Aihe: Putkivahvistin 1200e budjettiin
1 2 3 4
HeavyMachinery
13.11.2009 23:43:42

pekurides:

minen ota kantaa kun en ole tarpeeksi monia engliä kokeillut mutta muistaakseni e530 lead kanava hyvin lähellä e570 crunch kanavaa?

Ei sinne päinkään. E530 clean Gaini pohjassa on suunnilleen 570 Crunch...

Se kanavien vola ero tuli siitä että jos cruchin halusi soivan se sai olla melkein tapissa eli kun muista kanavista haki "sweet potin" volalle niin clean jäi jalkoihin.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Vetehinen
14.11.2009 13:52:07 (muokattu 14.11.2009 13:52:54)
Tonnilla irtosi käytetty "jumppapallo". Z-5 steppilaudalla tuossa on kyllä todella hyvin pelivaraa minun käyttöön. Blackmoressa saisi olla kanavien vaihdon yhteydessä hieromassa EQ-potikoita (tai käyttää EQ-spedua).

Lead-soundi tuntui erottelevammalta pikatestissä, kuin Blackmoressa. En sit tiijä bändin kanssa miten toimii, mutta kyllähän tuota metallimiehet on ihan levytyksissä käyttäneet.

Kenenkähän kuopiolaisbändin kitaristin vanha peli tuo muutes on, myyjä ei muistanut. :)
shouting at an empty boat
terolt
14.11.2009 14:13:58
No sehän oli vallan hyvä kauppa. Maanantaina tyyppaamaan tuo powertoneII. Jännittää...
Kaikki mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti.
Mr. Speed
14.11.2009 14:28:08
beliel: Tonnilla irtosi käytetty "jumppapallo". Z-5 steppilaudalla tuossa on kyllä todella hyvin pelivaraa minun käyttöön. Blackmoressa saisi olla kanavien vaihdon yhteydessä hieromassa EQ-potikoita (tai käyttää EQ-spedua).

Lead-soundi tuntui erottelevammalta pikatestissä, kuin Blackmoressa. En sit tiijä bändin kanssa miten toimii, mutta kyllähän tuota metallimiehet on ihan levytyksissä käyttäneet.

Kenenkähän kuopiolaisbändin kitaristin vanha peli tuo muutes on, myyjä ei muistanut. :)

Mikäs siinä jos tykkää. Itse en tykkää siitä ollenkaan. Liian sirisevä, jotenkin prosessoituneen oloinen soundi. Itse tykkään enempi tiukasta ja orgaanisemmasta soundista, joka silti jyrää ku Texasilainen 18-wheeler :)
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
SH1THEAD
14.11.2009 15:06:25
Kyllähän tuota vanhemman mallista (ja huhujen mukaan parempisaundista) kaksikanavaista Dual Rectifieriä on näkynyt juurikin tuohon hintaluokkaan m.netin torilla, mukaan lukien omani josta maksoin 1300e. Tosin, usein tuppaavat olemaan amerikan malleja, joiden mukana seuraa muuntaja, mutta itse en ole ikinä kokenut sitä kovinkaan vaivalloiseksi. Rectifier on luonteeltaan melko löysä, mutta optionahan vahvarissa on bias-switch el34-putkille. Vahvistin reagoi myös voimakkaasti boostereihin, esimerkiksi tässä (oma bändi) esimerkkiä siitä, miltä se rectifier voi myös kuullostaa kaiken nu-meiningin lisäksi:

http://www.youtube.com/watch?v=0XW5ljTcRbc

Esp LTD EC-1000/EMG 81 -> Bad Monkey -> Dual Rectifier -> 2x12"/V30
www.myspace.com/ctbcband , ctbcband.blogspot.com/ , www.mikseri.net/ctbcband
terolt
14.11.2009 18:12:34
No jos oikein mäihä käy niin joku saattaa sen siihen myydä. Mutta en jaksa odotella, se on joko tai. Kaikki heti tänne nyt.
teline
14.11.2009 20:32:24
terolt: Toisaalta Markitkin kiinnostais...voi tätä. Mahtavaa EI ole se, että pitää alkaa reissailemaan ympäri Suomen testailemassa vahvareita...

Eikö mahtavaa ole juuri se että pääsee reissailemaan ympäri Suomen testailemassa vahvareita? :)
http://www.riemurasia.net/rasiatube/view.php?id=22619
terolt
14.11.2009 23:36:44
teline: Eikö mahtavaa ole juuri se että pääsee reissailemaan ympäri Suomen testailemassa vahvareita? :)

Ehkä kesäaikaan, kun on lämmin ja voi pysähtyä kadunkulmiin ottamaan arskaa ja juomaan parit kylmät oluset =) Ajappa räntäsateessa Hämeenlinnasta Kajaaniin tai Ouluun, hienoa hommaa...
Toivottavasti maanantain vahvarikauppa onnistuu...
Mr. Speed
15.11.2009 01:02:14
terolt: Ehkä kesäaikaan, kun on lämmin ja voi pysähtyä kadunkulmiin ottamaan arskaa ja juomaan parit kylmät oluset =) Ajappa räntäsateessa Hämeenlinnasta Kajaaniin tai Ouluun, hienoa hommaa...
Toivottavasti maanantain vahvarikauppa onnistuu...

Mun mielestä pienet road tripit on aina kivoja, jossei nyt ihan "Henki lähtee" - kelejä lasketa. :) Toki itse en kyllä viitsisi Ouluun asti ajella. Tai no.. Ois mulla Kokkolassa tuttu.
Vetehinen
15.11.2009 08:31:00
Mr. Speed: Mikäs siinä jos tykkää. Itse en tykkää siitä ollenkaan. Liian sirisevä, jotenkin prosessoituneen oloinen soundi. Itse tykkään enempi tiukasta ja orgaanisemmasta soundista, joka silti jyrää ku Texasilainen 18-wheeler :)

Minkä kaapin kanssa olet käyttänyt/kokeillut Powerballia? V60-elementit lienee melko pakollinen kaveri Powerballille, jos siitä haluaa saada kaiken ilon irti.
artha61
15.11.2009 14:05:01
Juicy: -Windsor
-Blackstar
-Blackheart
-Bugera
-Vypyr

Tarkoititko Blackheart:illa tätä?
http://www.soundata.fi/index.php?page=hothead

Ulkonäkö henkii hiukan perinteisempää osastoa, mutta speksien perusteella saattais olla suht monipuolinen.
Mutta onko kukaan päässy vielä vielä kokeilemaan, että onnistuuko oikeasti modernimpikin high-gain osasto?
En allekirjoita - kunhan totean
Mr. Speed
15.11.2009 14:12:13
beliel: Minkä kaapin kanssa olet käyttänyt/kokeillut Powerballia? V60-elementit lienee melko pakollinen kaveri Powerballille, jos siitä haluaa saada kaiken ilon irti.

Itse heittäisin taas vastaehdotuksen, että V30 olisi se must Jumppapallon kanssa. Jumppis on näet melkoisen voimakkaasti scoopattu, eikä V60 ainakaan paranna asiaa. Lisäksi mielestäni V60 on suoraan sanottuna paska elementti. Tai itse en ainakaan ENGL Stankku-kaapista saanut mitään järkevää irti. En ENGL Savagella, enkä Dual Rectolla.
Juicy
15.11.2009 14:56:22

artha61: Tarkoititko Blackheart:illa tätä?
http://www.soundata.fi/index.php?page=hothead

Ulkonäkö henkii hiukan perinteisempää osastoa, mutta speksien perusteella saattais olla suht monipuolinen.
Mutta onko kukaan päässy vielä vielä kokeilemaan, että onnistuuko oikeasti modernimpikin high-gain osasto?

Tuo mun postaus oli vain loogista jatkoa Hevimasiinan naljailulle (niin mä ainakin käsitin) kun jo sivullinen oli keskustelua, mutta ei mitään käsitystä millaista soundia haetaan. =)

Blackstar ja Blackheart on jäänyt mullekin vähän hämäriksi, ilmeisesti mitään kovin moderneja higain-nuppeja ne tuskin on.
HeavyMachinery
15.11.2009 18:53:43

beliel: Minkä kaapin kanssa olet käyttänyt/kokeillut Powerballia? V60-elementit lienee melko pakollinen kaveri Powerballille, jos siitä haluaa saada kaiken ilon irti.

Sanoisin että v30 kun tuo v60 on tummempi ja Jumppis on jo tumma luonnostaan.
Vetehinen
15.11.2009 21:49:14 (muokattu 15.11.2009 21:50:15)
Mr. Speed: Itse heittäisin taas vastaehdotuksen, että V30 olisi se must Jumppapallon kanssa. Jumppis on näet melkoisen voimakkaasti scoopattu, eikä V60 ainakaan paranna asiaa. Lisäksi mielestäni V60 on suoraan sanottuna paska elementti. Tai itse en ainakaan ENGL Stankku-kaapista saanut mitään järkevää irti. En ENGL Savagella, enkä Dual Rectolla.

En tiedä tätä omakohtaisesti, mutta jostain päin lukaisin mielipiteen, että V30 olisi yleensä suositeltavin elementti lähes mille tahansa nupille, mutta Powerball ja Fireball toimisivat paremmin V60:llä. Toki mielipidekysymyksiä ovat nämä. Musikantissa testasin sekä Blackmorea että Powerballia nimenomaan Engl Stankun (4x12" V60) kanssa, ja siinä testissä tykkäsin jälkimmäisen saundista enemmän.
HeavyMachinery
15.11.2009 23:20:31

beliel: En tiedä tätä omakohtaisesti, mutta jostain päin lukaisin mielipiteen, että V30 olisi yleensä suositeltavin elementti lähes mille tahansa nupille, mutta Powerball ja Fireball toimisivat paremmin V60:llä. Toki mielipidekysymyksiä ovat nämä. Musikantissa testasin sekä Blackmorea että Powerballia nimenomaan Engl Stankun (4x12" V60) kanssa, ja siinä testissä tykkäsin jälkimmäisen saundista enemmän.

V60 on ehken yksin soitettuna "smoothimpi" kuin v30 joten se voipi varsinkin pienemmällä volumella olla se korva ystävällisempi. itse suosin sitä V30 ihan sen takia että siinnä on sitä Djenttiä ja pantteria ihan eritavalla kuin missään muussa elementissä.
nakedzen
16.11.2009 05:29:27 (muokattu 16.11.2009 05:30:55)
HeavyMachinery: Scooped !

Se on pirun tumma ja kihisee. Siinnä on ominais soundissa scooppia että ei leikkaa bändin seasta. Cruchin käyttö syö puhtaan kaanvan pois pelistä...

Itse en ole huomannut kyseisiä ominaisuuksia muualla kuin netissä. Kahden kitaristin bändissä tuolla vetelen ja vielä niillä kirotuilla T75-elementeillä ja hyvin tuuttaa läpi. Tosin mulla on kaikki botne-napit off asennossa, middlet korkealla ja bassot sekä gainit alhaalla lo-lead -kanavalla. Mutta tuonhan nyt sanoo jo maalaisjärkikin. Suunnilleen samat asetukset kuin mulla oli Framuksen Cobrassakin.
Vetehinen
16.11.2009 07:31:05
HeavyMachinery: V60 on ehken yksin soitettuna "smoothimpi" kuin v30 joten se voipi varsinkin pienemmällä volumella olla se korva ystävällisempi. itse suosin sitä V30 ihan sen takia että siinnä on sitä Djenttiä ja pantteria ihan eritavalla kuin missään muussa elementissä.

Tämä meni nyt ihan totaalisen off-topiciksi. Mutta siis, V60:ssä on vähemmän keskialuetta kuin v30:ssä, joten eiköhän se sitten toimi yhteen sen scooppauksen kanssa? V60:ssä kai kuitenkin yläaluetta on suunnilleen yhtä paljon kuin v30:ssä..?

Pieni lainaus toisaalta netistä:
v60's sound great in a live situation...probably the best I've tried with my powerball. They are the tightest most cutting. V30's are too honky and middy, probably the worst with the powerball. Keep that in mind before you decide to hate the powerball its a beast. Speakers are just as important as the amp itself and you can't use v30's on every amp. (Agonal / ultimatemetal.com/forum)
Antti1
16.11.2009 08:22:34
beliel: Mutta siis, V60:ssä on vähemmän keskialuetta kuin v30:ssä, joten eiköhän se sitten toimi yhteen sen scooppauksen kanssa?

Mä en nyt havaitse logiikkaa tässä sun ajatuksessa, ellei tavoitteena ole keskiäänetön öykkämöykkä. Vähemmän keskiääntä + vähemmän keskiääntä = hyvä? Ihan miten vaan, mutta mä tekisin juuri toisinpäin. Sinänsä V30 ei kyllä edes mikään middletykki ole. Se puskee vaan yläkeskialuetta helvetisti, mutta siitä alaspäin ei mitenkään merkittävän runsas elementti.

V60:ssä kai kuitenkin yläaluetta on suunnilleen yhtä paljon kuin v30:ssä..?

Riippuu mitä tarkoittaa yläalueella.
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)