Aihe: Mitä on punk?
1 2 3 4 520 21 22 23 2482 83 84 85 86
Atomic Cafe
15.11.2009 16:59:47 (muokattu 15.11.2009 17:14:29)
velipesonen: Ja mikä pahinta, nynnyily jouduttaa sitä maailmanloppua entisestään. Nihilisti, kyynikko tai perverssi sanoisi että sittenhän siitäkin on jotain hyötyä, mutta minusta tuollaiset sairaat ajatukset voi tunkea vaikka jonkin nynnybändin seuraavalle levylle.

Pentti Linkolan esikoislevyä odotellessa kannattaa kuunnella tätä:
http://www.youtube.com/watch?v=uQYDvQ1HH-E
Chemo
15.11.2009 18:27:45

velipesonen: Jassoo, sikäli kuin ymmärrän tuosta mitään, niin myönnetään että nynnyily ja "vaihtoehtoisuus" ovat eri asioita, ne vain esiintyvät usein yhdessä.

Mun mielestäni punkkiin liittyy näistä lähinnä semmoinen asenne, että tehdään just sitä mikä nähdään oikeaksi, eikä siitä tingitä. Ihan sama myykö juttu vai ei - itse asiassa siihen, jos myy, on monen vaikeampi suhtautua. Mutta sekin on ok, jos juttu vaan pysyy aitona.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
Atomic Cafe
15.11.2009 18:44:04 (muokattu 15.11.2009 19:07:31)
velipesonen
15.11.2009 18:54:36

Chemo: Mun mielestäni punkkiin liittyy näistä lähinnä semmoinen asenne, että tehdään just sitä mikä nähdään oikeaksi, eikä siitä tingitä. Ihan sama myykö juttu vai ei - itse asiassa siihen, jos myy, on monen vaikeampi suhtautua. Mutta sekin on ok, jos juttu vaan pysyy aitona.

Kyllähän se aitouden puute kuuluu siitä musiikistakin jos sitä on. Olen vain nähnyt kovin monen musiikintekijän raatavan itsensä puhki ja tärviölle musiikintekemisen kannalta loppujen lopuksi toissijaisten asioiden takia, kun ovat hoitaneet kustannus- ja myyntihommat itse. Siinä on sitten vaarana että joku bändin jäsenistä kusettaa muilta rahoja. Sitten jos tekevät yhteistyötä jonkun paikallisen bulvaanin kanssa, tulevat herkästi kaikki kusetetuiksi; puolivirallisen ja puolilaillisen toiminnan valitettava piirre on joskus sama kuin kapitalismissa kaikkein härskeimmillään: Röyhkein korjaa potin. Siis ei ahkerin tai ansiollisin vaan röyhkein.

Jos musiikintekijä on ylienerginen dynamo ja hyvä markkinoimaan, hänen on suurella työllä mahdollista saada homma toimimaan ihan verkostoitumispohjalta. Siinäkin herkästi tulee seinä vastaan ellei ala tehdä jossain vaiheessa yhteistyötä mainstream-markkinaihmisten kanssa. Silloin herää tietenkin kysymys, miksei olisi heittäytynyt siihen heti aluksi ettei olisi joutunut näkemään kaikkea sitä vaivaa, joka oli musiikintekemisestä itsestään pois?
There Is No Way Out.
Andy Six
15.11.2009 20:08:36 (muokattu 15.11.2009 20:08:59)
velipesonen: Kyllähän se aitouden puute kuuluu siitä musiikistakin jos sitä on. Olen vain nähnyt kovin monen musiikintekijän raatavan itsensä puhki ja tärviölle musiikintekemisen kannalta loppujen lopuksi toissijaisten asioiden takia, kun ovat hoitaneet kustannus- ja myyntihommat itse. Siinä on sitten vaarana että joku bändin jäsenistä kusettaa muilta rahoja. Sitten jos tekevät yhteistyötä jonkun paikallisen bulvaanin kanssa, tulevat herkästi kaikki kusetetuiksi; puolivirallisen ja puolilaillisen toiminnan valitettava piirre on joskus sama kuin kapitalismissa kaikkein härskeimmillään: Röyhkein korjaa potin. Siis ei ahkerin tai ansiollisin vaan röyhkein.

Jos musiikintekijä on ylienerginen dynamo ja hyvä markkinoimaan, hänen on suurella työllä mahdollista saada homma toimimaan ihan verkostoitumispohjalta. Siinäkin herkästi tulee seinä vastaan ellei ala tehdä jossain vaiheessa yhteistyötä mainstream-markkinaihmisten kanssa. Silloin herää tietenkin kysymys, miksei olisi heittäytynyt siihen heti aluksi ettei olisi joutunut näkemään kaikkea sitä vaivaa, joka oli musiikintekemisestä itsestään pois?

Joo,tästä on esimerkkejä jo Rollareiden alkutaipaleelta;Brian Jones neuvotteli Deccan kanssa diilin,jossa hän sai enemmän rahaa kuin muut jätkät (koska hän oli bändin "johtaja" oman mielipiteensä puolesta) ja kertoi muille,että säästi nämä turhauttavilta bisnes-palavereita.....Pokkaa touhua mieheltä,joka ei juurikaan tehnyt edes biisejä.....
Have you ever seen the eyes of Ian Hunter...?
Atomic Cafe
15.11.2009 21:39:35 (muokattu 15.11.2009 22:02:47)
Raha-asioiden huono hoitaminen ei ole kapinaa tai nynnyilyä vaan ihan puhdasta tyhmyyttä. Aikaisemmat sukupolvet tekivät jo kaikki mahdolliset ja mahdottomat virheet ja oppivat kaiken kantapään kautta joten miksi niitä pitäisi ihan huvin vuoksi tehdä.

Toki vilpitön ja tyylipuhdas renttuilu on asia erikseen. Vanhoina hyvinä aikoina Topi Sorsakoski ja kumppanit sopivat raha-asioista kättä päälle lyömällä, pakkasivat rahat muovikassiin ja lähtivät viihteelle.
Andy Six
15.11.2009 21:56:07 (muokattu 15.11.2009 22:28:08)
Atomic Cafe: Raha-asioiden huono hoitaminen ei ole kapinaa tai nynnyilyä vaan ihan puhdasta tyhmyyttä. Aikaisemmat sukupolvet tekivät jo kaikki mahdolliset ja mahdottomat virheet joten miksi niitä pitäisi ihan huvin vuoksi tehdä.

Toki vilpitön ja tyylipuhdas renttuilu on asia erikseen, Vanhoina hyvinä aikoina Topi Sorsakoski ja kumppanit sopivat raha-asioista kättä päälle lyömällä, pakkasivat rahat muovikassiin ja lähtivät viihteelle.

En tiedä totuutta,mutta 24 hour party people-elokuvan mukaan tällä Joy Divisionin levy-yhtiön omistajalla oli joku sanomalehdenkulma,jossa luki suunnilleen:Tehdään levyjä sun lafkaan,jos ehditään..)...Meinaan, että leffassa joku ois ostanut tään Mansetallin,muttei ollut mitä myydä,kun ei mitään todellista diiliä bändien ja yhtiön välillä ollut...=) Historiaa tarkemmin tutkineet tietää tästä enemmän,kuin tään leffa"totuuden"
Have you ever seen the eyes of Ian Hunter...?
Chemo
15.11.2009 23:30:47

Atomic Cafe: Raha-asioiden huono hoitaminen ei ole kapinaa tai nynnyilyä vaan ihan puhdasta tyhmyyttä.

Joo, just näin. Toisaalta se mun tarkoittama meininki on sitä että musantekemisen kannalta rahantulon maksimointi ei niinkään oo mikään issue. Siis käytännön hommiahan voi, ja tietenkin hoitaakin muutkin kuin soittajat sitten kun mittakaava alkaa muuttua.

Mutta pätäkkä mielessä ei siltikään lähdetä tekemään musaa - esimerkiksi tähtäämällä radionova-henkiseen aivot turruttavaan massaviihteeseen jossa kyllä liikkuu fyrkkaa. Tää tietysti pätee moneen muuhunkin periaatteita omaavaan genretoimintaan kuin vain punkkareihin.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
velipesonen
16.11.2009 08:48:16

Chemo: Mutta pätäkkä mielessä ei siltikään lähdetä tekemään musaa - esimerkiksi tähtäämällä radionova-henkiseen aivot turruttavaan massaviihteeseen jossa kyllä liikkuu fyrkkaa. Tää tietysti pätee moneen muuhunkin periaatteita omaavaan genretoimintaan kuin vain punkkareihin.

Radionova-"musiikki" on äänimattoa, jonka olemassaolon tarkoitusta minun on hankala ymmärtää. Ilmeisesti sillä halutaan luoda keskimääräiselle sukankuluttajalle jonkinlainen tunne joutenolosta, rentoutumisesta tai yksityisyydestä. On selvää, että se hyvin tuottajavetoisesti tehtyä. Minä olen hyvin penseä kutsumaan sitä musiikiksi lainkaan.

Tuottajakeskeisyyden vuoksi tässä hiukan maalailtu vaara, että tinkimättömin periaattein musiikkiaan tekevä muusikko tai säveltäjä päätyisi kompukseen jonkin tällaisen tuottajan kanssa ja kadottaisi elämänsä sisällön, on hyvin teoreettinen eli pieni. Se menee enemmän niin päin, että tuottajat käyttävät asialle alusta pitäen omistautuneiden henkilöiden palveluksia silloin kun sävellettyä äänimateriaalia - en edelleenkään kutsu sitä musiikiksi - tarvitaan. Taustaltaan nämä henkilöt ovat usein viihdeyhtyeiden pianisteja tai kitaristeja.

Olen pikku hiljaa kallistumassa kannalle, että nämä "iskelmä"radiot - kieltäydyn edes käyttämästä termiä iskelmä ilman lainausmerkkejä - ovat peräti terveydelle vaarallisia. Tässä käytettiin temiä turruttava, ja mielestäni tämä turruttavuus on suorastaan vahingollista. Pitäisikin etsiä keinoja, joilla sellaista toimintaa voisi rajoittaa. Tämä kuulostaa puolifasismilta, mutta niin kuulosti tupakointikielto julkisissa tiloissakin vielä 60-luvun lopulla. Mikä oikeus kiinteistön omistajalla tai sitä vuokraavalla yrittäjällä on täyttää ihmisten tajunta käsittämättömällä paskalla? Minusta ei mitään oikeutta, ja tarkemmin asiaa mietittyäni taidan tehdä jonkin kantelun tai lakialoitteen.

Niinpä myös pidän vaihtoehtogenreissä työskentelevien muusikoiden ja musiikki-ihmisten pelkoja systeemiä kohtaan vähän hassuina. Loppujen lopuksi ongelma on, että punkkarit vihaavat systeemiä aivan liian vähän! Jos systeemillä näet tarkoitetaan Radio Novaa. Mielestäni Radio Novan ei saisi suvaita olla olemassa, vaan pitäisi käynnistää vakavamielinen kansalaistoiminta sen toiminnan kieltämiseksi, tai ainakin radiomusiikin soittamisen estämiseksi julkisissa tiloissa. En pitäisi liiallisena fasismina edes sitä, että esim. ravintolayrittäjille jaettaisiin lista radiokanavista, joita SAA soittaa.
SikaPete
16.11.2009 12:01:07
velipesonen: Radionova-"musiikki" on äänimattoa, jonka olemassaolon tarkoitusta minun on hankala ymmärtää. Ilmeisesti sillä halutaan luoda keskimääräiselle sukankuluttajalle jonkinlainen tunne joutenolosta, rentoutumisesta tai yksityisyydestä. On selvää, että se hyvin tuottajavetoisesti tehtyä. Minä olen hyvin penseä kutsumaan sitä musiikiksi lainkaan.

Tuottajakeskeisyyden vuoksi tässä hiukan maalailtu vaara, että tinkimättömin periaattein musiikkiaan tekevä muusikko tai säveltäjä päätyisi kompukseen jonkin tällaisen tuottajan kanssa ja kadottaisi elämänsä sisällön, on hyvin teoreettinen eli pieni. Se menee enemmän niin päin, että tuottajat käyttävät asialle alusta pitäen omistautuneiden henkilöiden palveluksia silloin kun sävellettyä äänimateriaalia - en edelleenkään kutsu sitä musiikiksi - tarvitaan. Taustaltaan nämä henkilöt ovat usein viihdeyhtyeiden pianisteja tai kitaristeja.

Olen pikku hiljaa kallistumassa kannalle, että nämä "iskelmä"radiot - kieltäydyn edes käyttämästä termiä iskelmä ilman lainausmerkkejä - ovat peräti terveydelle vaarallisia. Tässä käytettiin temiä turruttava, ja mielestäni tämä turruttavuus on suorastaan vahingollista. Pitäisikin etsiä keinoja, joilla sellaista toimintaa voisi rajoittaa. Tämä kuulostaa puolifasismilta, mutta niin kuulosti tupakointikielto julkisissa tiloissakin vielä 60-luvun lopulla. Mikä oikeus kiinteistön omistajalla tai sitä vuokraavalla yrittäjällä on täyttää ihmisten tajunta käsittämättömällä paskalla? Minusta ei mitään oikeutta, ja tarkemmin asiaa mietittyäni taidan tehdä jonkin kantelun tai lakialoitteen.

Niinpä myös pidän vaihtoehtogenreissä työskentelevien muusikoiden ja musiikki-ihmisten pelkoja systeemiä kohtaan vähän hassuina. Loppujen lopuksi ongelma on, että punkkarit vihaavat systeemiä aivan liian vähän! Jos systeemillä näet tarkoitetaan Radio Novaa. Mielestäni Radio Novan ei saisi suvaita olla olemassa, vaan pitäisi käynnistää vakavamielinen kansalaistoiminta sen toiminnan kieltämiseksi, tai ainakin radiomusiikin soittamisen estämiseksi julkisissa tiloissa. En pitäisi liiallisena fasismina edes sitä, että esim. ravintolayrittäjille jaettaisiin lista radiokanavista, joita SAA soittaa.

Oli aivan pakko heittää plussaa! Sen verta hyvin kirjoitettu ja perusteltu kirjoitus. Joka kiteytti erittäin hyvin myös omat tuntemukseni.
timus
16.11.2009 13:25:27 (muokattu 16.11.2009 13:31:54)
velipesonen: Radionova-"musiikki" on äänimattoa, jonka olemassaolon tarkoitusta minun on hankala ymmärtää. Ilmeisesti sillä halutaan luoda keskimääräiselle sukankuluttajalle jonkinlainen tunne joutenolosta, rentoutumisesta tai yksityisyydestä. On selvää, että se hyvin tuottajavetoisesti tehtyä. Minä olen hyvin penseä kutsumaan sitä musiikiksi lainkaan.

Mikä oikeus kiinteistön omistajalla tai sitä vuokraavalla yrittäjällä on täyttää ihmisten tajunta käsittämättömällä paskalla? Minusta ei mitään oikeutta, ja tarkemmin asiaa mietittyäni taidan tehdä jonkin kantelun tai lakialoitteen.

En tiedä onko plussa punk, mutta pakko pistää...

Heh, tätä olen itsekin pohtinut aina kun joudun vähänkään oleskelemaan kaupoissa ja kauppakeskuksissa.

Jeps. Näiden radiokanavien musiikkilinjassa suurempi merkitys on olla karkoittamatta/ärsyttämättä sitä oletettua peruskuulijaa kuin kenties tarjota edes aavistuksen jonkinlaista kulmaa, persoonallisuutta, särmää, lahjakkuutta etc... ja siten mahdollisesti saada se käsittämättömän aivottomaksi sätkynukeksi kategorisoitu oletettu peruskuulija vaihtamaan kanavaa.

Minä en juurikaan enää pysty sitä kutsumaan musiikiksi. Se on jotain samaa, kuin jättimarketin ruokahyllyssä notkuva natriumglutamaatilla kyllästetty marinointiliemessä kelluva broilerisuikalepakkaus. En sitäkään ruuaksi kutsu.

En tosin ole suomalaista radiota kuunnellut reiluun vuoteen ollenkaan, mutta en jaksa uskoa, että ainakaan parempaan, monipuolisempaan ja ihmisiä vähemmän aliarvoivaan suuntaan on tuona aikana menty.
"The lyrics don't mean shit to be honest, in my opinion. It's all about the drums" -Larry Mullen Jr (U2).
Atomic Cafe
16.11.2009 16:09:46 (muokattu 16.11.2009 17:43:57)
Jos markkinakoneisto sensuroi itse itseään ja haluaa tuudittaa kuluttajat syvään uneen niin peli on pelattu. Kiukutella voi hiekkalaatikon vieressä mutta siinä tulee aika pitkäksi kun kukaan ei kuuntele.

Viimeinen tuulahdus vapauden vuosikymmeneltä
http://www.youtube.com/watch?v=O5LIHqFHSeA
velipesonen
16.11.2009 17:55:13

Atomic Cafe: Jos markkinakoneisto sensuroi itse itseään ja haluaa tuudittaa kuluttajat syvään uneen niin peli on pelattu. Kiukutella voi hiekkalaatikon vieressä mutta siinä tulee aika pitkäksi kun kukaan ei kuuntele.

Alright, Mr. Orwell, mutta kelaa nyt vähän: Jos joku tutkimusryhmä jossain päin maailmaa pystyy osoittamaan yhteyden Radio Nova -äänitäytteen ja jonkin vakavan mielenterveyden häiriön kanssa, eikö varsinkin meillä Pohjolassa, kansanterveysajattelun luvatussa maassa, alkaisi tapahtua? Ajattele niitä miljardeja euroja jotka ihmiset syytävät masennuslääkkeisiin - puhun siis kansantaudista nimeltä depressio - jos puolet siitä rahasta säästyy ja puolet masennuksen takia menetetyistä työpäivistä saadaan takaisin ja puolet itsemurhista vältetään; eikö tällainen kiinnosta ns. suurta yleisöä tavattomasti?

Voi olla muodikasta ajatella pessimistisesti että koneisto toteuttaa itse itseään ja ruokkii toimintaansa ihmisten mielillä, jotka se musertaa, hajoittaa ja kutistaa Radio Nova -zombin tilaan, mutta se on kyllä valitettavasti puppua. Totta sen sijaan on, että mielenterveyden häiriöt ovat räjähdysmäisessä kasvussa ja - niin uskon - Radio Nova on eräs varsin keskeinen syy siihen.
Atomic Cafe
16.11.2009 18:35:46 (muokattu 16.11.2009 19:36:46)
velipesonen: Voi olla muodikasta ajatella pessimistisesti että koneisto toteuttaa itse itseään ja ruokkii toimintaansa ihmisten mielillä, jotka se musertaa, hajoittaa ja kutistaa Radio Nova -zombin tilaan, mutta se on kyllä valitettavasti puppua.

Kuluttaja on tärkeä osa sitä koneistoa. Jos Savonlinnan torille laitetaan kaksi kojua josta toisesta saa ilmaiseksi poppari Reijo Harmittoman levyä rakastan teitä kaikkia ja toisesta Punk Karin haistakaa natsit pitkä vittu albumia niin mitäs luulet, kummassa kojussa on pidemmät jonot?

Tämä voi olla muodikkaalla tavalla kyyninen näkemys mutta minun mielestä ihmiset tuuditetaan uneen koska ne haluavat tuudittautua uneen (samasta syystä ne pumpataan täyteen rauhoittavia).
90-luvulle saakka myös "kapinamusiikki" saattoi olla valtavirtamusiikkia ja listoilla keikkuvan levyn kannessa saattoi komeilla kinkusta veistettu Raimo Ilaskivi mutta 2000-luvulla se on erittäin harvinaista.

Radio Novasta saat kuitenkin plussan :)
velipesonen
16.11.2009 19:35:56

Atomic Cafe: Kuluttaja on tärkeä osa sitä koneistoa. Jos Savonlinnan torille laitetaan kaksi kojua josta toisesta saa ilmaiseksi poppari Reijo Harmittoman levyä ja toisesta Punk Karin albumia niin mitäs luulet, kummassa kojussa on pidemmät jonot?

Silloin kun minä opiskelin, jotkut kertoivat tarvitsevansa opiskelulle vastapainon. Nyt kun olen töissä, jotkut kertovat tarvitsevansa työlle vastapainon. Ihmiset jotka ovat lomautettuna tai työttömänä tarvitsevat luonnollisesti vapaa-ajalleen vastapainon. Menee vähän työlääksi tämä ainainen vastapainon etsiminen. Sinun esimerkissäsi on juuri tuo vastapaino.

Ihmiset tarvitsevat vastapainon koska heidän elämänmenonsa on työläännyttävää ja siinä on jotain vialla. Radio Novan kieltäminen olisi pienen pieni mutta tärkeä askel taistelussa ihmisarvoisemman elämän ja kansanterveyden puolesta. Ei sen kummempaa eikä juhlallisempaa.

Minä kartan nykyisin kaikin keinoin paikkoja joissa äänitahnaa soitetaan. Joskus joudun kuitenkin altistumaan liikaa, ja kaipaan - tadaa - vastapainon. Silloin pistän hetkeksi Mötörheedin tai Pistolsin soimaan ja hetken päästä minulla on taas rauhallinen ja turvallinen, hyvä olo. Mutta jos altistuisin enemmän, kuten moni ihminen tekee, ei mitkään Lemmyt ja Rottenit auttaisi, vaan ylikuormittuisin ja sairastuisin, niin yksinkertaista se on.
Atomic Cafe
16.11.2009 19:55:44 (muokattu 16.11.2009 20:20:08)
Näinhän se menee ja ihmiset hakevat sitä vastapainoa muualtakin kun musiikista. Radion ongelma on jo ihan lähtökohtaisesti siinä että se soi aina siellä taustalla (useimmiten työpaikalla ja autossa). Kaukana on ne ajat kun koko perhe kokoontui KUUNTELEMAAN radiota naamat jännityksestä punoittaen. Radio-ohjelmissa oli kuitenkin särmää vielä 80-luvulla joten kai sitä vieläkin voisi olla. Radio Novan kieltäminen ja julkinen teloittaminen ei ole ollenkaan huono idea.
velipesonen
16.11.2009 20:38:19

Atomic Cafe: Näinhän se menee ja ihmiset hakevat sitä vastapainoa muualtakin kun musiikista. Radion ongelma on jo ihan lähtökohtaisesti siinä että se soi aina siellä taustalla (useimmiten työpaikalla ja autossa). Kaukana on ne ajat kun koko perhe kokoontui KUUNTELEMAAN radiota naamat jännityksestä punoittaen. Radio-ohjelmissa oli kuitenkin särmää vielä 80-luvulla joten kai sitä vieläkin voisi olla. Radio Novan kieltäminen ja julkinen teloittaminen ei ole ollenkaan huono idea.

Muusikkona olen tottunut siihen että minua ei kuunnella! Kuunteleminen on vaikeaa ja aikaavievää, siitä ei selviä yhdellä "silmäyksellä", ja usein on korvan kautta helpompi mennä loukkaaviin henkilökohtaisuuksiin kuin silmän. Ihmiset ovat varuillaan sen suhteen mitä kuulevat, eivätkä usein jaksa kuunnella kokonaista virkettä loppuun. Tämä tekee heti kättelyssä ainakin huumorin mahdottomaksi; huumorihan piilee juuri ristiriidassa sanonnan rakenteen ja sisällön kesken. Huumorintajuttomuus on siis lisääntymään päin, niin kuin ei entisessä olisi tarpeeksi. Ikääntyneet, vähemmän kouluja käyneet ihmiset ymmärtävät ja harrastavat huumoria enemmän kuin nuoremmat. Tärkeä osasyy tähän on se, että heidän oli nuoruudessaan pakko oppia kuuntelemaan lauseet loppuun ja "ajattelemaan nenäänsä pidemmälle", kuten sanonta KUULUU. Luulenpa ettei tämä sanonta ole nykynuorille enää kovinkaan tuttu, sehän viittaa vastuun ottamiseen siitä mitä ajattelee ja miten hahmottaa asioita. Nykyään on muotia ajatella ja hahmottaa kukin omalla tavallaan. Sepä tarkoittaakin ettei enää hahmoteta millään tavalla.

Suomen kielikin on hyvä siitä että kieliopilla todella on merkitystä. Sanoja pitäisi taivuttaa oikein tai edes jotenkin. Häkellyttävän moni suomalainen julkkis puhuu nykyisin niin kuin Amerikassa ammatikseen kumilätkää paiskovat maanmiehensä: Lyhyitä, katkeilevia lauseita, ei taivutusta tai väärä taivutus, intonaatiosta ei erota missä on piste ja missä pilkku, viestintä typistyy kolmen-neljän sanan ryppäisiin, jotka kuulijan tulee koota päässään jonkinlaiseksi kolmiulotteiseksi "mielenkartaksi", joka sitten on tarkoittavinaan jotain. Tämähän on silkkaa pelleilyä, hyvät ihmiset!

Mikä on syy? Viestimme visuaalisesti ja säästämme korvamme ottamaan vastaan täyslaidallisen dementoivaa roskaa Radio Novasta ja muista vastaavista lähteistä. Radio Nova siis ei ainoastaan altista sairauksille ja aiheuta niitä, vaan myös turmelee kuuloaistin ja sitä mukaa ajantajun, heikentää kykyämme ajatella käsitteellisesti ja tekee meistä (välillisesti) kielipuolia.
SikaPete
16.11.2009 20:45:33
Halleluja!

Tässä on nyt tullut sekä Atomic Cafelta sekä Veli Pesoselta niin erinomaisia kirjoituksia, hyvin mietittyjä näkökulmia ja kertakaikkista viisautta, että alkaa loppua ylisanat kesken. En ole tällaiseen keskustelun tasoon täällä tai yleensä missään muuallakaan internetissä. Edes oikeassa elämässä on vaikea löytää näin hyvää keskustelua. Mutta kiitos kummallekin hienosta keskustelusta ja jatkakaa sitä, olkaa hyvä.
Anarkiapurilainen
16.11.2009 21:46:34

Punk in Finlandilla on käynnissä massiivinen "TOP 50 suosikkipunkäänitettä"-äänestys ja siihen liittyvä rajanvetokeskustelu (sääntönä on että mitä tahansa mitä kehtaa punkiksi väittää saa listata..). Eli jos sattuu olemaan tunnukset tuonne niin ei muuta kuin osallistumaan (tyhmäähän se olisi yhden asian takia rekisteröityä, mutta esim. Kivi on tainnut tuonne joskus kirjoittaa?). Äänestys jatkuu 6.12 saakka, jonka jälkeen robootti laskee äänet ja saadaan jonkinlainen katsaus siihen mistä levyistä alan harrastajat tänään tykkäävät eniten.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)