Aihe: Jalkapallokeskustelu
1 2 3 4 523 24 25 26 27122 123 124 125 126
Simo78
17.11.2009 14:42:15
The Duke: Alustavien tietojen mukaan El Clasico pelataan 29.11. Pakko hehkuttaa, että koen ottelun paikan päällä. Hrrr.... Viikko lähtöön. En ole ennen Barcelonassa käynyt joten aluksi tutkailua ja remuamista kaupungilla ja loppuhuipentumana Barcelona - Real Madrid matsi. Jes!

Sinne vaan Sagra de familiaan jonottamaan jotta pääse kiipeäilemään korkeuksiin ja katsomaan sata vuotta rakennettua kirkkoa:-). Itse en ole kuin nopeasti päivän käväissyt tuolla joten parempia neuvoja en osaa antaa...
Mustikkamuffinssi
17.11.2009 21:37:04
Gracian kaupunginosa Pohjois-Barcelonassa on erittäin mainio mesta. Vaikka on siellä ydinkeskustassakin tietty vaikka mitä nähtävää. Camp Noulla oon käynyt, mutta peliä en oo nähnyt. On kyllä sen verran massiivinen stadion, että voi olla aikamoinen kokemus.
DJKaaos
19.11.2009 21:43:03
Mustikkamuffinssi: Camp Noulla oon käynyt, mutta peliä en oo nähnyt. On kyllä sen verran massiivinen stadion, että voi olla aikamoinen kokemus.

Camp Nou on kyllä sellainen, että se pitäisi käydä tsekkaamassa joskus, tosin myös Santiago Bernabeu olisi kiva kokea. Wembleyllä olen käynyt ja siellä nostellut cuppia ilmaan ja parilla muullakin stadionilla.

MM-karsinnat päättyivät ihan mielenkiintoisissa merkeissä. Kyllä teki gutaa, kun Venäjä jäi rannalle, mutta kierroksen kruunu oli kyllä tuo Ranskan ja Irlannin kamppailu ja erityisesti tuomarin täydellinen röytäminen. Irlantia olisin toivonut kisoihin, mutta nyt kävi näin. Tuo kohu varmaan paisuu tässä seuraavina päivinä, mutta tuskin tulee vaikuttamaan mitenkään tuohon lopputulokseen.
Minä olen minä.
Simo78
19.11.2009 23:17:10 (muokattu 19.11.2009 23:18:05)
djKaaos: MM-karsinnat päättyivät ihan mielenkiintoisissa merkeissä. Kyllä teki gutaa, kun Venäjä jäi rannalle, mutta kierroksen kruunu oli kyllä tuo Ranskan ja Irlannin kamppailu ja erityisesti tuomarin täydellinen röytäminen. Irlantia olisin toivonut kisoihin, mutta nyt kävi näin. Tuo kohu varmaan paisuu tässä seuraavina päivinä, mutta tuskin tulee vaikuttamaan mitenkään tuohon lopputulokseen.

Venäjän tippuminen kyllä lämmitti mieltä ja loi pikkaisen uskoa meijän mahdollisuuksiin päästä joskus kisoihin. Slovenia tuskin paperilla on edes Suomen tasoinen jengi? Tai ainakaan mä en osaa sanoa heidän tasostaan juuri mitään ja ennen karsintoja jos joku ois sanonut et menee kisoihin, niin hulluksi oisin haukkunut:-D. Niin ja etenihän Bosniakin jatkokarsintoihin ja silloin joskus kun olivat meidän lohkossa, niin taidettiin kumpikin matsi voittaa. Eli toivoa saattaa siltikin olla vielä...

E: mutta voi vitun Kreikka. Sen rumempaa jalkapalloa saa hakea kaukaa.
losalvaros
19.11.2009 23:28:26
Onhan se Slovenia ollut ainakin EM-kisoissa aiemminkin, mieleen tulee kymppipaita Zlatko Zahovic ja vuoden 2000 Belgian ja Hollannin kisat sekä mm. Jugoslavian voittaminen.
"You're no one unless you're difficult".
DJKaaos
20.11.2009 00:18:54
losalvaros: Onhan se Slovenia ollut ainakin EM-kisoissa aiemminkin, mieleen tulee kymppipaita Zlatko Zahovic ja vuoden 2000 Belgian ja Hollannin kisat sekä mm. Jugoslavian voittaminen.

Itse muistan elävästi syksyn 1999 ja noiden EM-kisojen jatkokarsinnan, jossa Slovenian Milenko Acimovic teki tämän maalin:

http://www.youtube.com/watch?v=bXQVRc-ewYg&feature=related
Minä olen minä.
Black Star
20.11.2009 00:20:23 (muokattu 20.11.2009 00:23:58)

losalvaros: Onhan se Slovenia ollut ainakin EM-kisoissa aiemminkin, mieleen tulee kymppipaita Zlatko Zahovic ja vuoden 2000 Belgian ja Hollannin kisat sekä mm. Jugoslavian voittaminen.

3-3 tais päättyä Jugoslaaveja vastaan, jotenkin jäänyt muistiin toi matsi vaikka ihan skidi silloin ollukkin edit: varmaan just ton comebackin takia + mihajlovicin ulosajo

http://www.youtube.com/watch?v=5Ip_ZRpXKRA good ol' times....
"Book them and they will come"
aleksi
20.11.2009 10:57:53

Kyllä kai Slovenia on ihan MM-kisoissakin ollut. Ainakin tämän aamun Hesari kirjoitti, että Slovakia olisi ainut ensikertalainen Afrikan kisoissa.
"Punk rock should mean freedom, liking and accepting anything that you like, playing whatever you want, as sloppy as you want, as long as it's good and has passion."
reverend
20.11.2009 11:02:15 (muokattu 20.11.2009 11:02:24)
aleksi: Kyllä kai Slovenia on ihan MM-kisoissakin ollut. Ainakin tämän aamun Hesari kirjoitti, että Slovakia olisi ainut ensikertalainen Afrikan kisoissa.

Slovenia oli 2002 MM-kisoissa.
Anonymous-jazz
21.11.2009 05:14:46 (muokattu 21.11.2009 05:15:10)

Simo78: Slovenia tuskin paperilla on edes Suomen tasoinen jengi? Tai ainakaan mä en osaa sanoa heidän tasostaan juuri mitään ja ennen karsintoja

No jos ne Venäjän voitti 1-0 niin eiköhän se niinde tasosta aika paljon kerro.

Suomihan otti Venäjältä turpiin ja kunnolla kotona sekä vieraissa. Arshavin ja muu porukka pyöritti huuhkajia kuin pässejä narussa.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Simo78
21.11.2009 20:12:47
Anonymous-jazz: No jos ne Venäjän voitti 1-0 niin eiköhän se niinde tasosta aika paljon kerro.

Suomihan otti Venäjältä turpiin ja kunnolla kotona sekä vieraissa. Arshavin ja muu porukka pyöritti huuhkajia kuin pässejä narussa.

Niin tämän hetken tasosta kyllä. Mutta noin niinku uskoa jatkon suhteen tarkoitin, eli jos noi pieni maa menee jatkoon, niin miksi ei meikäläisetkin vois joskus mennä? 21:ssä tuo ihme tapahtui ja sieltä tulee keskikentälle ehkä parhaita suomalaisia pelaajia, Tim Sparv vakuutti mut ja muitakin entisiä Suomen suuruuksia parempia pelaajia on tuloillaan. Turha mun mielestä haikailla niitä lasinilkka Väykkiä ja Tainioita.

Nytkun mainitsitte, niin hämärät muistikuvat Slovenian kisoissa olosta tulee mieleen. Ei vaan jaksa aina googletta kaikkea...
Stradlin
21.11.2009 21:32:06
Anonymous-jazz: No jos ne Venäjän voitti 1-0 niin eiköhän se niinde tasosta aika paljon kerro.

Eihän yksittäinen 1-0 voitto vielä paljoakaan kerro minkään joukkueen tasosta. Venäjä taisi voittaa Liechtensteinin hikisesti 1-0 ja Suomi tosiaan hävisi Venäjälle kaksi kertaa 3-0, mutta en silti sanoisi Liechtensteinia paperilla Suomea kovatasoisemmaksi joukkueeksi.

Ihan se päivän kunto ja fiilis vaikuttaa paljon yksittäisessä pelissä ja lisäksi tietysti on otettava huomioon eri joukkueiden erilaiset pelityylit. Suomella ei ole Venäjää vastaa mitään jakoa, mutta sitten taas Saksaa vastaan Suomi saattaa jopa pärjätä. Slovenia taas saattaisi ottaa selkäänsä vaikka juuri Saksalta, tosin veikkaisin niiden Venäjällekin häviävän suurella todennäköisyydellä jos jotain pidempää sarjaa tahkottaisiin.

Eli lähinnä toi Slovenian voitto mielestäni kertoo sopivammasta pelityylistä Venäjän tyylistä joukkuetta vastaan.
"He's probably one of those people who thinks Elvis is dead." - Mulder
Simo78
21.11.2009 23:06:29
Stradlin: Eihän yksittäinen 1-0 voitto vielä paljoakaan kerro minkään joukkueen tasosta. Venäjä taisi voittaa Liechtensteinin hikisesti 1-0 ja Suomi tosiaan hävisi Venäjälle kaksi kertaa 3-0, mutta en silti sanoisi Liechtensteinia paperilla Suomea kovatasoisemmaksi joukkueeksi.

Ihan se päivän kunto ja fiilis vaikuttaa paljon yksittäisessä pelissä ja lisäksi tietysti on otettava huomioon eri joukkueiden erilaiset pelityylit. Suomella ei ole Venäjää vastaa mitään jakoa, mutta sitten taas Saksaa vastaan Suomi saattaa jopa pärjätä. Slovenia taas saattaisi ottaa selkäänsä vaikka juuri Saksalta, tosin veikkaisin niiden Venäjällekin häviävän suurella todennäköisyydellä jos jotain pidempää sarjaa tahkottaisiin.

Eli lähinnä toi Slovenian voitto mielestäni kertoo sopivammasta pelityylistä Venäjän tyylistä joukkuetta vastaan.

Juurikin näin. Ollaanhan me voitettu ja pelattu tasan Puolan kanssa, mikä sitten meni kisoihin asti--> eikä siis oltu kovempi maa. Yksittäisten otteluiden sijaan pitäisi keskittyä siihen miten hoidellaan koko karsinnat. Mun mielestä(käytäntö kertoo sitten muuta) Suomea "huonompi" joukkue menee jo kolmatta kertaa kisoihin, niin kyllä meikäläisilläkin mahikset ovat. Ensi karsinnoissa sitten!! Yksi puute meillä on, ei yhtään kovaa maalintekijää.
Black Star
22.11.2009 18:54:52 (muokattu 22.11.2009 23:42:04)

Huhhuh, Tottenham - Wigan (Ei siis Hull eikä myöskään hai)..... 9-1.......
DJKaaos
22.11.2009 19:49:58
Black Star: Huhhuh, Tottenham - Hull..... 9-1.......

Melkoista ilotulitusta oli kyllä ja kivaa katseltavaa, kun verkko heiluu, tosin Wiganin puolustus oli melko surkea ilmestys, kun ottelu oli jo revennyt. Viisi maalia Defoelle, ei huono :D
Minä olen minä.
washburn21
22.11.2009 21:31:18
Black Star: Huhhuh, Tottenham - Hull..... 9-1.......

Hull?
Tyhjä jne.
...
Black Star
22.11.2009 23:41:04

washburn21: Hull?
Tyhjä jne.

heikompaa hirvitti niin että meni jengit sekasin :o
carlos
25.11.2009 00:07:38
Oli hyvä nähdä Barcelonan pelaavan taas lähellä omaa tasoaan. Taisi olla ihan positiivinen juttu, että Zlatan ja Messi eivät olleet kentällä, koska nyt esimerkiksi Iniestan rooli korostui yhä enemmän. Z ja M ovat, ihan ansiosta tosin, kantaneet älytöntä vastuuta koko joukkueen menestymisestä läpi syksyn, joten ehkä tämä peli toimi ihan hyvänä checkpointtina koko Barcelonan joukkueelle. On tosin myönnettävä, ettei Zlatan vielä ihan täysin ole sopeutunut Barcan tällaiseen tyyliin, jota tänään esittivät.

Henry vois häipyä.

Morjesta vaan poolille.
by the grace of God
losalvaros
25.11.2009 00:37:03
Kyllä mie vilpittömästi odotan, että Madrid pesee katalaaneilla lattiaa sunnuntaina. Pitäisi vaan ruveta tekemään tuttavuutta lähellä asuvien Canal-talouksien kanssa. :D
"You're no one unless you're difficult".
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)