ooidort 15.10.2009 00:51:47 | |
---|
Melodista mättöheviä! www.mikseri.net/deathtoll |
Akselssoni 19.10.2009 02:21:37 | |
---|
Itse olen opetellut jo useamman kuukauden kuolonkorinan oikeaoppista tekniikkaa. Sanotaan, että tuo tekniikat oppiminen vaatii vuosia. Eli siis luulen, että tekniikkani on jokseenkin hallussa. En osaa karjua korkealta, mutta matalat onnistuvat (nuo korkeat eivät oikeastaan edes kiinnosta - ainakaan vielä). Ongelma on se, etten saa tarpeeksi ääntä lähtemään. Niin ja sanotaan nyt vielä, että tekniikkani on "exhale" eli ulospäin hengitetty murina. Inhale ei kiinnosta. Olisiko jollain tarjota muutamaa kelvollista neuvoa ongelmaani? En ole 100% varma siitä, käytänkö palleaan oikein. Sen tiedän, etten käytä murinassani kurkkua. |
Bullet Head 19.10.2009 12:31:48 | |
---|
Itse harjoittelin sitä fry-tekniikkaa tässä yli kuukauden verran, mutta ei siitä mitään tullut. Tajusin heti miten se ääni muodostetaan, mutten saanut puskettua siihen tarpeeksi ilmaa jotta se olisi kuulostanut joltakin. :P Muutama päivä sitten ryhdyin treenaamaan jotain uutta ja enemmän death metal-tyylistä örinää ja tuloksiahan alkoi syntymään paljon nopeammin kuin frylla. Tässä äkkiä hutaistu ääninäyte: http://www.youtube.com/watch?v=WXB76N6T69UJa tämä siis muutaman päivän harjoittelun jälkeen kun tajusin ton homman. Alussa ei ehkä ihan rytmissä mutta paranee loppua kohden. :P Jotain kommenttia? Ollaanko oikeaan suuntaan menossa? Kurkkua ei juurikaan satu, mutta se alkaa ärtymään parin minuutin örinän jälkeen. Tekniikasta sen verran että pusken vaan ilmaa kovin jostain todella syvältä ja lisään hiukan säröä jossain kurkun tienoilla. |
Humanoid 19.10.2009 12:55:58 | |
---|
Bullet Head: Ja tämä siis muutaman päivän harjoittelun jälkeen kun tajusin ton homman. Alussa ei ehkä ihan rytmissä mutta paranee loppua kohden. :P Jotain kommenttia? Ollaanko oikeaan suuntaan menossa? Kurkkua ei juurikaan satu, mutta se alkaa ärtymään parin minuutin örinän jälkeen. Tekniikasta sen verran että pusken vaan ilmaa kovin jostain todella syvältä ja lisään hiukan säröä jossain kurkun tienoilla. Kurkusta tuo kuulostaa tulevan.. älä jatka noin. Tosin huomasithan itsekin, että kurkku ärtyy jo parin minuutin jälkeen. Yritä hakea sitä säröytymisen 'hot spotia' jostain muualta. Sami / Ääniportti |
Bullet Head 19.10.2009 19:05:46 | |
---|
Humanoid: Kurkusta tuo kuulostaa tulevan.. älä jatka noin. Tosin huomasithan itsekin, että kurkku ärtyy jo parin minuutin jälkeen. Yritä hakea sitä säröytymisen 'hot spotia' jostain muualta. Kurkkuni tosiaan ärtyy helposti, mutta äänihuulillani en kuitenkaan säröä tee (äänihuulilla säröyttäessä sattuu vietävästi enemmän). The sound should be originating from the back part of your throat. Place two fingers on your throat at the highest point of the front side of your neck, right beneath the head. If you feel vibrations there, you're doing it right. If you feel it coming from the bottom of your throat, you are damaging your vocal chords and need to fix that.http://www.wikihow.com/Do-Harsh-Death-Metal-Vocals Tämän tekstin mukaan homma menisi oikein, eli värinä tuntuu kurkun yläosassa, eikä alaosassa, jolloin äänihuulet vahingoittuisivat. Enpä sitten tiedä onko minulla "oikea" vai "väärä" tekniikka, mutta tällä nyt varmaan mennään ja koitetaan jotenkin hioa se kurkun ärtyminen pois. Voikos se johtua esim. liian vähäisestä veden juomisesta vai teenkö särönmuodostuksessa tosiaan jotain äänihuulillani? |
Tonski 19.10.2009 20:07:24 | |
---|
Onko yläosa syvemmällä kurkussa ja alaosa lähempänä suuaukkoa? ihku |
