Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä etunen päättärin kaveriksi?
1 2 3 4
HraPerkele
26.11.2009 12:30:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onnellisena VHT 2:90:2 päättärin omistajana ehdin jo iloita että nyt se kaivattu soundi saadaan esiin mutta etusta etsiessä kaikki muuttuikin hankalaksi =)
 
Mikä olisi hyvä vaihtoehto, kun tähän mennessä on menty 5150 II:lla ja muutoin tyytyväinen soundiin mutta ehkä hieman lisää selkeyttä, ilmavampaa säröä ja ehdottomasti paremmat cleanit!
 
Ensin ajattelin Englin perus e530 mallia jo ihan hinnankin puolesta mutta mites cleanit? Infoa etsiessä törmäsin jatkuvasti mielipiteisiin e530 olevan yhden (särö)soundin unelma mutta siinä kaikki.
 
Rocktronin Voodu Valvekin kurkisteli vaihtoehtona, koska kätevästi sais putkihenkeä ja mukavasti efektejä samassa yhden unitin tilassa. Mesan taasen voisin melkein pudottaa pois jo ihan hinnan puolesta ja ehkä myös sen puolesta, että jo useamman mesan nupin testailleena ei sitä oikeaa ole tahtonut löytää.
 
Mut luotetaan siihen että te tiedätte tällä kertaa minua paremmin ;)
 
Kapane
26.11.2009 13:06:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mesan Tri-Axistahan ne isot pojat käyttää?
 
Skenehuora jo 7,5 vuotta.
HraPerkele
26.11.2009 17:34:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mesan Tri-Axistahan ne isot pojat käyttää?
En ole vielä kasvanut isoksi niin eipä passaa moiseen sotkeutua.
 
HeavyMachinery
26.11.2009 17:44:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HraPerkele: Onnellisena VHT 2:90:2 päättärin omistajana ehdin jo iloita että nyt se kaivattu soundi saadaan esiin mutta etusta etsiessä kaikki muuttuikin hankalaksi =)
 
Mikä olisi hyvä vaihtoehto, kun tähän mennessä on menty 5150 II:lla ja muutoin tyytyväinen soundiin mutta ehkä hieman lisää selkeyttä, ilmavampaa säröä ja ehdottomasti paremmat cleanit!
Ensin ajattelin Englin perus e530 mallia jo ihan hinnankin puolesta mutta mites cleanit? Infoa etsiessä törmäsin jatkuvasti mielipiteisiin e530 olevan yhden (särö)soundin unelma mutta siinä kaikki.
Mut luotetaan siihen että te tiedätte tällä kertaa minua paremmin ;)

 
Jos sinulle kelpaa Kliiniset kliinit eli tosi puhtaat ja heleät niin sitten E530 on ok. Sen puhdas on steriilin oloinen. Jos päädyt E530seen niin vaihda samantien ne putket Tung-Soliksi niin saat kunnon soundin siitä ilman sirinää...
 
BTW 2:90 kanssa se on todella julma ja agressiivinen peli. Kokemusta on.
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
HraPerkele
26.11.2009 17:57:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos sinulle kelpaa Kliiniset kliinit eli tosi puhtaat ja heleät niin sitten E530 on ok. Sen puhdas on steriilin oloinen. Jos päädyt E530seen niin vaihda samantien ne putket Tung-Soliksi niin saat kunnon soundin siitä ilman sirinää...

BTW 2:90 kanssa se on todella julma ja agressiivinen peli. Kokemusta on.

 
Kliiniset kliinit voisi jalostaa bändin käyttöön vallan mainiosti, ehkä vähän chorusta kehiin.
 
Mitenkäs sitten tuon e530 kanssa jos jossain vaiheessa jotain räkkiefektiä kokeilisin. Saako homman mitenkään nätisti natsaamaan yhdellä pedaalilla(midi)?
Hinnan puolesta kyllä houkuttelisi. Ja kiitos vaan putkivinkistä =)
 
jussi1976
26.11.2009 18:01:53 (muokattu 26.11.2009 18:14:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voodu Valve, ehdottomasti. Suosittelen.
Miksi?
 
Koska sitä kun muutaman päivän opettelee niin jo alkaa toimimaan. Hinta on luokkaa 780 euroa pakasta vedettynä (Millbrook ja Thomann - korkeampaa keskitasoa - verratkaas, jos ostatte vaikka sen TriAxiksen ja vaikka sen Rocktronin uusimman efektiräkin. Mallia en muista. Mutta silloin te joudutte säätämään SEKÄ särökavanaa että efektejä. Tää tekee molemmat kun ne vain ohjelmoi siihen. Kanavia ja säätjä voi myös kätevästi kopioida identtisiksi eri presetteihin parilla napinpainalluksella ja muuttaa volaa, saundia, efektejä jne.) Mutta:
- VAIN yksi unitti.
- Yksi pääteputki (informoin Rocktronia että voisi kyllä olla 3-4 jos ne tulevaisuudessa ko. laitetta kehittää pidemmälle. Ehdotin myös paria efektiä lisää.)
- Paljon efektejä, mm. delay, reverb, chorus, flanger, phaser, wah wah, TODELLA monipuolinen EQ, HUSH (aivan ehdoton), itse asiassa kaikenlaisia säätöjä kaapeista jne. muista alkaen valittaviksi. Hyvät, portaattomat särösäädöt jne.
- Presettejä 256, eli tosta ei kyllä lopu paikat.
- helppo, selkeä käyttää. Säädöt tarpeeksi pieniportaiset, silti niillä on varsin suurta säätövaraa kokonaisuudessaan.
- Voi ladata netistä saundeja ja säätöjä.
- kevyt kuin mikä kun vertaa ominaisuuksiin.
- Olen häärännyt ko. laitteen kanssa jo vuosikymmenen, enkä ole ikinä koskaan törmännyt saundiin, joka tosta ei irtoaisi. Kelpaa humpasta death-metalliin. Tosta saa niin hirveästi säröäkin että mäkään en voi soittaa sillä täysin nupit kaakossa - ja se on paljon se.... Tarvitsee vain ja ainoastaan HYVÄN ja TÄYSputkipäätteen tai nupin. Silloin saundi toimii. Iso, laadukas kaappi, miel. 4X12"
- Unohtakaa kaikki trankkupäätteet tämän kanssa. Ne ei toimi hyvin. Laadukas, pehmeä putki toimii, kuten aina.
 
On myös laskettava, että jos tämän setin ostaa pedaaleina ja (koko ja roudaaminen ja asetteleminen on aina sitten taas se samperin uusi urakka) hinta on varmaan kaksinketainen. Lisäksi Voodua voi ohjata todella vaivattomasti ihan vain lankulla. Tohon Vooduun kun laittaa vielä erillisen, hyvän wahin (vaikka onkin itse räkissä) Whammyn ja langattoman, niin alkaa olla paketti kasassa.
Pointtini onnäet tämä:
On minusta helpompaa vaihtaa kanava suoraan volaltaan tai muilta ominaisuudeltaan kompista sooloon tai versus yhdellä napinpolkaisulla, ja sitten sitä Wahia voi polkea Nikellä ja Whammyä kanssa. En mä osaa tarkkailla yhtä aikaa SEKÄ särökanavan etusta JA efektejä, koska nehän on kaksi eri asiaa! Voodu voidaan parilla napsauksella säätää kuivaksi ja efekteille. Tästä nimenomaisesta syystä pidän Voodua noista pienistä puutteista huolimatta tämän hetken ehdottomasti parhaana räkkietuasteena. Se on ollut hinta/laatusuhteeltaan sitä varmaan jo vuosikymmenen - omasta mielestäni siis. Niitä putkia voisi tosin olla se muutama lisää. Ja muuten ehkä runko hieman kestävämpi. Se ei ole koskaan ikinä mennyt rikki tai pettänyt muuten, mutta ehkä se kuori voisi olla peräti terästä?
Voodu toimii myös täysin kiertämättömästi suuremmassakin keikassa. Kiitos HUSHin. Vaikka säröä ja gainia olisi miten paljon tahansa, kun sormet vain laskee kielille, ei kuulu edes pihahdusta, ei yhtään mitään, vaikka vola olisi sadan watin vahvarin mukaan luokkaa 85%. Jos putkipäätteessä on hönkää vaikka se 100-120wattia, ja kaappeja on kaksi kipalesta 4x12 tuumaisia, niin varmana riittää vaikka mihin. Sitten päästään jo stereoon. Stadionilla tietysti on sitten PA-systeemi.... ;o)
 
Mesa ei edes tehtaan puolesta kelpaa nuppina päätteeksi, mutta 2x90 tyrkyttävät. Marshall tarjoaa 2x100w. Kukahan tarjoaisi täysputkipäätettä, jossa tehoa olisi se 200w? Sitten alkaisi olla aika hönkää...
 
HeavyMachinery
26.11.2009 18:05:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Voodu Valve, ehdottomasti. Suosittelen.
Miksi?
 
Koska sitä kun muutaman päivän opettelee niin jo alkaa toimimaan. Hinta on luokkaa 780 euroa pakasta vedettynä (Millbrook ja Thomann - korkeampaa keskitasoa - verratkaas, jos ostatte vaikka sen TriAxiksen ja vaikka sen Rocktronin uusimman efektiräkin. Mallia en muista. Mutta silloin te joudutte säätämään SEKÄ särökavanaa että efektejä. Tää tekee molemmat kun ne vain ohjelmoi siihen. Kanavia ja säätjä voi myös kätevästi kopioida identtisiksi eri presetteihin parilla napinpainalluksella ja muuttaa volaa, saundia, efektejä jne.) Mutta:
- VAIN yksi unitti.
- Yksi pääteputki (informoin Rocktronia että voisi kyllä olla 3-4 jos ne tulevaisuudessa ko. laitetta kehittää pidemmälle. Ehdotin myös paria efektiä lisää.)
- Paljon efektejä, mm. delay, reverb, chorus, flanger, phaser, wah wah, TODELLA monipuolinen EQ, HUSH (aivan ehdoton), itse asiassa kaikenlaisia säätöjä kaapeista jne. muista alkaen valittaviksi. Hyvät, portaattomat särösäädöt jne.
- Presettejä 256, eli tosta ei kyllä lopu paikat.
- helppo, selkeä käyttää. Säädöt tarpeeksi pieniportaiset, silti niillä on varsin suurta säätövaraa kokonaisuudessaan.
- Voi ladata netistä saundeja ja säätöjä.
- kevyt kuin mikä kun vertaa ominaisuuksiin.
- Olen häärännyt ko. laitteen kanssa jo vuosikymmenen, enkä ole ikinä koskaan törmännyt saundiin, joka tosta ei irtoaisi. Kelpaa humpasta death-metalliin. Tosta saa niin hirveästi säröäkin että mäkään en voi soittaa sillä täysin nupit kaakossa - ja se on paljon se.... Tarvitsee vain ja ainoastaan HYVÄN ja TÄYSputkipäätteen tai nupin. Silloin saundi toimii. Iso, laadukas kaappi, miel. 4X12"
- Unohtakaa kaikki trankkupäätteet tämän kanssa. Ne ei toimi hyvin. Laadukas, pehmeä putki toimii, kuten aina.
 
On myös laskettava, että jos tämän setin ostaa pedaaleina ja (koko ja roudaaminen ja asetteleminen on aina sitten taas se samperin uusi urakka) hinta on varmaan kaksinketainen. Lisäksi Voodua voi ohjata todella vaivattomasti ihan vain lankulla. Tohon Vooduun kun laittaa vielä erillisen, hyvän wahin (vaikka onkin itse räkissä) Whammyn ja langattoman, niin alkaa olla paketti kasassa.
Voodu toimii myös täysin kiertämättömästi suuremmassakin keikassa. Jos putkipäätteessä on hönkää vaikka se 100-120wattia, ja kaappeja on kaksi kipalesta 4x12 tuumaisia, niin varmana riittää vaikka mihin. Sitten päästään jo stereoon. Stadionilla tietysti on sitten PA-systeemi.... ;o)

 
No olipa saarna....
 
1 putki = osa säröstä tuotetaan myös trankuin....
 
maksaako tuo tosiaa 780€ ? Sillähän saa vaikka mitä herkkuja jotka pesee tuolla voodooventtiilillä pöytää...
 
Oma kokemus kaikista Rocktronin laitteista on se että ne on pirun hankalia tweekata vrt uusimmat Podit joita voi ohjata läppärillä...
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
jussi1976
26.11.2009 18:42:04 (muokattu 26.11.2009 19:01:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä maksaa. Se on 777;- Thomannilla ja muistaakseni 782;- tossa toisessa - ja tsekattu on.
 
Itselläni toisin. Pod on aika summittainen ja suppea - mielestäni. En mä saa siitä mitenkään mitään niitä saundeja, jotka irtoaa Voodusta. Voodu on myös paljon herkkävaraisempi säätöjen ja monipuolisempi lähes kaiken suhteen. POD ei myöskään omasta mielestäni läheskään yhtä versatiili, syväsaundinen, vaan aika epäselvä, hengetön, meluisa ja teennäinen. Jäljittelee putkisaundia, mutta ei onnistu siinä. Ja huomatkaa nyt, että tää on pelkkä mielipide, mutta nähdäkseni ihan perusteltu, ok?
 
Eikä tässä ollut, kuomaseni, kyse saarnasta tuossa pitkässä viestissä yllä. Koska enhän minä voi tehdä näin:
 
- Mun mielipide on Voodu...
- Ai miksi?
- No kun se on.
- No miksi?
- No kun se vain on...
 
Eiköhän se kuitenkin ole kaikkein rehdeintä sanoa ja perustella tarkasti, miksi ja mitä varten? Eikö niin? Ja koska nyt tuli Voodusta puhetta heti alussa, niin ajattelin että tuskinpa tästä haittaa on, kun perusteluineen tulee, eikö niin?
Näin ollen, kun perustellaan ja hyvin, noudatetaan myös saitin sääntöjä, eli sitten kun se tulee se suositus/mielipide, sitä ei rikota kaikkialle, vaan niputetaan. Se järjestää saitin sisällystä ja tekee siitä ymmärrettävää.
 
aristoteles666
26.11.2009 18:45:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

muutenkin mäkin otan mielummin etuasteen erikseen ja multiefektin erikseen tollaisessa räkissä, voi vaihdella vain sitä mitä tahtoo.
plus 1 putki ei herätä luottamusta, särö putkilla kiitos.
 
jussi1976
26.11.2009 19:06:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan miten vain. Jos haluat hyvän putkietuasteen mahdollisimman monipuolisilla säädöillä, niin sitten se kyllä on sit kai se TriAxis, ja todennäköisesti efektinä pitäisi sitten olla kai esimerkiksi Rocktronin Xpression? Se on aika hyvä, voin sanoa. Vähän riippuu, mitä haluat, mutta sittenhän voi ottaa myös samalla TriAxiksen ja pedaaleja? Ihan miten vain. Mihin tottuu. Mä vain valitsen yksinkertaisimman yleensä näissä.
 
hannlain
26.11.2009 19:21:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HraPerkele: Mitenkäs sitten tuon e530 kanssa jos jossain vaiheessa jotain räkkiefektiä kokeilisin. Saako homman mitenkään nätisti natsaamaan yhdellä pedaalilla(midi)?
 
Mulla on pelittänyt hyvin g-majorin kanssa. G-majorin releet ohjaa englin kanavan vaihtoa sekä hi/lo -gain. Midilankussa (engl z-15) on pari releohjausta, joista toinen ohjaa englin contour-säätöä. Jos nyt olisin ostamassa midi-lankkua valinta olisi ehkäpä joku muu kuin tuo engl, kun se ei osaa CC-komentoja, mutta tässä setupissa sillä pärjää.
-Hannu
 
oiva tumpeloinen
26.11.2009 19:35:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=371632
 
Siitä kerralla se kaikkien mainostama etunen.
 
jussi1976
26.11.2009 19:53:40 (muokattu 26.11.2009 22:18:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mark 4 ja siihen yksi EQ-pedaali. On siinä.
Jokainen voi tietysti päättää ja valita, mutta en mä ainakaan ala noiden kanssa vääntämään mihinkään suuntaan. Puoleen hintaan saa 250% enemmän ominaisuuksia joka suhteessa - ja todistetusti. Itse asiassa voin haastaa kenet tahansa peliin mukaan. 10 vuoden kokemuksella saattaa löytyä aika monimuotoista tavaraa. Ja tavarasta puheenollen:
Tietysti se on hienoa, kun niille kiljuville tytöille voi tarjota pari olutta keikkakämpän takahuoneessa ja lausua:
- Lähdetääks katsomaan mun Mesaani mun makuuhuoneeseen, kullat? Pistetään mesan päälle suojus ettei tuu.. kolhuja toleksiin kun ruvetaan roudaamaan kamaa sisään. Tsekataan teidän saundit ja tiukkuus... Tästä tulee heviä!
 
Kun sitten Tavastian takahuoneeseen on päästy, kitaristi kiljaisee katsoessaan paljastunutta näkymää:
- Kiva etuaste! Missäs mun johto on...
- Tää piuhoitus on mulla vähän sekasin... kuten näät.
- Juu, ei se mitään. Kyllä mä sen selvitän tällä sivuun...
- Mites sun vahvistin?
- Käännän tätä nuppia just.
- Siis toi sininen pilleri sun suussa?
- Juu juu juu. Tai siis ei ei ei.
- No mut rämpytätsä?
- Reiän kohdalta aina.
- Pidätsä kaulasta kiinni?
- Tietysti. Myös avosoinnut on ok.
- No onko se sun johto missä kunnossa? Näytä!
- No tää on kullitettu. Eli siis tosi kovaa tavaraa. Kato nyt...
- Kovaa tavaraa? Toi? Ei siltä näytä. Se on päästään tosi kulunut. Kuten kaikilla muusikoilla... Tossa on muuten kummia punasia pisteitä... voiksä hyvin?
- Herjaatsä?
- Sähän oot muusikko. Sulla on Les Fender ja Paul Ibanez ja...
- Les Paul, Fender ja Ibanez.
- Hei. Ei nyt takerruta tosiasioihin. Olen blondi.
- Huomasin. Palataanko kitaravehkeisiin?
- Palataan vehkeisiin vain. Näytäs nyt uudestaan...
- Tässä! Muahahaaaa! Komea, eikö vain! Hienot juonteet, vai mitä?
- On joo hienot!
- Kampi on kunnossa ja vireessä!
- Upea! Tollasta Van Halen ja muut on vääntänyt kaikilla lavojen takana ja kaikkialla. Kaverit on kertonu. Mutta onks toi malli nyt se Deer... mikäs se oli?
- Mikä helvetin poro? Vai mikä? Eihän tää ole mikään Deer, tää on tämän alan Fender Stratocaster, Jimi Hendrixin Monterey - malli. Jos nyt arvoista puhutaan...
- Mikä helvetin Hendrix? Mä tunnen blondina vain ne kepit! Ja mä tunnen ne kaikkialla. Mikäs tää Hendrix on? Onko se joku uus rumpali tai joku? Ei kun.. Se Deer... tai joku.
- Reed-Smith?
- Ööh.
- Se on kitaramerkki. Hyvä sellainen.
- Ai se! No kun se on yhtä ohut ja pitkä jaoltaan. Voiks tota tossa virittää mitenkään?
- Kokeile!
- Enkä kokeile! Mitkäs noi tossa alla on? Onko ne ne viritystapit?
- Just ne! Tartu niihin niin kyllä virittyy. Saat nähdä...
- Toi näyttää kyllä hieman erikoiselta....
- Ajattele sitä mikrofonina. Otat varresta kiinni, nuolaiseminen auttaa joskus että saundi paranee.
- Niin tehdään!
Kitaristi: - Mä olen aina halunnut laulajaksi!!!!!!!!
 
Jne.
 
Thule
26.11.2009 20:48:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Tästä tulee heviä!
 
Oli kyllä pakko läiskätä plussalla. Harvemmin näkee palstalla yhtä mielikuvituksekasta monologia.
 
Señorita mas fina, who's that girl?
jussi1976
26.11.2009 20:56:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mähän sanoin, että se mun satiiri Uusi Envankeliumi nykysuomalaisille on tilattavissa.
Menkää vaikka kirjastoon ja pyytäkää tilaamaan teille. Ellei ole kirjastossa, pyytäkää, ne kyllä hakee sen. Ehkä se on peräti hauska ;o)
Mä kirjoitin ton ihan improptu - ihan tuli vain mieleen - kuin soolo.
 
pekurides
26.11.2009 21:46:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikähän se hintakatto mahtaa olla?
 
veikkaisin että alle tonniin pitäisi irrota...
 
nääkin aivan makuasioita taas ja hiukan saisit enemmän valottaa millaista pörinää olet hakemassa? tiukkaa vai vielä tiukempaa jne:)
 
itse en lämmennyt VHT:n päätärin kera yhtään Voodu valvelle enkä engle530.
 
Oma Sansamp PSA-1 trankkuetunen oli/on edellen enemmän omaan makuuni ja soittotatsiini mukavempi kun sille yritin päivitystä löytää keskihintaisista etusista.
 
sopuhintaisista MESAn studio preamp on rouhein ja räyhäkäin peli mitä heti tulee mieleen ja kerrassaan loistava kliini ja pikkuroso mutta hiukan livenä voi olla hankala vaihdella kanavia ellei tee kompromisseja säätöjen suhteen... aikalailla sellainen kasaripeli ,mutta rouheat saundit saapi kunhan jaksaa säädellä.
 
Mesan recto preamp myös oli aika jyräävä ja massivisen saundinen sekä hyvä lonestarin kliini päivitetty muistaakseni siihen etuseen, mutta mielestäni studio edelleen hiukan tiukempi ja agressiivisempi. ...vähän mitä hakee tämäkin.
 
recton etusia johku tonniin pyörii ja studioita alle 500€ löytyileepi.
 
Tonnin luokassa ENGL SE E570 (special editionin preamp) pirun agressiivinen ja tiukka peli mutta kliinit ei kaikkein lämpimimpiä /paksumpia ja aikalailla rässi/deathmetallissa parhaimmillaan... ja hyvin sen tontin hoitaakin.
 
tiukin/nopein/agressiivisin laite mitä omistan/tiedän....ei sovi kaikille:=)
 
tonnin luokassa myös heittäisin VHT GP3 , kerran testinyt ja melkein ostinkin, kova peli.
 
They see me rollin, they hatin.
HeavyMachinery
26.11.2009 22:30:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Kyllä maksaa. Se on 777;- Thomannilla ja muistaakseni 782;- tossa toisessa - ja tsekattu on.
 
Itselläni toisin. Pod on aika summittainen ja suppea - mielestäni. En mä saa siitä mitenkään mitään niitä saundeja, jotka irtoaa Voodusta. Voodu on myös paljon herkkävaraisempi säätöjen ja monipuolisempi lähes kaiken suhteen. POD ei myöskään omasta mielestäni läheskään yhtä versatiili, syväsaundinen, vaan aika epäselvä, hengetön, meluisa ja teennäinen. Jäljittelee putkisaundia, mutta ei onnistu siinä. Ja huomatkaa nyt, että tää on pelkkä mielipide, mutta nähdäkseni ihan perusteltu, ok?
 
Eikä tässä ollut, kuomaseni, kyse saarnasta tuossa pitkässä viestissä yllä. Koska enhän minä voi tehdä näin:
 
- Mun mielipide on Voodu...
- Ai miksi?
- No kun se on.
- No miksi?
- No kun se vain on...
 
Eiköhän se kuitenkin ole kaikkein rehdeintä sanoa ja perustella tarkasti, miksi ja mitä varten? Eikö niin? Ja koska nyt tuli Voodusta puhetta heti alussa, niin ajattelin että tuskinpa tästä haittaa on, kun perusteluineen tulee, eikö niin?
Näin ollen, kun perustellaan ja hyvin, noudatetaan myös saitin sääntöjä, eli sitten kun se tulee se suositus/mielipide, sitä ei rikota kaikkialle, vaan niputetaan. Se järjestää saitin sisällystä ja tekee siitä ymmärrettävää.

 
Äläs nyt kohta tulee jokuz ja sanoo että "älä osta pre amppia osta budda" :D
 
Voodoo valve on ihan ok ainut että en ole vielä siitä kuullut saatavan ulos yhtään hyvää soundia jossa ei olisi mitn efektiä mukana. Minusta on hienoa että joku perustelee oman ehdotuksen niin hyvin kuin teit en siis kommentoinut pahalla. Mutta....
 
780€ vanhentuneesta teknologiasta on minusta vitusti. Kaikki ei välttämättä halua sitä moni puolisuutta. Joskus aijemmin toivoin että omasta rigistä saa kaiken irti mutta tulin siihen tulokseen että jos sitä haluaa on aina jossain tehtävä kompromissi ja "tyydyttävä" johonkin. Mieluummin suosin hyvä soundisia ja yksin kertaisia laitetteita.
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
ReBeat
26.11.2009 22:54:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Mesa ei edes tehtaan puolesta kelpaa nuppina päätteeksi, mutta 2x90 tyrkyttävät. Marshall tarjoaa 2x100w. Kukahan tarjoaisi täysputkipäätettä, jossa tehoa olisi se 200w? Sitten alkaisi olla aika hönkää...
 
Eikun käytettyä Mesa Strategy 500:sta metsästämään niin saa sen 2 x 250W putkihönkää. Strategy 400... ja Coliseum 300 hiukan pienempiä pikkulikkojen päätteitä.
 
Mesan Quadia ei ole mainittu vielä etuastepuolella. Reilusti alle tonnilla pitäis irrota jos näkyy. Tosin mun mielestä ei välttämättä edes pitäis, jos vertaa esim tohon VoodoValveen. Onhan Quadin putkisoundin rouheus ihan eri planeetalta... ja omasta mielestäni Voodoon suhteellinen ok arvo on se jotain 300e, osin efektiensä takia. Ne uusien hinnat on hiukan huumoria.
 
jussi1976
26.11.2009 23:04:55 (muokattu 27.11.2009 00:11:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin no. Se vanhentunutkin on mulle ok, ja siitä laitoinikin muutaman parannusehdotuksen Rocktronille menemään.
 
Voodun uusi hinta on kysytty, se on luokkaa 780 euroa, ja käytettyä en ole löytänyt alle 500 euron. Joten... Enkä muuten kadu. Jos väitätte, että se on tylsä tai kyvytön härveli, se johtuu siitä, että ette osaa sitä käyttää.
 
Pod ei ensinnäkään - ja siis ihan perusteltuna vaihtoehtona kun se esin vedettiin - kestä polkemista kauaa, vaan breikkaa. Se saundaa hyvin joskus, mutta ei saundaa keskiäänillä eikä huippuvolalla. Säädöt ovat summittaisia. Koko pedaali on kuin lelulaatikko. Kannen pitäisi olla terästä - ja sitten täysputkivehje myös. Itse asiassa en ottasi MITÄÄN lattiapedaalia keikalle koskaan. Siinä pitää katosmoa koko ajan potikoita, johtoja jne. En tasan katso. Katson vain Wahia ja Whammyä ja kanavanvaihtajaa. Period.
 
Antti1
27.11.2009 00:13:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Voodun uusi hinta on kysytty, se on luokkaa 780 euroa, ja käytettyä en ole löytänyt alle 500 euron.
 
Aijaa... Mä oon nähnyt monta 450€, pari 400€ ja omani ostin joskus 350€.
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «