Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall JVM 410 Nuppi?
1 2
jussi1976
19.11.2009 14:24:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli, kysyn vielä mielipiteitä;
Ketkä on kokeillu tuota Marsun uutta nuppia, mallia JVM 410? Siinähän pitäisi olla säätövaraa ja kanaviakin on neljä, jokaiseen saa kolme erillistä asetusta? Täysputki tietysti ja 100 wattia.
 
Juzpe
19.11.2009 14:31:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon kokeillu. Testasin aika paljo marsuja ku tos keväällä vaihdoin kalustoo. Mulle kävi näin:
 
- Ainakaan puolivalmiin raksainssin papereilla ei osaa/tajua/jaksa opetella mitä niistä namikoista tapahtuu.
- Soundi osastoo ihan jees... muttei mitenkään tosi hyvä tai edes hyvä.
- Liikaa kaikke hässäkkää ja härpätintä... josta 95% aika vitun turhaa.
- Ostin 2266C:n
 
"Why don't you just fuck off?" - Michael "Duff" McKagan
lavaamo
19.11.2009 15:06:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Oon kokeillu. Testasin aika paljo marsuja ku tos keväällä vaihdoin kalustoo. Mulle kävi näin:
 
- Ainakaan puolivalmiin raksainssin papereilla ei osaa/tajua/jaksa opetella mitä niistä namikoista tapahtuu.
- Soundi osastoo ihan jees... muttei mitenkään tosi hyvä tai edes hyvä.
- Liikaa kaikke hässäkkää ja härpätintä... josta 95% aika vitun turhaa.
- Ostin 2266C:n

 
Vaihdoin juuri Carvin V3 nupin tähän JVM410:aan
 
Mielestäni todella helppo käyttää, asetukset saa vielä näppärämmin midilaudan muistiin kuin Carvinssa.
 
Noita kanavia ja moodejahan on paljon, mutta aika lähellä ne ovat toisiaan, eli särön määrä muuttuu mutta luonne pysyy aika samana, pieniä eroja toki on.
 
EQ:t ovat tuttua marsua, melkein sama mihin suuntaan ovat, kuulostaa silti aika samalle, toisin kuin Carvinissa jossa EQ vaikutti todella paljon soundiin.
 
Miinuksia on lähinna OD1 ja OD2 kanavien kohina sekä clean kanavan eri moodien volume erot, mikä tekee clean kanavan eri moodien käytön tavallaan mahdotomaksi.
 
Soundi sopii minulle, mutta olenkin aina pitänyt sellaisesta kasarihevi marsu sondista.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
kimurantti1
19.11.2009 15:18:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä on konservatoriolla noiden comboversioita pari kipaletta ja niillä tulee toisinaan soitettua. Eivät ole kummoistakaan vaikutusta tehneet. Särökanava on rokkitouhuihin ihan hyvä ja oikein uskottava eighties-hevisoundi lähtee myös, mutta mihinkään kevyempään, eikä toisaalta aivan ääriheviinkään siitä ole. Puhdas kanava on korkeintaan kelvollinen ja kaiku yhtä tyhjän kanssa. En tiedä eroaako combon vahvistinosio mitenkään nupista, mutta kyllä ainakin comboversiossa ne eq:t vaikuttaa ja niillä pystyy muokkaamaan aika hyvinkin soundia. Ongelma vaan on, että säröillä on ihmeellinen yläpään sirinä joka ei lähde pois ennen kuin soundi on aivan tumppu. Jos diggaa vähän räikeästä yläpäästä, niin muuten soundi on ihan jees.
 
Kyselit aiemmin Rectosta ja 5150III:sta. Mä valitsisin jomman kumman noista koska vaan. Nää kaikki kolme vahvistinta on kuitenkin aika erilaisia, joten suosittelen kokeilemaan jossain noita.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Juzpe
19.11.2009 15:19:40 (muokattu 19.11.2009 15:21:08)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mutta olenkin aina pitänyt sellaisesta kasarihevi marsu...
 
Joo niin mäki... Vintage Modernista vaan saa minusta paremman sellasen... ja 800:Sta ja 2550:sta... makuasioita tosin.
 
E: kirjotusvihreetä.
 
Ja lisäks... tykkään ykskanavaisista.
 
"Why don't you just fuck off?" - Michael "Duff" McKagan
Spike
19.11.2009 15:41:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Ongelma vaan on, että säröillä on ihmeellinen yläpään sirinä joka ei lähde pois ennen kuin soundi on aivan tumppu. Jos diggaa vähän räikeästä yläpäästä, niin muuten soundi on ihan jees.
 
Pääsitkö kovaa soittamaan? Marsut saundaa paremmalle bändissä ku yksinään.
 
kimurantti1
19.11.2009 16:09:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spike: Pääsitkö kovaa soittamaan? Marsut saundaa paremmalle bändissä ku yksinään.
 
Oon mä sitä kokeillut avata, tasoittaa ihan vähän. Ei auennut ainakaan sellaisella volumetasolla, josta olisi keikkakäytössä iloa.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Icy-Sun
19.11.2009 16:40:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta JVM on aika kamala. Saa olla erimieltä, mutta en halua sytyttää sotaa. Yhdyn tuohon, että aivan liikaa härpäkkeitä. Miellän Marshall-nimen alla olevan vahvistimen usein yksikanavaiseksi, efektittömäksi perusluonteeltaan yksinkertaiseksi ja terveeksi toosaksi, enkä moderniksi hirviöksi. Se Vintage Modern on minusta passeli, mutta sekin "oikeita Marshalleja" (Plexit, jcm800...) paskempi. VMssa hinta on kyllä nykyään hyvä. n.800 50wattinen? JVMssä on kyllä ihan käyttökelpoisia soundeja, muttei minusta yhtään oikeasti hyvää ja minusta on tärkeämpää, että on yksi oikeasti miellyttävä soundi kuin 6 käyttökelpoista.
Vapour
19.11.2009 16:46:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JVM on ihan jees. Se mikä siinä eniten minua risoo, on sen todella kompressoitunut soundi. Tuntui, kun olisi soittanut valmiiksi masteroidulla soundilla, joka ei pahemmin elänyt plektrakäden mukaan. Laite ei myöskään hirveän hyvin seuraile skitan volapotikkaa.
 
Näistä syistä oma valintani monipuoliseksi brittivehkeeksi oli Laneyn VH100r. Vähemmän kanavia, modeja eikä kahta mastervolaa, mutta parempi, dynaamisempi ja "vintagempi" soundi.
 
If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
lavaamo
19.11.2009 16:47:29 (muokattu 19.11.2009 16:47:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Makuasioitahan nämä ovat, mutta jos vertaan entiseen kaksikanavaiseen jcm800:een niin JVM:ästä löytyy ne samat pörinät, mutta myös minipuolisuutta joka jiiceeämmästä puuttui.
 
Tuntuu että tuo vanhojen marsujen hypetyskin on jo mennyt hivenen liioitteluksi.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
jussi1976
19.11.2009 17:06:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin no. Itseäni ei mikään monipuolisuus hirvitä vähääkään, mutta ymmärrän sen, että jotkut haluaa sen kaksi tai kolmikanavaisen.
Tässä kyseisessä tapauksessa Marshall on vain halunnut luoda suuritehoisen nupin, jossa olisi ominaisuutta ja monipuolisuutta enemmän kuin tavanomaisissa nupeissa. Mitä ulkomaisilta saiteilta olen lukenut, niin toi kyseinen nuppendaali jakaa mielipiteitä, joka tykkää Marsuista, pitää sitä Marsuista parhaimpana, toiset jotka pitää toisista, ei taasen pidä sitä minään. Mutta sekin on ihan ymmärrettävää.
Toi Vintage Modern on hypännyt esiin siellä ja täällä.
 
Lilli
19.11.2009 17:12:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omat JVM-kokemukset rajoittuvat vain kotisoitteluun. - Hyväsoundinen vahvistin, kunnon Marsu, minulle tosin vain kaksikanavainen, clean ja od1. Hyvä marshall-soundi varsinkin viherasetuksilla, ja siihen päälle sitten pedaaleista säröä.
 
JVM-forumilla olisi monenlaisia modifiointikonsteja, muunmuassa putkien ja muiden komponenttien vaihto-ideoita tarjolla, mutta en tumpelona ole viitsinyt sen kummemmin kokeiluihin alkaa. Liekö tämän threadin lukijoissa ketään ?
 
But she never lost her head Even when she was given head She says, hey babe, take a walk on the wild side
Shredator
19.11.2009 20:46:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä oli kerran lainassa vähän aikaa. Ei tehnyt vaikutusta. Hyvät kasarirokkisoundit siitä irtosi, mutta siinäpä se sitten olikin.
 
Lisäksi en saanut G-majoria oikein toimimaan Marsun loopissa. Jotain ihmeellistä vaihevirhettä se antoi, vaikka miten yritti säätää...
 
"Tärkeintä on se, ettei tee musiikissa lainkaan virheitä."
Yazka
19.11.2009 21:18:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli kokeilussa Engl Screamer nuppi ja JVM205C Framuksen 2x12 kaapilla.Engli vei voiton, ja alun säätöjen(ja vähän moitteidenkin) jälkeen siitä on alkanut diggaamaan yhä enemmän kun oppi säätämään kunnolla.Marsu jäi jotenkin laimeaksi englin rinnalla.
 
"En missään nimessä halua kuulua yhteisöön joka huolisi minut jäsenekseen"
Yazka
19.11.2009 21:19:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli kokeilussa Engl Screamer nuppi ja JVM205C Framuksen 2x12 kaapilla.Engli vei voiton, ja alun säätöjen(ja vähän moitteidenkin) jälkeen siitä on alkanut diggaamaan yhä enemmän kun oppi säätämään kunnolla.Marsu jäi jotenkin laimeaksi englin rinnalla.
 
"En missään nimessä halua kuulua yhteisöön joka huolisi minut jäsenekseen"
Juzpe
20.11.2009 14:11:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se Vintage Modern on minusta passeli, mutta sekin "oikeita Marshalleja" (Plexit, jcm800...) paskempi.
 
No ei se mikään 800, 87S, 59SLP tai 2550/2555 oo... Mutta nykytuotantomarsuista hinta/marsu-suhteeltaan hyvä. Uudemmista marsuista mun mielestä eniten "oikee marsu" sekä ominaisuuksiltaan, että soundiltaan. HIntakaan ei tosiaan oo kauheen paha... torilla oli muistaakseni 2266 eli 50W nuppi myynnissä... oisko ollu 650e ja uutenakin varmaan alle 900.
Varsinkin päätettä kovemmin ajellessa KT66:en soundi tulee hyvin esiin. Just eilen viimeks mehustelin.... :D
 
"Why don't you just fuck off?" - Michael "Duff" McKagan
jussi1976
20.11.2009 14:21:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ok. Kysytääs nyt sitten näin; Mitkä putket olisi parhaita vaihtaa, jos haluaa puhdasta/säröä ja sitten;
ONko mielestänne tuossa JVM;ssä puhtaassa saundissa ero muihin Marsuihin?
 
Spike
20.11.2009 14:30:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noi marshallit on muutenki vähän sellasia rakastaa/vihaa nuppeja. Ja tarkkoja muista palikoista, kitara/kaappi. Kuulostaa tosin oudolta, että liikaa säätöjä. Perinteinen eq, presence/resonance, Channel vol ja master vol, digireverb. Mua kyllä kiinnostais, mutta heikot mahdollisuudet päästä tesoon. Hyvältä noi youtube pätkät ainaki kuulostaa.
 
jussi1976
20.11.2009 15:18:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jos suoraan sanon, niin Marshall on Marshall, Fender on Fender, Mesa on Mesa, Peavey on Peavey, Engl on Engl ja niin edelleen. Jotenkin on huvittavaa se, että jossain törmää saiteilla arvioihin, joissa jo nimimerkki paljastaa, mitä merkkiä käyttäjä suosii, ja sitten se alkaa mollaamaan jotain muuta vahvistinmerkkiä, joka on luonnollisesti ihan toista, kuin mitä hän itse pitää hyvänä. Eihän sillä tavalla voi arvioida. Tai voi, mutta arvio menee helposti realiteeteista metsään.
 
Ei tossa monipuolisuudessa ainakaan mulle ole mitään liikaa, päinvastoin. Sehän on hyvä juttu, kunhan nuppi toimii muuten. Tossa on myös se hyvä puoli, että komppi/soolosaundi saadaan kovemmalle ja hiljemmalle pedaalilla, eli sekin puoli on hyvä.
 
Mitä Marshallia muuten Gary Moore käyttää, kuka tietää?
 
Juzpe
20.11.2009 17:02:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä Marshallia muuten Gary Moore käyttää, kuka tietää?
Ainakin jossain vaiheessa oli joku JCM 900-nuppi tarkemmin en tiä.
 
Mä en katso kuuluvani näihin edellämainittuihin sorsijoihin/dissaajiin/yhden merkin miehiin. Mulle vaan sopii 43-numeron kengät, les paul ja marsu.... niin ja presidentti kahviks. Onhan noita hyviä kokemuksia muistakin merkeistä. Kaduttaa edelleenkin, että myin joskus 5150 I nuppini pois, se oli varsin pätevä peli se.
 
Fenkkujen puhtaat soundit on nyt vaan mun mielestä paljo parempia ja miellyttävämpiä ku marsujen... ja sellanen nyt on vähän katselmuksessa marsun rinnalle. Mesoista en oikeen perusta... vaikkakin Lone Star combo oli vakavassa harkinnassa 2266:n marsun vaihtoehtona.
 
"Why don't you just fuck off?" - Michael "Duff" McKagan
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «