velipesonen 21.11.2009 20:55:46 | |
---|
CeeCeeÄr: Niinpäs on...Paul kertoi Helter Skelterin syntyneen,kun Pete Townsend oli leuhkinut radiossa Whon tehneen maailman rajuimman biisin(Paul ei muistanut minkä),Ja ajatelleensa,että katsotaan kuka tekee maailman rajuimman biisin.... Juu, itse asiassa Macca ei edes muista mistä Whon biisistä on kyse, mutta se on varmaankin ollut vuoden 1967 lopussa julkaistu single I Can See for Miles. Tästä voi päätellä, että McCartney ylipäätään halusi haastaa Whon Valkoisella Levyllä siitä, kuka tekee kaikkein räkäisimmän ja rajuimman rokkikappaleen. Häntä oli tämä Who kiinnostanut pitempäänkin. Siinähän oli muutakin, oli Hendrixiä ja kaikkea tällaista, joten Helter Skelter on ollut ihan tietoisesti semmoinen "kaikki peliin" -kuvio. Helter Skelteristä tehdyt coverit ovat olleet järjestään aika kaukana - liian kaukana - alkuperäisen meiningistä, jos minulta kysytään. |
elais 21.11.2009 20:57:34 | |
---|
kepe-5: Kaikkea sitä netistä löytyykin: http://www.thebeatlesneverbrokeup.com/ Vaikken ikinä ole koskaan mikään kunnon Beatles-fani ollutkaan, täytyy sanoa, että onpahan melkoinen kokonaisuus. Siis tuo sivusto ja nuo musat, varsinkin jälkimmäinen on äärimmäisen hienoa. Koen suurta kunnoitusta tuon sivuston pitäjää kohtaan, oli tarina tosi tai ei. "Nothing is impossible. The word itself says I'm possible." |
Gardiner 21.11.2009 21:09:43 (muokattu 21.11.2009 21:57:55) | |
---|
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
jra 21.11.2009 22:09:09 | |
---|
Jpiteloota: Vaikken ikinä ole koskaan mikään kunnon Beatles-fani ollutkaan, täytyy sanoa, että onpahan melkoinen kokonaisuus. Siis tuo sivusto ja nuo musat, varsinkin jälkimmäinen on äärimmäisen hienoa. Koen suurta kunnoitusta tuon sivuston pitäjää kohtaan, oli tarina tosi tai ei. Oli pari päivää sitten Allmusic.comin päivän levynä... tai siis kasettina. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
Flash 23.11.2009 09:43:14 | |
---|
velipesonen: Helter Skelteristä tehdyt coverit ovat olleet järjestään aika kaukana - liian kaukana - alkuperäisen meiningistä, jos minulta kysytään. Täysin samaa mieltä. Lähimmäksi alkuperäistä pääsee itseasiassa Pauli itse kappaletta livenä soittaessaan. Nykyinen bändinsä osaa aika hyvin replikoida noita vanhoja Beatles juttuja... Live Music Is Better! |
velipesonen 23.11.2009 10:57:52 | |
---|
Flash: Täysin samaa mieltä. Lähimmäksi alkuperäistä pääsee itseasiassa Pauli itse kappaletta livenä soittaessaan. Nykyinen bändinsä osaa aika hyvin replikoida noita vanhoja Beatles juttuja... Beatlesin livetaltiointeja katsellessa ja kuunnellessa tulee semmoinen olo että tämähän lähtee käsistä, että tässä on semmoinen into ja tuuletus ettei paremmasta väliä. Maccan nykybändi on opetellut läksynsä aika hyvin, esim. rumpali Abe Laboriel soittaa breikit kunnioitettavalla pieteetillä, mutta meiningissä ei ole sellaista tutinaa kuin Beatlesissa oli. Macca itse laulaa usein huolimattomasti, mennee vanhuuden piikkiin. Ehkä ne kitaristit saisivat soittaa vähän roisimmin ja kosketinsoittajalla voisi olla aavistuksen parempia jousi- ym. soundeja. |
Stain 23.11.2009 14:26:00 | |
---|
Edit. Heh heh, mä diggaan kyl jostain syystä Oasiksen meininkiä, hauskoja veijoja http://www.youtube.com/watch?v=5atAOOYrAAk kyllä tämä on aika hirveetä vaikka kova oasisdiggari olenkin. masterplanilta löytyvä i am the walrus live on kyllä tosi kova. "no se tota lähti tollane idea että, toi meidän basisti sai idean että hei hei, hei mandi viittiskö taas lähtee hei- heittää uus levy, ni sit, sit saatiin semmonen idea että vau,
vittu tehdään levy sitten." |
texjazz 23.11.2009 20:58:29 | |
---|
velipesonen: Beatlesin livetaltiointeja katsellessa ja kuunnellessa tulee semmoinen olo että tämähän lähtee käsistä, että tässä on semmoinen into ja tuuletus ettei paremmasta väliä. Maccan nykybändi on opetellut läksynsä aika hyvin, esim. rumpali Abe Laboriel soittaa breikit kunnioitettavalla pieteetillä, mutta meiningissä ei ole sellaista tutinaa kuin Beatlesissa oli. Macca itse laulaa usein huolimattomasti, mennee vanhuuden piikkiin. Ehkä ne kitaristit saisivat soittaa vähän roisimmin ja kosketinsoittajalla voisi olla aavistuksen parempia jousi- ym. soundeja. Mun mielestä Stadikan keilla tuo Maccan orkesteri soitteli roisisti ja innolla. Hyvin hoitivat hommansa. Älleh ellus allo nodhat. |
kingdom 24.11.2009 11:58:45 | |
---|
|
MK73 24.11.2009 15:10:38 (muokattu 24.11.2009 15:11:17) | |
---|
kingdom: Joo, mut niiltä puuttuu se jännitys ja draivi mikä Beatlesilla oli... http://www.youtube.com/watch?v=zc9UpRZYIKg vs. http://www.youtube.com/watch?v=8MWVo1fjRsQ Aika hauska vertailutilanne...onhan tuossa "muutama vuosi välissä". Maccan nykybändi vetää ammattimaisen varmasti ja ainakin tempo vaikutti hitaammalta, mutta toimii noinkin. Vanhassa versiossa oli sitä "vaaran tunnetta" enemmän ja yleisön hysteria omaa luokkaansa, kun söpöt pojat soittaa rokkia :-) Hiki ja vääntö. |
velipesonen 24.11.2009 15:59:25 | |
---|
MK73: Aika hauska vertailutilanne...onhan tuossa "muutama vuosi välissä". Maccan nykybändi vetää ammattimaisen varmasti ja ainakin tempo vaikutti hitaammalta, mutta toimii noinkin. Vanhassa versiossa oli sitä "vaaran tunnetta" enemmän ja yleisön hysteria omaa luokkaansa, kun söpöt pojat soittaa rokkia :-) Tää Fabs on Washington 11.2.64. Joku kirjoitti lehteen muutama vuosi sitten, että rockhistorian tärkein yksittäinen keikka oli joku Dylanin esiintyminen seuraavana vuonna, mutta kyllä tämä Beatlesin ensimmäinen konsertti Amerikan manterella minusta vie voiton. Siinähän jenkit hullaantuivat bändiin täysin. |
Calliope 24.11.2009 19:17:06 | |
---|
velipesonen: Tää Fabs on Washington 11.2.64. Joku kirjoitti lehteen muutama vuosi sitten, että rockhistorian tärkein yksittäinen keikka oli joku Dylanin esiintyminen seuraavana vuonna, mutta kyllä tämä Beatlesin ensimmäinen konsertti Amerikan manterella minusta vie voiton. Siinähän jenkit hullaantuivat bändiin täysin. Lienee tarkoitettu Dylanin esiintymistä Newportin folk festivaaleilla. Kyllä minustakin Beatles vie voiton, Amerikan valloittaminen oli kova juttu. "Eilinen" -kirjassa on juttu "She said she said'in" levytyksestä; Paul oli riidellyt muiden kanssa eikä soita tällä kappaleella bassoa. Studiopäiväkirjat eivät tätä tietoa vahvista. Itse en ole ennen tiennyt tällaisesta riidasta. Tietääkö kukaan? Ja kuka bassoa soittaa jos ei Paul? "Your mind makes a promise that your body can't fill" |
velipesonen 24.11.2009 20:55:50 | |
---|
Calliope: Lienee tarkoitettu Dylanin esiintymistä Newportin folk festivaaleilla. Kyllä minustakin Beatles vie voiton, Amerikan valloittaminen oli kova juttu. "Eilinen" -kirjassa on juttu "She said she said'in" levytyksestä; Paul oli riidellyt muiden kanssa eikä soita tällä kappaleella bassoa. Studiopäiväkirjat eivät tätä tietoa vahvista. Itse en ole ennen tiennyt tällaisesta riidasta. Tietääkö kukaan? Ja kuka bassoa soittaa jos ei Paul? Basson soittaa George. Riidan sisällöstä en tiedä, olisiko niin arkaluonteinen ettei kukaan ole muistavinaan mitä se koski. She Saidin basso-osuus ei ole ihmeellinen, mutta George kyllä soittaa basson myös Dive My Carilla, jota yleensä pidetään McCartneyn eräänä mestarinäytteenä. Syynä taisi olla rajoitettu neliraitatekniikka ja se että Macca soittaa pianoa, ilmeisesti pitänyt saada basso samaan aikaan sisään. Tietääkö Vice Keith? |
MK73 24.11.2009 21:42:22 | |
---|
velipesonen: She Saidin basso-osuus ei ole ihmeellinen, mutta rumpuraita on minusta todella ytimekäs ja fillaa oveliin kohtiin. Hienot rumpusounditkin onnistuttu siihen vangitsemaan. Kai sentään Ringon käsialaa? Hiki ja vääntö. |
velipesonen 24.11.2009 21:49:08 | |
---|
MK73: rumpuraita on minusta todella ytimekäs ja fillaa oveliin kohtiin. Hienot rumpusounditkin onnistuttu siihen vangitsemaan. Kai sentään Ringon käsialaa? Joo, siinähän se Ringon vasen- tai molempikätisyys kuuluu. Eli Ringo kompatessaan peltiin tai haikkaan oikea käsi edellä ja fillatessaan vasen käsi edellä saa välillä aikaan mielenkiintoisia rytmisen painon siirtymiä. Ringon fillit ovat monessa Beatlesin biisissä sellaista hienoa leijuntaa synnyttävä elementti. Jopa ihan ensimmäisillä levyillä, vaikkeivät siellä ole niin hypetettyjä kuin myöhempi tavara. |
kingdom 25.11.2009 21:32:23 | |
---|
MK73: rumpuraita on minusta todella ytimekäs ja fillaa oveliin kohtiin. Hienot rumpusounditkin onnistuttu siihen vangitsemaan. Kai sentään Ringon käsialaa? Tää on varmaan Beatlesin top 5-biisejä. Ja se eka rumpufilli on... no, todella hyvä. |
Andy Six 25.11.2009 22:15:12 | |
---|
Voin kuvitella Beatle-fanien järkytyksen kun he nähneet ensikertaa Revolverin takakannen.....:Keith Richards on korvannut Georgen....! Miten ihmeessä George onnistuu näyttämään aurinkolasit päässä aivan tuon ajan Keithiltä....? Have you ever seen the eyes of Ian Hunter...? |
velipesonen 26.11.2009 08:16:48 | |
---|
CeeCeeÄr: Voin kuvitella Beatle-fanien järkytyksen kun he nähneet ensikertaa Revolverin takakannen.....:Keith Richards on korvannut Georgen....! Miten ihmeessä George onnistuu näyttämään aurinkolasit päässä aivan tuon ajan Keithiltä....? Voi olla että nykyäänkin miehet näyttävät aika samalta! Bändi oli pahasti varamiehinen, koska Paulin oli jo jokin aika taaksepäin korvannut William Campbell. Lennon oli huumetokkurassa joten Ringo ilmeisesti Keefin avustuksella teki koko levyn! |
Flash 26.11.2009 10:41:14 | |
---|
velipesonen: Aika hassua kun minun mielestäni nämä stereot ovat aivan huippua. Oletko muuten verrannut Revolver levyn uusia mono- ja stereoversioita toisiinsa? Mun mielestä ero on monon hyväksi on yllättävänkin iso... Joka suhteessa. Live Music Is Better! |
Flash: Oletko muuten verrannut Revolver levyn uusia mono- ja stereoversioita toisiinsa? Mun mielestä ero on monon hyväksi on yllättävänkin iso... Joka suhteessa. Olen, ja pidän enemmän stereosta. Eroja on paljon, etenkin Lennonin laulamissa kappaleissa. |