Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 5-kielistä bassoa hankkimassa
1
Negroduende
13.11.2009 21:34:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

5-kielinen basso olisi hankintavuorossa. Soittotyyli raskaamman puoleista melodista deathia/folk metallia ja kunnon peli vanhan rotiskon tilalle. Hintaluokkaa 600-900e olin ajatellut ja käynyt hieman kokeilemassa. Ibanezin K5 miellytti kovasti soittotuntumaltaan ja warwickin corvette std 5:sta miettinyt myös, mutta noita löytyy vähemmän täältä Turun päästä. Apuja, neuvoja ja ohjeita kaivattaisiin =)
 
"An eye for an eye and the world will be blind"
V-rtane
13.11.2009 21:58:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibanezin K5:sta en tiedä, mutta saman valmistajan sr505 on itellä tällä hetkellä ja on aivan *tun hyvä. Soundista tykkään ja varsinkin soittotuntumasta, kaula on todella ohut ja on todella hyvä ja helppo soittaa varsinkin kun on tämmöset minisormet.
Ibanez yeah!
 
Siderocks
13.11.2009 22:33:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

V-rtane: Ibanezin K5:sta en tiedä, mutta saman valmistajan sr505 on itellä tällä hetkellä ja on aivan *tun hyvä. Soundista tykkään ja varsinkin soittotuntumasta, kaula on todella ohut ja on todella hyvä ja helppo soittaa varsinkin kun on tämmöset minisormet.
Ibanez yeah!

 
Eikös noi K5 ja SR505 oo aika pitkälti sama soitin pienin eroin. K5 ratsastaa Fieldyn nimellä aika pitkälti mun käsittääkseni.
 
Ibanezin K5 miellytti kovasti soittotuntumaltaan ja warwickin corvette std 5:sta miettinyt myös, mutta noita löytyy vähemmän täältä Turun päästä. Apuja, neuvoja ja ohjeita kaivattaisiin =)
 
Nuo on aika eriluontosia tuntumaltaan. Ibassa ohut kaula ja Warwickissa aika jytky jos se on tätä vuotta aiempaa mallia. Tämän vuoden alussa tuli ilmeisesti ohuet kaulat taas Warren vehkeisiin, mut en oo päässy vielä toteamaan muutosta. Itelle esimerkiksi sopii Warwickin 4-kielisen kaula täydellisesti mut 5-kielisen ei sitte oikeen millään. Mut jos Iban soittotuntuma ja saundi toimii nii laita se. Mut ennemmin se SR505 ettei tarvii nimestä maksaa ylimäärästä. Jos kuudes kieli ei pelota niin multa irtois SR506 halvalla.
 
"Pullo viinaa päivässä vähentää merkittävästi riskiä kuolla vanhuuteen" -minä itse
Kallekorvola
14.11.2009 13:20:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse etsisin samassa tilanteessa jotain 35" skaalalla rakennettua soitinta, koska B-kielen jämäkkyys on niissä omaa luokkaansa, ja taittuvat mataliin vireisiin paremmin ja ryhdikkäämmin. Esim. Laklandin 55-01 käytettynä pitäisi osua tuohon hintaluokkaan...
 
fh
14.11.2009 19:10:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tai Ksd 605, joka sattumoisin on mulla myynnissä ;)
 
Seppo ja se toinen Seppo
Meegs86
15.11.2009 15:48:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

o_s: Eikös noi K5 ja SR505 oo aika pitkälti sama soitin pienin eroin. K5 ratsastaa Fieldyn nimellä aika pitkälti mun käsittääkseni.
 
Nuo on aika eriluontosia tuntumaltaan. Ibassa ohut kaula ja Warwickissa aika jytky jos se on tätä vuotta aiempaa mallia. Tämän vuoden alussa tuli ilmeisesti ohuet kaulat taas Warren vehkeisiin, mut en oo päässy vielä toteamaan muutosta. Itelle esimerkiksi sopii Warwickin 4-kielisen kaula täydellisesti mut 5-kielisen ei sitte oikeen millään. Mut jos Iban soittotuntuma ja saundi toimii nii laita se. Mut ennemmin se SR505 ettei tarvii nimestä maksaa ylimäärästä. Jos kuudes kieli ei pelota niin multa irtois SR506 halvalla.

 
Pakko sen verran sanoa, että K5:n ja SR505:n painoero on huomattava. K5 on todella kevyt soitin, kevyin bassokitara jota olen itse käsissä pidellyt. Myöskin etuasteessa jonkin verran eroa. Kaulaprofiili noissa on täsmälleen sama, mutta pintakäsittelyn tai jonkin muun seikan takia ainakin mulle noin tuntuu hieman erilaisilta käpälään. Molemmat olen omistanut ja itse annan äänen K5:lle. Mutta kyllä tuo SR505 myös hyvä soitin on, ei siinä mitään. Ja itse myin juuri K5:n reiluun viiteensataan laukulla, että jos käytettynä löytyy niin ei siinä hintaeroa paljoa ole tai "nimi" maksa liikaa.
 
Ja oma kokemukseni tuosta uudesta K5 mallista, en ole vanhaa mallia päässyt testaamaan.
 
"One step forward, two steps back..."
PnukBassist
15.11.2009 20:42:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos en olis tilannu aikoinani tuota Wolffin erittäin mainiota viiskielistä niin tämmösen laittaisin pikimmiten: http://www.thomann.de/fi/schecter_diamond_hellraiser_5_bch.htm
 
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
Etvi
15.11.2009 21:38:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse uskaltaisin hieman jopa kehua tuota 5-kielistä Corvettea. Soundi miellyttää ainakin itseäni ja luulisin sopivan folkkimetallihommiinkin. Eiköhän tuota pääse Turussa testaamaankin ;)
 
FFFFFFUUUUUUUUU......
Hirsimäki
15.11.2009 22:34:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvin pelaa itellä samantyylisiin hommiin vallan mainiosti :D
 
http://www.thomann.de/fi/bc_rich_widow_bass_5.htm
 
Aina ei voi soittaa...
ilekkik
15.11.2009 23:00:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SCHECTER DIAMOND HELLRAISER 5 BCH on vuoden lätkyttelyn jälkeen osoittautunut kelpo soittimeksi (kun antaa anteeksi rihkamametalliosat).
 
Banzer
16.11.2009 13:28:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän asian vierestä, mutta mitä mieltä olette...
2-band EQ vs. 3-band EQ 5-kielisessä vai onko juurikaan merkitystä kun nupista kuitenkin löytyy säätöä.
 
Itsellä olis kans tarkoitus siirtyä 5-kieliseen.
 
J.Nikkanen
16.11.2009 13:33:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Banzer: Vähän asian vierestä, mutta mitä mieltä olette...
2-band EQ vs. 3-band EQ 5-kielisessä vai onko juurikaan merkitystä kun nupista kuitenkin löytyy säätöä.
 
Itsellä olis kans tarkoitus siirtyä 5-kieliseen.

 
No ootko EQuuta tarvinnut? Jos et, niin passiivipeli sitten...
 
Joskus vielä keksin tähän jotain nasevaa.
Blain
16.11.2009 18:20:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Banzer: Vähän asian vierestä, mutta mitä mieltä olette...
2-band EQ vs. 3-band EQ 5-kielisessä vai onko juurikaan merkitystä kun nupista kuitenkin löytyy säätöä.
 
Itsellä olis kans tarkoitus siirtyä 5-kieliseen.

 
EQ on kätevä vaikka nupissa olisikin säätöjä.
 
PnukBassist
16.11.2009 18:53:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

^Riippuu mistä roikkuu. Itelle kelpais tällä hetkellä ainakin passiivibasso. Onneksi tuossa Wolffissa on passiivi/aktiivi-switsi.
 
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
Teditin
16.11.2009 20:51:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on ihan pakko mainostaa (pyydän anteeksi :D): http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=368086
Aivan hyvä viisikielinen ja muotoilukin on methaal. Itsellä sen pari vuotta ollut käytössä ja ei valittamista.
 
Banzer
16.11.2009 22:37:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teditin: Nyt on ihan pakko mainostaa (pyydän anteeksi :D): http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=368086
Aivan hyvä viisikielinen ja muotoilukin on methaal. Itsellä sen pari vuotta ollut käytössä ja ei valittamista.

 
Minkäs levyinen kaula tuossa 255:ssa on (45mm 47mm)?
Ei nopealla googlettamisella löytynyt kaulasta speksejä.
Sais tämmöselle nakkisormelle olla mahdollisimman ohut :)
 
Juurikin joku tuommonen on ollut kiikarissa.
 
Negroduende
16.11.2009 23:12:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja basso hankittu x, Ibanez K5 löysi tiensä kotiin kivan pikku alennuksen siivittämänä.
 
Testissä kävivät ehdokkaat warwick corvette std, spector rebop ja schecter diamond hellraiser, jotka kaikki tippuivat lähinnä kaulan muodon takia. Tuo Ibanez istui vain niin kivasti käteen. Varsinkin Hellraiserin äänimaailma kyllä kiehtoi erityisesti, mutta jäi kuitenkin toiseksi.
 
Kiitos kaikille mielipiteistä ja ehdotuksista =)
 
"An eye for an eye and the world will be blind"
Banzer
17.11.2009 00:39:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Banzer: Minkäs levyinen kaula tuossa 255:ssa on (45mm 47mm)?
Ei nopealla googlettamisella löytynyt kaulasta speksejä.
Sais tämmöselle nakkisormelle olla mahdollisimman ohut :)
 
Juurikin joku tuommonen on ollut kiikarissa.

 
Itse itselleen vastaten :)
Löytyhän se kun jaksoi vähän penkoa... 47mm
 
Meegs86
17.11.2009 05:31:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Negroduende: Ja basso hankittu , Ibanez K5 löysi tiensä kotiin kivan pikku alennuksen siivittämänä.
 
Testissä kävivät ehdokkaat warwick corvette std, spector rebop ja schecter diamond hellraiser, jotka kaikki tippuivat lähinnä kaulan muodon takia. Tuo Ibanez istui vain niin kivasti käteen. Varsinkin Hellraiserin äänimaailma kyllä kiehtoi erityisesti, mutta jäi kuitenkin toiseksi.
 
Kiitos kaikille mielipiteistä ja ehdotuksista =)

 
Onnittelut! Hyvä valinta :)
 
"One step forward, two steps back..."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «