Aihe: Humbuckerin ja yksikelaisen asettelu.
1
Niq
04.03.2004 08:55:22

Mistä johtuu että "yleinen" käytäntö(pl. telecasterit) on, että humbucker laitetaan tallaan ja yksikelaiset sitten keskelle/kaulaan?

Itse pidän juuri toistepäin kaulahumbukkerin jykevästä komppisoinnista ja toisaalta taas stratomaisen kuulaasta takamikistä, tosin en oikealla yksikelaisella ole soitellut vuosiin, mutta Washburnissani on mikkien puolitus, jolloin takamikistä saa hyvin kuulaan soundin puolittamalla.

Nyt kun modauksen alla on tuo Yamahan stratonmallinen kitara, jossa alunperin on yksi tallahumppari, Seymour Duncan SH-1, ajattelin röyhkeästi kaivertaa kaulan alapuolelle kolon humbuckeria varten ja hommata yksikelaisen tallaan.

Miten tuollainen tallaan suunniteltu mikki toimii kaulamikkinä?
Ja minkälaista yksikelaista kannattaisi katsella tuonne tallan puolelle, varaa ei välttämättä ole toista SD:tä laittaa, olen katsellut lähinnä noita käytettyjä fenderin stratomikkejä?

Entäs sitten hurinat ja muut sekä signaalien tasoerot, jotka tuo yksikelainen tuo tullessaan?
Minkätakia stratojen ym. takamikki on "vinossa"?

Siinäpä taas kysymyksiä..:)
[ostin ku sai halavalla]
Tumppi38
04.03.2004 14:08:46
Mistä johtuu että "yleinen" käytäntö(pl. telecasterit) on, että humbucker laitetaan tallaan ja yksikelaiset sitten keskelle/kaulaan?

Kaulassa humppari mielletään liian tummaksi kaveriksi yksikelaisille.

Itse pidän juuri toistepäin kaulahumbukkerin jykevästä komppisoinnista ja toisaalta taas stratomaisen kuulaasta takamikistä, tosin en oikealla yksikelaisella ole soitellut vuosiin, mutta Washburnissani on mikkien puolitus, jolloin takamikistä saa hyvin kuulaan soundin puolittamalla.

Makuasia eli vanhasta tottumuksesta se kai on kiinni.

Nyt kun modauksen alla on tuo Yamahan stratonmallinen kitara, jossa alunperin on yksi tallahumppari, Seymour Duncan SH-1, ajattelin röyhkeästi kaivertaa kaulan alapuolelle kolon humbuckeria varten ja hommata yksikelaisen tallaan.

Eikun rouhimaan . . .

Miten tuollainen tallaan suunniteltu mikki toimii kaulamikkinä?

Siitä tulee aikapaljon meteliä eli balanssia joudut etsimään noiden yksikelaisten kanssa aika pitkään mutta kyllä se löytyy.

Ja minkälaista yksikelaista kannattaisi katsella tuonne tallan puolelle, varaa ei välttämättä ole toista SD:tä laittaa, olen katsellut lähinnä noita käytettyjä fenderin stratomikkejä?

Mahdollisimman tehokas ettei tartte tuota kaulaan menevää humpparia ihan pohjaan ruuvvata.

Entäs sitten hurinat ja muut sekä signaalien tasoerot, jotka tuo yksikelainen tuo tullessaan?

Tasoerot korjaantuu korkeutta säätämällä ja hurinat ovat osa yksikelaisten sielunelämää.

Minkätakia stratojen ym. takamikki on "vinossa"?

Balansoimassa tuota alakielien ja yläkielien tasoeroa että saisi enemmän alakieliä kuuluviin.

Siinäpä taas kysymyksiä..:) olihan noita, ja vastaukseni ovat samaa maata . . .
There are a lot of good things in life, but Music is the best !
Spiralmind
11.03.2004 09:00:57 (muokattu 11.03.2004 09:20:59)

Laita DiMarzion humbucker from hell. Pitäs olla yksikelaisen kuulonen, vaikka on ihan humbuckerin mallinen humbucker.

EDIT: Ja minkälaista yksikelaista kannattaisi katsella tuonne tallan puolelle, varaa ei välttämättä ole toista SD:tä laittaa, olen katsellut lähinnä noita käytettyjä fenderin stratomikkejä?

Eiku joo, luimpas taas tarkkaan...
heavy
11.03.2004 22:02:28
mites sitte jos vaihtais stratoon humpuukkerit ni minkähän näkonen homma se ois
no perkele!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)