Aihe: Mnetin valokuvaajat - ilmoittautukaa.
1 2 3 4
Closure
25.03.2009 14:06:41
Manaatti: Jos jotakuta harrastelijakuvaajaa Etelä-Karjalasta kiinnostaisi tehdä pientä historiaprokkista Rauhan sairaalakompleksista kesällä, niin yksäriä tulemaan. Tarkoitus olisi toimia tiiminä sairaalan erinäisissä osissa. Koetan hankkia luvat, sinä otat kuvat ja kirjoitellaan vaikka pientä historiikkia sairaalan historiasta nykypäivään.

Ei tosiaan ole juuri tämän päivän homma, mutta toteutus tulee kyseeseen ennen 27.8. Miksi tuo on deadline? Koska meitsin sivari loppuu eräässä Rauhan erillisrakennuksista tuolloin ja olisi kiva saada lupa kuvata tuota entistä tuberkuloosirakennusta sisältäpäin. Sivarin aikana lupa luultavasti heltiää helpommin.

edit: Tai no, voi olla muualtakin kunhan kiinnostusta on suorittaa viikon mittainen kuvausmaratooni. Voin toki tarjota nukkumapaikan kesäkuumilla. Historiikinhan voi kirjoittaa esimerkiksi tietokoneella myöhemmin.

Mie voisin alustavasti lähteä mukkaan!
Mä ainakin arvostan suuresti kovia tiedemiehiä, jotka ei tajua ihmissuhteista mitään, laittaa laastaria rillien väliin ja nauraa pelottavalla tavalla omille vitseilleen. -Hjunnila
pehko
25.03.2009 14:37:11

ammatiltani olen moinen. mjoo. ei oikeen keksi mitn kuvattavaa nykyää... =/
"Kaikki järjestäytyneet dogmaattiset uskonnot ovat harhaanjohtavia, eikä itseään kunnioittavan ihmisen pidä hyväksyä niitä ehdottomina." - Hypatia Aleksandrialainen
EbnoC
25.03.2009 14:55:32

pehko: ammatiltani olen moinen. mjoo. ei oikeen keksi mitn kuvattavaa nykyää... =/

Kaikkiko on jo tullut kuvattua? :)
Manaatti
25.03.2009 16:46:23
Closure: Mie voisin alustavasti lähteä mukkaan!

Pidän tämän mielessä. Laitan ilmojen lämmettyä alustavaa suunnitelmaa yksityisviestinä.

Olen alustavasti kysellyt mahista kuvata vastaanottokeskuksen tiloissa. Lupa tuli että humpsahti, mutta kuvissa ei saa näkyä henkilöitä tunnistettavasti. Tämä heidän oikeusturvansa takia. Rakennusta voi kuulemma kuvailla niin paljon, kuin sielu sietää. Mitä itse rakennusta tutkin, niin kuvamatskusta ei ole pulaa. Mukaan lisätään vielä vanha kylmäruumishuone ja maanalaiset tunnelit, niin kuvaussoppa on valmis. Tunneleita on tietääkseni kilometritolkulla enkä mene vannomaan ettei käytävät ulottuisi Tiurusta Rauhaan asti.
Tunsin olevani kuin Horatio Algerin hirviömäinen reinkarnaatio...Menevä Mies, ja juuri sen verran sairas että itsevarmuus on sataprosenttinen. http://myspace.com/beatsbragsvariance
päänahka
26.03.2009 10:27:32
Sain isän vanhan Pentax ME Superin tuossa jokin aika sitten. Siinä on vaan jotain vikaa, ja korjaaminen maksanee vähintään sen kameran hinnan käytettynä. Eli suljin toimii ainoastaan 1/125-asetuksella ja sillä, mikä se oli että suljin on auki niin kauan kuin nappia painaa, ja elektroniikka ei toimi ollenkaan. Eli kai se oli niin että jos elektroniikka pelaisi niin saisi nuo muutkin asetukset toimimaan.
EbnoC
26.03.2009 11:51:12

päänahka: Sain isän vanhan Pentax ME Superin tuossa jokin aika sitten. Siinä on vaan jotain vikaa, ja korjaaminen maksanee vähintään sen kameran hinnan käytettynä. Eli suljin toimii ainoastaan 1/125-asetuksella ja sillä, mikä se oli että suljin on auki niin kauan kuin nappia painaa, ja elektroniikka ei toimi ollenkaan. Eli kai se oli niin että jos elektroniikka pelaisi niin saisi nuo muutkin asetukset toimimaan.

Itelläni oli aivan sama ongelma Nikon FE:n kanssa ja ratkaisu oli PATTEREIDEN vaihto. :) Joten kokeileppa moista ennenkuin viet kalliiseen huoltoon.
päänahka
26.03.2009 12:57:00
EbnoC: Itelläni oli aivan sama ongelma Nikon FE:n kanssa ja ratkaisu oli PATTEREIDEN vaihto. :) Joten kokeileppa moista ennenkuin viet kalliiseen huoltoon.

Kokeiltu on, ja myös niin, että laitoin verkkomuuntajasta tarvittavan jännitteen paristoliittimiin. Kai siellä on joku yksinkertainen elektroniikkavika (hapettumia tms.), ja ärsyttävää tästä tekee se, että olen itse varttia vaille elektroniikkainsinööri, mutta ei tollasta kameraa uskalla edes avata kun sieltä kuitenkin räjähtää miljoona pikkuosaa pitkin kämppää.
Closure
26.03.2009 13:58:33
Mä ainakin arvostan suuresti kovia tiedemiehiä, jotka ei tajua ihmissuhteista mitään, laittaa laastaria rillien väliin ja nauraa pelottavalla tavalla omille vitseilleen. -Hjunnila
pehko
26.03.2009 14:29:41

Kaikkiko on jo tullut kuvattua? :)

heh, no suunnilleen. jotenki kaikki tuntuu niin tylsältä että jaksas kuvata.
"Kaikki järjestäytyneet dogmaattiset uskonnot ovat harhaanjohtavia, eikä itseään kunnioittavan ihmisen pidä hyväksyä niitä ehdottomina." - Hypatia Aleksandrialainen
Closure
26.03.2009 14:40:18 (muokattu 26.03.2009 14:40:39)
pehko: heh, no suunnilleen. jotenki kaikki tuntuu niin tylsältä että jaksas kuvata.

Notta mitäs kalustoa sulla on käytössä, ihan näin mielenkiinnosta? Ja millasta duunia teet?
Raimo Luksusjahti
27.03.2009 15:46:17
Hahaa! juuri tuli ostettua Mnettiläiseltä Canon AE-1 program eli canonin myydyin kameramalli. 7 miljoonaa myytyä kampetta.
Tänä aikana kun negaskannerit ei maksa maltaita niin ihmetyttää miks ihmiset juoksee pikselien perässä kun täydellinen frame paistaa silmien edessä.

Tämä nyt oli taas yksi humalainen nostalgiamanifesti mutta miettikääpä jutskaa.
This is antisemitism!
_teemu_
10.04.2009 20:49:20

Joo, tulee kuvaamista harrastettua jonkun verran. Kameroina tällä hetkellä Canon 30d ja 3000v-filmijärkkäri.Objektiivina vain huono kittiputki nyt, ehkä joskus parempi putki tilalle. Enimmäkseen mv-filkalle roiskimista.

www.flickr.com/photos/ltwl
fuzz
10.04.2009 20:52:51 (muokattu 10.04.2009 20:53:13)
Jep jep. Kävin tänään aikaiseen aamulla kaverin kanssa luonnossa kuvailemassa. Teeristä, pikkulinnuista ja joutsenesta saatiin kuvia, osa varsin mainoita. Kyllä ihminen voi nauttia elämästä ja paljon keskellä korpeakin...

E: no, kyllä siellä koko päivä meni
elämän tarkoitus on 42
JPQ
25.10.2009 18:31:52

Täälläkin yksi valokuvauksen harrastaja ja olen tuolla huonneessakin...
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Halsu
26.10.2009 20:05:06 (muokattu 26.10.2009 20:06:02)

Hep.

Aikoinaan tuli kuvattua stillejä paljonkin, videopuoli vei kuitenkin mennessään. Opintojen eka vuosi oli käytännössä yhteinen fotarien kanssa, silloin tuli jonkinlainen yliannostus valokuvaamiseen ja harrastus jäi moneksi vuodeksi pokkarikuvien räpsimisen asteelle.

Suunnilleen vuosi sitten muistin että valokuvaaminen on oikeasti kuitenkin aika kivaa, ja hommasin Nikonin D90 rungon ja pari kakkulaa. Pääasiassa harrastuspohjalta kuvaan edelleen, mutta on noita maksettujakin keikkoja tullut tehtyä muutama, usein videotuotantojen kylkiäisinä.
CU -- Eki
Nelikielipiru
06.11.2009 08:47:23

Joo meikä ilmottautuu joukkoon, tällä hetkellä on kalustona canon 50d ja yleensä tuubina on 18-200 ef-s. Keikka kuvausta oon lähinnä harrastellut, nykysin aktivisti takki päällä vetelen pitkin metsiäkin välillä..

Tossa ehkä onnistuneimmat keikka otokset.

http://www.nicoleband.com/keikkakuvat/rytmis2009/rytmis2009_2%20(0).jpg
http://www.nicoleband.com/keikkakuvat/rytmis2009/rytmis2009_2%20(3).jpg
31.8.08 Rami Mathalt RIP, rauhaa lepoon.
longinus
17.11.2009 03:01:46 (muokattu 17.11.2009 03:03:00)
Kohta kolme vuotta valokuvaamista takana. Innostuin ylä-asteen lopulla kun kuvaamataidon opettaja opetti pimiön salat. Tosin nykyisemmin kuvaan harvemmin. Alussa innostuin digistä mutta investoin kuitenkin jostain syystä filmikamoihin. Kaksitoista kuvaa rullalle pakottaa ajattelemaan ja filmillä tulee työskenneltyä rauhallisemmin. Osasyynä on varmaan myös se, että pidän pimiötyöstä. Harmittaa suoranaisesti etten ole viimeaikoina saanut kuvattua.
doctrine
26.11.2009 16:57:24

Mulla jo muutaman vuoden vanha Nikonin D70s, varsin toimiva peli. Kuvailtua on tullut enempi ja vähempi 90-luvun puolesta välistä saakka.
http://www.payloadband.info/
Mika Kangas
26.11.2009 17:27:11
longinus: Kohta kolme vuotta valokuvaamista takana. Innostuin ylä-asteen lopulla kun kuvaamataidon opettaja opetti pimiön salat. Tosin nykyisemmin kuvaan harvemmin. Alussa innostuin digistä mutta investoin kuitenkin jostain syystä filmikamoihin. Kaksitoista kuvaa rullalle pakottaa ajattelemaan ja filmillä tulee työskenneltyä rauhallisemmin. Osasyynä on varmaan myös se, että pidän pimiötyöstä. Harmittaa suoranaisesti etten ole viimeaikoina saanut kuvattua.

Toi filmikuvaus pimiöineen on sitä oikeaa valokuvausharrastusta niin kuin aiemmin totesin.Vähän kuin vinyylin ja mp3:n ero :).

Onko noita filmikameroita vaikea saada ostettua?Valmistaako niitä enää kukaan vai meneekö käytetyn metsästykseksi?Ja entäs filmirullat?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)