Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol IV
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10121 122 123 124 125
nipatzki
27.11.2009 17:37:21 (muokattu 27.11.2009 17:38:23)

sitting here la la, waiting for my ya ya!! *zup* :)

http://www.youtube.com/watch?v=aB3fDVW9fHE
Ride On Mules.
latuska90
27.11.2009 19:02:20

Perhana, nyt alkaa taimi ja vire huonontua mun soitossa... Justhan ne oli muutama kuukausi takaperin hyvässä mallissa, mut nyt jotenkin tuntuu, että tuossa mun uudessakin vedossa olis taimihäikkää tjsp.
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
blues guitar
27.11.2009 19:03:06

MaQ: Mukavasti vetoja, hjyva hjyva...

Työt takana tältä viikkoa ja puhti on kyllä pois mutta kokeilis pari napsua josko irtoais mitään...

Jep Jep.. Työviikko "pulkassa", Caol Ilaa lasilla ja hyvät fiilikset : )
Upea tausta oli taas tälläkertaa.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
MaQ
27.11.2009 19:32:44
latuska90: Perhana, nyt alkaa taimi ja vire huonontua mun soitossa... Justhan ne oli muutama kuukausi takaperin hyvässä mallissa, mut nyt jotenkin tuntuu, että tuossa mun uudessakin vedossa olis taimihäikkää tjsp.

No eipä muuten ole taimissa vikaa, aika makeesti soljuu.

Mulla tuli taimihäikkää keskiosassa, mutta kun ei jaksa nyt sorvata parempaa.

Tausta on vänkä siinä mielessä että sellasta kevyttä takapotkua piisaa. Siihen saapi vetää aika tarkasti että pysyy peesissä.
Netistä pöllitty ja hieman askartelin sen kanssa. Hyvä jos on kelvannu.
latuska90
27.11.2009 19:36:35

MaQ: No eipä muuten ole taimissa vikaa, aika makeesti soljuu.

Mulla tuli taimihäikkää keskiosassa, mutta kun ei jaksa nyt sorvata parempaa.

Tausta on vänkä siinä mielessä että sellasta kevyttä takapotkua piisaa. Siihen saapi vetää aika tarkasti että pysyy peesissä.
Netistä pöllitty ja hieman askartelin sen kanssa. Hyvä jos on kelvannu.

Omaa soittoa kun ei itse osaa niin hyvin arvoida, niin on parempi kuulla muilta, että ei se olekaan epärytmissä. Kiitos MaQ. :)

Shuffle-komppi on just vänkää siks, että siinä saa taiteilla, että pysyy taimissa. Tasajakoinen komppi on taas reilusti iisimpää.

Joo, hyvä ja maukas tausta.
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
Grugi
27.11.2009 19:42:54
Mulla ainaki soitossa taiminki kusee usein pahasti ja sitte tota soljuvaa menoa en osaa oikeen millään jotenki on vaan niin saatanan väkinäistä menoa vaikka päässä menis kuinka sujuvasti.
SDMF
blaekie
27.11.2009 20:19:13

Hauska huomata että tälläinen perussuffelihomma kirvoittaa soittajan kuin soittajan nyt osallistumaan :) , Liekkö ollut tilaus ..
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
latuska90
27.11.2009 20:34:36

blaekie: Hauska huomata että tälläinen perussuffelihomma kirvoittaa soittajan kuin soittajan nyt osallistumaan :) , Liekkö ollut tilaus ..

Blues, rhythm & blues, blues-rock, country ja rock'n'roll -tyyliset taustat kelpaa täällä kyllä aina soittajalle kuin soittajalle, vaikkei tausta aina nyt ihan orjallisesti 12-tahtista noudattaiskaan. Kunhan ne noissa tyylilajeissa suunnilleen pysyis, niin olis hyvä, ainakin MUN mielestä.

Ja kun kattelee edellisiä roots-skaboja vaikka väliltä 1-60, niin aika hyvin ollaan pysytty em. tyylisuuntien puolella taustoissa. Noin 60:stä eteenpäin kallistutaan mitä erikoisempiin taustoihin, jolloin osallisujamäärätkin vähenee.

Eli jospa nyt taas ryhdistäydyttäs, jota tämä nykynen skaba taitaakin jo orastaa...
Urmas Potkuri
27.11.2009 20:36:03

Taustahan on vallan mainio ja sen myötä on näköjään tullut paljon hyvää kuunneltavaa. Ei sen puoleen, ei kai huonoa taustaa ole olemassakaan.
Olen näitä kuunnellut ja mukavalta kuulostaa. Laphroaig Quarter Cask teroittaa kuuntelijan korvaa ja matkaansaattaa myönteisen suhtautumistavan. ;)
Yritän olla elossa, en pelkästään hengissä.
MaQ
27.11.2009 20:37:36
blaekie: Hauska huomata että tälläinen perussuffelihomma kirvoittaa soittajan kuin soittajan nyt osallistumaan :) , Liekkö ollut tilaus ..

Hyvä vaan jos oli tilaus. Ja kiitos vanhoille jermuille kun ei reggae kelvannu :)
Tausta lienee vähän ku juottas puoli pulloa laatuviskiä roots soittajalle niin johan alkaa nuotitkin maistua.

Noissa kommenteissa on paikoin hauskaa tuo kevyesti kieriskelevä aliarviointi omaa soittoa kohtaa. Sanoilla luvataan että jotain karmeaa ja sitten soitossa onkin ihan eri meininki :D

Mutta näinhän se on että huono on itseään arvioida kun vähän jokaisen korva kuulee mitä haluaa.

Mutta pää pystyy ja reeniä, eise muuten lähe.
Korggari
27.11.2009 21:11:47 (muokattu 27.11.2009 21:16:23)

arkkikansleri: Taustahan on vallan mainio ja sen myötä on näköjään tullut paljon hyvää kuunneltavaa. Ei sen puoleen, ei kai huonoa taustaa ole olemassakaan.

Näin on, loppujen lopuksi semmosta huonoa taustaa ei ole edes olemassa, esim. edellisen sooloskaban tausta tuntui aluksi meikäläisestä huonolta, kun siinä oli se hiljanen välikohta, johon ei keksiny mitään järkevää täyttöä, mutta loppujen lopuksi sekin tausta oli erittäin kiva sitte soittaa, kun sihen pääsi vähän mukaan.

Mutta kyllä kuitenkin sitä mieltä olen, että ilman sitä hiljaista välikohtaa se edellinenkin tausta olis ollu jopa parempi,,, mutta nää tietysti makuasioita ,,,
MaQ
27.11.2009 21:24:32
Jos tuollaisen taustan laittas eholle niin äkkiä se varmaan tyrmättäis. Taas kun tuota katsoo ollaan kaikki sitä mieltä että rootsiahan se :)

http://www.youtube.com/watch?v=aVZjP0NGBsA&feature=related
BigPapa
27.11.2009 21:33:54

Ja kiitos vanhoille jermuille kun ei reggae kelvannu :)

No täs on tällänen nuorempi jermu jolle sekin ois menny..Kuhaa lainatakseni: Emmie vasiten...
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Urmas Potkuri
27.11.2009 21:44:41

MaQ: Jos tuollaisen taustan laittas eholle niin äkkiä se varmaan tyrmättäis. Taas kun tuota katsoo ollaan kaikki sitä mieltä että rootsiahan se :)

http://www.youtube.com/watch?v=aVZjP0NGBsA&feature=related

Eikä perhana tyrmättäisi ainakaan tältä suunnalta. Rootsia se on, en nyt vaan osaa sanoa että mitä musiikinlajia niistä kolmesta olemassa olevasta: country, western vai
Blues... ;)
Yritän olla elossa, en pelkästään hengissä.
krk
27.11.2009 21:51:21

arkkikansleri: Eikä perhana tyrmättäisi ainakaan tältä suunnalta. Rootsia se on, en nyt vaan osaa sanoa että mitä musiikinlajia niistä kolmesta olemassa olevasta: country, western vai
Blues... ;)

Nykyään kai tästä(kin) voisi käyttää sellaista termiä kuin Americana.

http://en.wikipedia.org/wiki/Americana_(music)
Zeeboo
27.11.2009 22:01:59
MaQ: ...Mutta pää pystyy ja reeniä, eise muuten lähe.

Mieluummin vartin häpee ku viikon reeni =D
"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
padaa@dadaa!
27.11.2009 22:34:39

arkkikansleri: Eikä perhana tyrmättäisi ainakaan tältä suunnalta. Rootsia se on, en nyt vaan osaa sanoa että mitä musiikinlajia niistä kolmesta olemassa olevasta: country, western vai
Blues... ;)

En minäkään tyrmäisi. Mutta huvittavaa olisi jos John Fogerty tulisi tänne skabailemaan. Joku kuitenkin kommentoisi "liikaa toistoa, munsta tarina ei oikein kehittynyt"
padaa@dadaa!
27.11.2009 23:54:37

Korggari: tällä kertaa

Eihän niitä aikaisemminkaan ole tullut. 8 on muistaakseni yhteensä tullut mistä 4 viimeisintä on peräisin juhlaskaban tietoiskusta.
MaQ
28.11.2009 00:14:31
Tuli mokailtua Leon ja latuskan vedot. Linkit korjattu ja minä maksan jos meni pisteitä hukkaan :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)