Nolte 22.11.2009 11:12:32 (muokattu 22.11.2009 11:17:02) | |
---|
Joo, tarkennettakoon omaa mielipidettä sen verran, että se, mikä itseä metsästyksessä häiritsee ovat ns. harrastajametsästäjät. Siis se porukka, jolle koko homma perustuu vain siihen, että on kivaa ja jännää lähteä metsiin ampumaan eläimiä. Toki siinä on sivujuonena kenties se, että tapettujen eläimien lihat syödään, mutta väitän sen olevan pelkkä sivutuote. Juuri kukaanhan ei lähde näinä aikoina metsälle sillä mielellä, että tarvitsisi ruokaa. Toki ei pysty kyseenalaistamaan metsästystä kokonaisuutena niin kauan, kuin vetää napaansa missään määrin lihaa. No, periaatteessa voisi syödä sellaisten eläinten lihaa, mitkä ovat kuolleet vanhuuteen tms. Nojoo. Sitten on tietysti sekin, että miksemme kanna huolta siitä, jos astumme muurahaisen päälle tai liiskaamme kärpäsen ikkunaan proteiinimössöksi? Tai siitä, kun vedetään porkkanaa naamaan. Ihmisen keksimä juttuhan sekin on, että eläimen henki on arvokkaampi, kuin kasvin. Ja tietysti se, että ihmisen henki on arvokkaampi, kuin eläimen. Ei helevetti. Nyt ei kukaan enää tiedä, mitä mieltä olen. Enkä tiedä enää itsekään.... :) EDIT: Tiiän sittenkin. Kun on kuitenkin pakko syödä jotain, niin hoitakaamme asia niin, että siitä seuraa mahdollisimman vähän kärsimyksiä syötäville yksilöille. Tai en tiiä. En voisi enää ostaa Valintatalosta sitä hyvää hunajapaahdettua broilerileikkelettä. Vinttu. Alan syödä kiviä ja muuta elotonta. :) Tätä en allekirjoita! |
vitikka 22.11.2009 11:29:09 | |
---|
Minen ole vielä lihasta ostaessani miettinyt onko se hymyillyt kuollessaan vai ei. Määrä korvaa laadun, vai miten se oli? |
markkuliini 22.11.2009 12:49:20 | |
---|
Tankero: Sitäkin (kantaa) tosin pidetään liian laajana, jotta metsästäjillä riittäisi ammuttavaa..... Sillä yksinkertaisella toimenpiteellä, ettei hirvilupia anota, eikä anneta tarpeeksi. Eli niitä ei tapeta tarpeeksi. minkä vuoksi kanta säilyy liian isona. Eli samaa mieltä vissiin ollaan. Et vaan käsittänyt, mitä ymmärrän. Tai jotain. No niin, kiitos. Tiivistetäänpäs nää kätevästi yhteen lauseeseen. :) Eli hirvikantaa pidetään liian laajana siten, ettei niitä tapeta tarpeeksi, jotta metsästäjillä riittää ammuttavaa. :D Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. |
Lucky 7 22.11.2009 20:45:28 | |
---|
Onkos hirvillä autoseuroja, harventaakseen auto kantaa... Se mitä ei muista, ei pidäkään muistaa. |
Metsästän koska riistaruuat on vaan niin hyviä. Tappaminen ei tuota ongelmaa koska olen teurastamolla töissä ja tappaminen pitää lihansyöjän hyväksyä. Piiperöt on tehneet valintansa ja se ei kuulu mulle. Turhauduin kun olin treeneissä kännissä ja en edes välittänyt siitä vasta kuin seuraavana aamuna.. Ei se ei ole väärin, ja itseasiassa meidän likaisten nettirunkkareiden mielissä mikään ei ole väärin |
Tankero 23.11.2009 02:27:09 | |
---|
markkuliini: No niin, kiitos. Tiivistetäänpäs nää kätevästi yhteen lauseeseen. :) Eli hirvikantaa pidetään liian laajana siten, ettei niitä tapeta tarpeeksi, jotta metsästäjillä riittää ammuttavaa. :D Oot asian ytimessä. Humppajyrä |
markkuliini 23.11.2009 02:31:43 | |
---|
Tankero: Oot asian ytimessä. Mä en muuten syö jääkaapista koskaan jotta siellä riittäisi mulle ruokaa. Buaha! Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. |
Tankero 23.11.2009 08:51:25 | |
---|
markkuliini: Mä en muuten syö jääkaapista koskaan jotta siellä riittäisi mulle ruokaa. Buaha! Ne sun jääkaapissa olevat voileipäs ei taida nussia lisää voileipiä? Humppajyrä |
passe 23.11.2009 10:27:51 | |
---|
vitikka: Minen ole vielä lihasta ostaessani miettinyt onko se hymyillyt kuollessaan vai ei. Vitsin ohi, ammatti-immeiset puhuvat mm. stressaantuneista naudoista. Stressaantuminen johtuu joko huonoista elinoloista tai/ja säikyttelystä teurastaessa. Hymyä/murjotusta ei näy, mutta lihan maussa on eroa. Sometimes more is more |
markkuliini 23.11.2009 11:57:59 (muokattu 23.11.2009 12:04:25) | |
---|
Tankero: Ne sun jääkaapissa olevat voileipäs ei taida nussia lisää voileipiä? Sä et edelleenkään havaitse massiivista logiikkavirhettä tuolla aiemmin? :) Siellä syy- ja seuraussuhteet ovat hyvin perversseissä toimissa. Molemmat haluavat samalle paikalle. Vaan sepä ei käy! :P Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. |
zak69 23.11.2009 12:16:31 | |
---|
Saatana mitä ryhmää.....On se etuoikeus olla bändissä missä muilta löytyy absoluuttista nuottikorvaa ja erehtymätöntä timea. Tosin kitaran viritys kestää aina sen 5 minuuttia, ja sitä tehdään noin 10 kertaa 2 tunnin treenien aikana. Sitten näille itsepäisille universumin parhaille soittajille ei voi mitään sanoa, tai menee herneet nenään. Aikuisia, pah. Asennevammaisia apinoita jotka luulevat olevansa jotain sellaista mitä koskaan eivät tule olemaan. "No pojat pojat, ei se sointu vaihtamalla parane....." |
hollmi-5 23.11.2009 13:28:42 | |
---|
zak69: Saatana mitä ryhmää.....On se etuoikeus olla bändissä missä muilta löytyy absoluuttista nuottikorvaa ja erehtymätöntä timea. Tosin kitaran viritys kestää aina sen 5 minuuttia, ja sitä tehdään noin 10 kertaa 2 tunnin treenien aikana. Sitten näille itsepäisille universumin parhaille soittajille ei voi mitään sanoa, tai menee herneet nenään. Aikuisia, pah. Asennevammaisia apinoita jotka luulevat olevansa jotain sellaista mitä koskaan eivät tule olemaan. Osta pukinkonttiin viritysmittari ja neuvo käyttämään sitä. Kuka vain saa sinnepäin vireessä olevan kitaran alle minuutin vireeseen, kun hetken treenaa. Mittarin voi laittaa pedalboardiin muiden vätvättimien kanssa samaan kimppaan. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Vallu-Veke 23.11.2009 14:02:21 | |
---|
hollmi-5: Osta pukinkonttiin viritysmittari ja neuvo käyttämään sitä. Kuka vain saa sinnepäin vireessä olevan kitaran alle minuutin vireeseen, kun hetken treenaa. Mittarin voi laittaa pedalboardiin muiden vätvättimien kanssa samaan kimppaan. Tai laatukitara: http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/sivu/tuotetiedot/tuote_id/5745 Kitarahuoltoon, jos on valmiiksi laatupeli, muttei hokaa miksi se vire ei pysy päällä, kuin hetken aikaa. Veiköhän Lasse Vireen? |
markkuliini 23.11.2009 14:03:47 | |
---|
zak69: Saatana mitä ryhmää.....On se etuoikeus olla bändissä missä muilta löytyy absoluuttista nuottikorvaa ja erehtymätöntä timea. Tosin kitaran viritys kestää aina sen 5 minuuttia, ja sitä tehdään noin 10 kertaa 2 tunnin treenien aikana. Sitten näille itsepäisille universumin parhaille soittajille ei voi mitään sanoa, tai menee herneet nenään. Aikuisia, pah. Asennevammaisia apinoita jotka luulevat olevansa jotain sellaista mitä koskaan eivät tule olemaan. Myös treenien äänittäminen ja yhdessä kuuntelu on aika tehokasta lääkettä pudottaa leijuvat soittajat takaisin treeniksen lattialle. Ei usein edes tarvi sanoa mitään. Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. |
kimizu 23.11.2009 14:16:58 | |
---|
zak69: Sitten näille itsepäisille universumin parhaille soittajille ei voi mitään sanoa, tai menee herneet nenään. Aikuisia, pah. Asennevammaisia apinoita jotka luulevat olevansa jotain sellaista mitä koskaan eivät tule olemaan. Tuttua huttua, rumpali pysyköön hiljaa kun muusikot soittaa! Varsinkaan mitään neuvoja vireen tai sävellajin suhteen ei suvaita. "soita sä vaan sitä komppia, älä mulle tuu neuvoo skitan viritystä.." Olen kerran saanut jopa kenkää bändistä kun rohkenin ehdottaa sävellajin vaihtoa, laulaja ei vaan pystynyt laulamaan niin korkealta. Keskustelu meni jotenkin näin: - "voisko tota sävellajia tsekata kun kuulostaa aika pahalta toi laulu?" - "näin tää on aina vedetty, ihan hyvin se menee" - "kyl' toi riipii, rikot äänes ja kuullostaa huonolta. Jos vähän alempaa..." - " ...ttu jos ei miellytä, niin lähe kiitää!" - "jep, onnea uralle sitten vaan..." Rumpali, tuo muusikon paras kaveri :) Timing stinks but cheerfully winks... |
Niq 23.11.2009 14:19:19 | |
---|
markkuliini: Myös treenien äänittäminen ja yhdessä kuuntelu on aika tehokasta lääkettä pudottaa leijuvat soittajat takaisin treeniksen lattialle. Ei usein edes tarvi sanoa mitään. "Kyllähän sitä kännissä voi keikalla soittaa, on hyvät fiilarit ja soitto hoituu" Ääni kellossa muuttuu kun katsoo sen keikan videoituna. Minä en kännissä soita keikalla, enkä ole kenenkään soittosuorituksen siitä vielä nähnyt parantuneen merkittävästi. Päinvastoin. Se on vaan sit oman itsetunnon heikkoutta kun ei uskalla lavalla vetää täysillä jos ei oo paria promillea veressä. "An amateur practices until he gets it right. A pro practices until he can't get it wrong." |
zak69 23.11.2009 14:40:38 | |
---|
Hieno huomata että löytyy "kohtalotovereita" :) Joku sanoikin joskus (olikohan hollmi) että kyllä se vastuu esim. timestä kuuluu koko poppoolle. Hyvin sanottu ja pitää täysin paikkansa kyllä. Tosin käytännössä menee juuri niin kuin äsken todettu että soita sinä vaan sitä komppia täydellisellä timellä, ja katso ettet kiilaa tai sleebaa. Tosiasiassa omat kokemukset bändikuvioista ovat että juuri ne kitaristit ovat pahimpia räpeltäjiä mitä tulee taimiin. Sitä vaan et voi niille sanoa, ilme kun on juuri sellainen että ole sinä hiljaa, kitarajumalat voi vetää mitä vaan ja miten vaan. Ja se on aina "oikein" soitettu. Noh, tätähän tää on ollut jo pitempään mutta avautuminen helpottaa ja voi taas seuraavissa treeneissä pitää suunsa kiinni ja kuunnella ihaillen näiden täydellisten soittajien suoritusta. Ja vielä loppuun : olen ostanut treenikselle viritysmittareita ja ollaan nauhoitettu treenejä. Lopputulos yleensä : sitä mittaria ei tarvita kun osaa näet sillä absoluuttisella korvalla ilmankin virittää. Jep, ja minä näin eilen Jeesuksen. Treenivetoja kuunnellessa kyllä huomataan että kuulostaa "jotenkin oudolta", päät kääntyy rumpaliin ja kysytään että soititko eri temmolla kuin viimeksi, tai miksi kuulosti että tämä sleebaa. Pari kertaa sitten hivenen suutahtanut ja nostanut kissan pöydälle esimerkkien muodossa. Soittakaas ilman rumpuja se ja se biisi, miten lasket biisin temmon kapulan napautuksista alussa, onko käsitteet tahdin eteen ja taakse soittaminen tuttuja jne jne.......Loppumaton oravanpyörä ja kun ei viitsisi treenejä käyttää kinasteluun asioista jotka joillekin ovat täyttä hepreaa. Sanomattakin siis selvää kai että ne biisit pääsääntöisesti ilman rumpuja ovat temmoltaan vuoristorataa, tempoa ei vaan osata ottaa niistä 4 alkunapautuksesta, puhumattakaan niistä autenttisen tyhjistä ja tyhmistä ilmeistä (vrt. Downin syndrooma) kun selität että tässä biisissä kuuluu vähän niinkuin soittaa laidback ja lyön tarkoituksella esim. snaren iskut ihan tahdin loppuun. Mutta näille sankareille se on rumpalin sleebaamista eli huonoa soittoa. Jep, menen siis suihkun kautta treenikselle treenaamaan sitä timen pitoa..... "No pojat pojat, ei se sointu vaihtamalla parane....." |
kimizu 23.11.2009 15:04:33 | |
---|
zak69: Hieno huomata että löytyy "kohtalotovereita" :) Joku sanoikin joskus (olikohan hollmi) että kyllä se vastuu esim. timestä kuuluu koko poppoolle. Hyvin sanottu ja pitää täysin paikkansa kyllä. Tosin käytännössä menee juuri niin kuin äsken todettu että soita sinä vaan sitä komppia täydellisellä timellä, ja katso ettet kiilaa tai sleebaa. Tosiasiassa omat kokemukset bändikuvioista ovat että juuri ne kitaristit ovat pahimpia räpeltäjiä mitä tulee taimiin. Löytyy vieläkin pahempia, nimittäin haitaristit :)) Ainakin monet "wanhan liiton äijät" on melkoisen eläväisiä soittajia, ainakin mitä tempoihin tulee. Aikanaan kun soitin eräässä humppabändissä, tuli juurikin tuosta timen pitämisestä napinaa. Eli bändi ei kuulemma pysy kasassa kun mun komppi ei pysy kasassa. Aikani sitä kuuntelin ja koitin selittää, mistä on kyse (siis ongelma ei tosiaankaan ollut mun kompissa) Lopulta meni hermo ja ehdotin muutaman kipaleen soittamista kiipparistin rytmikoneen tahdissa. Siinä ainakin konerumpalilla tempot ja timet pysyy. No pysyi kyllä, mutta bändi ei pysynyt edelleenkään :)) Ilmeet oli näkemisen arvoiset. Pakkohan niiden oli tarkistaa omaakin asennettaan siinä kohtaa, hehheh. Timing stinks but cheerfully winks... |
Tankero 23.11.2009 16:18:18 | |
---|
markkuliini: Sä et edelleenkään havaitse massiivista logiikkavirhettä tuolla aiemmin? :) Siellä syy- ja seuraussuhteet ovat hyvin perversseissä toimissa. Molemmat haluavat samalle paikalle. Vaan sepä ei käy! :P Sulla ehkä, mulla ei. Humppajyrä |
markkuliini 23.11.2009 16:51:55 | |
---|
Tankero: Sulla ehkä, mulla ei. Jep. Eiköhän tää ollu tässä. :) Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. |