Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gate taajuussäädöllä + kompura samassa vehkeessä
1
Sami_T
26.11.2009 00:28:54 (muokattu 26.11.2009 00:31:27)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli tuollainen vehje puheeksi yhdessä kahvi(=olut)pöytäkeskustelussa että olispas kiva tietyissä jutuissa mutta kukaan ei osannut nimetä ainuttakaan konetta.
 
B-laitteita ja muita hassutuksia ei lasketa.
 
Onko tollaista edes.
 
Eli siis vaikka ihan 166XL mistä löytyis vielä lisäksi 1074:n filter-nappula.
 
Siis kyllähän niitä vehkeitä (tai esim. KT SQ1:n kanavia) voi ketjuttaa mutta sitten rupee jo tulemaan touhulle hintaa.
 
Auttakaa nyt hyvät ihmiset.
 
Itse olette lihava.
stnprkl
26.11.2009 01:05:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T: Tuli tuollainen vehje puheeksi yhdessä kahvi(=olut)pöytäkeskustelussa että olispas kiva tietyissä jutuissa mutta kukaan ei osannut nimetä ainuttakaan konetta.
 
B-laitteita ja muita hassutuksia ei lasketa.
 
Onko tollaista edes.
 
Eli siis vaikka ihan 166XL mistä löytyis vielä lisäksi 1074:n filter-nappula.
 
Siis kyllähän niitä vehkeitä (tai esim. KT SQ1:n kanavia) voi ketjuttaa mutta sitten rupee jo tulemaan touhulle hintaa.
 
Auttakaa nyt hyvät ihmiset.

 
http://www.drawmer.com/products/combined-dynamics/dsl424.php
 
Toi nyt ainakin. Mutta jos ihan totta puhutaan niin ei toi 166:n geitti oo kauheen kummonen, just siitä syystä et se on vaan kompuran kylkiäisenä ja näinollen siitä puuttuu kaikki oleelliset säädöt, mitä mä ainakin geitissä kaipaan, jotta se toimii mun haluamalla tavalla.
Ja taas, ei mopolla mahottomia :)
 
Niin ja sit mitä tohon hintaan tulee niin toi Drawmeri saattaa olla vielä tuota Klarkkiakin kalliimpi ainakin kun vertaa kanavien määriä :) Ja oikeesti toi Klarkki ei oo pahan hintanen.
 
Viltsu audiokantaja
Sami_T
26.11.2009 02:07:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: http://www.drawmer.com/products/combined-dynamics/dsl424.php
 
Toi nyt ainakin

 
Juu ton löysin ihan itsekin. On liian kallis peli just tähän hommaan. Tossahan on siis 2 kanavaa DS404:aa ja 2 kanavaa DL441:aa. Suunnittelijalla on muuten käyny ihmeellinen aivopieru kun millään nappulalla tossa ei saa gatee ja kompuraa peräkkäin vaan menee piuhahommiksi. Tai näin ainakin olin manuaalista ymmärtävinäni.
 
Mutta jos ihan totta puhutaan niin ei toi 166:n geitti oo kauheen kummonen
 
Ei ole ei mutta riittäis just tähän juttuun.
 
kaikki oleelliset säädöt, mitä mä ainakin geitissä kaipaan, jotta se toimii mun haluamalla tavalla
 
Noin ihan mielenkiinnosta, kerropas tarkemmin. Mulla on just tota DS404:aa ja siinä on ne samat hanikat kuin 166XL:ssakin paitsi se taajuussäätö lisäksi. Niin mä en oo ainakaan keksiny mitään hantaakia minkä mä haluaisin siihen lisää. Jos miksaa luurikuuntelua niin portaaton range olis sellanen mille vois ehkä keksiä käyttöä. No siis tekeehän toi DS404 ihan luonnostaan asiat "hieman" eri tavalla kuin 166XL mutta jos ihan puhtaasti säätönappuloista puhutaan.
 
Niin ja sit mitä tohon hintaan tulee niin toi Drawmeri saattaa olla vielä tuota Klarkkiakin kalliimpi ainakin kun vertaa kanavien määriä :)
 
Piti oikein laskea niin oikeassa olet.
 
Ja oikeesti toi Klarkki ei oo pahan hintanen.
 
No ei kyllä. Vieläkin vähän ottaa päähän se että kerkesin ostaan läjän räkkikamaa just ennenkuin toi SQ1 julkaistiin. Ei sillä että olisin mitenkään tyytymätön hankintoihini mutta tossa Klarkissa on se hyvä puoli että kun se vaihtuu kompurasta gateksi napin painalluksella niin se kyllä olis helpottanu elämää moneen kertaan tässä matkan varrella.
 
Itse olette lihava.
Sami_T
26.11.2009 02:14:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin pälyileen tota SQ1:a vielä, sen hintahan on laskenut ihan **tusti.
 
Perkule, tais tulla kallis keskustelu tästä...
 
Itse olette lihava.
stnprkl
26.11.2009 02:30:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...
Noin ihan mielenkiinnosta, kerropas tarkemmin. Mulla on just tota DS404:aa ja siinä on ne samat hanikat kuin 166XL:ssakin paitsi se taajuussäätö lisäksi. Niin mä en oo ainakaan keksiny mitään hantaakia minkä mä haluaisin siihen lisää. Jos miksaa luurikuuntelua niin portaaton range olis sellanen mille vois ehkä keksiä käyttöä. No siis tekeehän toi DS404 ihan luonnostaan asiat "hieman" eri tavalla kuin 166XL mutta jos ihan puhtaasti säätönappuloista puhutaan.
....

 
Niin just se taajuussäätö löytyy, releaseajan säätö (eikä se typerä RATIOruuvi), vaimennuksen määrän säätö (vaikkakin vaan kaks eri vaihtoehtoa), sit siitä löytyy sen taajuussäädön kaverina KEY Listen (äärimmäisen hyödyllinen ominaisuus IMHO).
 
Ja onhan toi debexin kompuran kylkiäisenä tuleva laitos nyt muutenkin ihan eri planeetalta kun toi DS404 :)
Tärkein ero noitten laitteiden välillä on kuitennii se et toi Drawmer on oikeasti Gate ja tossa Debexissä on kompuran kylkiäisenä joku gatejäljitelmä :)
 
Nii joo vielä loppuun, osta se Klarkki, se on hyvä.
 
Viltsu audiokantaja
stnprkl
26.11.2009 02:47:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai niin joo, tuli vielä yks samantyyppinen purkki mieleen kun mitä toi Drawmer on. BSS:llä oli Opal sarjassa DPR-944 mallinen vehjes, missä oli samassa 2 gatea ja 2 kompuraa. Eivät tosin enää valmista moista.
 
Viltsu audiokantaja
Sami_T
26.11.2009 03:03:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eikä se typerä RATIOruuvi
 
Se on 266XL:ssa se ratio. 166XL:ssa onkin jo huomattavasti fiksummin (hehe) SLOW ja FAST. Kyllä nyt kelpaa.
 
Yhdellä tutulla on muutama 266XL ja oon joutunu niiden kanssa pari kertaa painimaan enkä oo ikinä saanu niillä geitattua järkevästi mitään muuta kuin basarin ja aina en sitäkään.
 
Nyt oli pakko katsoo manuaalista että mitä toi ratio oikein dbx:n sedän mielestä meinaa:
 
This control sets the amount of attenuation applied to the input signal once it is below the threshold, from gentle downward expansion (appropriate for mixed program, vocals, etc.), to a hard gating effect (which can be useful for percussion).
 
Jaa siis niinku hä? Eli jos mun threshold on -20 dB ja signaalin taso alittaa sen ja ratio on 3:1 niin tapahtuu mitä? Ja koska? Ja kuinka nopeesti?
 
Note: The attack and release rate of the Expander/Gate are program-dependent - very fast for transient material (e.g., percussion) and slower for material with slow attack (e.g., vocals).
 
Eli siis se 266XL kasvattaa kärsän millä se haistelee että mikä vekotin siellä on kanavassa. Uskoiskohan.
 
Mutta ei toimi, joko kuulu kaikki, ei mitään tai sitten säksättää ihan vitusti.
 
Manuaali neuvoo:
 
Fast gating of sustained low frequency signals can result in chattering. To eliminate any chattering simply adjust the RATIO control
 
Nonnee. Eli mä en vaan osannu säätää sitä =)
 
Nii joo vielä loppuun, osta se Klarkki, se on hyvä.
 
Niin tässä varmaan joutuu tekemään.
 
*****
 
Tossa kun kirjoitin tota ylläolevaa jorinaa niin itseasiassa keksin eräänlaisen ratkaisun tohon mun alkuperäiseen kysymykseen. Siinä 166XL:ssahan on sidechain insert niin tempasee siihen jonkun eq:n tai jakosuotimen kiinni niin siinähän meillä on edukas taajuussäädettävä 166XL.
 
Itse olette lihava.
miffe
26.11.2009 03:06:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: Ai niin joo, tuli vielä yks samantyyppinen purkki mieleen kun mitä toi Drawmer on. BSS:llä oli Opal sarjassa DPR-944 mallinen vehjes, missä oli samassa 2 gatea ja 2 kompuraa. Eivät tosin enää valmista moista.
 
Sun jäljiltä maailmalle jääneissä ridereissa sanotaan, että Opalit ei ole koneita, jotka lasketaan hyvien joukkoon.
 
Alkuperäiselle kysyjälle tiedoksi, jotta XTA DP324 eli SIDD täyttänee vaatimukset. Lienee tosin hitaahko käyttää noihin ruuvaa-käännä-hinkkaa-väännä aparaatteihin verrattuna.
 
turkulainen
miffe
26.11.2009 03:19:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T: Eli siis se 266XL kasvattaa kärsän millä se haistelee että mikä vekotin siellä on kanavassa. Uskoiskohan.
 
Elektroniikasta mitään tajuava voi hakea vaikka googlen hakukoneella tietoa miten se hoituu. Taikasanat "signal envelope" kannattaa kaivaa hatusta.
 
Ajatellaan vaikka näin, että sullon portti, joka aukee ämpärin kaatueassa. Mitä nopeemmin se ämpäri täyttyy, sitä nopeemmin se portti aukee. Ja se ämpäri täyttyy sitä nopeemmin mitä enemmän siihen tulee tavaraa. Ja jos se vielä tulee siihen nopeesti, niin kato... Perkussioissa sitä matskuu tulee kerralla paljon hyvin lyhyessä ajassa.
 
Esmerk kakone:
 
Auto parkissa ja hirvi tulee hinkkaamaan itteesä siihen. Aikansa nylkyttää niin saattaa jotain jälkee jäähä. Mut jos sä losautat sitä hirvee päin sata lasissa, niin takuulla lohkee maali nopeemin. Usko pois tai kokeile!
 
turkulainen
Sami_T
26.11.2009 03:58:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu kyllä mä tiedän millä logiikalla tollasen gaten lottokone toimii. Pohdiskelin vähän niinku ääneen että onkohan 266XL:sta unohtunu se piiri jonnekin (väitti manuaali mitä hyvänsä). Ja tiedän myös että se ei ole mahdollista että kompuragate kasvattaa kärsän.
 
Hihittelin jo tota kirjoittaessani että nyt tais tulla sellaista tekstiä että kohta mua ojennetaan.
 
M.O.T.
 
Joo ja tuo Opali olis just sellanen kone mitä ihmiset vähän kaipaili.
 
Itse olette lihava.
eetuss
26.11.2009 09:03:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo onhan toi 266 muutenkin ihan tursaasta. Mun mielestä tuo 1066 toimii enemmän niinkuin sen 266:n pitäis toimia. Hintakin on kyllä vähän eri.
 
http://www.dbxpro.com/1066/1066.php
 
Ei se tästä..
Groovi
26.11.2009 09:13:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotain vähän samankaltaista kompura/gate -juttua oli hetki sitten tuolla studiopuolella:
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=183705&co=60
 
Laitetaan ensin kaikki täysille. Katsotaan sitten täytyykö jotain laittaa pienemmälle.
stnprkl
26.11.2009 11:55:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miffe: Sun jäljiltä maailmalle jääneissä ridereissa sanotaan, että Opalit ei ole koneita, jotka lasketaan hyvien joukkoon.
 
...

 
Se että mä en itte noista Opaleista kauheesti perusta ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa etteivät olis moista purkkia tehneet, tässä nyt kuitenkin funtsittiin vehkei, joilta taittuu noi kaks yllämainittua asiaa samoissa kuorissa :)
 
Viltsu audiokantaja
jorma666
26.11.2009 15:28:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: BSS:llä oli Opal sarjassa DPR-944 mallinen vehjes, missä oli samassa 2 gatea ja 2 kompuraa. Eivät tosin enää valmista moista.
 
Hei, tuontyyppinen huumori ei oo ees hauskaa ;)
 
we call it music - they call the cops
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «