Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ilmainen TC Reverb M30
1 2
djtremolo
16.11.2009 16:15:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pari päivää olis kai vielä tyrkyllä:
http://www.tcelectronic.com/freetcreverb.asp?link=button
 
If I seem super human, I have been misunderstood.
sami_sumea
16.11.2009 22:26:03 (muokattu 16.11.2009 22:26:39)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

djtremolo: pari päivää olis kai vielä tyrkyllä:
http://www.tcelectronic.com/freetcreverb.asp?link=button

 
Kapteeni Kaiku ei ole vaikuttunut.
 
Vie ainakin Logicilla suhteettoman paljon tehoa verrattuna siihen että ei soundaa mitenkään erityisen hyvälle. Ei mitään jakoa esm Powercoren kaikuja vastaan mummiälest.
 
edit: tietty ilmainen on aina ilmainen, mut mä valitsen mielummin ilmaisista vaikka SIR:rin ja Bricastin tai TC:n isojen vehkeiden impulssit.
 
...
 
http://www.adamantiumstudios.com
djtremolo
17.11.2009 07:51:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sami_sumea: Kapteeni Kaiku ei ole vaikuttunut.
Itellä on vielä kokeilematta, mutta pitihän se arkistoon käydä hakemassa silti. Ilmainen on aina hintansa väärti!
 
Glaceverb:kään ei oo huono.
 
If I seem super human, I have been misunderstood.
Pop Corn
17.11.2009 07:56:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli testattua. Tehosyöppö ja ei niin hyvältä kuulostava.
 
Jos olisin TC, niin en laittaisi nimeäni tuohon ;)
 
.
Antti1
17.11.2009 09:16:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sami_sumea: ...Bricastin tai TC:n isojen vehkeiden impulssit.
 
Linkkiä heittää? Vai määrääkö tohtori kaiku Googlea lääkkeeksi?
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
sami_sumea
17.11.2009 11:54:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Linkkiä heittää? Vai määrääkö tohtori kaiku Googlea lääkkeeksi?
 
Bricasti-impulssit tuolta:
 
http://www.acousticas.net/World/IRs/AcousticasM7.zip
 
SIR tuolta:
 
http://www.knufinke.de/sir/sir1.html
 
Rahalahjoitukset voi ohjata suoraan mun tilille.
 
...
 
http://www.adamantiumstudios.com
axelsson
17.11.2009 14:33:07 (muokattu 17.11.2009 14:33:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SIRin ilmaisversiossahan on kiinteä latenssi, kannattaa ehkä sitten SIR2:sta harkita ennemmin (oliko 125€ + VAT).
 
Ja nuo TC m30 kaiuthan kuulosti hyviltä, ainakin sillon kun tarvii kirkkaampaa ja ohkasempaa reverppiä.
 
JPQ
17.11.2009 18:58:17 (muokattu 17.11.2009 19:07:20)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos tämä heikompi tai muuten tarpeeton jos ilmainen impulssivaste kaiku,Classic Series sarjan Reverbi siis se siis kjaerhus audion plugari,ja IK Multimedian Classik Studio Reverb virtuaali räkissä ja sitten Sonar Homestudio 6xlän mukana tuleva materiaali no muitakin on mutta nyt aiheena reverb. ja se mitä softa kaikua olen ehtiny käytellä ihan hyvin hoitunut ik multimedian tuotteella impulssi kaiut tietysti vielä otan joskus katselun alle enempikin.
varsinkin jos "äänittää" jostain oman implussi vasteen. Muutama aika kivan kuuloinen ilmainen löytyi joskus. muistelen yksi kirkko tms kuulosti ainakin makealta no enempi siis jollain tapaa korostuneelta kuin monet muut impulssit.
ps. jossain muistelen kuulleeni näytteitä TCeen halvan rautamultiefektin soundeista ei kuulostanut ihmeeltä mikään efekti jotenkin tylsä soundi tekiköhän yksi kaveri niitä joskus no sillä ainakin oli sellainen efekti. samaa latteutta minusta Yamahan S30,Cs1x synien efekteissä muita syniä en komentoi kun en ole efektejä erityis kuunnellut.
ja kokeilisin itse mutta hieman kiire toisekseen yritän karsia muutenkin virtuaali räkistä kaiken turhan:
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Antti1
17.11.2009 21:09:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sami_sumea: Bricasti-impulssit...
 
Näitä kaipailinkin, SIR saa jäädä omaan arvoonsa. Se tuli jo "koettua" muutama vuosi sitten. :)
 
Rahalahjoitukset voi ohjata suoraan mun tilille.
 
...

 
Katotaan nyt jos impulssit miellyttää. Täytyy mennä vertailemaan kaverin aitoon asiaan, jos nää vaikuttaa skeidalta. ;) Kiitokset sulle.
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
south_of_heaven
18.11.2009 23:53:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä on kyllä ainoa paikka josta olen lukenut ettei oikein kukaan ole tykännyt, vaikka ilmaiseksi saa. Mutta maailmanluokan ammattimiehethän eivät paskaa käytä. :) Mitäs reverbejä teillä on käytössä?
 
Mun mielestä oli varsin kelvollinen, presetitkin tuntuivat käyttötarkoituksiinsa jokseenkin sopivilta kun tuli jonkin verran kokeiltua. Tiettyihin tarkoituksiin ihan hyvä, täytyy testailla enemmänkin. En pitänyt erityisen tehosyöppönä, vaikka mulla on läppäri.
 
Life in plastic, it's fantastic!
JPQ
18.11.2009 23:56:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

south_of_heaven: Tämä on kyllä ainoa paikka josta olen lukenut ettei oikein kukaan ole tykännyt, vaikka ilmaiseksi saa. Mutta maailmanluokan ammattimiehethän eivät paskaa käytä. :) Mitäs reverbejä teillä on käytössä?
 
Mun mielestä oli varsin kelvollinen, presetitkin tuntuivat käyttötarkoituksiinsa jokseenkin sopivilta kun tuli jonkin verran kokeiltua. Tiettyihin tarkoituksiin ihan hyvä, täytyy testailla enemmänkin. En pitänyt erityisen tehosyöppönä, vaikka mulla on läppäri.

 
Mitä itselläsi. ps. minä joka en vielä testannut listasinki mitä löytyy ja mitä olen tähän asti käyttänyt.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
south_of_heaven
19.11.2009 00:16:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Mitä itselläsi. ps. minä joka en vielä testannut listasinki mitä löytyy ja mitä olen tähän asti käyttänyt.
 
Enpä ketään erityisesti yrittänyt mistään syyllistää, pidän vain jokseenkin huvittavana että suomalaisella foorumilla haukutaan pystyyn kun taas kansainvälisillä pidetään ihan käyttökelpoisena. Voihan se olla, että täällä nyt sattui ammattimiehet olemaan kyseessä ja toisaalla aloittelijat, mene ja tiedä...
 
Kun kerran kysyit, itselläni on käytössä maininnan arvoisina vain Logicin Space Designer, jossa myös jo aiemmin mainittuja Bricasteja, ja pikku-Breverb jossa roomeja ja plateja. Olen siis käyttänyt 4,99 dollaria reverbeihini. En nyt myöskään tarkoittanut että tämä TC olisi mikään maailman paras, mutta ihan kiva lisä noihin omiin ja varmasti monelle muullekin.
 
Life in plastic, it's fantastic!
sami_sumea
19.11.2009 00:30:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En nyt myöskään tarkoittanut että tämä TC olisi mikään maailman paras, mutta ihan kiva lisä noihin omiin ja varmasti monelle muullekin.
 
Mä en tykännyt tossa siitä, että siitä kuuluu aina läpi tommonen ärsyttävä "tärykaikusoundi" (samanlainen kuin vanhoissa Freeverbeissä yms) jota ei maksullisissa kaiuissa ole joutunut kuuntelemaan enää vuosiin. Lisäksi tuo syö aivan hemmetisti tehoa, selvästi enemmän kuin Space Designer ainakin mun mäkbuukilla.
 
Mulla on käytössä TC:ltä myös Megareverb ja ClassicVerb jotka ovat mielestäni täysin eri luokkaa tuohon ilmaiseen verrattuna.
 
...
 
http://www.adamantiumstudios.com
south_of_heaven
19.11.2009 00:37:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sami_sumea: Mä en tykännyt tossa siitä, että siitä kuuluu aina läpi tommonen ärsyttävä "tärykaikusoundi" (samanlainen kuin vanhoissa Freeverbeissä yms) jota ei maksullisissa kaiuissa ole joutunut kuuntelemaan enää vuosiin. Lisäksi tuo syö aivan hemmetisti tehoa, selvästi enemmän kuin Space Designer ainakin mun mäkbuukilla.
 
Mulla on käytössä TC:ltä myös Megareverb ja ClassicVerb jotka ovat mielestäni täysin eri luokkaa tuohon ilmaiseen verrattuna.
 
...

 
Kiitos vastauksesta. Uskon kyllä, että nuo maksulliset ovatkin eri luokkaa. Voi se olla niinkin että mulla on korvat puusta sikäli kun reverbeihin tulee, mutta omasta mielestä toi tähän asti vaikuttaa ihan käytettävältä.
 
Täytyykin yrittää harrastaa jonkinnäköistä vertailua omistamieni välillä, jos vaikka erot aukeaisi.
 
Life in plastic, it's fantastic!
JPQ
19.11.2009 01:08:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

south_of_heaven: Enpä ketään erityisesti yrittänyt mistään syyllistää, pidän vain jokseenkin huvittavana että suomalaisella foorumilla haukutaan pystyyn kun taas kansainvälisillä pidetään ihan käyttökelpoisena. Voihan se olla, että täällä nyt sattui ammattimiehet olemaan kyseessä ja toisaalla aloittelijat, mene ja tiedä...
 
Kun kerran kysyit, itselläni on käytössä maininnan arvoisina vain Logicin Space Designer, jossa myös jo aiemmin mainittuja Bricasteja, ja pikku-Breverb jossa roomeja ja plateja. Olen siis käyttänyt 4,99 dollaria reverbeihini. En nyt myöskään tarkoittanut että tämä TC olisi mikään maailman paras, mutta ihan kiva lisä noihin omiin ja varmasti monelle muullekin.

 
Et niin en kuvitellut hetkeäkään että syyllistäisit lähinnä ihmettelit jota kyllä minäkin hieman vaikken tuota testannut kun kuitenkin erilaisia reverbejä tarvitaan erilaiisin juttuihin. ja sanoisin reverb laaja käsite ja itse voisin kuvitella käyttäväni useampaa erilaista kuten myös monissa muissa efekteissä.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
sami_sumea
19.11.2009 01:56:22 (muokattu 19.11.2009 01:57:21)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

south_of_heaven: Kiitos vastauksesta. Uskon kyllä, että nuo maksulliset ovatkin eri luokkaa. Voi se olla niinkin että mulla on korvat puusta sikäli kun reverbeihin tulee, mutta omasta mielestä toi tähän asti vaikuttaa ihan käytettävältä.
 
Täytyykin yrittää harrastaa jonkinnäköistä vertailua omistamieni välillä, jos vaikka erot aukeaisi.

 
Juu,
 
Siis eihän toi mitenkään läpihuono ole, ja tollekin varmasti paikkansa löytyy (erityisesti jos tehonkäyttö ei oo ongelma) mutta kyllä siitä kuulee ettei se ihan premium-sarjan kontenttia taida TC:ltä olla :-D
 
Ainii, ilmasista kaiuista vielä, onks joku saanu Ambiencen AU-version toimimaan jollain hostilla Macissa?
 
...
 
http://www.adamantiumstudios.com
south_of_heaven
19.11.2009 02:53:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sami_sumea: Ainii, ilmasista kaiuista vielä, onks joku saanu Ambiencen AU-version toimimaan jollain hostilla Macissa?
 
...

 
Mulla ainakin näyttäisi Logic 9:ssä toimivan, tosin herjaa että pitäisi jonkinlainen lahjoitus tehdä ja GUI puuttuu toisin kuin nettisivut antoivat ymmärtää.
 
Life in plastic, it's fantastic!
sami_sumea
19.11.2009 12:17:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

south_of_heaven: Mulla ainakin näyttäisi Logic 9:ssä toimivan, tosin herjaa että pitäisi jonkinlainen lahjoitus tehdä ja GUI puuttuu toisin kuin nettisivut antoivat ymmärtää.
 
Juu, kävin hakemassa uusiks suoraan tuolta Ambiencen omilta sivuilta, nyt toimii. Ilmeisesti mulla oli joku random-versio tosta paketista ...
 
...
 
http://www.adamantiumstudios.com
Kari Vieri
19.11.2009 16:00:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokin ihme häikkä tässä pluggarissa on.
Logicin kanssa lyö välillä heiriöaaltoa niin että seinät tärisee.
 
Paska plugari
 
KV
 
Kari "Kartsa" Vieri
JPQ
19.11.2009 16:47:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kari Vieri: Jokin ihme häikkä tässä pluggarissa on.
Logicin kanssa lyö välillä heiriöaaltoa niin että seinät tärisee.
 
Paska plugari
 
KV

 
Tuo toinen josta puhutte ei siis otsikon plugari?
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «