyksessä hiukan laiskasti reagoi vaikkapa ENGLeihin verrattuna... mutta rouhea ku mikä, mother of gain:)
They see me rollin, they hatin.
pekurides
28.11.2009 01:54:24

maxillaris: Juu..tuo smooth on mielestäni sellaista tiheää, pehmeää säröä:)

tiheä ja pehmeä aika kiva vertaus... tuleepi mark4 jotenkin mieleen...

Varmasti myös päättärillä osansa sopassa.

ikuna en ole pässyt MESAn omalla päätteellä testimään ja monet sanovat että se "simulclass" olisi suuri osa sitä MESAN saundia?(etenkin mk2c+?)

Semmoinen fiilis mulla että MESAN päättärit olisi jotenkin ehkäpä "smooth" tai "saturoituneita" hyvällä tavalla?

mie paukettelen VHT2150:lla ja se on sellainen luolamiesmäinen mörssäri millä melkein kaikki etuset kuulostaa aika helevetin rankoilta ja ehkä hitusen kuivemmilta?

Sen haluisin vielä studio preampista sanoa että se on niitä harvoja vehkeitä missä kirkas yläkerta ei ota pistävästi korviin vaan kuulostaa oikeestan hienolta:) eikä sen takia tarvi treblejä leikata ylenpalttisesti... tämä mielestäni harvinaista ja terveen saundin merkki.
They see me rollin, they hatin.
hannlain
28.11.2009 10:09:13
HeavyMachinery: Katotaan ens viikolla :D

Tai sitten sää pistät sen fiftyn tähän suuntaan E530n kanssa...

e530 potentiaalisesti vois lähteäkin (jos löydän quadin tilalle) mut Fifty saa toistaiseks jäädä. Tai testaillaan nyt kunnolla sitä ensin.
-Hannu
HraPerkele
28.11.2009 13:41:22

Perhana, olishan tuossa 500 € hintaluokassa vielä yksi etunen, Marshall JMP-1, ja vieläpä midiohjattava. Saisikohan tuosta high-gain soundia irti vai jääkö rokkitouhuksi?
Cleanit varmastikin paremmat kuin E530:ssä, otaksuisin?

Kellään sattumoisin kokemusta tuosta VHT-päätteiden kera?

Nytkin yksi JMP m.netin torilla ;)
HeavyMachinery
28.11.2009 14:00:24

HraPerkele: Perhana, olishan tuossa 500 € hintaluokassa vielä yksi etunen, Marshall JMP-1, ja vieläpä midiohjattava. Saisikohan tuosta high-gain soundia irti vai jääkö rokkitouhuksi?
Cleanit varmastikin paremmat kuin E530:ssä, otaksuisin?

Kellään sattumoisin kokemusta tuosta VHT-päätteiden kera?

Nytkin yksi JMP m.netin torilla ;)

Jmp:stä ei oikein sellaista modernia metalli soundia saa Metallica/Iron maiden osastolle kylläkin.
Jmp kliinit sanoisin olevan jotenkin tunkkaiset...
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
DJ Tuska
22.12.2009 17:25:38
itellä on tollanen behringerin v amp 2 etuaste ja sitten ihan vahvistimena line6 spider III niin kuin laittaisin tuon vampin siihen niin miten ohittaisin sen line6 oman etuasteen?
ReBeat
22.12.2009 17:31:59

DJ Tuska: itellä on tollanen behringerin v amp 2 etuaste ja sitten ihan vahvistimena line6 spider III niin kuin laittaisin tuon vampin siihen niin miten ohittaisin sen line6 oman etuasteen?

Kytket V-Ampin ulostulosta piuhan Spiderin efektilenkin paluuseen (jos siinä sellainen on).
jussi1976
22.12.2009 17:40:10
Joo JMP ei kyllä ole etusena kovinkaan kaksinen säröltään.
DJ Tuska
22.12.2009 17:45:40
ReBeat: Kytket V-Ampin ulostulosta piuhan Spiderin efektilenkin paluuseen (jos siinä sellainen on).

niin siinä on vaan joku sellainen paikka mihin sopisi netti piuha... noh asialle ei stten kai voi mitään
VIPMetal
23.12.2009 01:22:33 (muokattu 23.12.2009 07:09:45)

Kokemusta löytyy seuraavista:

Marshall JMP-1
ENGL E530
Mesa Rectifier Preamp
Mesa Triaxis

Itellä oli monta vuotta Marsun JMP-1 räkissä. Pelkästään siitä ei oikein modernia mättösoundia irronnut, kliinitkin olivat vähän niin ja näin, pikkurosoista puhumattakaan. BBE Sonic Maximizer auttoi tähän munattomuus ongelmaan ja sen myötä oli ihan siedettävä. MIDI-ohjaus plussaa siinä. Päätteenä oli Mesa Stereo2:fifty.

Vaihdoin jmp:n Mesan Recto etuseen ja pitkästä aikaa innostuin kliinisoundeista. Päätteenä tuo Stereo2:Fifty. Epäilemättä V1-paikalla oleva Telefunken vaikuttaa myös asiaan, mutta kyllä tuosta oon paremmat kliinit saanut kuin tähän mennessä mistään yllä mainituista etusista. Lonestarista napattu kanava kyllä toimii. Siitä saa gainia kääntämällä mahtavat Hendrix-pikkurosot (joita ei todellakaan saanut JMP-1sestä). Vielä kun BB Preampilla pääsis boostaamaan.. no ehkä joskus. Recto etusen säröpuoli vaati Marshallin jälkeen hieman totuttelua ja varsinkin tuo EQ. Mutta kunhan pääsi sinuiksi ja tajusi laskua etusen gainia ja boostata hieman ennen etusta, niin alkoi jyrähtää. Modern/Vintage moodi on myös hyvä G-majorin Midillä vaihtaa vrt. komppi/soolo säröt. Voin siis suositella tätä.

Samaan aikaan kun vaihdoin Rectoon, niin bändikaveri vaihtoi ENGL E530/ENGL 50/50 pääte settiin. Särö soundi oli periaatteessa ihan ok, tosin aivan erilainen kuin Recton. Mutta tuo kliini sitten. Molemmat huomattiin, että siitä ei vain kerta kaikkiaan saa miellyttävää kliinisoundia (verrattuna Rectifier etuseen). Diskantit täpöilläkin jäi tunkkaiseksi. Thunder-nuppiin verrattuna, joka oli myös kokeilla, niin siihenkin jäi karvan verran. Ehkä tuo E530 kuitenkin tuon marsun päihittää, riippuen mitä haetaan. Maideniin sitte marshallia.

Tämänpä vuoksi bändikaveri vaihtoi räkin Mesan Triaxis/2:90 settiin. Vielä en oo hirveän paljon ehtinyt kuulla tätä kattausta, mutta onhan se nyt aivan eri planeetalta kuin tuo E530. Särö on Mark-sarjalainen eli sitä gainia piisaa. Ja MIDIn takia riittää säätövaraa yms.

Mutta tämä ei varmaan aloittajalle ollut ihan budjettiin sopiva vaihtoehto. Mutta tuota Recto-etusta nyt saa melko edullisestikin, torillakin alta tonnin näkynyt. Mutta kannattaa kyllä kuunnella clippejä siitä Recto-soundista (särö), että onko se omaan makuun sopiva. Mielipideasioita tietenkin nämäkin ovat...
Osta Boss BF-3!
N33m0
23.12.2009 01:55:21

Itellä löytyy loistava taistelupari nimittäin Mesa Quad + VHT 2/90/2.

On tossa jokunen vahvari tullu jo kaluttua ja tyypattya läpi ja täytyy kyllä sanoa että quad pyyhkii kyllä kaikella lattiaa. Clean on aivan järkyttävän hyvä, en ole parempaa kuullut vielä missään. Särö on tietenkin tän laitteen vahvuuksia legendaarisen mark-sarjan soundinsa ja 5-alueisen graafisen eq:n ansiosta. Pikkurosot soivat musikaalisesti mutta säröä riittää lahkeita lepattavaan louhintaan asti, loistopeli, 8 etuasteputkea + aito jousikaiku, nam.

Eri asia sitten mistä sellaisen onnistut löytämään, omani löysin Hollannista satunnaiselta myyntipalstalta.
"Distortion always starts with the amp. Pedals just sit on top of the sound. They don't feel like a full part of it, just some fuzz on top."
- James Hetfield
Marzi
23.12.2009 02:55:14

Studio Pre:lle yksi ääni täältä. Jos 2 kanavaa + erikseen kytkettävä graafinen eq ja kaiku kuulostaa riittävältä. Irtoaa Petrucci-liidiä ja Hetfield-komppia + jazzahtavaa cleaniakin tarvittaessa. Rouhee peli oikeilla säädöillä, mut tarvittaessa myös tosi smooth. Santana-liidikin irtoaa. Relevehkeellä(G-Major, uudempi versio Rolandin fc-200:sta, mikä olikaan) tms. ja kanavat sun muut vaihtuu midivehkeelläkin. Viis putkea ja Mark 2C+ soundi tosi lähellä. Ilmeisesti tota voi modauttaa vielä lähemmäksikin jos haluaa.

Quadissa on ilmeisesti vähänkuin 2 Studioa kimpassa, ainakin jos kanavien lukumäärää tuijottaa. Muuten niin ei kuulemma saa sanoa. :)

Youtubesta löytyy ainakin Sfoglin Studio Pre -pätkää malliksi. Tais soittaa LaBrien soololla tms.
Tarpeeksi on liian vähän.
terolt
01.08.2011 14:36:37
Taannoin hommasin tosiaan Marsun el34 5050 ja VooduValven toiseksi rigiksi, Koch Powertone kakkosen viereen. Olen tässä puntaroinut Kochin myymistä, ja että hommaisin toisen räkkietusen. Mutta en tiedä onko siinä sinänsä järkeä...? Koch on kova peli, mutta saako pienellä rahallisella panostuksella suurta merkittävää eroaa aikaan? Lähinnä tuo Triaxis on kaihoisasti kummitellut mielessä...?

Koch myös painaa ihan helevetisti ja jos samaan painoluokkaan saan räkin kaikkine etusine ja päätteineen niin miksi ei?

Sinänsä tämä saattaa muutenkin olla myös omille nilkoille kusemista, sillä säätämisessä en ainakaan vielä ole kovinkaan tasokas, ja tuntuu, että nuo etuset on monesti aika "hankalia". On tismalleen tiedettävä mitä haluaa. Mutta tosiaan, saisin (ehkä) kuitenkin kompaktin ja vieläkin tasokkaamman, myöskin monipuolisemman setin, jos siirtyisen toiseenkin etuseen. Mitäs muita laadukkaita etusia voisi kuvitella hankkivansa siihen maksimissaan tonnin pintaan? Mesan vanhat tuotteet? ENGL? Whaat?

Lynkatakin voi. Siis mietteet siitä, miksi mun ei todellakaan kannata siirtyä pelkästään räkin maailmaan.

-Tero
Kaikki mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. http://myspace.com/terokurkimaki
lavaamo
01.08.2011 14:46:22
terolt: Taannoin hommasin tosiaan Marsun el34 5050 ja VooduValven toiseksi rigiksi, Koch Powertone kakkosen viereen. Olen tässä puntaroinut Kochin myymistä, ja että hommaisin toisen räkkietusen. Mutta en tiedä onko siinä sinänsä järkeä...? Koch on kova peli, mutta saako pienellä rahallisella panostuksella suurta merkittävää eroaa aikaan? Lähinnä tuo Triaxis on kaihoisasti kummitellut mielessä...?

Koch myös painaa ihan helevetisti ja jos samaan painoluokkaan saan räkin kaikkine etusine ja päätteineen niin miksi ei?

Sinänsä tämä saattaa muutenkin olla myös omille nilkoille kusemista, sillä säätämisessä en ainakaan vielä ole kovinkaan tasokas, ja tuntuu, että nuo etuset on monesti aika "hankalia". On tismalleen tiedettävä mitä haluaa. Mutta tosiaan, saisin (ehkä) kuitenkin kompaktin ja vieläkin tasokkaamman, myöskin monipuolisemman setin, jos siirtyisen toiseenkin etuseen. Mitäs muita laadukkaita etusia voisi kuvitella hankkivansa siihen maksimissaan tonnin pintaan? Mesan vanhat tuotteet? ENGL? Whaat?

Lynkatakin voi. Siis mietteet siitä, miksi mun ei todellakaan kannata siirtyä pelkästään räkin maailmaan.

-Tero

Tuohon säätämiseen ainakin auttaa kun hakee netistä valmiita presettejä, niitä kun hetken ruuvailee alkaa ymmärtämään millaisia soundeja koneesta irtoaa ja niistä on hyvä lähteä muokkaamaan itseä miellyttäviä soundeja.
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
oiva tumpeloinen
01.08.2011 16:30:49 (muokattu 01.08.2011 16:32:08)
terolt: Taannoin hommasin tosiaan Marsun el34 5050 ja VooduValven toiseksi rigiksi, Koch Powertone kakkosen viereen. Olen tässä puntaroinut Kochin myymistä, ja että hommaisin toisen räkkietusen. Mutta en tiedä onko siinä sinänsä järkeä...? Koch on kova peli, mutta saako pienellä rahallisella panostuksella suurta merkittävää eroaa aikaan? Lähinnä tuo Triaxis on kaihoisasti kummitellut mielessä...?

-Tero

Jos mä lähden vähän siitä lynkkausosastosta.....

Montako erilaista soundia sä yleensä kaipaat? Mä rakensin aikanaan isomman setin, missä oli nupin lisäksi kaksi eri etusta, mukaan lukien tuo mainittu Triaxis. Loppupeleissä mä purin koko setin palasiksi huomattuani, että käytännössä tulee kuitenkin käytettyä hyvin vähän erilaisia särösoundeja, puhtaista puhumattakaan. Enemmänkin eroja tuli muljutuspuolella, mutta perussoundit tosiaan pysyi enemmän vähemmän samana.

Tuosta mä opin oman käytön suhteen, että erilaiset soundit on aika pitkälti studiota varten mun käytössä. Mä en ainakaan enää montaa etusta työnnä keikalle kannettavaksi.

Tahtoo siis sanoa, että jos kantamaan joutuu paljon, koita löytää joko nuppi tai yksi etunen päätteen perään, mistä löytyy tarvittavat soundit. On kevyempi kantaa, eikä jääkaappipakastinyhdistelmää oikein kukaan nykyään katsokaan ihailevasti, kersoja lukuunottamatta. Asioista vähän kiinnostuneet katsoo ennemminkin, että dorka kantaa turhaan tolkutonta kasaa mukanaan. =)

Näin ainakin omalta osaltani. Mä olen pienentänyt nupista ja 10U räkistä nykyiseen nuppiin, yhteen multivatkaimeen ja pariin speduun. Ilman spedujakin pärjää, ne on vaan lähinnä jäänne tuosta wanhasta mentaliteetista kasata iso läjä. Siinä nopeat $0.02.

E: se pitikin sanomani vielä, että vaikka pinnassa on paljon nappulaa, Triaxis on kyllä helposti säädettävä laitos. Sen etu on nimenomaan siinä, että kaikki säätönappulat on pinnassa. Jos helpommin säädettävää kaipaa, pitää etsiä jo potikoita pintaan.
terolt
01.08.2011 17:44:52
oiva tumpeloinen: Jos mä lähden vähän siitä lynkkausosastosta.....

Montako erilaista soundia sä yleensä kaipaat?

Tahtoo siis sanoa, että jos kantamaan joutuu paljon, koita löytää joko nuppi tai yksi etunen päätteen perään, mistä löytyy tarvittavat soundit. On kevyempi kantaa, eikä jääkaappipakastinyhdistelmää oikein kukaan nykyään katsokaan ihailevasti, kersoja lukuunottamatta. Asioista vähän kiinnostuneet katsoo ennemminkin, että dorka kantaa turhaan tolkutonta kasaa mukanaan. =)

No miehän olen mahdottoman yksinkertainen mies, niin luonteeltani kuin soundeiltani. Mä tarvin yhden junttasoundin ja enkä myöskään kliinipuolella ole yhtään sen monipuolisempi. Ja mitä tulee roudattavavuuteen, kyllä mulle se 4 unitia riittää, mahdollisesti 5, jos joskus jonkun majorin tahi vastaavan hommaan. Siksi tuo unitin kokoinen TriAxis olisi mainio. Keikkaa on kuitenkin vuodessa 30-50. Plus treenit...

Mites Oiva ja Lavaamo, onko se hintansa väärti? "Kaikki Mesat yhdessä", mutta pakkohan jostain on tinkiä...? Lähinnä 7-kielisen maailmassa etusen on pärjättävä ja lukemani mukaan TriAxis ei mukamas sinne sovellu? Näin jenkkipalstoilla...
Kaikki mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. http://myspace.com/terokurkimaki
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)