Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland TD-3
1 2
hoqane
21.11.2009 00:23:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oliskos tollaset hyvät aloittelijarummut ja riittävän hyvät myös nauhotushommeleihin. Mielellään toivoisin vastauksia joilla ko malli on tai on ollut käytössä. Myös jos kokemusta tuosta nauhottelusta noiden kanssa, niin mielellään sitten siitä kommentteja!
 
Elxu
21.11.2009 09:32:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni ollut hieman alle vuoden verran tuo TD-3 setti. Erinomaisesti on toiminut eikä tule mieleen mitään negatiivista.
 
Kaikki äänitykseen tarvittava löytyy. Voi äänittää MIDIn avulla tai suoraan R/L outputeista. Ei ole tullut ongelmia itselläni vastaan.
 
TD-3 on kuitenkin nyt korvattu uudella TD-4 setillä, jonka äänet ja toiminnot ovat parempilaatuiset. Tästä syystä TD-3 rumpuja ei enää löydy kaupoista, mutta käytettyinä ne voi kuitenkin saada järjettömän halvalla.
 
kanninen
21.11.2009 09:54:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elxu: Itselläni ollut hieman alle vuoden verran tuo TD-3 setti. Erinomaisesti on toiminut eikä tule mieleen mitään negatiivista.
 
Kaikki äänitykseen tarvittava löytyy. Voi äänittää MIDIn avulla tai suoraan R/L outputeista. Ei ole tullut ongelmia itselläni vastaan.
 
TD-3 on kuitenkin nyt korvattu uudella TD-4 setillä, jonka äänet ja toiminnot ovat parempilaatuiset. Tästä syystä TD-3 rumpuja ei enää löydy kaupoista, mutta käytettyinä ne voi kuitenkin saada järjettömän halvalla.

 
Onko TD-4:n soundit oikeasti paremmat, kuin TD-3:ssa?
 
Mr. Johnny
21.11.2009 12:20:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ollut TD-3 käytössä viime keväästä saakka. Oon nauhoitellut sillä kytkemällä suoraan linjaulostuloista ulkoiseen äänikorttiin. Oon ollut tosi yllättänyt kuinka hyvän kuuloiset soundit. MIDIä en vielä ole käyttänyt. Oon kuitenkin ymmärtänyt sekä m.netistä että ulkomaisilta foorumeilta, että mikäli haluaa niitä soundeja parannella, ihan sama mihin sähkösettiin, niin paras(ja edullisin) tapa on ostaa joku softa(ezdrummer, addictive drums, superior drummer 2.0 jne.). En ole kuullut kenenkään sanovan että aivojen soundit peittoais noita. TD-4:ssä on käsittääkseni se ainakin parempaa, että siinä voi itse säätää soundien korkeutta, mutta muistaakseni niitä ei pysty tallentamaan siihen. Kuulostaa oudolta mutta näin mulle yhdessä musakaupassa sanottiin. Olikohan myös niin että kolmipisteinen ride toimis TD-4:ssä, mutta ei kolmosessa. Joka tapauksessa, mä oon tykännyt tosta mun setistä ihan sikana, ja odotan vaan että saan päivitettyä sitä jollain noista yllä mainituista softista.
 
Elxu
21.11.2009 14:06:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kanninen: Onko TD-4:n soundit oikeasti paremmat, kuin TD-3:ssa?
 
On. Onhan TD-4 täysin uusi malli, ei vielä vuottakaan vanha. TD-3 sen sijaan on ollut myynnissä jo vuosikaudet. Tekniikka kehittyy ja enemmän tavaraa saadaan ängettyä pienempään tilaan halvemmalla, joten uusin on aina parempi niin äänten kuin toimintojenkin kannalta.
 
Jos äänet eivät miellytä, kannattaa tehdä mitä Mr. Johnny neuvoi. 100 Eurolla saa tietokoneelle softan, jonka kautta soitettujen äänten laatu on parempi kuin kalleimmissa rumpumoduleissa. Softan käyttö edellyttää MIDI:n kanssa säätämistä ja siihen tarvitsee myös äänikortin, jonka kautta MIDI saadaan siirrettyä tietokoneeseen (tietokoneen oma äänikortti ei yleensä tähän pysty). Äänikorttiin uppoaa helposti pari sataa euroa.
 
hoqane
21.11.2009 18:34:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok. Kiitti jo nyt kommenteista. Mulla PC:lle on jo tuo Ezdrummer ja sitten on tuo Superior myös. Ihan sellanen tuli mieleen et jos tollasen TD-3:n ostais niin voiko niihin sitten päivittää noi "aivot" jostain uudemmasta setistä. Eikös noi päällisin puolin kuitenkin oo suht koht samoja, siis noi pädit sun muut?
 
Elxu
21.11.2009 21:48:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hoqane: Ok. Kiitti jo nyt kommenteista. Mulla PC:lle on jo tuo Ezdrummer ja sitten on tuo Superior myös. Ihan sellanen tuli mieleen et jos tollasen TD-3:n ostais niin voiko niihin sitten päivittää noi "aivot" jostain uudemmasta setistä. Eikös noi päällisin puolin kuitenkin oo suht koht samoja, siis noi pädit sun muut?
 
Kyllä voi. Kaikki rolandin padit ovat yhteensopivia jokaisen Rolandin oman rumpuaivon kanssa.
 
south_of_heaven
22.11.2009 12:39:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hoqane: Mulla PC:lle on jo tuo Ezdrummer ja sitten on tuo Superior myös.
 
Että ihan molemmat löytyy? Hassua, että omistaa softasta sekä halvemman että kalliimman version, Ezdrummerinhan voi päivittää Superioriksi. Onko näiden molempien omistamisesta jokin käytännön hyöty?
 
Life in plastic, it's fantastic!
hoqane
22.11.2009 13:21:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tuli hommattua aikoinaan ebayn kautta....halvalla ku sai molemmat :D
 
kanninen
22.11.2009 17:18:51 (muokattu 22.11.2009 17:19:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elxu: On. Onhan TD-4 täysin uusi malli, ei vielä vuottakaan vanha. TD-3 sen sijaan on ollut myynnissä jo vuosikaudet. Tekniikka kehittyy ja enemmän tavaraa saadaan ängettyä pienempään tilaan halvemmalla, joten uusin on aina parempi niin äänten kuin toimintojenkin kannalta.

 
Niinpä niin. Mutta ei moduulin ikä silti automaattisesti kerro soundien laadusta. Minua kiinnostaisi jos joku sekä TD-3:sta että TD-4:sta kokemusta omaava kertoisi omin sanoin millaisia eroja moduuleissa on.
 
Elxu: Jos äänet eivät miellytä, kannattaa tehdä mitä Mr. Johnny neuvoi. 100 Eurolla saa tietokoneelle softan, jonka kautta soitettujen äänten laatu on parempi kuin kalleimmissa rumpumoduleissa. Softan käyttö edellyttää MIDI:n kanssa säätämistä ja siihen tarvitsee myös äänikortin, jonka kautta MIDI saadaan siirrettyä tietokoneeseen (tietokoneen oma äänikortti ei yleensä tähän pysty). Äänikorttiin uppoaa helposti pari sataa euroa.
 
Mä ajattelin seuraavaksi TD-kutoseeni tätä: http://www.vexpressionsltd.com . Ikään kuin "välimalli" moduulin omien soundien ja softasoundien välillä. Etuna se, ettei tarvi tietokonetta soittaessa.
 
hoqane
27.11.2009 21:09:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu-uh. No td-3:iin sitten päädyin ja maanantaina pitäs mennä hakeen moiset. Siitä se sit pikkuhiljaa alkaa....
 
samumaster
07.04.2011 19:52:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko muuten mitään haittaa, jos tuollaiseen settiin menee jonkun verran sahapurua/hiekkaa? http://muusikoiden.net/dyn/tori/507850.jpg?1301127656
 
Olen, siis röydän.
JanneO
08.04.2011 08:31:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samumaster: Onko muuten mitään haittaa, jos tuollaiseen settiin menee jonkun verran sahapurua/hiekkaa? http://muusikoiden.net/dyn/tori/507850.jpg?1301127656
 
kunhan ei modulin inputteihin mene sen kummemmin pölyä ja tietysti noihin pädien liittimen reikiin, ei kai siitä muuta "haittaa" ole.
 
samumaster
10.04.2011 10:31:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja vielä sellanen, että voiko Addictive Drumsia käyttää Roland TD-3:ssa sillein, että kiinnittää sen tietokoneeseen Mix In- kaapelin kautta?
 
Olen, siis röydän.
Tom Miking
11.04.2011 10:03:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samumaster: Ja vielä sellanen, että voiko Addictive Drumsia käyttää Roland TD-3:ssa sillein, että kiinnittää sen tietokoneeseen Mix In- kaapelin kautta?
Ei voi käyttää vaan TD3 ja PC pitää liittää toisiinsa MIDIllä, tai ainakin näin siinä tapauksessa että aiot soittaa TD3:a AD:n soundeilla.
 
Tuo mix in on TD3:n tuloliitäntä niin kuin nimikin sanoo eli voit siihen kytkeä erinäisiä audiolähteitä (mp3 ,tietokone, CD -soitin...). Periaatteessa tietysti voit kytkeä tietokoneen kuulokeliitännän TD3:n mix iniin ja soittaa AD:n valmiiden komppien mukana mutta onko siinä mitään järkeä onkin sitten eri asia.
 
Puolukki
17.05.2011 16:01:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ko. setin pellit ei vissiin lähetä choke toiminnolla mitään midiä? Ainakaan tuosta "note" valikosta ei saa sille valittua omaa numeroa. Haitsun auki/kiinni kyllä toimii, vaikkakin vaan nimenomaan auki/kiinni, ilman välimuotoja.
 
samumaster
17.05.2011 20:23:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puolukki: Ko. setin pellit ei vissiin lähetä choke toiminnolla mitään midiä? Ainakaan tuosta "note" valikosta ei saa sille valittua omaa numeroa. Haitsun auki/kiinni kyllä toimii, vaikkakin vaan nimenomaan auki/kiinni, ilman välimuotoja.
 
Eikö TD-3:lla siis saa muita kun auki/kiinni haitsulla käyttäessä AD:tä?
 
Olen, siis röydän.
Tom Miking
18.05.2011 20:52:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puolukki: Ko. setin pellit ei vissiin lähetä choke toiminnolla mitään midiä? Ainakaan tuosta "note" valikosta ei saa sille valittua omaa numeroa. Haitsun auki/kiinni kyllä toimii, vaikkakin vaan nimenomaan auki/kiinni, ilman välimuotoja.
En ole parhaillaan setin äärellä mutta kyllä se choke on toiminut midilläkin. Veikkaisin että chokessa midiin lähetetään ko. nuotin Note Off -komento mikä sammuttaa ko. pellin?
 
Tom Miking
18.05.2011 20:55:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samumaster: Eikö TD-3:lla siis saa muita kun auki/kiinni haitsulla käyttäessä AD:tä?
Muistaakseni siinä TD3:ssa ei niitä välimuotoja (melkein auki, "sohjohaitsu") ole. Mutta on siinä jotain muuta, nimittäin haitsun polkaisulle on oma nuotti ja siten tietysti on erikseen haitsun reuna ja selkä.
 
29
19.05.2011 09:43:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä TD3:ssa yksi väliasento haitsussa oli. AD:ssa choke -toiminto vaatii "polyphonic aftertouch" -komennon. En tiedä lähettääkö TD3 tuota, mutta jos olen oikein ymmärtänyt niin yleensä Rolandin modulit kyllä lähettää.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «