Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rumpujen virittämisestä ja kalvovaihtoehdoista
1
sutikomppi
14.11.2009 09:47:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Netistä löysin Rami Riipisen tutkimustyön kyseisistä asioista. Kannattaa lukea.
 
https://oa.doria.fi/bitstream/handl … /stadia-1178089812-4.pdf?sequence=1
 
Jos tuolla osoitteella et jostakin systä pääse, niin hakusanoilla remo, rumpujen viritys, kalvot, pääsee otsikkoon.
 
Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla.
Gardiner
14.11.2009 09:54:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho, tossa olikin adhd:lle rutosti tekstiä, vaatii syventymistä.
Voisikohan tuon laittaa pysyväksi?
 
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
moderndrummer88
14.11.2009 10:06:38 (muokattu 14.11.2009 17:10:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Painoin varoitusta jotta modet hoksaisivat siirtää tämän tuonne kamapuolelle.
 
E: Mutta siis iso kiitos linkistä, itse olen juuri aloittamassa opparin kirjoittamista samasta aiheesta, joten tästä tulee varmasti olemaan paljon apua! +
 
E2: Vieläköhän joku löytäisi myös netin syövereistä ne tohon oppariin tehdyt kalvovertailu-klipit, nehän on täälläkin pyöriny.
 
E3: Noniin, ne löytyikin itse pienen kaivelun jälkeen. http://www.riffi.fi/riffi064/pannut.htm
 
Relaxin' At Camarillo...
Kailis
15.11.2009 01:07:35 (muokattu 15.11.2009 01:07:46)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikenlaista tuolta tulee ilmi. Mm. Ambassadorin pinnoite lähtee parin
minuutin soitolla ja kalvo saa lommoja.
 
Linnunlaulupuu
15.11.2009 02:02:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rami Rimpinen on hemmetin mukava sälli ja oiva pelimanni! Plussaa
 
"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen"
markkuliini
15.11.2009 02:05:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Linnunlaulupuu: Rami Rimpinen on hemmetin mukava sälli ja oiva pelimanni! Plussaa
 
Me and Rami go way back... :)
 
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
Jupi57
15.11.2009 12:11:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Me and Rami go way back... :)
 
Hmm...Roi on kova sana
 
Vieläkin naurattaa, kun Rami mun rudimenttisoittoa hetken seurattuaan, totesi että
"Pompun hyväksikäyttö on nykyään sallittu..."
 
ÄM
17.11.2009 20:00:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uskallanko nyt ton jälkeen mainita, että laitoin upo-uusiin DW:ihin, coated pinstripet tomien lyöntikalvoiksi, ilman että ammutaan? Lyhempää ja botnekkaampaa soundia mä metsästän, tahdon saada suuren...
Toimii!
 
Hyvä tutkielma. Mun mielestä varsinkin, kannustaessaan rumpaleita itse perehtymään aiheeseen. Aika iso urakkahan toi on ja varmaan moni silti kaipais kattavampaakin kalvo-, jopa rumpuvalikoimaa. Se taas oliskin melkoinen projekti. Ilolla ja mielenkiinnolla luin.
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Bobana
18.11.2009 14:05:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄM: Uskallanko nyt ton jälkeen mainita, että laitoin upo-uusiin DW:ihin, coated pinstripet tomien lyöntikalvoiksi, ilman että ammutaan? Lyhempää ja botnekkaampaa soundia mä metsästän, tahdon saada suuren...
Toimii!
 
Hyvä tutkielma. Mun mielestä varsinkin, kannustaessaan rumpaleita itse perehtymään aiheeseen. Aika iso urakkahan toi on ja varmaan moni silti kaipais kattavampaakin kalvo-, jopa rumpuvalikoimaa. Se taas oliskin melkoinen projekti. Ilolla ja mielenkiinnolla luin.

 
Ei täällä ketään suinpäin ammuta. Ensin haukutaan pystyyn ja sitten vasta ammutaan.
 
Mitäs siinä muilla on sanomista jos saundi itseä miellyttää.
 
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Gardiner
15.12.2009 06:15:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä alkaa jo vajota syvyyteen.
Toistan sen kysymyksen. Voiko mode napata tästä ketjusta vain tuon ekan postauksen ja liimata sen rumpujen viritys FAQ ketjuun jonon jatkeeksi? Ja jos sellainen manoooveri on mahdollinen, täytyykö minun painaa varoitusta että huomaa tämän pyynnön, vai voiko sitä jotenkin pyytää ylläpidolta, tai jotain. Ja ei, en ole trolli, enkä vinoile, vaan ihan oikeasti tuossa on paljon asiaa, ehkä ammattimiehille ihan triviaa, mutta tällainen innokas amatööri kyllä ammentaa tuosta paljon.
 
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
moderndrummer88
15.12.2009 11:50:36 (muokattu 15.12.2009 11:54:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gardiner: Tämä alkaa jo vajota syvyyteen.
Toistan sen kysymyksen. Voiko mode napata tästä ketjusta vain tuon ekan postauksen ja liimata sen rumpujen viritys FAQ ketjuun jonon jatkeeksi? Ja jos sellainen manoooveri on mahdollinen, täytyykö minun painaa varoitusta että huomaa tämän pyynnön, vai voiko sitä jotenkin pyytää ylläpidolta, tai jotain. Ja ei, en ole trolli, enkä vinoile, vaan ihan oikeasti tuossa on paljon asiaa, ehkä ammattimiehille ihan triviaa, mutta tällainen innokas amatööri kyllä ammentaa tuosta paljon.

 
Kyllähän sen voi kuka vaan napata. Myöskin tuo minun laittama linkki jossa ääninäytteet kuullaan on varmaan hyvä laittaa mukaan.
 
E: No nyt ovat siellä tallessa.
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Gardiner
15.12.2009 16:51:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Kyllähän sen voi kuka vaan napata. Myöskin tuo minun laittama linkki jossa ääninäytteet kuullaan on varmaan hyvä laittaa mukaan.
 
E: No nyt ovat siellä tallessa.

 
Kiitos kaunis, MD 88. Katos mie kun luulin että pitää olla Moden auktoriteetti ja valtuudet että tuollain puututaan noihin ketjuihin. En oo ehkä se penaalin terävin kynä näissä tietokone asioissa. :-)
 
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
Nolte
15.12.2009 17:34:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gardiner: Kiitos kaunis, MD 88. Katos mie kun luulin että pitää olla Moden auktoriteetti ja valtuudet että tuollain puututaan noihin ketjuihin. En oo ehkä se penaalin terävin kynä näissä tietokone asioissa. :-)
 
Se on vaan sitä tekstin kopsaamista, ei sen ihmeempää. Copy/paste -hommelia. Tai josko rumpali muistaa paremmin, jos sanoo copy/PAISTE. :)
 
Tätä en allekirjoita!
hansakemanelius
15.12.2009 19:24:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nolte: Se on vaan sitä tekstin kopsaamista, ei sen ihmeempää. Copy/paste -hommelia. Tai josko rumpali muistaa paremmin, jos sanoo copy/PAISTE. :)
 
Olet siellä koulun penkillä copsaamaan oppinut? Paistetta saat copsata vaikka kuinka
kunhan annat Zildjiaaanit olla.
 
Twistkompilla pärjää pitkälle...
Nolte
15.12.2009 22:29:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hansakemanelius: Olet siellä koulun penkillä copsaamaan oppinut?
 
Olen niin kova luu atk:ssa, että osasin jo ennen koulua copsailla. Ja kopsaamisen opin jo paljon ennen kuin olin atk:sta kuullutkaan. :)
 
Paistetta saat copsata vaikka kuinka kunhan annat Zildjiaaanit olla.
 
Joo, niihin ei puututa.
 
Tätä en allekirjoita!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «