Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: mitä pasaribädiä suosittelet?
1
teme84
14.11.2009 05:30:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli ostin milleniumin s-rumpusetin ja siihen tuplat mutta eihän se millen basaripädi näemmä toimikkaan tuplilla ku se iskualue on nii kapea siinä että toine isku kuuluu vaan aina välillä>:/eli mikä ois kukkarolle ystävällinen hankinta mikä toimii tuplien kanssa?
 
http://tienaaptcsivuilla.blogspot.com/
Progressor
14.11.2009 11:21:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos akustinen meteli ei ole ongelma, niin Roland KD-8 lienee aika varma valinta.
 
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
kanninen
22.11.2009 17:20:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Progressor: Jos akustinen meteli ei ole ongelma, niin Roland KD-8 lienee aika varma valinta.
 
Nyt hiukan aikaa KD-80 -pädillä soitettuani sanoisin, että ei noissa akustisen metelin osalta paljon eroa ole. Tuntumassa kyllä paljonkin KD-80:n eduksi.
 
Elxu
22.11.2009 17:32:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kanninen: Nyt hiukan aikaa KD-80 -pädillä soitettuani sanoisin, että ei noissa akustisen metelin osalta paljon eroa ole. Tuntumassa kyllä paljonkin KD-80:n eduksi.
 
Tarkotat varmaan KD-8? Rolandin KD-8 padissa toimii tuplapedaalit hyvin. Toki se riippuu siitä kuinka kaukana toisistaan nuijat ovat.
 
Jeltz
22.11.2009 18:29:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kanninen: Nyt hiukan aikaa KD-80 -pädillä soitettuani sanoisin, että ei noissa akustisen metelin osalta paljon eroa ole. Tuntumassa kyllä paljonkin KD-80:n eduksi.
 
Osaatko verrata vielä johonkin muuhun basaripadiin tuota metelin määrää? Onko tosiaan niin, ettei KD-8:sta hiljaisempaa basaria löydy? Itse olen miettinyt KD-8:n päivittämistä mesh-padiksi nimenomaan akustisen melun vähentämiseksi, mutta lienee siis turha rahareikä, jos tilanne ei meshillä parane.
 
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
kanninen
22.11.2009 20:55:17 (muokattu 22.11.2009 20:55:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeltz: Osaatko verrata vielä johonkin muuhun basaripadiin tuota metelin määrää? Onko tosiaan niin, ettei KD-8:sta hiljaisempaa basaria löydy? Itse olen miettinyt KD-8:n päivittämistä mesh-padiksi nimenomaan akustisen melun vähentämiseksi, mutta lienee siis turha rahareikä, jos tilanne ei meshillä parane.
 
Niin mäkin toivoin ja en tiedä, vaikka nuo isommat mesh-pädit olisivatkin. Aika kumma oikeastaan, että KD-80 ei ole sen hiljaisempi, koska esim. PD-80R on selvästi kumipädejä hilaisempi virvelipädinä. Mutta se onkin sisältä hiukan erilainen, kuin tuo KD-80.
 
Elxu: Tarkotat varmaan KD-8? Rolandin KD-8 padissa toimii tuplapedaalit hyvin. Toki se riippuu siitä kuinka kaukana toisistaan nuijat ovat.
 
En vaan KD-80. Sillä soittaminen tuntuu ainakin mun mielestäni enemmän aidolta bassorummulta, koska se sentään antaa hiukan reboundia nuijaan, toisin kun KD-8. Ja tuplat toimii siinäkin.
 
Progressor
22.11.2009 21:50:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ettei nyt tulisi sekaannuksia kenellekään, niin KD-8, KD-80 ja KD-85 ovat eri pädejä. KD-85 on ilmeisesti KD-80:n paranneltu versio.
 
Minulla oli ennen KD-8, jonka vaihdoin KD-85:een. Akustinen meteli ei vähentynyt dramaattisesti, mutta kyllä mesh-pädi on hiljaisempi. Jotenkin tuntuisi myös, että KD-85 on paremmin "kellutettu" niin, että sen tärähtely ei heijastu talon rakenteisiin yhtä pahasti kuin KD-8:n.
 
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
kanninen
22.11.2009 23:08:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Progressor: Ettei nyt tulisi sekaannuksia kenellekään, niin KD-8, KD-80 ja KD-85 ovat eri pädejä. KD-85 on ilmeisesti KD-80:n paranneltu versio.
 
Minulla oli ennen KD-8, jonka vaihdoin KD-85:een. Akustinen meteli ei vähentynyt dramaattisesti, mutta kyllä mesh-pädi on hiljaisempi. Jotenkin tuntuisi myös, että KD-85 on paremmin "kellutettu" niin, että sen tärähtely ei heijastu talon rakenteisiin yhtä pahasti kuin KD-8:n.

 
Jep. Hyvä tarkennus.
Onkohan KD-80:ssä ja KD-85:ssä paljonkin eroja?
Oletko katsonut minkälainen systeemi siellä kalvon takana on?
Onko siinä sellainen iso vaahtomuovilieriö heti kalvon takana ja onko varsinainen triggerikartio siinä vieressä erikseen?
 
Millaisella nuijalla olet soitellut? Mulla tällä hetkellä Taman Iron Cobran normaali huopainen, mutta mahtaiskohan muovinen olla parempi..
 
Progressor
23.11.2009 20:35:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kanninen: Onkohan KD-80:ssä ja KD-85:ssä paljonkin eroja?
Oletko katsonut minkälainen systeemi siellä kalvon takana on?
Onko siinä sellainen iso vaahtomuovilieriö heti kalvon takana ja onko varsinainen triggerikartio siinä vieressä erikseen?

 
En ole jaksanut ruveta availemaan. Rolandin sivuilla ei sanota KD-85:n parannuksista muuta kuin "improved pad cushioning for a better feel", eli ei siinä varmaan merkittävää eroa ole. Aika samanlaisilta näyttävät.
 
Millaisella nuijalla olet soitellut? Mulla tällä hetkellä Taman Iron Cobran normaali huopainen, mutta mahtaiskohan muovinen olla parempi..
 
Minulla on Pearlin pedaali (muistaakseni P-101), jonka nuijassa on kahdella sivulla huopaa ja kahdella muovia. Tällä hetkellä soitan muovipäällä. Kokeilin joskus huopaakin, eikä tuntumassa ole juuri eroa. Muistelen kuitenkin kuulleeni/lukeneeni, että verkkokalvo tuppaa syömään huopanuijaa, eli siinä mielessä muovinen on ehkä parempi.
 
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
mleh
28.02.2010 00:31:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rolandin 12 tuumanen ainakin toimii iron cobran spedulla ja puunuijilla hienosti.
 
kanninen
01.03.2010 13:00:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mleh: rolandin 12 tuumanen ainakin toimii iron cobran spedulla ja puunuijilla hienosti.
 
No sitä en epäile. Mutta mites kopina verrattuna pienempiin mesh-pädeihin tai KD-8:aan?
 
mleh
01.03.2010 22:01:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin toi 12 " kd 120 on siis mesh verkkokalvolla. Huopanuijalla olisi varmaan vielä hiljaisempi.
 
Mutta ostin alle biltemasta äänieristysmaton 20mm ja kummikankaan 6mm, nyt on hyvä.
Saman tein haikka spedulle.
Ja räkin jalkojen alle 16x16cm palaset samalla rakenteella.
 
Maksoin muistaakseni 13€ se äänieristysmatto ja kumimatto joku vajaa 20.
 
mleh
01.03.2010 22:03:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aa nyt tajusin, että verrattuna pienempiin mesheihin. Tohon en osaa vastata valitettavasti.
Mutta tolla kuvaamallani rakenteella, ei pitäs olla ongelmia..
Ja jos haluat varman päälle, ota 30mm eristematto ja 10mm kumikangas
 
stickjones
17.03.2010 11:59:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi vittu eiks se kapula homma o niinkuin tarkeinta ja kemia Tosi naurettavaa
 
SkittaBöy
26.03.2010 12:36:32 (muokattu 26.03.2010 12:37:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse suosittelen mesh kalvollista pädiä, koska se on lähes täysin äänetön ja tuntuma on hyvä. Itselläni on ollut Millenium-merkkinen KD-1012 pädi (12") käytössä jonkin aikaa ja se ainakin rekisteröi iskut tuplien kanssa erittäin tarkasti. Kaiken lisäksi maksoin siitä vain n. 100 euroa (Thomannin B-stock), joten hinta-laatu-suhde on erinomainen.
 
Jaaqo
20.04.2010 04:47:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja mesh-kalvojen kanssa ei tosiaan kannata käyttää niitä huopapäitä... http://www.vdrums.com/forum/attachment.php?attachmentid=12895
 
kanninen
20.04.2010 10:55:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stickjones: Voi vittu eiks se kapula homma o niinkuin tarkeinta ja kemia Tosi naurettavaa
 
Joo kemia on tärkeätä. Varsinkin nestetasapainon ylläpito ennen keikkaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «