Aihe: Kiss - maailman maagisin bändi
1 2 3 4 555 56 57 58 59133 134 135 136 137
MaxDamage
27.10.2009 16:11:57
Nytkö vasta?

Ei. Haissut jo pitkään.

Eipä se Psycho mikään huippulevy ole. Nimibiisi ja Into the Void iskee mulle parhaiten.

Ei todellakaan mutta se on Sonic Boomiin verrattuna hyvä levy.
lukethesis
27.10.2009 16:41:52
MaxDamage: Ei. Haissut jo pitkään.

Niin, kieli poskessa (Gene, no pun intended) minä kysyinkin. Kun minä olen ollut aina siinä käsityksessä, että neljä rumaa ja karvaista hyvin perustason soittotaidoin varustettua juutalaispoikaa pistivät bändin pystyyn, ainoana tavoitteenaan saada mahdollisimman paljon rahaa ja pimppiä. Ja tässä onnistuivat, erinäisin keinoin.

Olen yrittänyt kuunnella kaikkia bändin ns. "klassikkotuotoksia", en pelkästään niitä kaikkien veisaamia "hiteiksi" pompahtaneita ralleja. Ja minun korviini tuo on ollut aina, ihan ensimmäisestä levystä lähtien, "Love Gun"-osaston (olkoonkin että tuo on myöhempää tuotantoa) kornia ennalta-arvattavinta ränttätänttää Paul Stanleyn (tai Simmonsin) karseilla vokaaleilla. Ja maskeilla. Ja leluilla ja sarjakuvilla.

No okei, on siinä ihan ekassa levyssä oma tuoreutensa. Ja Gene Simmons oli joskus ihan viilee.

Simmons usein mainitsee Jagger/Richardsin ja McCartney/Lennonin (tai yleensä näiden bändit) vaikutteikseen, mutta kyllähän noilla kavereilla oli hyvin paljon laajempi harmoninen paletti käytössään - ja tekivät silti HYVIN eri stailien musaa, eivät pelkästään yhdestä sapluunasta väännettyä rokettirokkia.
MaxDamage
27.10.2009 21:17:00
Hymiö unohtui niin vaikutti mun vastaus tarkoitettua tylymmältä,heh. :)

Simmons usein mainitsee Jagger/Richardsin ja McCartney/Lennonin (tai yleensä näiden bändit) vaikutteikseen, mutta kyllähän noilla kavereilla oli hyvin paljon laajempi harmoninen paletti käytössään - ja tekivät silti HYVIN eri stailien musaa, eivät pelkästään yhdestä sapluunasta väännettyä rokettirokkia.

Vaikka mä kova Kiss-fani olenkin niin tästä me ollaan kyllä täysin samaa mieltä. Osittain tähän pohjautuukin mun uuden levyn inho. Jälleen sama sapluuna mutta nyt tuntuu että biisit on yksinkertaisesti jo todella huonoja. The magic is gone. Maskit sediltä edes pois jos on pakko jatkaa vääntöä.
HaloOfFlies
16.11.2009 21:12:50

Kiss News kertoo, että aloittaisivat toukokuussa 40 keikkaa käsittävän Euroopan-kiertueen, ja että ensimmäiset päivämäärät julkistettaisiin ensi maanantaina. Tässä mukana ainakin 6 Englannin-keikkaa.

Odotellaan.
Suomalainen sössii aina S.M.A.K.-jäsen #5
timus
16.11.2009 22:56:49 (muokattu 16.11.2009 22:59:36)
Tampereellehan on jo kotvasen aikaa huhuttu kesälle jotain isoa "stadion-keikkaa". Oisko se sitten tämä tai kenties GnR. Siis mulla ei oo mitään sisäpiiritietoa, vaan ihan arvailua.

Ihan vaan tätä uutista muistelin...

http://yle.fi/alueet/tampere/2009/1 … laan_keikalle_ratinaan_1106054.html
"The lyrics don't mean shit to be honest, in my opinion. It's all about the drums" -Larry Mullen Jr (U2).
Flash
17.11.2009 08:29:52

Vois hyvinkin olla Kiss tuo Tampereelle tulija. Viimeksi vetivät kaksi kertaa Hartwallin täyteen, joten mikään mahdottomuus ei olisi tuo Ratinan keikka.
Live Music Is Better!
Musta Arkipyhä
17.11.2009 08:55:10 (muokattu 17.11.2009 08:58:29)
lukethesis: Niin, kieli poskessa (Gene, no pun intended) minä kysyinkin. Kun minä olen ollut aina siinä käsityksessä, että neljä rumaa ja karvaista hyvin perustason soittotaidoin varustettua juutalaispoikaa pistivät bändin pystyyn, ainoana tavoitteenaan saada mahdollisimman paljon rahaa ja pimppiä. Ja tässä onnistuivat, erinäisin keinoin.

Ymmärtääkseni Frehley ja Criss eivät olleey juutalaisia.Ja mitä soittotaitoon (tai siis lähinnä virtuositeettiin ja tekniikkaan) tulee niin Rollaritkin on siinä aika keskinkertaisia.Ja 80-luvulla bändissä vaikutti taitavia kitaristeja (Kulick,St.John,Vincent).

Olen yrittänyt kuunnella kaikkia bändin ns. "klassikkotuotoksia", en pelkästään niitä kaikkien veisaamia "hiteiksi" pompahtaneita ralleja. Ja minun korviini tuo on ollut aina, ihan ensimmäisestä levystä lähtien, "Love Gun"-osaston (olkoonkin että tuo on myöhempää tuotantoa) kornia ennalta-arvattavinta ränttätänttää Paul Stanleyn (tai Simmonsin) karseilla vokaaleilla. Ja maskeilla. Ja leluilla ja sarjakuvilla.

Kissin koko tuotanto on kyllä monipuolista.Aika puukorva täytyy olla jos vaikkapa Beth ja Rock'n'roll all nite tai Goin' Blind kuulostavat samanlaisilta.Tai "ränttätäntältä" (Rock'n'roll all niteä lukuunottamatta).Ja Stanleyn vokaalien "karseudesta" olen aikalailla eri mieltä.

80-luvun matsku taas eroaa 70-luvusta kuin yö päivästä.Kyllä musiikkia harrastavan on pakko noissa selkeä ero kuulla vaikkei musasta sinänsä diggaisikaan.

Niin Kisshän ei ole "yhdestä sapluunasta" vedettyä rokettirokkia kuten aiemmin todistin.Rollari-vaikutteet kuuluu kyllä selvästi.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
HaloOfFlies
17.11.2009 13:41:45 (muokattu 17.11.2009 13:42:04)

PsychedelicWarlord: Ymmärtääkseni Frehley ja Criss eivät olleey juutalaisia.Ja mitä soittotaitoon (tai siis lähinnä virtuositeettiin ja tekniikkaan) tulee niin Rollaritkin on siinä aika keskinkertaisia.Ja 80-luvulla bändissä vaikutti taitavia kitaristeja (Kulick,St.John,Vincent).

Kissin koko tuotanto on kyllä monipuolista.Aika puukorva täytyy olla jos vaikkapa Beth ja Rock'n'roll all nite tai Goin' Blind kuulostavat samanlaisilta.Tai "ränttätäntältä" (Rock'n'roll all niteä lukuunottamatta).Ja Stanleyn vokaalien "karseudesta" olen aikalailla eri mieltä.

80-luvun matsku taas eroaa 70-luvusta kuin yö päivästä.Kyllä musiikkia harrastavan on pakko noissa selkeä ero kuulla vaikkei musasta sinänsä diggaisikaan.

Niin Kisshän ei ole "yhdestä sapluunasta" vedettyä rokettirokkia kuten aiemmin todistin.Rollari-vaikutteet kuuluu kyllä selvästi.

Saa kyllä tosiaan olla aika puukorva jos väittää esim. Unmaskedin, The Elderin ja Carnival Of Soulsin olevan samasta puusta veistettyjä.
HaloOfFlies
23.11.2009 11:24:03 (muokattu 23.11.2009 11:29:38)

Siinä se tuli sitten. Sauna Open Air, 10. kesäkuuta.

http://www.kissnews.de/NewsUSA.htm
Icy-Sun
23.11.2009 15:50:53 (muokattu 23.11.2009 15:52:21)
danny: Siinä se tuli sitten. Sauna Open Air, 10. kesäkuuta.

Dodi. Sauna ollut aina suosikkifestari näistä isommista. Voisi mennä toisen keraan pusun katsastamaan.
Väsykäsi
23.11.2009 19:46:43
danny: Siinä se tuli sitten. Sauna Open Air, 10. kesäkuuta.

Menossa ollaan liput on saatava heti perjantaina.
"elämänhalu katoaa bläkkistä kuunnellessa", "kusi nousee päähän jazzia soittaessa", "vitutus nousee muusikoiden.nettiä lueskellessa", "tilin saldo kasvaa humppaa soittaessa" yms yms.
Sir Henri
23.11.2009 21:39:10
Kyllähän sinne täytyy mennä kun Tampereelle tulevat. Harmi vain, että ulkokeikka. Ja, että liput tulevat jo nyt myyntiin kun ei tiedä juuri muita esiintyjiä vielä, nuo Anvil, Ratt ja Grave Digger kun eivät juuri kiinnosta...Aika kallis meinaan tuo kolmen päivän lippu.
Väsykäsi
23.11.2009 22:29:41
Mitenkähän on loppuuko liput tälläkin kertaa kuudessa minuutissa?
Get up everybody gonna move their feet. Get down everybody gonna leave their seats. You gonna lose your mind in Sauna open air! 195 days left!!
Icy-Sun
23.11.2009 22:39:13
Väsykäsi95: Mitenkähän on loppuuko liput tälläkin kertaa kuudessa minuutissa?

Luulen, että noita festarilippuja riittää johonkin asti ainakin. Tai sitten tapahtuu taas hurjat. Jokatapauksessa en aijo ostaa lippuja ennen kuin jotakin selkoa tulee mitä minäkin päivänä tapahtuu. Tai sitten vaan kolmen päivän liput tulemaan... Ihan kauheata huttua eivät ole mun muistiin yleensä keksineet kaikille päiville.
Väsykäsi
23.11.2009 22:44:04
Icy-Sun: Luulen, että noita festarilippuja riittää johonkin asti ainakin. Tai sitten tapahtuu taas hurjat. Jokatapauksessa en aijo ostaa lippuja ennen kuin jotakin selkoa tulee mitä minäkin päivänä tapahtuu. Tai sitten vaan kolmen päivän liput tulemaan... Ihan kauheata huttua eivät ole mun muistiin yleensä keksineet kaikille päiville.

Juu, mää ainakin pelaan varman päälle ja käyn ostaan lipun heti perjantaina. Jääpä vaan mun osalta muu festari väliin kun pitääkin lähtee riparille.
Get up everybody gonna move their feet. Get down everybody gonna leave their seats. You gonna lose your mind in Sauna open air! 195 days left!!
Tartsi77
23.11.2009 23:37:48
Pari kertaa on tullut pyörittettyä Sonic Boom lävitse ja täytyy todeta että nyt on Kiss saavuttanut urallaan pohjan. Tästä ei kertakaikkiaan enää pysty tekemään huonompaa levyä. Koko levy täynnä niin ponnettomia riffejä, aivan lapsellisia laulustemmoja vailla minkäänlaista tarttumapintaa.

En ole pahemmin tutustunut tuottaja taustoihin, mutta voisin melkein lyödä pääni vetoa herrojen itse tuottaneen tämän pökäleen. Vois olla nimittäin tiukka paikka jollekin nimimiehelle lähteä tosimielellä tätä tuottamaan.

Mainittakoon vielä lopuksi että allekirjoittaneen mielestä Kissin ensimmäinen levy on yksi kaikkien aikojen parhaista rokkilevyistä.
Flash
24.11.2009 08:42:55

Tartsi77: En ole pahemmin tutustunut tuottaja taustoihin, mutta voisin melkein lyödä pääni vetoa herrojen itse tuottaneen tämän pökäleen.

Niin, eikös se Paul Stanley tuottanut tuon levyn? Eli oikein osui veikkauksesi.
Live Music Is Better!
aivokuolio
24.11.2009 12:15:36
Tartsi77: Pari kertaa on tullut pyörittettyä Sonic Boom lävitse ja täytyy todeta että nyt on Kiss saavuttanut urallaan pohjan.

Meinaat siis että esim. The Elder, Carnival Of Souls ja Asylum hakkaavat tämän?
vepsi
24.11.2009 12:43:02 (muokattu 24.11.2009 13:05:33)
Tartsi77: aivan lapsellisia laulustemmoja
Ovatko ne mielestäsi teknisesti lapsellisia vai yritätkö löytää
niistä Dylan-tyylistä sanomaa?
"Aivot narikkaan"-tyylillä nuo kertsit ja stemmat ovat
toimineet ekasta levystä lähtien.
Itse pidän kyllä kanssa levyä bändin huonoimpiin kuuluvana.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)