rockpock 04.03.2004 22:49:46 | |
---|
Mulla on tuollainen Cry Baby wah ja sen kun painaa pohjaan, niin yläpää kirkuu ja pitää aivan saatanallista ääntä. Eli korvat meneerikki. Voiko asialle tehdä jotain? |
superfly 04.03.2004 22:57:44 | |
---|
Olen pohtinut ihan samaa. Tosin sitä on oppinut jo vähän polkemaankin siten, että ei paina ihan alas asti. Todella häiritsevän kirkkaat saundit siitä lähtee ala-asennossa varsinkin puhtailla saundeilla. Voiskohan siihen liimata jonkun palikan väliin, joka estäisi sen polkimen painumisen alas asti? Harppu on alaston piano |
JR 04.03.2004 23:08:57 | |
---|
Tuon kirkumisen takia se juuri hyvä onkin. Kunnon lo-fi riipivyyttä poistamaan vaikut korvista. JR |
superfly 04.03.2004 23:24:39 | |
---|
Tuon kirkumisen takia se juuri hyvä onkin. Kunnon lo-fi riipivyyttä poistamaan vaikut korvista. No, makuasiahan tämäkin. Se vois vaan olla hieman tummempi se riipiminen. Tuo on ihan oikeasti syy, miksi olen tuota polkusinta toiseen vaihtamassa. Harppu on alaston piano |
Dr. Muff 04.03.2004 23:31:57 | |
---|
Mulla on tuollainen Cry Baby wah ja sen kun painaa pohjaan, niin yläpää kirkuu ja pitää aivan saatanallista ääntä. Eli korvat meneerikki. Voiko asialle tehdä jotain? Sitä sweeppiä voi säätää jonkun verran ihan manuaalisesti. Avaa se, ja käännä sitä hammasratasta sen levyn suhteen. Hmm, kun on vaikea selittää. Ja voihan sitä piiriäkin muuttaa jos tuo ei tuo haluttua lopputulosta. Irtileikatusta sukkahousun kärkiosasta saat
kätevän kuonokopan erittäin heikkoleukaiselle koiralle. |
Mase 05.03.2004 08:21:35 | |
---|
Villi arvaus olisi, että sweepin taajuutta voi muuttaa vaihtamalla yhden tai kaksi konkkaa. En ole koskaan wahia avannut, enkä nyt tähän netistäkään kytkistä löytänyt... Elektroniikka ja soitinrakennuspalstalta vois ehkä löytyä enemmän apua? |
SURf 05.03.2004 08:26:12 | |
---|
Voiskohan siihen liimata jonkun palikan väliin, joka estäisi sen polkimen painumisen alas asti? Kuulostaa sangen toimivalta ratkaisulta näin polkusinta näkemättä. Jos vehjes muuten miellyttää niin turha kai sitä on vaihtaa, rakentaa vaan ns. rajoittimen. ...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt, että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse... |
Tässä lainaus JCM 900:n Crybaby-arvostelusta, joka muuten löytyy laitearviot-sivulta. Varsinainen parannus soundeihin tapahtui siinä vaiheessa, kun avasin kapineen pohjan, otin hammastankoon vastaavan tuki"lipareen" pois, siirsin hammastangon sivuun ja pyöräytin hammasratasta kahden hampaan verran alaspäin aikalailla ääriasentoon (samaan suuntaan kuin painettaessa pedaalia lattiaa kohti). Kyllä kuulkaas muuttui soundi heti kerralla, sweepin alue on nyt juuri optimaalinen ja wahilla on hyvä boostata sooloja jättämällä Wah-lattia-asentoon. |
saturnzreturn 05.03.2004 09:24:52 (muokattu 05.03.2004 09:25:27) | |
---|
ostin itse joskus cry babyn ja voi perskeles etten jaksanut kuunnella sitä rääkyttämistä..no en todellakaan ainakaan suosittele sitä potikan vääntämistä sillai (on muuten todella vaikea selittää, niinkuin joku sanoikin jo) sillä tuloskena oli hyvä yläpää (kiakuminen loppu), mutta alapäät oli ihan perunamuusia, semmosta ihme mulinaa..ja sitten joutu taas varomaan sotkemasta liian ylös sitä pedaalia... markan vehje toi original cry baby, mulla meni siihen hermo ja kävin vaihtamassa jimi hendrixiin, se on aivan omaa luokkaansa ja siihen oon täysin tyytyväinen.paras waku jolla oon soittanut sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu.... |
JR 05.03.2004 12:17:54 | |
---|
Cry babyihin true bypass modi myös tekee hyvää. Esim. JH crybabykin syö soundia aikas tavalla vaikka ei ole päällä. Eli ohentaa soundia. Vertaa esim. pelkkä piuha + styrkkari. Selvin päin en astuisi humalassa auton rattiin.
Sirpa Pietikäinen Ilta~Sanomissa 29.1. |
jarnok 05.03.2004 16:12:15 | |
---|
Eli sweeppiä itse säädin siten että en aukaissut pedaalia vaan edestä katsottuna työnsin sitä hammastankoa oikealle niin paljon kuin menee. sitten vähän taivuttaa jotta saa pyöritettyä vähän sitä potikan hammasratasta. ja voila. eli eteenpäin pitäisi pyörittää sitä hammasratasta jotta saisi sweeppiä matalammalle. |
Mrezzye 05.03.2004 16:52:16 | |
---|
Cry babyihin true bypass modi myös tekee hyvää. Kuinkas tuon voi käytännössä toteuttaa??? Tämä ehkä kuuluisi tuonne rakennusosaston puolelle, mutta piirustuksia/selityksiä kehiin, kiitos! "Help! Help!" huusi Janne, mummolla vain heilui lanne. |
Aardfather 06.03.2004 05:27:33 | |
---|
Siinä tapauksessa kannattaa ostaa Dunlopin Cry Baby 535Q joka on säädettävä. Ja vehkeessä on myös ByPass. http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-151345.html Onhan se uutena yli puolet kalliimpi kun perus GCB-95, mutta on myös selvästi monipuolisempi säädettävyytensä ansiosta ja hintaa tuo myös tuo ByPass. Loistovehje. - Aardfather |
N_Bates 06.03.2004 08:20:38 | |
---|
http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/ |
saturnzreturn 07.03.2004 09:45:26 | |
---|
Eli sweeppiä itse säädin siten että en aukaissut pedaalia vaan edestä katsottuna työnsin sitä hammastankoa oikealle niin paljon kuin menee. sitten vähän taivuttaa jotta saa pyöritettyä vähän sitä potikan hammasratasta. ja voila. eli eteenpäin pitäisi pyörittää sitä hammasratasta jotta saisi sweeppiä matalammalle. saman homman teit, sinä vain olit vähällä hajottaa sen muoviosan, minä avasin sen ruuvin millä se oli kiinni... eikö soundista tullut puuroa alapäässä? sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu.... |
jarnok 07.03.2004 15:50:15 | |
---|
saman homman teit, sinä vain olit vähällä hajottaa sen muoviosan, minä avasin sen ruuvin millä se oli kiinni... eikö soundista tullut puuroa alapäässä? ei se rikki ollut menossa lähelläkään. ei tarvii taivuttaa kuin ihan pikkasen. ei rikkimenemisen vaaraa ainakaan omassa babyssani. Juu alapää menee ihan puuroks jos liikaa säätää mutta pienellä säädöllä sain paremmat saundit kuin alkuperäsesti oli. |
Mrezzye 07.03.2004 16:49:23 (muokattu 07.03.2004 16:53:10) | |
---|
eikö soundista tullut puuroa alapäässä? Ei kai sitä pedaalia ole pakko polkea sinne ääripäähän siellä mutasuunnalla. Toiseen (treble-) suuntaanhan se vaan on poljettava loppuun kun sitä pistää päälle ja pois, joten sen asennon säätämisellä on merkitystä. Semmoinen päästä päähän wahin vemputus kuulostaa ihan hirveelle, joten suosittelen opettelemaan kontrolloitua kyseisen efektin käyttöä. "Help! Help!" huusi Janne, mummolla vain heilui lanne. |
Insane Kane 07.03.2004 18:32:55 | |
---|
"Portaat on perseestä ja kynnystenkin olemassaolo vituttaa!" |
saturnzreturn 08.03.2004 14:05:32 | |
---|
Ei kai sitä pedaalia ole pakko polkea sinne ääripäähän siellä mutasuunnalla. Toiseen (treble-) suuntaanhan se vaan on poljettava loppuun kun sitä pistää päälle ja pois, joten sen asennon säätämisellä on merkitystä. Semmoinen päästä päähän wahin vemputus kuulostaa ihan hirveelle, joten suosittelen opettelemaan kontrolloitua kyseisen efektin käyttöä. kyllähän se on semmonen pedaali, että sitä käytetään erilailla eri tilanteissa, mutta kyllä mä sitä mieltä olen että koko skaalan pitää kuulostaa hyvältä...sikäli kun käytän sitä välillä siellä muta-asennossakin ihan kokonaan (esim. hendrixiä jos soittaa) sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu.... |
kunnasja 08.03.2004 14:24:04 | |
---|
Siinä tapauksessa kannattaa ostaa Dunlopin Cry Baby 535Q joka on säädettävä. Ja vehkeessä on myös ByPass. Onhan se uutena yli puolet kalliimpi kun perus GCB-95, mutta on myös selvästi monipuolisempi säädettävyytensä ansiosta ja hintaa tuo myös tuo ByPass. Loistovehje. Taikka ostaa suosiolla Morley :P True bypass puuttuu, soundi muuttuu pikkuisen pedaalin ollessa kitaran ja styrkkarin välissä, _mutta_ Morleyn saa (mallista riippuen) optisella käyttöliittymällä ja säädettävällä soundilla. Perussoundikin on 6-0 parempi kuin dunlopin rääkynä. (mielipide, huom.) Visit http://www.helionprog.com |