Viked 15.12.2007 19:02:09 | |
---|
Itse kyllä sanon että Markki VAATII 4x12" kaapin jotta saundi todella aukeaa. Mites jos näin kuviitteellisesti ajateltais, et haluaisin combon yhdistää 4x12 kaappiin, pitäisihä sen olla jotenki mahdollista? Vai vaatiikoo tuo suurempia viritelmiä vahvistimeen? Kyl mä uskoisin et "tyydyn" comboon, ku tuskin ihan lähiaikoina stadionikeikkoja vetelen;) |
Antti1 15.12.2007 19:03:56 | |
---|
Kyllä se kytkeminen onnistuu combostakin, nou hätä. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
Detox 15.12.2007 19:07:36 | |
---|
Mites jos näin kuviitteellisesti ajateltais, et haluaisin combon yhdistää 4x12 kaappiin, pitäisihä sen olla jotenki mahdollista? Vai vaatiikoo tuo suurempia viritelmiä vahvistimeen? Kyl mä uskoisin et "tyydyn" comboon, ku tuskin ihan lähiaikoina stadionikeikkoja vetelen;) Kuten jo mainitsin, nuppi ja combo ovat identtiset, ne on vaan laitettu tehtaalla eri kuoriin. Jos ostat combon, menee kaiuttimelle "kaappipiuha" samalla tavalla kuin nupista menee kaappiin. Eli voit ihan huoletta ostaa combon! Kokeile ihmeessä siellä liikkeessä vaikka vielä comboa kunnon kaapin kanssa niin tiedät miltä se sitten tarvittaessa keikalla kuullostaa. Onnea hankintaan! Mesa 4 Life! |
K3babi 17.12.2008 15:51:07 | |
---|
Mikä kaappi sopisi hyvin tuon mesa mark IV kylkeen. Joku tuolla palstoilla jo sanoi, että ääni ei oikein aukea muuten kuin 4x12 kaapilla. Hinnalla ei niin väliä kunhan on loistava kaappi joka sopii kuin nyrkki silmään tuon mark IV kanssa =) |
Vladi 19.11.2009 13:33:04 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 336 päivää vanhaan ketjuun! Vanha on, juu. Mites tuo nykyinen Mark III:n ja IV:n hintaero, onko noi jo suunnilleen samanhintaisia? Joku täällä kirjoitti, että Mark IV:n comboissa oli se ero pienen ja suuren välillä, että leveämmässä on jotain nappeja etupuolella? Mitkä napit kyseessä? Kyllä se siitä. |
Shredator 19.11.2009 13:47:10 | |
---|
Vladi: Mites tuo nykyinen Mark III:n ja IV:n hintaero, onko noi jo suunnilleen samanhintaisia? Joku täällä kirjoitti, että Mark IV:n comboissa oli se ero pienen ja suuren välillä, että leveämmässä on jotain nappeja etupuolella? Mitkä napit kyseessä? Näyttää kummatkin olevan noususuhdanteessa, enkä usko että tasoittuu. Etupuolella on harmonics/mid gain -kytkin ja eq-kytkin. Soundillisesti eivät eroa toisistaan. Huhuh näitä vanhoja vastauksia :) Perun pahat puheeni MK III:sta, varsin mainio peli on sekin. "Tärkeintä on se, ettei tee musiikissa lainkaan virheitä." |
Vladi 19.11.2009 13:48:23 | |
---|
Shredator: Näyttää kummatkin olevan noususuhdanteessa, enkä usko että tasoittuu. Etupuolella on harmonics/mid gain -kytkin ja eq-kytkin. Soundillisesti eivät eroa toisistaan. Huhuh näitä vanhoja vastauksia :) Perun pahat puheeni MK III:sta, varsin mainio peli on sekin. Hitto ku Markin mä haluan, varmaan kuitenki se nelonen vois olla parempi sijoituskohde. Missä hinnoissa ne sitten pyörii? :) Kyllä se siitä. |
Shredator 19.11.2009 13:56:20 | |
---|
Vladi: Hitto ku Markin mä haluan, varmaan kuitenki se nelonen vois olla parempi sijoituskohde. Missä hinnoissa ne sitten pyörii? :) Siinä 1600-2000 euron välillä näkyvät olevan, kunnosta riippuen. Melkein olisi sama jo metsästää MK V käytettynä. "Tärkeintä on se, ettei tee musiikissa lainkaan virheitä." |
Vladi: Hitto ku Markin mä haluan, varmaan kuitenki se nelonen vois olla parempi sijoituskohde. Missä hinnoissa ne sitten pyörii? :) Mark III sarjan nuppeja menee noin noin tonnin molemmin puolin. Mark IV koneita on aika vähän liikenteessä, mutta meniskö jossain samoissa hinnoissa kun Dual Rectifierit?!? |
kimurantti1 19.11.2009 15:40:47 (muokattu 19.11.2009 15:41:14) | |
---|
Shredator: Siinä 1600-2000 euron välillä näkyvät olevan, kunnosta riippuen. Melkein olisi sama jo metsästää MK V käytettynä. Niitä löytyy vaan aika huonosti käytettynä, kun uusiakin on vaikea saada. Hinnat on myös sen mukaiset, ja näköjään ne tuolta torilta kuitenkin lähti. Mä venailen juuri omaani, kun näillä kulmilla pitäisi tulla seuraava satsi maahantuojalle. |
Shredator 19.11.2009 15:45:24 (muokattu 19.11.2009 15:47:21) | |
---|
kimurantti1: Niitä löytyy vaan aika huonosti käytettynä, kun uusiakin on vaikea saada. Hinnat on myös sen mukaiset, ja näköjään ne tuolta torilta kuitenkin lähti. Mä venailen juuri omaani, kun näillä kulmilla pitäisi tulla seuraava satsi maahantuojalle. Joo torilla oli pari, tosin aika hintavia. Uudenhan saa jo tuohon hintaan: http://www.dv247.com/guitars/mesa-b … medium-valve-guitar-amp-head--66287 Vuosi kun menee etiäpäin niin tulee tarjontaa lissää...torillekin. Tulee tuo käytetyn hinta olemaan aikalailla sama kuin nelosilla. "Tärkeintä on se, ettei tee musiikissa lainkaan virheitä." |
JeKo 19.11.2009 15:47:35 | |
---|
kimurantti1: Niitä löytyy vaan aika huonosti käytettynä, kun uusiakin on vaikea saada. Hinnat on myös sen mukaiset, ja näköjään ne tuolta torilta kuitenkin lähti. Mä venailen juuri omaani, kun näillä kulmilla pitäisi tulla seuraava satsi maahantuojalle. Odottavan aika on pitkä. Sellasta se on kun pitää rapakon takaa venailla vaffaria ;) Kerrohan mietteitä sitten kun saat nupin kotosalle! Mäki voisin ostaa tollasen Markin sitten joskus kun pääsee aikuisten töihin... |
kimurantti1 19.11.2009 16:12:04 | |
---|
|
Tinippa84 19.11.2009 17:52:04 | |
---|
Onkohan minkälainen ero Mark III:lla verrattuna IV:een. Sillein karkeesti?! Joku varmaan testannu? |
Shredator 19.11.2009 18:01:24 | |
---|
kimurantti1: Plus että tuolta dv247 -ketjusta voi käytdä lukemassa mitä toi "usually shipped in 3-12 working days" meinaa.. Joo, kokemusta on ;) "Tärkeintä on se, ettei tee musiikissa lainkaan virheitä." |
LesPaul70 20.11.2009 08:00:41 | |
---|
Tinippa84: Onkohan minkälainen ero Mark III:lla verrattuna IV:een. Sillein karkeesti?! Joku varmaan testannu? Oliko tuo postaus sarkasmia vai etkö todellakaan osaa lukea? Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan |
Tinippa84 20.11.2009 09:13:52 | |
---|
LesPaul70: Oliko tuo postaus sarkasmia vai etkö todellakaan osaa lukea? Hehheh, pahoitteluni...en tainnu käydä ykkössivulla ollenkaan! Jatkakaa! |
Jyngwie Halmsteen 20.11.2009 09:13:59 | |
---|
Jos ei askel pitene, niin elämä lyhenee. |
Ihmissyöjä 20.11.2009 09:58:00 | |
---|
Entäs Mark IV verrattuna Mark V:seen? En tunne Mesan vahvistimia lainkaan, vannoutunut Engl-mies kun olen, mutta on alkanut kiinnostaa nekin pikkuhiljaa. Entä potkiiko Mark V perseelle esim. Engl Special editionia? Paljonko Hulk jaksaa nostaa? |
declusions32 24.11.2014 18:49:22 | |
---|
Hinta/laatu laatu/hinta Vastaus on mark 3. Itse olisin saanut triple rectifierin ja 4x12 kaapin ,otin mark kolmosen. Kun opit säätämään kaikkea muuta kuin muka huonoin mesa. Ja ennenkuin mainostaa, kannattaa osata säätää ja soittaa n10v sillä. Mark kolmosta ja KUNNON 4x12 ei voi voittaa , sori nyt vaan. Laitat siihen averagea paremman setin efektejäni oho on taas vuoden 87- maailman paras heavy vahvari. ja jos koko stackki ni potkikää "¤&/#%/ kaikki muut Mesat . Parempi heavy ja blues vahvari kuin ykskään uusi mesa sori vaan. Mark kolmosen läheltä. Multa saat Mesa Boogie Mark III Combon ja 200e Flightcasen Ja kaikki pedaalit. Tonnilla . Malli red stripe eli tykein. Myyn siis Mesani pois 1000.- Syy että Mark 3 parempi. Parempi studiossa , ja Vanhempi soundi tyyli jäljellä. Mieti nyt n.2900.- mk4-5 tai tonnin harvinaisempi ja varmasti soitettu enemmän julkaistua materiaalia ku noilla rahanteko uusilla mesan kamoilla. |