Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mesa Roadster
1
Izer
13.11.2009 18:48:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haulla vähän koitin, mutta aika vähän keskustelua vahvistimesta löytyi? Tai ainakin se oli jo jonkin verran vanhempaa.
 
Aina näitä kamoja saa roplata, mutta kun Levytukun myyjä meni sanomaan, että suosittelee usein Lone Starin ostajille Roadsteria niin piti itsekin vähän tutustua. Eli taas mennään:
 
Soittelen nyt bändin kanssa tuolla Lone Starilla. Parasta siinä on kliini ja pieni roso. Mitään metallia en soita, joten olen pärjäillyt ihan tuolla hyvin tuolla Lone Starillakin. Kuitenkin vähän tiukempi särömeno kiinnostaisi ja kun tuossa oli vielä noita kanaviakin enemmän. Joten kokemuksia vähän kevyemmästä menosta tuolla vahvarilla? Youtube oli täynnä lähinnä kaikenlaista metallisirinää, joten vähän muunlaista fiilistelyä kaipaisin.
 
Got a six-string heartbeat
Antti1
13.11.2009 18:50:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mmm, no jos LS:n puhtaat miellyttää, niin about samat löytyy myös Roadsterissa. Järkeviä pikkusäröjä mä en siitä löytänyt. Ihan hyviä joo, muttei oikeuttanut laitteen hintaa imo. Sitten ahtomättöä lähtee Rectumin muodossa mielinmäärin, mutta se mun mielestä vasta ikävä puoli olikin. :)
 
Kannattaa ehdottomasti testata ensin, mutta kyllä se tavanomaista Rectoa mukavampi peli puhtailla on mun kokemukseni mukaan. Vaikken mokomaa ihan hirveän kauaa omistanutkaan...
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Izer
13.11.2009 18:56:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Je, pitäisi käydä vähän testailemassa niin saisi tuntumaa paremmin.
 
Minulla on viime aikoina ollut joku ihme perversio tällaisia jenkkirock-säröjä kohtaan:
http://www.youtube.com/watch?v=YJV07LMLS4o
Soittelee vissiin tuo toinen kitaristi Roadsterilla. Vaikka eihän näistä isoista tuotannoista aina niin tiedä ;)
 
Got a six-string heartbeat
Antti1
13.11.2009 19:00:35 (muokattu 13.11.2009 19:01:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Izer: Soittelee vissiin tuo toinen kitaristi Roadsterilla. Vaikka eihän näistä isoista tuotannoista aina niin tiedä ;)
 
Ei mun mielestä tuolla oikein mikään kuulosta ihan just siltä, mitä Roadsterista itsekseen lähtee. Ehkäpä jonkin ts-tyylisen polkimen kanssa saatetaan päästä oikein hyvinkin tohon suuntaan. Kyllä mä siinä oon kuulevinani jotain tutun oloista, ehkä. Tossahan kyllä on paljon kitaroita päällekäin, että sikäli äänite hämää pahasti poloista gasin runtelemaa kuluttajaa.
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
LesPaul70
13.11.2009 19:49:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Izer: Soittelen nyt bändin kanssa tuolla Lone Starilla. Parasta siinä on kliini ja pieni roso. Mitään metallia en soita, joten olen pärjäillyt ihan tuolla hyvin tuolla Lone Starillakin. Kuitenkin vähän tiukempi särömeno kiinnostaisi ja kun tuossa oli vielä noita kanaviakin enemmän. Joten kokemuksia vähän kevyemmästä menosta tuolla vahvarilla? Youtube oli täynnä lähinnä kaikenlaista metallisirinää, joten vähän muunlaista fiilistelyä kaipaisin.
 
Eikös tuon Roadsterin puhdas kanava ole käytännössä sama kuin Lone Starissa? Eli jos tykkäät siitä, niin sitä samaa on tarjolla Roadsterissakin.
 
Itse testasin Roadsteria viime vuonna ja olin vähällä ostaakin, mutta päädyin silloin kevyempään Mesaan. Yksi syy miksi Roadster jäi silloin hyllyyn oli juuri tuo säröosasto. Roadsterhan on Rectifier-perheen jäsen, eli jos unelmasärösoundi on jotain linjalla Rammstein/Korn, silloin Roadster palvelee siinä missä Dual Rectokin. Modernia skuupattua bassomössöä ja sirinää koko rahan edestä.
 
Jos taas haet jotain perinteisempää särösoundia, katsopa mieluummin Mark-sarjaa. Vanhempia Markeja liikkuu täälläkin Torilla usein. Uusin ja uljain Mark V sisältää mm. legendaarisen Mark I:n, Mark IIc:n ja Mark IV:n kanavia. Eli soundeja löytyy Santanasta Master of Puppetsiin. Lone Starin cleania siinä ei ole, mutta toisaalta Lone Starhan sinulla on jo. Ihan kelvollisia Mark V:n cleanitkin ovat.
 
Jos itse ostaisin nyt uutta Mesaa, Mark V:n hommaisin varmasti. Järkyttävän monipuolinen valikoima soundeja! Nykyisenkin voisin päivittää femmaan joku päivä, mutta kun tämä nykyinen combo on niin kevyt roudata. Mark V combo on aika helkkarin p-a-i-n-a-v-a.
 
Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan
tracyjacks
13.11.2009 20:03:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse on tuolla yhden kaverin Roadsterilla tullut soiteltua jonkun verran aina välillä, ja on se kyllä sellainen vahvistin, että itse sellanen pitää ostaa joskus tulevaisuudessa. Soittelen aika pitkälti rock-linjalla, Foo Fightersiä enimmäkseen, jotka juuri käyttävät Roadsteria sekä puhtaisiin, että särösoundeihin livenä. Eli jos diggailee Poo Fightersien livesoundista, niin tykkäilee luultavasti siitä Roadsteristakin.
 
Son, your ego is writing checks your body can't cash!
Izer
13.11.2009 20:12:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LesPaul70: Itse testasin Roadsteria viime vuonna ja olin vähällä ostaakin, mutta päädyin silloin kevyempään Mesaan. Yksi syy miksi Roadster jäi silloin hyllyyn oli juuri tuo säröosasto. Roadsterhan on Rectifier-perheen jäsen, eli jos unelmasärösoundi on jotain linjalla Rammstein/Korn, silloin Roadster palvelee siinä missä Dual Rectokin. Modernia skuupattua bassomössöä ja sirinää koko rahan edestä.
 
Noo, en ole itse vielä ihan menettänyt toivoa Rectifiereiden suhteen kun niitä kuulee usein vähän kevyemmilläkin levyillä. Muistelin, että Darknessin Justin Hawkinskin soitteli jollain rectolla ja tykkään niistä soundeista oikein paljonkin.
 
Joku uusi Mesa tarkoittaisi Lone Starin myymistä, joten siinä mielessä haluaisin sen parhaat puolet pitää kuitenkin jollain tavalla mukana.
 
Got a six-string heartbeat
msm40
13.11.2009 20:33:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellanen vielä noitten jo esille tulleiden asioiden lisäksi että Roadsteria pitää avata sekä masteri että kanavavola vähintään klo 10.30 että päästään alueelle.. Ok peli muuten, ei siinä mitään.
 
All you really need is a Tele... For now..
Izer
15.11.2009 17:42:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se nyt pitää vahvistin testata niin saa paremmin tuntumaa. Ei täällä sattuisi olemaan ketään avuliasta helsinkiläistä, joka Kamatestausringin hengessä vähän esittelisi omaa peliään ja saisi avata volaakin vähän enemmän? Levytukussa joutuu kuitenkin niin hiljaisella soittelemaan.
 
Got a six-string heartbeat
Izer
17.11.2009 20:16:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvältä kuulosti vahvari! Voipi olla, että pitää Lone Star myydä ja vaihtaa jytympään ;) Kiitokset vielä ystävälliselle mnettiläiselle testausmahdollisuudesta.
 
Got a six-string heartbeat
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «