Aihe: minkälaiset kielet alasviritetyllä kitaralla soittamiseen
1 2 3 4 5 6 7
McNulty
19.11.2009 16:22:51
Terry Pantheras: Olenkohan ainoa, joka inhoaa uusien kielien soundia...? Mun mielestä soundi ja tatsi on paras noin viikon käytön jälkeen. Uudet kielet on vähän ku liian hapokas ja kuiva valkkari...

Mun täytyy sanoa etten suoranaisesti inhoa uusien kielien "klangia", mutta pidän myös enempi siitä "sisäänsoitetusta" soundista.
I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted.
HeavyMachinery
19.11.2009 18:00:41

aristoteles666: on siinä järkeä, hommat kirjanpitäjän ja kielet halpenee verovähennyksinä, tietysti se meinaa että et tee pimeitä keikkoja.

No voi jeesus, onko sulla ihan kaikki hattiwatit kanootissa ?
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Morri
19.11.2009 18:04:50
Oletko miettinyt sitä, että Ruokangas saattaa käyttää Elixirin kieliä siksi, että niille on hintalapulla rakennettu tietynlainen status? Vaiko siksi että mallikitarat, messukitarat yms. eivät tarvitse jatkuvaa kieltenvaihtoa kun sataviissataa messukävijää hipelöi soittimia?

Mistä johtuu ettei kauhean moni "nimimies" ole valinnut Elixirejä soittimiinsa? Ehkäpä siitä, että illasta toiseen keikkailevilla se pinnoite kuluu plektran alta paljaaksi ensimmäisten biisien aikana ja loppuen lopuksi se käden hiki syö ja kuluttaa ko. kielet tasan yhtä nopeasti kuin ei-pinnoitetuilla kielillä. Mulle ei tullut Elixirin käyttäjistä juuri muita "staroja" mieleen kuin Johnny Hiland ja Kaki King.

Ruokankaan osalta en oikein jaksa uskoa tuohon ensimmäiseen ja eikös tuo toinen kommentti vain alleviivaa sitä mikä Elixirien yksi hyvä puoli on...

Voipi johtua siitä, että lienee hyvinkin monet ns nimimiehet sanan varsinaisessa merkityksessä "puristeja", joilla on oma pinttynytkin käsityksensä siitä miltä hyvät kielet tuntuvat/soundaavat eivätkä välttämättä edes halua kokeilla mitään muuta. No, mene ja tiedä. Tällaiselle harrastelijasoittelijalle taas ei niin väliä ole maksaako kielisetti 3,5 euroa vai 13,5 euroa jos setin noin kerran 2-3kk:ssa vaihtaa. Mutta soitetaan kaikki niillä mitkä itsellemme parhailta rehellisesti tuntuvat. Ei minulta ainakaan ole yhtään pois, jos joku täällä sanoo että Elixirit on gagaa tai ei tykkää niistä. Hyvä niin, kaikilla on oikeus mielipiteisiinsä. Makuasioistahan nimenomaan pitää väitellä, ainoastaan idiootti väittelee faktoista. Siinä mielessä tätä keskustelua on hyvin mielenkiintoista seurata.
"Nuotin vieressä on tilaa..."
zzy
19.11.2009 18:07:06
Elixirin nanowebeissä oon huomannu semmosta "rosoa" kesken kielen. esim juuri viimeksi pakasta vedetyssä satsissa A:ssa oli semmosta röpelöä pinnassa, huomaa kädetönki ton möykyn sormellaan. Kestäähän nuo toki, mutta pikkasen muakin häiritsee tuo kuminauha-efekti mistä jucciz mainitsi. Pitäs saaha vanhat DR:t takas. Järkytyin kun ostin niitä pari vuotta sitten..
aristoteles666
19.11.2009 18:11:30

HeavyMachinery: No voi jeesus, onko sulla ihan kaikki hattiwatit kanootissa ?
mitä tarkoitat tuolla?
Satu ja Tuija
19.11.2009 18:12:02
HeavyMachinery: No voi jeesus, onko sulla ihan kaikki hattiwatit kanootissa ?

Tai kaikki muumit laaksossa, vai mitä näit ny on...Mut vähän samaa täs ihmetelly ku noita aristotelixin juttuja lukee. :D
aristoteles666
19.11.2009 18:17:07

ei vaan freelancer
Klapp
19.11.2009 19:16:38

Vaihdan nykyisiä Dean Markley DM1975 Vintage Re-Issue kieliä about kerran kuukaudessa. Se on hyvä kieli, eikä menetä soundia vaikka soittaisi ahkerastikin. Myös harvoja edullisia ja hyvin saatavilla olevia kieliä joissa on roundcore-ydinlanka ja punoksen sekä ydinlangan välinen suhde sopivasti balanssissa (ei liian kova/jäykkä tatsi, ei liian löysä). Tietysti tuossa on se että useamman kitaran omistajana vaihtoväli vähän heittelee soittomäärän mukaan. Joskus on viikkoja kun ei tule SuperStratoihin koskettua, eipä nuo silloin tarvitse niin "intensiivistä" kielirulettia.

Osaatsä vertaa noita jotenkin Blue Steeleihin? Ja joo, tottahan toki "voisin vain kokeilla" mut ihan på riktig mä oon vaan tosi laiska vaihtaan kieliä. Mut vois noin tua kokkeilla, jos uskaltais ja joku oikke puffais.
"Tahdikkuus ja pidättyväisyys ovat aivan paikallaan ihmisten kanssa rupatellessa, mutta ei pidä kierrellä ja kaarrella, kun on kysymys musiikista." -David Mitchell: Pilvikartasto
HeavyMachinery
19.11.2009 19:32:39

Satu ja Tuija: Tai kaikki muumit laaksossa, vai mitä näit ny on...Mut vähän samaa täs ihmetelly ku noita aristotelixin juttuja lukee. :D

Ei mene hissi ihan ylimpiin kerroksiin, ei nouse antennit ylös, lautaset kaipaa sunntausta, Kohinasalpa liian tiukalla ?

Mietin vain miten se Kirjanpitäjä saa kitaran kieleten ostamisen kannattavaksi. Jos sulla on siihen vastaus niin kerro ihmeessä niin sanon sen mun kirjanpitäjälle....
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
jomppu
19.11.2009 20:14:28
"Mies soutaa, muttei molemmat airot osu veteen"

Itse käytän Ernie Ballin kieliä, ja #C-vireessä olen omalle kohdalle havainnut sopivaksi 10-52 setin. Joskus käytän jopa 54-11 settiä mikä alkaa jo normi E-vireessä olla mulle liian paksu. Ja jos joku siitä vielä paksummat kielet tahtoo niin ostakoon sitten nelikielisen soittimen, prkl. Siinä minun mielipide.
Terry Pantheras
19.11.2009 20:39:46
Satu ja Tuija: Tai kaikki muumit laaksossa, vai mitä näit ny on...

Kiekko kinoksessa...
MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
Satu ja Tuija
19.11.2009 20:56:58
Terry Pantheras: Kiekko kinoksessa...

Tai:
Ei kaikki aristot, eiku paristot lampus..tai laskimes!
;)
Terry Pantheras
19.11.2009 21:04:20
Satu ja Tuija: Tai:
Ei kaikki aristot, eiku paristot lampus..tai laskimes!
;)

Tai: hiukset kasvanu pipon läpi...

Kertokaapas Elixiirien käyttäjät miten hyvin se pinnoite kestää plekuliu'utuksia? Siis sitä klassista tallasta satulaan päin vetoa punottuja kieliä pitkin *khiuuuuuu*....
koponen
19.11.2009 21:09:31 (muokattu 19.11.2009 21:10:31)
Terry Pantheras: Tai: hiukset kasvanu pipon läpi...

Kertokaapas Elixiirien käyttäjät miten hyvin se pinnoite kestää plekuliu'utuksia? Siis sitä klassista tallasta satulaan päin vetoa punottuja kieliä pitkin *khiuuuuuu*....

Ei onnaa liu'utukset ku tökkää paakkuun :D

EDIT: siis onnistuu mainiosti ja hangata saa ihan hullunlailla ennenkuin mitään näkyvää (saati kuultavaa) tuhoa tulee.
I'm endorsed by Marshall
Larzes
19.11.2009 21:11:05
offtopic Tästä nopsa kysymys; kuuluuko toi liu'utus tehdä niin että kieli painuu nauhoihin asti vai pelkästään kieltä pitkin? Ei oo tullu noita koskaan tehtyä järkevästi :D /offtopic
Paskaa soittoa jo vuodesta 2008
Terry Pantheras
19.11.2009 21:18:36
Larzes: Tästä nopsa kysymys; kuuluuko toi liu'utus tehdä niin että kieli painuu nauhoihin asti vai pelkästään kieltä pitkin? Ei oo tullu noita koskaan tehtyä järkevästi :D

Ihan vaan kieltä pitkin; jos painaa nauhaa vasten ni kuuluupi kaikkea ylimääräistä. Ellei sitten halua, että kuuluu kaikea ylimääräistä...
Satu ja Tuija
19.11.2009 21:20:53
Ennen ei laitettu kielen päälle mitään ja munsta punsta se kuulostaa ihan ihqulta. Tai siis niinku Page, Hendrix, Blackmore jne...Nykyään pitää olla kumi kieltenkin päällä. Voi vittu. Täyttä paskaa.
koponen
19.11.2009 21:29:04
Satu ja Tuija: Ennen ei laitettu kielen päälle mitään ja munsta punsta se kuulostaa ihan ihqulta. Tai siis niinku Page, Hendrix, Blackmore jne...Nykyään pitää olla kumi kieltenkin päällä. Voi vittu. Täyttä paskaa.

Oot taas niin ihanan kiihkee
I'm endorsed by Marshall
Terry Pantheras
19.11.2009 21:32:11
Satu ja Tuija: Ennen ei laitettu kielen päälle mitään ja munsta punsta se kuulostaa ihan ihqulta. Tai siis niinku Page, Hendrix, Blackmore jne...Nykyään pitää olla kumi kieltenkin päällä. Voi vittu. Täyttä paskaa.

Ookkonää kännissä siellä? :D

Se on kato turvallisuuskysymys: kaikkia tarttuvia tauteja liikkuu nykysin, niin pitää suojata kieletkin kortongilla. Varsinkin lintuinfluenssa on paha kielille; soita siinä sitten Free Birdiä kun on kielet kipeinä...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)