Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kaiuttimen kaapeli
1
blues guitar
26.11.2009 16:11:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toimiiko kitarakaapeli? (Sellaista olen käyttänyt) Vai onko tohon tarkoitukseen ihan omia piuhoja?
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Estranged
26.11.2009 16:12:27 (muokattu 26.11.2009 16:12:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis nupin ja kaapin välissä olet kitarapiuhaa käyttänyt? Äkkiä oikea kaappipiuha.
 
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone
Insane Kane
26.11.2009 16:12:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Toimiiko kitarakaapeli? (Sellaista olen käyttänyt) Vai onko tohon tarkoitukseen ihan omia piuhoja?
 
EI!
Pitää olla kaijutinkaapeli!
Kitarakaapeli ei välttämättä kestä ja aiheuttaa sulaessaan oikkarin = rikkinäinen vahvistin
 
t. joku heebo netistä
Klapp
26.11.2009 16:12:51 (muokattu 26.11.2009 16:13:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toimiiko kitarakaapeli? (Sellaista olen käyttänyt) Vai onko tohon tarkoitukseen ihan omia piuhoja?
 
Ihan omat piuhat on. Isot pojat väittää, että kitarapiuhaa käyttämällä voi paitsi pilata piuhan, myös pahimmillaan rikkoa vahvistimen. On tarkoitettu erisuurusille jännitteille kitara- ja kaiutinpiuhat. Kaiutinpiuha on siis stydimpää shittii.
 
E: Mä oon NIIIIIIN hidas.
 
"Tahdikkuus ja pidättyväisyys ovat aivan paikallaan ihmisten kanssa rupatellessa, mutta ei pidä kierrellä ja kaarrella, kun on kysymys musiikista." -David Mitchell: Pilvikartasto
blues guitar
26.11.2009 16:18:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OK! Siis kaapelikauppaan mars mars. Olen käyttänyt Mesa Boogie MkI kombossa lisäkaappia ja välissä tosiaankin vain kitarapiuhaa. Kombon oma kaiutin on myös ollut käytössä.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Josid
26.11.2009 16:55:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On tarkoitettu erisuurusille jännitteille kitara- ja kaiutinpiuhat. Kaiutinpiuha on siis stydimpää shittii.
 
Ja suuremmille virroille tarkoitettu nuo ämyripiuhat, saattaa käydä kitarapiuhan kanssa tosiaan huonosti.
 
Magic mushrooms
blues guitar
26.11.2009 17:32:48 (muokattu 26.11.2009 17:33:24)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Josid: Ja suuremmille virroille tarkoitettu nuo ämyripiuhat, saattaa käydä kitarapiuhan kanssa tosiaan huonosti.
 
Kiitti tiedosta! Onneksi ei päässyt vahinkoa vielä tapahtumaan :) Tosiaankin komboilla olen aina soitellut mutta nyt otin käyttöön lisäkaapin saadakseni tanakkuutta soundiin.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
tepeh
30.11.2009 17:42:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entä, jos on zoomin G2 pedaali ja 15W kitaravahvistin? Mitäs näiden väliin?
 
Grugi
30.11.2009 17:43:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tepeh: Entä, jos on zoomin G2 pedaali ja 15W kitaravahvistin? Mitäs näiden väliin?
 
Kitarapiuha.
 
SDMF
tepeh
30.11.2009 17:45:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Kitarapiuha. Kiitos vastauksesta. Vahvistimesta kuuluu outoa surinaa, niin piti tarkistaa, ettei ole johdoissa vika. Vika varmaan maadoituksessa.
 
Grugi
30.11.2009 17:47:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tepeh: Kiitos vastauksesta. Vahvistimesta kuuluu outoa surinaa, niin piti tarkistaa, ettei ole johdoissa vika. Vika varmaan maadoituksessa.
 
Onko se maadotetussa rasiassa?
 
SDMF
tepeh
30.11.2009 17:49:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Onko se maadotetussa rasiassa?
 
En oo varma. Särinä loppuu aina, kun koskettaa kitaran mikkejä, kieliä tai tallaa, joten maadoitusta ei luultavasti ole.
 
Grugi
30.11.2009 17:52:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tepeh: En oo varma. Särinä loppuu aina, kun koskettaa kitaran mikkejä, kieliä tai tallaa, joten maadoitusta ei luultavasti ole.
 
Voikuttas joo että ei ole maadotetussa rasiassa.
 
SDMF
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «