Aihe: M-audion 1010 LT
1
KarWaeYe
04.03.2004 11:50:41
Mitä mieltä olette kyseisestä kortista? Ajettelin ehkä ostaa tollasen.
Koskaan ei enää ihmiskäsi possunaarastani häpäise, ei orjuuta, ei tuki sian suurta suuta!"
Juntunen
04.03.2004 13:44:49

Mitä mieltä olette kyseisestä kortista? Ajettelin ehkä ostaa tollasen.

Itselläni on ollut syksystä lähtien ja yksi demo on sillä purkitettu. Ei mitään valittamista löydy. Juurikin minun tämänhetkisiä tarpeitani vastaava. ASIO:lla saa latenssit tarpeeksi pieneksi, ei kohise, moniraitanauhoitus toimii, midi I/O löytyy, hyvä ajurituki valmistajan sivuilla... En siis keksi valittamista vielä näiden kokemusten perusteella.
Rokkia kansalle! Keväällä uusi demo ulos!
boijermaj
04.03.2004 15:03:29
Tarpeeseen ... eli
Jos äänität kerralla useamman instr. tai rummut, niin ehdottomasti hyvä valinta. Ajurit ovat ällistyttävät ja vuoden käyttökokemuksen perusteella voin suositella. Ei mitään ongelmia ASIO käytössä ja asentaminen vaivatonta.
Jos sen sijaan äänität max. kaksi kanavaa kerralla (vain stereona vaikka), niin ei ole järkevää ostaa ylimääräisiä kanavia kun saa edullisemmin saman laadun 2x2 analog i/o kortilla. Eli esim. http://www.midiman.com/index.php?do … ID=adf95efc30b88aba043fa8b83343bfb8
KarWaeYe
04.03.2004 18:34:15
Tarpeeseen ... eli
Jos äänität kerralla useamman instr. tai rummut, niin ehdottomasti hyvä valinta. Ajurit ovat ällistyttävät ja vuoden käyttökokemuksen perusteella voin suositella. Ei mitään ongelmia ASIO käytössä ja asentaminen vaivatonta.
Jos sen sijaan äänität max. kaksi kanavaa kerralla (vain stereona vaikka), niin ei ole järkevää ostaa ylimääräisiä kanavia kun saa edullisemmin saman laadun 2x2 analog i/o kortilla. Eli esim. http://www.midiman.com/index.php?do … ID=adf95efc30b88aba043fa8b83343bfb8

Juuri tämä sopii tarkoitukseeni, koska tarkoitus on äänittää rumpuja ja monia instrumentteja kerralla.
Koskaan ei enää ihmiskäsi possunaarastani häpäise, ei orjuuta, ei tuki sian suurta suuta!"
KarWaeYe
04.03.2004 18:41:37 (muokattu 04.03.2004 19:16:24)
Tuohan on tollanen johto jutska.. Miten pitkät nuo johdot mahtaa olla? Joutuuko olla jotain jatkojohtoja kun yhdistää koneesta mikseriin?

Ja sitä vielä että tuossa ei taida olla tukea pelikäyttöön? varmaan joutuu olla erikseen kortti sitävarten? Tai no ei sillä niin väliä, koska tuo konehan on tarkoitettu pelkästään musakäyttöön..

EDIT: Korjailin rivoa kirjoitusasua.. =)
Juntunen
04.03.2004 21:28:47 (muokattu 04.03.2004 21:29:05)

Tuohan on tollanen johto jutska.. Miten pitkät nuo johdot mahtaa olla? Joutuuko olla jotain jatkojohtoja kun yhdistää koneesta mikseriin?

Ne on itseasiassa hämmästyttävän lyhyet. Itse tilasin toomannilta sellaisen Snaken 8-viuhkan missä on RCA->Plugi. Sillä pärjää hyvin.

Ja sitä vielä että tuossa ei taida olla tukea pelikäyttöön? varmaan joutuu olla erikseen kortti sitävarten? Tai no ei sillä niin väliä, koska tuo konehan on tarkoitettu pelkästään musakäyttöön..

On mulla kyllä toiminut ne vähät mitä oon pelannu. Tietenkään jos peli vaatii jotakin laitteistopohjaista efektitukea niin sitä ei löydy. Eikös ne pelit nykyään aika hyvin ihan Windows-äänillä pelaa.
Rokkia kansalle! Keväällä uusi demo ulos!
KarWaeYe
05.03.2004 10:54:47
Ne on itseasiassa hämmästyttävän lyhyet. Itse tilasin toomannilta sellaisen Snaken 8-viuhkan missä on RCA->Plugi. Sillä pärjää hyvin.

On mulla kyllä toiminut ne vähät mitä oon pelannu. Tietenkään jos peli vaatii jotakin laitteistopohjaista efektitukea niin sitä ei löydy. Eikös ne pelit nykyään aika hyvin ihan Windows-äänillä pelaa.

Joo. Pitää varmaan munkin tilata sitte sellanen viuhka..

En mäkään paljoo pelaile eikä se hirveesti haittais vaikka ei pelikäytössä toimiskaan, mutta hyvä jos toimii!
hanipai
05.03.2004 18:34:25
Pieni välihuomautus tähän väliin, jos sallitte.

Tuo vaatii tietysti vielä erilliset mikkietuasteet tai mikserin ennen kuin pääsee niitä rumpuja äänittämään ja jos niitä ei ole ennestään niin kehottaisin miettimään myös sellaista vaihtoehtoa että hommaat Behringerin 8-kanavaisen mikkietuaste/ADDA-muunninboxin (ADA8000) sekä jonkun ADAT-väyläisen äänikortin. Halvimmillaan tälläinen paketti irtoaa n. 400 eurolla kun 1010LT ja mikseristä tai etusteesta joutuu maksamaa huomattavasti enemmän ja piuhanvedostakin selviää kahdella viiden euron toslink-kaapelilla.

Mull ois ehkä toi 1010LT myynnissä. Yritin myydä RME:n Hammerfall 9636 äänikorttia jonkin aikaa ja nyt mietin, että josko jätääiskin sen, mutta myis ton 1010LT:n pois.
Pari kysymystä tuosta ADA8000:sta:

1. Teen kotona musaa ja ostin juuri hyvät kuulokkeet musantekoa varten. Mites tollasessa systeemissä se kuulokkeiden laittaaminen onnistuu, pitääkö olla mikseri tai joku muu?

2. Tosta toslink yhteydestä. tarttis varmaan olla joku minne kytkeäkin se toslinkkaapeli. Ei tuu mieleen muuta kuin vahvistin. Vaan jos en omista tai omistan mutta se on eri huoneessa ja kotiteatterikäytössä. Katselin, että ADA 8000:sa lähtee vain ulos XLR-liittimet. Tällä hetkellä mulla on jotku tietsikkakajarit missä isoplugi enkä aatellut nyt panostaa äänentoistoon, kun mulla ois tarkotus enmmän kuulokkeilla tehdä hommia. Tohon plugiin voi varmaan kytkeä jonkin XLR-adapterin?

3. Voinko kytkeä esim basson tai kitaran suoraan tuohon ADA8000:een ilman mitää DI-boksia? Onko äänenlaatuun vaikutusta. ENtä onko totta, että ainakaan aktiivimikillinen basso ei tarvitsiis DI-boksia?

T:Hannu
Ostan Yamaha RBX-170/270 basson. SD:n ja Dimarzion mikit kiinnostavat myös. Suht rankka tallamikki ja pehmeä kaulamikki.
PIM
06.03.2004 13:04:05
1. Teen kotona musaa ja ostin juuri hyvät kuulokkeet musantekoa varten. Mites tollasessa systeemissä se kuulokkeiden laittaaminen onnistuu, pitääkö olla mikseri tai joku muu?

Kuulokevahvistin tai mikseri auttaa tässä asiassa. Suosittelen kuulokevahvistinta ellet tarvitse mikseriä johonkin muuhunkin käyttöön.

2. Tosta toslink yhteydestä. tarttis varmaan olla joku minne kytkeäkin se toslinkkaapeli. Ei tuu mieleen muuta kuin vahvistin. Vaan jos en omista tai omistan mutta se on eri huoneessa ja kotiteatterikäytössä. Katselin, että ADA 8000:sa lähtee vain ulos XLR-liittimet. Tällä hetkellä mulla on jotku tietsikkakajarit missä isoplugi enkä aatellut nyt panostaa äänentoistoon, kun mulla ois tarkotus enmmän kuulokkeilla tehdä hommia. Tohon plugiin voi varmaan kytkeä jonkin XLR-adapterin?

Niillä TOSLink-kaapeleilla yhdistät sen RME:n kortin ADA8000:een jolloin ADA8000 toimii käytännössä äänikortin breakout boxina eli sen XLR-outputeista vedät sitten piuhat mihin haluat. Riippuen vastaanottavan laitteen liitäntyöjen tyypistä tarvitset luultavasti väliin sopivan adapterin tai jos kolvi pysyy kourassa niin teet sellaiset itse ja säästät selvää rahaa.

3. Voinko kytkeä esim basson tai kitaran suoraan tuohon ADA8000:een ilman mitää DI-boksia? Onko äänenlaatuun vaikutusta. ENtä onko totta, että ainakaan aktiivimikillinen basso ei tarvitsiis DI-boksia?

ADA8000:ssa ei ole ns. Hi-Z inputeja korkeaimpedanssisia äänilähteitä kuten esim. (basso)kitaran passiivimikkiä varten. Tämä ei tarkoita että jotain kärähtäisi jos kytket sähkiksen suoraan ADA8000:n mikki-inputiin vaan soundi ei välttämättä ole paras mahdollinen.
Muuttokuorman kevennysmyynti nyt menossa. Tsekkaa tarjonta tästä.
KarWaeYe
06.03.2004 18:35:14
Pieni välihuomautus tähän väliin, jos sallitte.

Tuo vaatii tietysti vielä erilliset mikkietuasteet tai mikserin ennen kuin pääsee niitä rumpuja äänittämään ja jos niitä ei ole ennestään niin kehottaisin miettimään myös sellaista vaihtoehtoa että hommaat Behringerin 8-kanavaisen mikkietuaste/ADDA-muunninboxin (ADA8000) sekä jonkun ADAT-väyläisen äänikortin. Halvimmillaan tälläinen paketti irtoaa n. 400 eurolla kun 1010LT ja mikseristä tai etusteesta joutuu maksamaa huomattavasti enemmän ja piuhanvedostakin selviää kahdella viiden euron toslink-kaapelilla.

Mulla on kyllä jo mikseri. Ostin muuten eilen sen kortin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)