Aihe: Rumpukomppeja fillejä yms midimuodossa
1
Kamazo
03.03.2004 20:57:11
Mistä löytyisi käyttökelpoisija rumpukomppeja, fillejä breikkejä yms midimuodossa kaikentyylisen musiikin tekoon.
Tarkoitus olisi importata ne Cubaseen ja soitta ulos batteryn tai LM-4 mark II sen kautta.
Kitaranraiskaaja
03.03.2004 21:04:12

Googlea käyttäen löytyi esim. tämmönen sivu:
http://www.borg.com/~jglatt/files/beats.htm
Päälause, sivulause (sulkujensisäinen huomautus). Huudahdus!
Kamazo
03.03.2004 22:04:47
Joo kiitos. Noilla pääsee vähän kokeilemaan vielä kun löytyisi erilaisia variaatioita enemmän olen niitä googlellakin etsinyt mutta käyttökelpoisia en paljoa löytänyt, et jos niitä lisää tiedätte vaikka kaupallisiakin kunhan ovat toimivia eikä niin konemaisia kuin tällaiset monesti on.
Kitaranraiskaaja
03.03.2004 22:20:26

Yritin etsiä vielä lisää, kun itseäkin vähän moiset kiinnostaa, mutta eipä noita oikein meinaa löytyä, tai sitten käytän vääriä hakusanoja.

http://www.goodwinpro.com/musical/midi/drums.htm
http://www.theothersidebbs.com/html … aces/Drums/Drum_Trax/Drum_Trax.html
Päälause, sivulause (sulkujensisäinen huomautus). Huudahdus!
Enffi
04.03.2004 10:32:17
Onko se niin vaikea tehdä niitä itse?
obiwan
04.03.2004 14:20:21

Aivan. Siis ei.
Enffi
05.03.2004 18:20:00
milläs sitten itse niitä teet?

Midisoft Studio
kivi
07.03.2004 03:15:54 (muokattu 07.03.2004 03:18:53)

Riippuu vähän kysyjästä ja kysyjän tarpeesta. Sellaisia Sisters-of-mercy -konerumpukomppeja ei kenenkään oo vaikea nakuttaa vaikka millä notaattorilla kasaan, mutta kun hyvän ja loistavan rumpalin ero on pienenpienissä taimauseroissa; siinä, mitkä iskut on viis millisekuntia etukenossa, ja mitkä 50 takakenossa. Ja jos ne menee väärin, ei kenelläkään ole kivaa.

Se on vähän niinkuin oikeassa elämässäkin, alkuaikoina jaksaa ihan hyvin soittaa sen vähän horjuvan (tai vaihtoehtoisesti tasatahtiin tarkan ja siksi tylsän, mikä on ihan yhtä paha) kaverin rumpujen tahdissa, kun ei tiedä paremmasta; sitten kun pääsee soittamaan kunnon rumpalien kanssa, alkaa huonot rumpalit tuntua viidessä minuutissa silkalta ajan haaskaukselta.

Tietysti huono konerumpali on siinä mielessä kiitollisempi kaveri kuin huono elävä rumpali, että kone ei ainakaan syyttele muita omista mokistaan...
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Kamazo
07.03.2004 15:38:39
Kivi sen hyvin oivalsi minkälaisista kompeista on kyse. Kyllä niitä kone nakutuksia saa jopa tällainen ei rumpalikin aikaiseksi mutta niitä joissa ne millisekuntien erot ovat kohdillaan ei tahdo syntyä kuin vahingossa ja lisäksi aivan liian harvoin, että niitäkun löytäisi missä ne pienet jutut on paikallaan niin aijai.
askomiko
07.03.2004 17:05:14
Ja ennenkaikkea järkeviä luonnollisen kuuloisia fillejä on aika nihkeää naksutella pianorullaan paikalleen...
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
kivi
07.03.2004 18:00:01
mutta niitä joissa ne millisekuntien erot ovat kohdillaan ei tahdo syntyä kuin vahingossa ja lisäksi aivan liian harvoin,

Niinpä. Valitettavasti alkuperäiseen kysymykseesi en osaa vastata. Suuressa maailmassa (myös meillä kotimaassa) toi homma tehdään sillai, että viedään joku Nykänen, Kuoppis tai Sytelä päiväksi studioon, sanotaan sille "soittele erilaisia komppeja", ja sitten niitä loopaten tehdään biiseille pohjat.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Enffi
07.03.2004 21:13:49
kumma juttu muuten, että jos rumpali laahaa, valitetaan, jos on 100% timessä, valitetaan...

mitenköhän kaikki voisi saada tyytyväisiksi?
kivi
07.03.2004 22:56:33
kumma juttu muuten, että jos rumpali laahaa, valitetaan, jos on 100% timessä, valitetaan...

mitenköhän kaikki voisi saada tyytyväisiksi?

Olla timessä ja olla Quantize-tyyliin keskellä nuotteja ei oo sama asia. Pitää olla näes svengi ja grrove
:-)
(Handsome Dick Manitoba)    
askomiko
08.03.2004 12:40:01 (muokattu 08.03.2004 12:40:31)
100% quantisoitukin on ihan jees, jos velocity on ihmismäinen. Veikkaan että suurempi riesa on itseasiassa se voimakkuuden konemaisuus kuin se kellontarkka time.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Mako
08.03.2004 20:57:02

milläs sitten itse niitä teet?

Anvil Studio ---> www.harmony-central.com midisoftaa, tsiigaa sieltä. Ilmainen.
Ei paska punniten parane -trad
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)