Aihe: Ensikatsaus: Line6 M13
1 2 3 4 5 6 7 8
HeavyMachinery
24.11.2009 01:22:29

Taas kysymyksiä...

Miten hyvin tuo toimii neljänkaapelin pyydyksenä ?

Onko kovasti soundin vääristymistä ?
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
HeavyMachinery
24.11.2009 11:26:26

LaXu: Hyvin toimii. Kohina tosin lisääntyy hieman, kannattaa siirtää M13 muuntaja mahdollisimman kauas vahvistimesta. Soundia tuo ei mielestäni syö tippaakaan.

Mitäs jännitettä se m13 syö ? kun poweri tulee kummiskin lautaan.

Tässä olisi nyt niin kuin 2 vaihtoehto joiden välillä painin...

Plan A:
M13 ja siihen 2x Exp.pedal ja sillä kaikki 4CM avulla. Midillä ohjaus vahvistimelle.

Plan B:
M9 ja siihen Exp.pedal + midiohjain/ loopperi tod.näk Musicomlab FXII loopperiin pärit säröt ja pre gain efektit + Wahi Midillä ohjaus vahvareille.

Molemmat on fyysiseti about saman kokoisia laitoksia. Ajattelin että alkaisin rehaamaan sitä reenis - koti väliä vain siksi että soundi olisi lähes sama toki nuppi vaihtuu kotona.

Plan A olisi noin 100€ halvempi ja tavallaan kompaktimpi.
Plan B:n etu olisi analoginen signaali aina vahvarille asti ja silloin kun loopissa ei ole mitn päällä...
HeavyMachinery
24.11.2009 16:04:28

Mites kun en löytänyt manuaalista pikaiseen katsottuna:

Delayn Trailssit saako niitä ?
HeavyMachinery
30.01.2010 17:14:17

Positiivinen yllätys oli M13:sta pari iltaa leikkineenä voin todeta laitteen rahansa arvoiseksi.

Pari ajatusta jäi kellumaan:
-Mitähän tuo viimeisin päivitys tuo uutta tullessaan ? Nyt versio on minulla 1.47 ja uusin ois vissiin 2.01

- Ei tuota saa vissiin mitenkään Presetti muotoon vaan se on aina tuo Scene ?

- Miksi en ostanut tuota jo aijemmin ?
OTT
30.01.2010 18:07:44
HeavyMachinery:
Pari ajatusta jäi kellumaan:
-Mitähän tuo viimeisin päivitys tuo uutta tullessaan ? Nyt versio on minulla 1.47 ja uusin ois vissiin 2.01
- Ei tuota saa vissiin mitenkään Presetti muotoon vaan se on aina tuo Scene ?

Presettihommaan kannattaa katsoa, josko Lacth mode auttaisi. Itse en ole tuota tarvinnut mutta nopeasti kokeiltuna: latch modessa scene-valinnat jää pysyvästi näyttöihin, jolloin sceneä voi vaihtaa yhdellä painalluksella. Haittapuolena efektien tyypit ym. ei näy näytöissä.

Versiopäivitys kannatta ehdottomasti tehdä. Uusia efektejä (esim. wah, whammy ja eq.) ja muuta kivaa.

Tällainen lista löytyi:
http://line6.com/community/docs/DOC-1395

The 2.00 update adds the following features/fixes to the M13:
* Over 20 new FX Models, including Smart Harmony, Pitch Glide, 6 Mod FX, Bass Octaver, 5 EQs and 8 Wah Models
* Relative Mode for smooth knob tweaks (parameters dont jump to the physical knob position - they adjust smoothly)
* Expanded Scenes memory: 4 folders of 12 Scenes each (total of 48 Scenes); these are also accessible via MIDI
* Copy Effect from one Scene to another Scene
* Control the Looper via MIDI without the M13 going into Looper Mode
* Redo command added to the Looper (Undo switch is now Undo/Redo)
* Dim OFF for inactive FX LEDs (set it so only active LEDs are lit)
* Heel/Toe Pixel Display: indicates expression pedal heel and toe values
* Sync to MIDI beat clock
* Re-syncing LFOs for Mod and Filter FX (simply hit the Tap switch to re-sync)
* Also includes all the features included in the v1.07 update
* Volume boost in the Chorus is fixed when using it with the mix at 50%
HeavyMachinery
30.01.2010 18:28:29

OTT: Presettihommaan kannattaa katsoa, josko Lacth mode auttaisi. Itse en ole tuota tarvinnut mutta nopeasti kokeiltuna: latch modessa scene-valinnat jää pysyvästi näyttöihin, jolloin sceneä voi vaihtaa yhdellä painalluksella. Haittapuolena efektien tyypit ym. ei näy näytöissä.

Ja samalla haviää mahdollisuus IA moodi yksittäisiltä efekteiltä. Hienointa olisi kun voisi laittaa 4 alinta preseteiksi ja 8 ylintä ois edelle IA switchejä yksittäisille effoille.
Marzi
12.04.2010 03:20:08 (muokattu 12.04.2010 03:32:20)

Lähti sit tilaukseen itellekin toi, vaikka ensin olin eri mieltä. :) Tuumin, että soundipalettia tarvii nyt lisätä ja tuossa on vaikka millä mitalla purtavaa. Mulla on joka tapauksessa Mesassa valmiina hyvä särö+clean ja G-Major releineen+midiohjain käytössä, joten säätämällä saan kaiken toimimaan kyl just niinkun haluan. G-Majorille kun voi opettaa midiasioita eri mestoista. Lisäksi mulla on ajossa kaikenlaista yksitäispurkkia ja purnukkaa, joten soundivalikoimaa on piiiitkäksi aikaa. Pitää laittaa tunnelmia jahka rigi valmistuu. Avaruusaluksen verran tekniikkaa siinä ainakin tulee olemaan. :)
Tarpeeksi on liian vähän.
Mebrick
13.04.2010 07:43:02
Tartteisi saada tuo päivitys..

Onnistuuko prosedyyri yhdellä MIDI-piuhalla? Ja saa heittää apuja tuon SysEx Librarianin käyttöön, ei ole midillä aikaisemmin tullut kikkailtua.
Mebrick
13.04.2010 08:16:06
ergoroth: Tartteisi saada tuo päivitys..

Onnistuuko prosedyyri yhdellä MIDI-piuhalla? Ja saa heittää apuja tuon SysEx Librarianin käyttöön, ei ole midillä aikaisemmin tullut kikkailtua.

Korjaus: kyllähän tämä näyttää sujuvan... Ainakin lataus. Katsotaan miten se pelittää.
tuluppa
13.04.2010 16:05:04

Ite ostin M9:n ja ihan loistavahan tuo on. Toimii laudassa muiden pedaalien kanssa pelottavan hyvin. M13 ei tullut kysymykseen, koska tuo sujahtaa tarvittaessa kitaran gigbagin taskuun.

Mallinnuslempparit tällä hetkellä: Pitch glide, 80A Flanger, Blue Comp Treb ja Analog w/ Mod. Jee.
Skebaristi
14.04.2010 11:25:56 (muokattu 14.04.2010 11:32:58)

Moro!

Miten olette laitteen omistajat käyttäneet ko. vempainta? Samalla tavalla kuin tavallisia erillispedaaleita? Itsehän olin jo erittäin vakavasti harkitsemassa laitteen ostoa, kunnes tajusin että tuossa ei ole varsinaista preset-modea ollenkaan, jolla saisi monta efektiä yhdellä napilla on/off ja vahvistimen kanavaa vaihdettua(?). Midillä kuitenkin onnistuu vahvistimen kanavan vaihto ilmeisesti. Miten noita kanavia sitten ohjataan? Kanava vaihtuu ainoastaan Scenea vaihtamalla vai?

Youtubessa näin jonkin pätkän, missä joku käyttää tuota laitetta jossain Latch-modessa ja kytkee käsittääkseni monta efektiä yhdellä polkaisulla on/off. En tuon toimintaperiaatetta kuitenkaan kunnolla ymmärtänyt.

Kyseinen laite olisi todella passeli meikäläiselle, mutta tuohon presettien käyttöön tottuneena en haluaisi ko. ominaisuudesta luopua. Onko tuo usean ominaisuuden ohjaaminen siis jotenkin järkevästä mahdollista? Line6:n foorumilla joku staffin jäsen puhui että markkinoille olisi tulossa jossain vaiheessa jonkin sortin M13 plus, jossa sitten olisi ominaisuuksia enemmän. Hinta kuitenkin varmaan pompsahtaa aika reilusti ylöspäin.

Edit: http://vimeo.com/8466017 tuossa olisi linkki tuohon latch scene mode -videoon
Tilutus
14.04.2010 12:18:21
Scene = preset

Momentary scene -modessa vaihtelet ja säädät yksittäisiä efektejä, latch modessa presettejä.
Marzi
14.04.2010 14:36:23 (muokattu 14.04.2010 14:37:16)

Latch modessa ne 12 nupikkaa, millä purkkeja vaihellaan onkin scenejen valinnat. Lisäksi scenen saa lähettämään program change-komennon. Eli kaveriksi tarvii midiohjattavan relevärkin. Eli tavallaan saat 12 presettiä kanavanvaihtoineen tolla systeemillä, mut niin että voit lisäksi säätää presettiä lennosta palaamalla purkkimodeen.
Karhukoira74
19.04.2010 10:31:30

Oiskohan tuosta Mesan Dual Recton kaveriksi...mie kun en hirveesti tykkää noista irtopurnukoista=vähempi parempi. Miten kannattas liitellä? Kyseessä on vanhempi 2 ch Recto. Säröt ja cleanit kelpaa sillaisinaan nupista. Käytännössä mitä nyt vois tarvita on chorus, delay, ehkä jonkunlainen soolobuustaus (milloin rupeis noita harrastamaan). Riittäisikö M9?
-So many assholes, so few bullets-
Marzi
22.04.2010 21:05:55

Karhukoira74: Oiskohan tuosta Mesan Dual Recton kaveriksi...mie kun en hirveesti tykkää noista irtopurnukoista=vähempi parempi. Miten kannattas liitellä? Kyseessä on vanhempi 2 ch Recto. Säröt ja cleanit kelpaa sillaisinaan nupista. Käytännössä mitä nyt vois tarvita on chorus, delay, ehkä jonkunlainen soolobuustaus (milloin rupeis noita harrastamaan). Riittäisikö M9?

M9:n miina on siinä, että sitä ei saa sekä looppiin, että styrkkarin eteen. Loppuu ulostulot/inputit kesken. Enkä tiiä tosta Recton loopista, että mimmonen se on. Joidenkin Mesojen kanssa jengi on takunnut enemmän tai vähemmän.

Sain oman M13:sta ja täytyy sanoa, että on kyllä melkosen monipuolinen purnukka. Käsittämätön määrä sekä hyviä, että sekopäisiä juttuja irtoaa. :)
Kuljukka
08.05.2010 16:34:18
Marzi: M9:n miina on siinä, että sitä ei saa sekä looppiin, että styrkkarin eteen. Loppuu ulostulot/inputit kesken.

Tästä puheen ollen, käyttääkö jengi M9:ä vahvarin edessä vai loopissa?
Mietin, että tommonen olis siisti just delayden, reverbien ja modulaatioiden puolesta. Noitahan kannattais sijoittaa looppiin (toisin kuin esim säröjä), eikö?
M13 olis tosiaan houkutteleva sen 4 cable method -mahdollisuuden puolesta, mut M9 olis taas paremman kokoinen...
Rumour has it that Guthrie Govan can't play G3 because he'd be two of the G's.
Karhukoira74
09.05.2010 10:51:07

Kuljukka: Tästä puheen ollen, käyttääkö jengi M9:ä vahvarin edessä vai loopissa?
Mietin, että tommonen olis siisti just delayden, reverbien ja modulaatioiden puolesta. Noitahan kannattais sijoittaa looppiin (toisin kuin esim säröjä), eikö?
M13 olis tosiaan houkutteleva sen 4 cable method -mahdollisuuden puolesta, mut M9 olis taas paremman kokoinen...

Aivan samaa olen tässä ajatellu, kun noita kahta speksien puolesta vaan vertailin...M9:ssä ois ne mitä tarvii ja kompaktimmassa koossa.
-So many assholes, so few bullets-
hotsipumi
21.08.2010 16:22:42 (muokattu 21.08.2010 16:23:43)

Mulla heittää M13 format erroria. Aluksi lähti firmwarea downloadamaan, sysex hoiti homman loppuun, mutta koskaan ei M13 ilmoittanut latauksen loppuvaksi. Irrotin piuhat. Nyt siis tulee vain format erroria. Mulla on mac ja läppärin sekä pöytäkoneen kautta olen kokeillut. Monkey ei onnistu laisinkaan ilmoittaa tuntematonta formaattia itse Monkey.

Asetusten seivaus onnistui kuitenkin ja niiden palautuskin kaiketi. Välissä on joku pluscom merkkinen halpis midipiuhahässäkkä.

Mitä pitäisi tehdä, kun olen kokeillut eri siirtonopeuksillakin...?
Vasurina kaikki on toisin
hotsipumi
05.09.2010 18:42:53

Paikallinen musiikkiliike teki homman for free ja nyt on uusin päivitys sisässä :-).
Vasurina kaikki on toisin
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)