Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ehdotuksia uudeksi kaulamikiksi epin lp:n
1
Ose
23.11.2009 21:18:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin. On alkanut vaivaamaan kaulamikin honottava ja hieman tunkkainen soundi. Kaipaan puhtaampaa, kirkassoundisempaa, mutta samalla hyvällä tonella varustettua passiivimikkiä.
 
Ehdotuksi tai kokemuksia.
 
nannne
23.11.2009 21:28:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ose: Niin. On alkanut vaivaamaan kaulamikin honottava ja hieman tunkkainen soundi. Kaipaan puhtaampaa, kirkassoundisempaa, mutta samalla hyvällä tonella varustettua passiivimikkiä.
 
Ehdotuksi tai kokemuksia.

 
Mulla on gfs:n mean p90, ei sekään mikään kaamean kirkassaundinen ole mutta muikea, MUIKEA!
 
Kivijalka
24.11.2009 03:42:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nannne: Mulla on gfs:n mean p90, ei sekään mikään kaamean kirkassaundinen ole mutta muikea, MUIKEA!
 
Löytyy myös täältä, omakuvan SG:stä. Selkeä mutta mukavalla tavalla jykevä saundi. Ei huono ole se ollenkaan, methinks.
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
dropD
24.11.2009 10:32:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainailempa ketjua... Mitäs nää GFS:t oikeen on miehiään??? Ilmeisesti ei saa muualta kuin jenkeistä tilaamalla. Naurettavan edullisia kyllä, mutta mitenkäs tuo laatuisuus muuten? Alnico V -pohjaisia näyttäisi olevan. Olen tuossa lespan kaulaan mietiskellyt Phat Cattia tai Tonerider Rebelliä (molemmat alnico II)... Osaakos joku verrata noita mean90:siä kyseisiin mikkeihin.
 
vain banjo puuttuu...
nannne
24.11.2009 13:50:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dropD: Lainailempa ketjua... Mitäs nää GFS:t oikeen on miehiään??? Ilmeisesti ei saa muualta kuin jenkeistä tilaamalla. Naurettavan edullisia kyllä, mutta mitenkäs tuo laatuisuus muuten? Alnico V -pohjaisia näyttäisi olevan. Olen tuossa lespan kaulaan mietiskellyt Phat Cattia tai Tonerider Rebelliä (molemmat alnico II)... Osaakos joku verrata noita mean90:siä kyseisiin mikkeihin.
 
En oo oikein rinnan koittanut ikinä phat catin tai muiden kanssa joten siitä vois joku valaista, minuakin. Tuolta gfs:ltä löytyy myös dream90 tjs, se on kai vähän lempeämpi sitten.
 
Mulla on telessä gfs:n p90 setti ja epiphonen kaulassa tosiaan tuo mean90 ja kyllä ne oikeinki hyvin on toiminut. Laatu on vähän sitä mitä tuohon rahaan saa, telen mikkien asennusruuvien kannat pyörähti melkein välittömästi pyöreiksi, jotain tinaako lienevät tai sitten mulla on ihan hullut muskelit. Kytkentäohjeet tuli mukana.Eipä noiden kanssa tosiaan mitään onkelmaa ole tullut. Aivan veikeän kuuloset ovat.
 
Kuulin yhdestä aika mönkään menneestä dream90:n vahausoperaatiossa jossa se mikki suli sinne vahan sekaan. Itsellä ei ole tarvetta ollut moisille viellä, tosi kiertovapaat ovatten toistaiseksi.
 
Nuo muuten toimittavat todella nopeasti nuo mikit, oliskohan viikkoakaan huvennut maksusta niin ne löyty jo lähipostista. Olivat viellä laittaneet lähetyksen päälle jotain "spare parts 3,99$" Niin ei tarvinnut tullista hakea.
 
dropD
24.11.2009 15:27:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paljonkos noihin GFS:iin tuli postikuluja?
 
vain banjo puuttuu...
reverend
24.11.2009 16:26:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nannne:
Nuo muuten toimittavat todella nopeasti nuo mikit, oliskohan viikkoakaan huvennut maksusta niin ne löyty jo lähipostista. Olivat viellä laittaneet lähetyksen päälle jotain "spare parts 3,99$" Niin ei tarvinnut tullista hakea.

 
Olen kaksi kertaa GFS:ltä ostanut ja molemmilla kerroilla olen joutunut tullista hakemaan, vaikka arvo on ollut alle tulli+alv rajan. Tosiaan paketteihin on merkattu täysin väärä lähetyksen arvo, uskon että oikein merkattuna ei varmaankaan tulliin asti olisi tarvinnut mennä.
Ainakin omaan korvaan nuo GFS:n Mean 90-mikit kuullostavat hyvältä, Thinline-telessä on sellaiset.
 
dropD: Paljonkos noihin GFS:iin tuli postikuluja?
Postikuluja en muista, mutta kun lisäät tuotteet ostoskoriin niin näet pk:t.
 
zuppermuhle
24.11.2009 17:43:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dimarzio Humbucker from Hell ei nyt ainakaan tunkkainen ole.
 
"The glassy, open presence; snappy pick attack; and warm depth of tone you expect from a single coil with the hum canceling and thick, hot signal you get from a humbucker. Designed especially for the neck position on solidbody guitars. Standard, 4-conductor wiring with Alnico 5 magnets."
 
Leppäbodyisella kitaralla tuli tosi klangikas soundi. Les Paulilla ehkä vähän lämpimämpi.
 
Soittoa: http://www.mikseri.net/artists/veri_heavynsooloprojektit.65005.php
Spike
24.11.2009 17:46:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

veri_heavy: Dimarzio Humbucker from Hell ei nyt ainakaan tunkkainen ole.
 
"The glassy, open presence; snappy pick attack; and warm depth of tone you expect from a single coil with the hum canceling and thick, hot signal you get from a humbucker. Designed especially for the neck position on solidbody guitars. Standard, 4-conductor wiring with Alnico 5 magnets."
 
Leppäbodyisella kitaralla tuli tosi klangikas soundi. Les Paulilla ehkä vähän lämpimämpi.

 
Maukas mikki. Mulla oli vlygaris, ja toimi rokkisooloissa ja puhtaissa sweeeeet.
 
mtt76
24.11.2009 17:52:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli täysmahonkisen (myös kansi ja kaula mahonkia) Tokai LP Customin kaulassa Humbucker from Hell. Se ei varmasti kaikkien mielestä lepaan sovi, ei ole nimittäin todellakaan perinteinen soundi, mutta aivan mahtava mikki kyllä! Kirkkautta on aivan eri tavalla, tone-potikkaa kääntämällä päästään silti selkeänä pysyvän luonteen takia perinteisempäänkin soundiin. Botnea ja hönkää tulee silti varsin kiitettävästi. Minusta soundi toimi sekä puhtailla että säröillä jos hakee kaulamikistä puhtaana pysyvää ja erottelevaa soundia isommallakin säröllä. Harmittaa että päästin ko. kitaran eteenpäin, mutta tuo on kyllä itsellä jatkossa lepaan go-to-mikki kaulaan.
 
Ystävän neuvo: osta basso matalia vireitä varten. -Jucciz
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «