Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Magneettimies - Elokuva Pekka Strengistä
1
longinus
16.11.2009 00:22:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suurelle yleisölle ehkä vähemmän tunnetusta Pekka Strengistä on tehty dokumenttielokuva. Ohessa lainaus elokuvan nettisivuilta:
 
Dokumenttielokuva nuorena kuolleen lauluntekijän Pekka Strengin kauaskantoisesta vaikutuksesta useiden ihmisten ajattelun ja elämänsuunnan kehittymiseen. Elokuva on kertomus ihmisestä, joka oli liian hauras maailmaamme.
 
Pekka Streng kuoli syöpään 26-vuotiaana vuonna 1975. Hän julkaisi ennen kuolemaansa levyt Magneettimiehen kuolema sekä Kesämaa (Love Records), ollen niiden tekoprosessin aikaan jo tietoinen lähestyvästä kuolemastaan. Streng karttoi julkisuutta. Elinaikanaan hän antoi vain yhden haastattelun. Strengistä syntyi arvoituksellinen ja mystinen kuva. Hänen myyttinsä on jäänyt elämään ja vaikuttamaan.

 
http://www.magneettimies.com/
 
Nyt kipin kapin kaikki teatteriin. Olen itse menossa todennäköisesti huomenna katsomaan kyseisen dokumentin. Kirjoittelen ajatuksiani toteutuksesta kun olen sen nähnyt. Trailerin perusteella vaikutti ihan asialliselta menolta.
 
Keskustelua aiheen tiimoilta, olkaat hyvät.
 
Mechanizm
16.11.2009 11:56:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan hieno dokkari, oli aika erilainen kun odotin. Lähinnä siksi että siinä kuvattiin aika paljon ihmisiä joihin Streng on vaikuttanut. Paljon uutta ja mielenkiintoista tietoa tuli itse Strengistäkin.
 
Gardiner
16.11.2009 20:17:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno Kesämaa-avatar sulla. Siinä kuuluu kisan tassuttelun sointi vanhan Fordin katolla. :-)
Ja elokuva pitäs kaiketi olla aika hyvä, mikäli puheita on uskominen.
 
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
longinus
17.11.2009 02:40:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin tänään katsomassa. Mielenkiintoisesti dokumentti ei keskittynyt pelkästään kronologisesti Pekan elämään ja tekoihin vaan sisälsi mielenkiintoisia haastatteluja ja henkilökuvia. Muutama ainakin omaan korvaani ennenkuulumaton kappale soi myös leffan aikana. Oli ihan positiivinen kokemus, ei mikään paras dokumentti ikinä mutta täytti tehtävänsä ja viihdytti. Suosittelen.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «