Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Trumpetti - Bud Brisbois suukappaletreeni
1
Mapo80
25.11.2009 14:27:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensimmäistä kertaa törmäsin tällaiseen ansatsi- ja rekisterinlaajentamisharjoitukseen.
 
http://www.youtube.com/watch?v=JJVq8IMcJW4
 
Sanokaahan kokeneemmat, olisikohan tästä hyötyä, vai huijataanko tässä vanhaa?
 
Tuntuisi näin kuntosalilla käyjälle houkuttelevalta vähän samaan malliin treenata myös turpavärkkiä ja samalla edistyä trumpetissa.
 
Pete V.
25.11.2009 16:25:15 (muokattu 26.11.2009 14:27:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mapo80: Ensimmäistä kertaa törmäsin tällaiseen ansatsi- ja rekisterinlaajentamisharjoitukseen.
 
http://www.youtube.com/watch?v=JJVq8IMcJW4
 
Sanokaahan kokeneemmat, olisikohan tästä hyötyä, vai huijataanko tässä vanhaa?
 
Tuntuisi näin kuntosalilla käyjälle houkuttelevalta vähän samaan malliin treenata myös turpavärkkiä ja samalla edistyä trumpetissa.

 
No, saattaa kyllä olla hyötyä, niinkuin monista muistakin "kehonrakennustyyppisistä" suun/leuan alueen herkkien lihasten vahvistamisharjoituksista, esim. Carmine Caruso'n, Claude Gordon'in, Esko Heikkisen ym. harjoituskirjojen/metodien mukaan, ja, sittenhän on se kynäharjoituskin, josta palstalla eräällä lienee kokeilukin menossa ... joka tapauksessa pelkkä soittaminen tai soiton harjoittelu ei välttämättä tuota tarpeeksi itse lihasvoiman kasvatusta, tarvitaan määrtietoista lihasten erikoisharjoitusta ilman "musikillisia" tavoitteita.
 
Mapo80
26.11.2009 12:12:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos! Minulle olikin aivan uusi maailma tämä, että ansatsia voi treenata muutenkin kuin soittamalla. Kumma ettei yksikään trumpettiopettajistani sitä koskaan kertonut. Pitääpä tuota Heikkisen kirjaa ainakin tutkailla!
 
Pete V.
26.11.2009 14:27:02 (muokattu 26.11.2009 14:29:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mapo80: Kiitos! Minulle olikin aivan uusi maailma tämä, että ansatsia voi treenata muutenkin kuin soittamalla. Kumma ettei yksikään trumpettiopettajistani sitä koskaan kertonut. Pitääpä tuota Heikkisen kirjaa ainakin tutkailla!
 
Kyllä, sekin on hyvä tähän tarkoitukseen, itse, ja monet muutkin käyttivät alunperin, ja sitten tietysti monia vuosia, 1970-1980-lukujen taitteessa Suomeen ilmaantunutta Caruso'n metodia/harjoituskirjaa, olisivatkohan Markku Johansson ja Simo Salminen tuoneet sen silloin "tuliaisina" Ameriiikasta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «