kincy 12.11.2009 20:28:27 | |
---|
On kokemusta. Joskus junnuna oli kova juttu saada musta virvelin kalvo ja vetäsin ihan Mastonin kiiltävää mustaa pintaan. Ei pysy, ei kannata kokeilla. Ei todellakaan ole vaivan arvoinen ja eikö ole jo ihan sama näillä virvelinkalvojen hinnoilla ostaa uusi? |
Tarmo74 12.11.2009 20:48:06 | |
---|
Kaikkee sitä kuulee ja lukee!!! Mahtaako olla enää maalia vailla sen kuumailmapuhallin käsittelyn jälkeen??? No kaikkee saa koittaa paitti omaa äiteetä ja kansantanhuja;) Siihen on aikaa mikä kiinnostaa |
kimizu 12.11.2009 23:24:52 | |
---|
haspeli: Enkä osta. (Ja on niitä varastossakin, siis uusia.) Homma on niin, että kalvo on aivan tip top (paitsi se maali). Olen vakuuttunut, että kalvon saa takaisin passeliksi (harjoituskalvoksi), kunhan keksii hyvän maalin ja tekniikan. Tekniikasta tulee oitis mieleen kuumailmapuhallin, jolla saan maalin rippeet irti kätevästi kalvolta. Ei mitään kuumailmapuhallusta vaan kunnon teollisuus-hiekkapuhallus. Pinta täytyy karhentaa hyvin että maali pysyy. Ja että kalvo pysyy muodossaan puhalluksen aikana, se pitää ehdottomasti olla kiinni rummussa ja viritettynä, muuten painuu kuopalle. Virveliä ei kannata tai edes tarvitse suojata hiekalta, ammattimiehet osaavat kyllä varoa lakka- tai kromipintaa. Paras tulos syntyy Supraphonicilla mutta muutkin laatuvirvelit kelpaavat. Ja Panulla sitten vetelet, se kestää isältä pojalle. Ja Miranolia on kanssa pojat käyttäny... O sancta simplicitas! Trollihan tämän on pakko olla, ei pitäisi peikkoa ruokkia mutta... Jos kerran on varastossa uusia kalvoja, mikset vaihda? Johan 4 kuukautta kovalla soitolla on ihan riittävä ikä virvelin kalvolle. Itse vaihdan suunnilleen kerran kuussa, joskus useamminkin jos on enemmän keikkaa. Kuluva osa. Se pintamateriaali Remon tai kenenkän muun valmistajan kalvoissa EI ole maalia. Oletko muuten demppaamisesta kuullut? Vaikka jeesusteippiä tai sinitarraa kalvolle ja jo loppuu turha soiminen...ääh, antaa olla... Timing stinks but cheerfully winks... |
nappo 13.11.2009 10:21:02 | |
---|
Haha, aikamoinen laihialainen trolli. :D Kapuloiden kittausta? Tässä on pihiys huipussaan. |
Kukkis 77 13.11.2009 12:06:34 | |
---|
haspeli: Tekniikasta tulee oitis mieleen kuumailmapuhallin, jolla saan maalin rippeet irti kätevästi kalvolta. Jep, kokeiltu on ja toimii. Siinäkin on tosin niksinsä. Kalvo kannattaa ensin dipata tinneriin, jotta akryylihuokoset aukeavat. Sitten laitat sen uuniin n. 20 minuutiksi, jotta kalvon maalipinta pehmenee. Lopuksi losotat kuumailmapistoolilla täydellä teholla tasaisesti kalvon joka kohtaan, jolloin maali alkaa kupruilla ja se on helppo kaapia pois. Itse olen käyttänyt konesikliä tähän hommaan. Jos haluat uuden maalipinnan, kalvo tulee hioa huolellisesti. Nelikymppinen hiomapaperi ja epäkeskokone toimivat tähän kokemusteni mukaan parhaiten. Kun kalvo on hiottu, poistat hiontapölyn asetonissa kostutetulla rätillä. Sitten vaan haluamasi maali pintaan. Parhaan tuloksen itse olen saanut sävyttämättömällä C-pohjaisella Tikkurilan Harmonylla. "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki |
Kailis 13.11.2009 12:12:13 | |
---|
Kukkis 77: Jep, kokeiltu on ja toimii. Siinäkin on tosin niksinsä. Kalvo kannattaa ensin dipata tinneriin, jotta akryylihuokoset aukeavat. Sitten laitat sen uuniin n. 20 minuutiksi, jotta kalvon maalipinta pehmenee. Lopuksi losotat kuumailmapistoolilla täydellä teholla tasaisesti kalvon joka kohtaan, jolloin maali alkaa kupruilla ja se on helppo kaapia pois. Itse olen käyttänyt konesikliä tähän hommaan. Jos haluat uuden maalipinnan, kalvo tulee hioa huolellisesti. Nelikymppinen hiomapaperi ja epäkeskokone toimivat tähän kokemusteni mukaan parhaiten. Kun kalvo on hiottu, poistat hiontapölyn asetonissa kostutetulla rätillä. Sitten vaan haluamasi maali pintaan. Parhaan tuloksen itse olen saanut sävyttämättömällä C-pohjaisella Tikkurilan Harmonylla. No tässähän se tulikin. Kiitos! Pyydän anteeksi aikaisempaa epäluuloisuuttani. Näillä eväillä vanhat kalvoni (n. 40 kpl) joita en ole raatsinut heittää pois saavat uuden elämän. |
Niq 13.11.2009 12:18:59 | |
---|
Kukkis 77: Jep, kokeiltu on ja toimii. Siinäkin on tosin niksinsä. Kiitos päivän nauruista. Sieluni silmin näen jonkun epätoivoisen vetelemässä nelikymppisellä paperilla ja epäkeskokoneella kalvoa :D "An amateur practices until he gets it right. A pro practices until he can't get it wrong." |
Rockster 13.11.2009 13:07:08 | |
---|
Tällainen Kukkiksen kertoma operaatio on varmasti hauska, mutta ei sillä kyllä rahaa säästä. Uuden kalvon saa tarvikkeiden hinnalla. Eri asia on toki jos haluaa välttämättä leikkiä seppää. Se usein on suurin syy tällaiseen askarteluun... "Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä." |
lare21 13.11.2009 14:41:00 | |
---|
Tarmo74: Kaikkee sitä kuulee ja lukee!!! Mahtaako olla enää maalia vailla sen kuumailmapuhallin käsittelyn jälkeen??? No kaikkee saa koittaa paitti omaa äiteetä, siskoa ja kansantanhuja;)----------------- Soitetaan tai ei soiteta, mutta ei rampata! |
arse 13.11.2009 14:48:17 | |
---|
Maalatulla virvelinkalvolla vois päästä Pensseli-sedän bändiin. My style is to follow the rhythm with snare (right hand) (free hand use for sure), left foot on both hi-hat and bass almost always which realistically by it self adds another layer or number (Hihat 1 bass drum 2), or rhythm lol! |
Kailis 13.11.2009 15:14:53 (muokattu 13.11.2009 15:15:58) | |
---|
Rockster: Tällainen Kukkiksen kertoma operaatio on varmasti hauska, mutta ei sillä kyllä rahaa säästä. Uuden kalvon saa tarvikkeiden hinnalla. Eri asia on toki jos haluaa välttämättä leikkiä seppää. Se usein on suurin syy tällaiseen askarteluun... Sä et tunne Kukkista. Se on sanansa mittainen mies eikä koskaan puhu paskaa. Niq: Kiitos päivän nauruista. Sieluni silmin näen jonkun epätoivoisen vetelemässä nelikymppisellä paperilla ja epäkeskokoneella kalvoa :D Mikäs sua naurattaa? Pistän kuvaa niistä kalvoista niin loppuu tuo kikatus. |
sahkuifk 13.11.2009 15:38:23 | |
---|
Ei se ei ole väärin, ja itseasiassa meidän likaisten nettirunkkareiden mielissä mikään ei ole väärin |
Niq 13.11.2009 15:58:14 | |
---|
Kailis: Mikäs sua naurattaa? Pistän kuvaa niistä kalvoista niin loppuu tuo kikatus. Youtube or didn't happen. "An amateur practices until he gets it right. A pro practices until he can't get it wrong." |
JanneO 16.11.2009 11:14:44 | |
---|
Minä olen ehdottomasti sitä mieltä että pistät kunnon ja reilun kerroksen ilmastointiteippiä siihen kalvon pintaan, sanotaan vaikka rulla tai kaksi ihan alkuun. On soundi samettisen pehmeä sen jälkeen, avot. Ilmastointiteippejä saa kato eri värejä, ostat useamman eri värisen rullan ja saat vaikka kuinka monta uutta kalvoa viikossa tehtyä tuolla patentilla. Jos jos vielä haluat säästää, osta jotain kiinalaisia clear-kalvoja ja siihen taas se teippihommeli päälle, niin toimii. |
Kailis 16.11.2009 12:29:10 | |
---|
|
Krisse82: Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen tuote voisi olla autoihin käytettävä kivenisku massa. Tulee kerralla myös alkuperäistä vastaava epätasainen pinta. Ja kerroksia niin monta että varmasti demppaa tarpeeksi. Se on aika painavaa ja tekee joustavan pehmeän pinnan. Kunhan joku testaa, niin rapsaa... Ja taitaa olla mustaa se kiveniskumassa. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Krisse82 16.11.2009 21:22:04 | |
---|
hollmi-5: Se on aika painavaa ja tekee joustavan pehmeän pinnan. Kunhan joku testaa, niin rapsaa... Ja taitaa olla mustaa se kiveniskumassa. Mutta usein päällemaalattavaa, tartuntaongelma ratkaistu... Jos vaikka opettelis soittamaan... mutta olisko se sitten enää kivaa? |
lare21 17.11.2009 13:15:23 (muokattu 18.11.2009 15:22:23) | |
---|
mölömölö Soitetaan tai ei soiteta, mutta ei rampata! |
ferodoz 17.12.2009 23:32:48 | |
---|
Näin automaalarin näkökulmasta suosittelen ensin 3-4 kerrosta ruiskukittiä(mahdollisimman paksuina kerroksina), hiontaväriä 2-3 kerrosta, ja sitten se Krisse82:n ehdottama kiveniskumassa päälle ohuesti. Jos haetaan high-end viimeistelyä, niin haet valkoista spraymaalia ja suihkit menemään. Eihän se oo mun vika ettei joillain oo rytmi veres. Näiden körttiläisten kulttuuriinhan kuuluu vain palli, haitari ja äijjä. - Remu |
kincy 18.12.2009 09:43:45 | |
---|
ferodoz: Näin automaalarin näkökulmasta suosittelen ensin 3-4 kerrosta ruiskukittiä(mahdollisimman paksuina kerroksina), hiontaväriä 2-3 kerrosta, ja sitten se Krisse82:n ehdottama kiveniskumassa päälle ohuesti. Jos haetaan high-end viimeistelyä, niin haet valkoista spraymaalia ja suihkit menemään. Kuulostaa jo kyllä niin älyttömältä, että eikö olisi helpointa vain ostaa se uusi kalvo:) |