Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaramikkien säätöongelma
1
Boom
20.11.2009 06:36:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli käytössä on tuollainen muutaman vuoden vanha ESP LTD SC-200 kitara. Huomasin että mikit olivat alkaneet "tippumaan" hieman. Säätöyrityksestä huolimatta en onnistunut mikkien korkeutta korjaamaan, parin säätökierroksen jälkeen ruuvista kuului naks ja mikki tippui taas entiselle korkeudelle. Ruuvattua kehyksen irti ja otettua mikin kunnolla tarkasteltavaks huomasin ruuvaillessa että jousi olisi liian jäykkä ja näin ollen väkisin painaisi mikin alas vähentääkseen jännitystä. Purettua ruuvit ja jousen huomasin että ruuvin sai pienellä painalluksella menemään mikin säätöreijistä http://img263.imageshack.us/i/sdhumbucker.jpg/ läpi. Eli nämä kolme käynyt mielessä missä vika. 1. Liian jäykkä jousi 2. Vialliset ruuvit(ei kyllä mitään vikaa paljaalla silmällä katsottaessa) 3. Mikin säätöreikien jengat rikki. Mutta toivottavasti jokin viisaampi tietäisi mistä kysymys ja osaisi sanoa miten ongelman saisi korjattua.
 
TTV
20.11.2009 06:51:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen huomannu saman ongelman ainakin 2 tehdasuuden DiMarzion tapauksessa. Kummallakin kerralla vikana oli mikkiin huonosti tehdyt kierteet. Jos sulla on käytössäsi hieman suuremmat ruuvit, koita saatko menemään kierteille. Toinen vaihtoehto on puristaa metallia kasaan siitä mikin kierteen ympäriltä, jonka jälkeen ruuvi saattaa tehdä itselleen uudet ja sopivat kierteet. Tämä toimi ainakin mulla.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «