Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: minkälaiset kielet alasviritetyllä kitaralla soittamiseen
1 2 3 4 5 6 7
kitaristi 95
16.11.2009 19:37:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tästä aiheesta on varmasti jo keskusteluja mutta en oikeen saa hyvää hakusanaa
 
Eli koesoitossa tuli tälläinen ongelma oli tarkoitus soittaa biisejä drop deessä mutta kitaraani ei saanut siihen vireeseen kielten takia
 
Mitä suosittelette
 
Tykkään todella kirkkaasta soundista ja käytän tällä hetkellä ohuita daddarion nickelplated steel kieliä joissa on aika kirkas soundi omasta mielestäni
 
Pitäisi saada paksummat ja tiukemmat kielet joilla vielä olisi kuitenkin helppo soitaa ja joissa olisi kirkas soundi
 
Mikä vikana kun ketään koulussa ei kiinnosta soittaminen
Antti1
16.11.2009 19:38:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostat saman setin heavy bottomina. Eihän sun tarvii saada, kuin se ala-e sävelaskeleella alaspäin.
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
kitaristi 95
16.11.2009 19:45:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Ostat saman setin heavy bottomina. Eihän sun tarvii saada, kuin se ala-e sävelaskeleella alaspäin.
 
Hyvä täytyy kattoo minkäpaksusii saa. Daddario on ollu mun suosikkimerkki jota on aika monipulisesti saanut pienestä musakaupasta mun himan läheltä
 
Mikä vikana kun ketään koulussa ei kiinnosta soittaminen
Jucciz
16.11.2009 19:50:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos sulla on nyt esim. 10-46:t, laita 10-52:t tilalle, niin dropattu paksuin kieli pysyy kenties riittävän tanakkana. Kysynpä uteliaisuuttani: oletko miten usean eri kielimerkin kautta päätynyt suosimaan D'Addariota?
 
McNulty
16.11.2009 19:58:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: oletko miten usean eri kielimerkin kautta päätynyt suosimaan D'Addariota?
 
Yksi hyvä syy on esim. saatavuus. Toisekseen, D'Addario yhtenä maailman suurimmista kielivalmistajista omaa kehittyneimmät tuotantovälineet ja sitä myötä tuottavat kovasti tasalaatuisia settejä, myös muille merkeille kuin itselleen. Toisin kuin vaikka nyky-DR.
 
I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted.
Jucciz
16.11.2009 20:01:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bonecrusher: omaa kehittyneimmät tuotantovälineet ja sitä myötä tuottavat kovasti tasalaatuisia settejä
 
Jeps, kovasti tasalaatuisen paskoja ne on mun mielestä aina olleet. ;)
 
kitaristi 95
16.11.2009 20:03:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: oletko miten usean eri kielimerkin kautta päätynyt suosimaan D'Addariota
 
Kitaraope suositteli daddarriota ja olin siihen itsekkin tyytyväinen. Oon sitten sitä käyttänyt paljon kun omasta mielestä kuullostaa hyvältä jo valmiiks hyväsoundisen kitaran kanssa
 
Kielet on kyllä sopinut lähes kaikkeen musiikkiin enkä paljon muit merkkejä oo käyttäny muuta kun soittoharrastuksen alkuvaiheessa
 
Elixirii tosin oon miettinyt, ja ainakin aion vielä kokeilla prosteel kielet daddariolta
 
Mikä vikana kun ketään koulussa ei kiinnosta soittaminen
kitaristi 95
16.11.2009 20:06:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Jeps, kovasti tasalaatuisen paskoja ne on mun mielestä aina olleet. ;)
 
Mitäs kieliä itse käytät?
 
Mikä vikana kun ketään koulussa ei kiinnosta soittaminen
Antti1
16.11.2009 20:07:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kitaristi 95: Mitäs kieliä itse käytät?
 
Dean Markley Blue Steelejä. Sen lisäksi myös Nickel Steelit ovat kovasti ok hintaisikseen, mä tykkään.
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
nikovirtala
16.11.2009 20:08:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kitaristi 95: Elixirii tosin oon miettinyt, ja ainakin aion vielä kokeilla prosteel kielet daddariolta
 
Jos terästä pitää saada niin kokeile Dean Markleyn Blue Steelejä.
 
Lähes tyhjä. - http://ikon.name
aristoteles666
16.11.2009 20:12:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mä käytän niitä kieliä joisss on oikeat paksuudet ja jotka on halvimmat, kielet on kulutustavaraa, nyt käytän olympia hq kieliä 11-52 koska ostin niitä kolme laatikkoa a´29 e
 
McNulty
16.11.2009 20:13:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Jeps, kovasti tasalaatuisen paskoja ne on mun mielestä aina olleet. ;)
 
Niin ne on ne siunkin suosimat Dean Markleyt D'Addarion valmistamia. Ilmeisesti tasalaatuisen paskoja ovatten siis.
 
Kerrohan nyt mikä niistä tekee "paskoja"? Onko sulle kenties jäänyt pahempia traumoja jostain teini-iän hevikuvioista kun ruoskit sitä Performer-sarjan Jacksoniasi ja D'Addarion 9-42 setistä napsahti e-kieli poikki? Toisaalta aika turha kai kysyä, kun jokainen huomaa kommenteistasi ja "käytöksestäsi" että teinivuosien angstaus on edelleen kovasti preesenssissä.
 
On se kumma kun D'Addarion kielet kuitenkin kelpaavat monille ja soitto soi niilläkin. Mainiten nyt mm. Al DiMeola, Andy Summers, Brian Setzer, Frank Gambale, Greg Howe, Jimmy Vivino, Joe Satriani, John Frusciante, John Scofield, Lee Ritenour, Mark Knopfler, Neal Schon, Pat Metheny, Peter Frampton, Richie Kotzen, Robben Ford, Robert Cray...
 
Ilmeisesti kyseiset artistit eivät vaan vielä ole tajunneet kuinka PASKOISTA kielistä on oikeasti kyse. Ehkä siun Jucciz täytyy valistaa heitä absoluuttisella totuudella, jookos?
 
I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted.
kitaristi 95
16.11.2009 20:27:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bonecrusher: Niin ne on ne siunkin suosimat Dean Markleyt D'Addarion valmistamia. Ilmeisesti tasalaatuisen paskoja ovatten siis.
 
Kerrohan nyt mikä niistä tekee "paskoja"? Onko sulle kenties jäänyt pahempia traumoja jostain teini-iän hevikuvioista kun ruoskit sitä Performer-sarjan Jacksoniasi ja D'Addarion 9-42 setistä napsahti e-kieli poikki? Toisaalta aika turha kai kysyä, kun jokainen huomaa kommenteistasi ja "käytöksestäsi" että teinivuosien angstaus on edelleen kovasti preesenssissä.
 
On se kumma kun D'Addarion kielet kuitenkin kelpaavat monille ja soitto soi niilläkin. Mainiten nyt mm. Al DiMeola, Andy Summers, Brian Setzer, Frank Gambale, Greg Howe, Jimmy Vivino, Joe Satriani, John Frusciante, John Scofield, Lee Ritenour, Mark Knopfler, Neal Schon, Pat Metheny, Peter Frampton, Richie Kotzen, Robben Ford, Robert Cray...
 
Ilmeisesti kyseiset artistit eivät vaan vielä ole tajunneet kuinka PASKOISTA kielistä on oikeasti kyse. Ehkä siun Jucciz täytyy valistaa heitä absoluuttisella totuudella, jookos?

 
aika monet vähän tunnetummat niillä sitten kyllä ilmeisesti soittelee
 
Mikä vikana kun ketään koulussa ei kiinnosta soittaminen
Antti1
16.11.2009 20:28:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kitaristi 95: aika monet vähän tunnetummat niillä sitten kyllä ilmeisesti soittelee
 
Ainakin mainostekstien perusteella. Monet ns. gurut tuskin on välttämättä ihan 100% kartalla siitä mitä kitarateknikkonsa kepakoihin laittaa. Toki älähtävät varmasti huonoista, mutta niin... Hitostako sitä tietää, jos ei ite koskaan vaihda ja on about materiaaliltaan vastaavat. :)
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Shredator
16.11.2009 20:31:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä hinta/laatu-suhteeltaan kovimmat kielet on Ernie Ballit. Pieksee soundissakin mennen tullen D'addariot ja Elixirit. Markeyn Blue Steelitkin on ihan jees, mutta niissä ei ole vaan sitä jotakin...mojoa...
 
"Tärkeintä on se, ettei tee musiikissa lainkaan virheitä."
Ahokkis
16.11.2009 20:33:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erkin pallit kyllä pieksee saundiltaan daddaariot, mutta kestävyydessä taas daddat vie voiton.
 
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir
Kivijalka
16.11.2009 20:35:05 (muokattu 16.11.2009 20:37:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Ainakin mainostekstien perusteella. Monet ns. gurut tuskin on välttämättä ihan 100% kartalla siitä mitä kitarateknikkonsa kepakoihin laittaa. Toki älähtävät varmasti huonoista, mutta niin... Hitostako sitä tietää, jos ei ite koskaan vaihda ja on about materiaaliltaan vastaavat. :)
 
Epäilen, ettei oikeilla soittajilla edes paljoa paina minkä firman kielet siellä luutussa on kiinni. Tämä(kin) touhu on enemmän meidän internetin bittiavaruudessa pätevien saundirunkkareiden hommia.
 
Edit: Tai no, siinä mielessä varmasti painaa että joku firma hepuille ilmaiset tai puoli-ilmaiset kielet voi endorsementissa tarjota.
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Antti1
16.11.2009 20:36:55 (muokattu 16.11.2009 20:37:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Epäilen, ettei oikeilla soittajilla edes paljoa paina minkä firman kielet siellä luutussa on kiinni.
 
Tätä mä niinkö yritin vähän huudella. :)
 
Tämä(kin) touhu on enemmän meidän internetin bittiavaruudessa pätevien saundirunkkareiden hommia.
 
Niin, sitäpä se on. Siksi mä käytänkin vaan halvimpia perusok-settejä nykyään. Tattaariot napsu joskus poikki muutaman setin verran, loppu sen käyttö. Vuosia niitä käytin, mutta ilmeisesti tuli huono erä vastaan. Sittemmin kokeilujen kautta päädyin Dean Markleyyn. Vois kai niitä D:n kieliä taas kokeilla joskus.
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
kitaristi 95
16.11.2009 20:48:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

. Tattaariot napsu joskus poikki muutaman setin verran, loppu sen käyttö.

 
outoa. itellä ne on kestänyt.
 
Mikä vikana kun ketään koulussa ei kiinnosta soittaminen
Antti1
16.11.2009 20:50:22 (muokattu 16.11.2009 20:51:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kitaristi 95: outoa. itellä ne on kestänyt.
 
Nimimerkistäsi päätellen mä alotin soittamaan niillä samana vuonna, kun sä synnyit (tai vuotta myöhemmin..?). Kyllä sullekin vielä joskus tulee setti vastaan, joka menee poikki. :)
 
Selvyyden vuoksi vielä: joskus sattuu vaan huono kieli vastaan hyväksikin todeltulta valmistajalta. Se on ihan normaalia.
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «