Aihe: Marshall MG 100 DFX combo. Onks kellään treeniskäytössä
1 2
Ihmissyöjä
23.11.2009 03:29:18
Mulla oli tuo combo. Meinasi tappaa uudelleen alkaneen soittoinnostuksen. Ostin tilalle Englin. Parhaat efektit siitä kuitenkin lähti vaikken koskaan kokeillutkaan...

Yövuororölötys käynnissä...
pick 86
23.11.2009 08:14:39
Ensimmäinen vahvistimeni oli MG 30 DFX ja siitä sai kyllä VOLYYMIÄ, mutta mitä enemmän sitä lisäs sen huonommaks soundi muuttui myös.. Itse en kyllä pärjänny sen kanssa ilman säröpedaalia..
Kattelin just jokukerta youtubesta samaisesta vahvistimesta esittelyvideon ja tulipa taas nähtyä kuinka kuluttajaa kustaan silmään.. jos vahvistimessa olisi oikeasti se soundi mikä niissä videoissa on niin olis kova peli mutku ei..
Hiulihei..
doctrine
23.11.2009 08:44:35 (muokattu 23.11.2009 09:07:39)

Jucciz: Mulle kans kaappi, jossa on särö valmiina. Eipähän tarvis enää vahvistimen säröjä tai säröpedaalia.

Mistä lähtien mikserit ovat puhuneet? Miksaajien kanssa oon jutellu monestikin, mutta että mikserien...

Johan sä taas repäsit. Kumma juttu että pitää kommentoida vaikkei ole mitään sanottavaa. miinusta tuli, taas vaihteeksi :)

pick 86: jos vahvistimessa olisi oikeasti se soundi mikä niissä videoissa on niin olis kova peli mutku ei..

No kyllähän se kitarakin tietysti vaikuttaa aika paljon siihen soundiin. ja aika usein noissa videoissa on jotain pedaalia välissä, juurikin tästä syystä.

Niinku tossa aikasemmin taisin kirjotella, niin 1936V kaapin kanssa se mun nuppi kuulostaa jopa ihan siedettävältä, yllättävänkin hyvältä - kerrostalovoluumeilla siis. Pitää koittaa nauhotella jossain välissä sitä jos se sitten näyttäis todellisen luonteensa. :)
http://www.payloadband.info/
Jucciz
23.11.2009 13:27:50
doctrine: Kumma juttu että pitää kommentoida vaikkei ole mitään sanottavaa.

Naulan kantaan, veliseni. Mä sentään tein eron sanojen "mikseri" ja "miksaaja" välille ja taas ihmiset oppivat jotain uutta. Sä puolestaan vain auot päätä siiitä, ettei muka ole mitään sanottavaa. Katse peiliin, mars.
kitaristi 95
27.11.2009 20:16:04

mun omasta mielestä cleani on hyvä onks kellään kommentteja
Mikä vikana kun ketään koulussa ei kiinnosta soittaminen
doctrine
27.11.2009 20:36:36

kitaristi 95: mun omasta mielestä cleani on hyvä onks kellään kommentteja

Ohan se. Trankkupeleissä yleisesti (raaka yleistys) on hyvä puhas kanava. Se on jotenkin "steriili".
tender.insanity
27.11.2009 20:43:52
kitaristi 95: mun omasta mielestä cleani on hyvä onks kellään kommentteja

Oli ihan jees. En ole katunut hetkeäkään ko. vahvarin poismyymisestä. Paskaa, paskaa, paskaa.
Ziggy Bubba
28.11.2009 03:54:58

iron_man_90: Tänään kokeilin reeniksellä MG-sarjan 100w nuppia Peaveyn Valveking 4x12-kaapin läpitte kun oma Peaveyn kaappiin normaalisti liitetty combo olikin paskana. Täytyy sanoa, että oli hämyisin ja epäselvin soundi minkä oon vähää aikaa kuullu. Sitä vois kuvailla tunkkaseks valliksi, joka kuitenki hautautu sitte toisen kitaristin soundin alle.

Sitä MG:n säröä ei kannata käyttää olleskaan, irtopurkeilla tuo toimii jopa ihmeen hyvin. Ite tuunasin "melkein kliinin" soundin vaffarista ja lykkäsin päälle vähän overdriveä ja fuzzia, hyvin toimi. Unohda se vahvarin oma särö, se on hirveetä, suorastaan.
The Crookmachine Project
kitaristi 95
29.11.2009 11:34:59

doctrine: Ohan se. Trankkupeleissä yleisesti (raaka yleistys) on hyvä puhas kanava. Se on jotenkin "steriili".

onks se käyttäytynyt silleen myös kovilla volumeilla
doctrine
29.11.2009 12:01:37

kitaristi 95: onks se käyttäytynyt silleen myös kovilla volumeilla

En mä sitä pahemmin luukuttanut kliininä, mutta sen mitä luukutin niin muistelisin että joo, ei mulle siitä kliinistä jääny yhtään huono maku suuhun miltään osin.
Simo78
30.11.2009 21:24:05
Tein joku aika sitten vähän vaihtokauppoja vanhoilla romuilla, ja tilalle tuli uusia romuja. Mukaan tarttui Marsun trankku mallia 5210, toimii nykyään treenikämpällä backuppina. Siinnä omat säröt melkein käyttökelpoiset (kuitenkin vain vähän oon kerinnyt testailemaan). Bändin kanssa soittanut vaan cleanillä soundilla ja yllättävän hyvin toimi, vaikka "vain" 50wattinen. Siis eihän toi pärjää putkivehkeille mitenkään, mutta helposti tolla hätätapauksessa treenit vetää, vaikka ilman erillisiä purkkeja. Hintaa tais olla se 150€, paitsi että potikat tarvis vaihtaa...
Pluto
01.12.2009 08:49:16
iron_man_90: Tänään kokeilin reeniksellä MG-sarjan 100w nuppia Peaveyn Valveking 4x12-kaapin läpitte kun oma Peaveyn kaappiin normaalisti liitetty combo olikin paskana. Täytyy sanoa, että oli hämyisin ja epäselvin soundi minkä oon vähää aikaa kuullu. Sitä vois kuvailla tunkkaseks valliksi, joka kuitenki hautautu sitte toisen kitaristin soundin alle. Tuli oikeesti sellane olo et ei tota soundia siedä, aivan perseestä. Pitää kokeilla toisen kerran vielä uuestaa jos sais pedaalin kanssa vähä kuunneltavampaa soundia aikaseks kunnes löytyy vahvistus taas omasta takaa.

Tämä on kyllä aivan totta.

Ei ole muuten mukava olla se "toinen kitaristikaan" kun MG:n särökanava alkaa laulamaan. Yht'äkkiä koko bändin soundi menee puuroksi, ja sitä alkaa ihmettelemään että mitäs helvettiä oikein tapahtui.

Mutta cleanit tuossa ovat ihan hyvät, kuten on jo mainittu. Kirkkaat ja steriilit, mutta ajavat asian.
Dillon, you son of a bitch!
doctrine
01.12.2009 09:40:28

Pluto: Tämä on kyllä aivan totta.

Allekirjoitan tämän myös. Yksin soittaessa ja leadeja vedellessä soundi on ihan ok, välillä jopa hyvä, mutta bändin kanssa se ei toimi.
Jorpse
03.12.2009 18:26:58

soittelin muutaman vuoden tollasella, ja toimi ihan ok.
Säröstä jos haluaa jotenkin saada järkevän niin ehdottomasti jokin sopiva pedaali siihen eteen.
Myös vahvistimen asettelu/suuntaaminen reeniksellä vaikuttaa asiaan; esim jos nostaa sen vähän ylemmäs niin kaikki ääni ei katoa lattiaa pitkin = ei tarvitse huudattaa niin kovalla, eikä sitte kierräkkään niin, vaikka kiertäähän se silti.. :8)
kitaristi 95
04.09.2010 13:29:51

Olen melko tyytyväinen ollut tuohon säröön. Tuli kuitenkin huomattua ettei ole täysin se mitä haen joten suunnittelin että voisi jonkun pedaalin hankkia.

Mitä pedaaleita käytätte siinä yleensä. Niille jotka ei vielä maininnut
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)