Humanoid 19.10.2009 20:26:08 | |
---|
Tuota oikeaa kohtaa voi helposti hakea niin, että tasaisella örinä-äänellä yrittää saada sen ilman kulkemaan eri paikoista. Itselle äänihuulet ovat liian 'alhaalla', eli varsinainen rääkyminen/örinä tapahtuu niiden yläpuolella. Vaikka aluksi näin tuotettu ääni olisikin heikon kuuloista, se parantuu kyllä treenillä. Kannattaa pitää mielessä se, että äänihuulien käyttö on enemmän puhemainen/huutomainen tapa tuottaa haluttu lopputulos, jonka käyttö ei mielestäni ole fiksua pidemmällä aikavälillä. Omasta suusta suu nappasee nyt näin, treeniä tarvii vielä paljon: http://humanoid.ahmala.fi/musa/coriende_kertsi_testilaulut.mp3Sami / Ääniportti |
Tilulilu96 06.11.2009 16:48:18 | |
---|
METAL FOR LIFE! |
Melodista mättöheviä! www.mikseri.net/deathtoll |
K3babi 14.11.2009 16:04:51 | |
---|
|
darkus 15.11.2009 20:17:35 | |
---|
Tossa pätkässä oli laulut niin hiljasel ettei niistä kuulunut juuri mitään.... Jotain BM-vaikutteita huomasin lauluissa kyllä =) Tässä mun pätkä. Piti nauhottaa vaan lauluja snadi klippi mut innostuin sit soittelee jotain muutakin sinne..... http://www.myspace.com/sigynband Särön määrään olen tyytyväinen, mutta haluisin vielä lisää munaa tuohon soundiin. Pitäskö lisätä painetta, vai mitä tehä? Nykyisellä paineella täysin kivuton, voin karjua koko päivän, mutta jos koitan laulaa kovempaa, niin säröpaikka "lipsahtaa" paikkaan missä sattuu ja samalla särömäärä vähenee. Eli olen siis löytänyt sen säröytymisen hotspotin mutta munaa tarttee lisää. Vinkkejä? Kommentit toivottavia =) -darkus Im the future breed, evil and mean, a fucking killing machine. |
Antoni0 23.11.2009 17:08:21 | |
---|
Mulla on ongelma ton fry screamin kanssa. En ole pitkään harjoitellu laulua, osaan vain sellaisen kämäsen huutoörinä, josta ei saa mitään selvää. ei satu, mutta ei kuulosta hyvältä. Fry screamista sen verran, kun katoin Melissa Crossin videota, siinä se kehoitti tekemään sellaista hmmmm äännettä ja jotenkin lisätä siihen jotain. Kumminkin mulla tulee aina sellanen korkea, black metal tyylinen rääkäsy, eikä kurkku kestä, joten teen sen väärin. Ikää tulee maaliskuussa 16 |
Freakout 23.11.2009 17:19:35 (muokattu 23.11.2009 17:20:01) | |
---|
|
Antoni0 03.12.2009 16:25:38 | |
---|
http://www.esnips.com/doc/1645b6dc-293c-4b67-ac15-b355cdeb9218/melu Tuossa olisi jonkin sortin klippi siitä mitä osaan. Tuo on exhale eikä satu kurkkuun eikä mihinkään, saa vain janon kasvamaan. Minulla oli ongelmia mikin kanssa, joten tuossa on oikeasti 3 pätkää, jotka on liitetty toistensa perään. "Sanoja" ei ole, vain epämääräisiä sanoja jonossa. Antaa vinkkejä tuon melun parantamiseen |
south_of_heaven 03.12.2009 16:34:37 | |
---|
laittakaa noita klippejä vaikka Dropboxiin tai jonnekin, että niitä pystyy kuuntelemaan. Ei tuolta saa kuulumaan yhtään mitään. Dropboxin kautta on miellyttävin kuunnella klippejä, ja niin saatte sitten pätkille kuulijoita. Life in plastic, it's fantastic! |
Antoni0 03.12.2009 16:53:28 (muokattu 03.12.2009 16:55:41) | |
---|
|
teline 03.12.2009 17:22:29 | |
---|
http://www.riemurasia.net/rasiatube/view.php?id=22619 |
Antoni0 03.12.2009 17:32:35 | |
---|
mikä hitto on "raspi" |
teline 04.12.2009 00:46:40 | |
---|
Antoni0: mikä hitto on "raspi" Raspiksi kutsutaan sitä kun ääni säröttyy. http://www.riemurasia.net/rasiatube/view.php?id=22619 |
Antoni0 04.12.2009 14:07:55 (muokattu 04.12.2009 14:55:25) | |
---|
Okei. Kun koitan huutaa kovempaa, alkaa ääni todellakin hieman säröttyy, mutta se alkaa välillä tuntuu pikkasen epämukavalta, alkaa kutiaan kurkunpää edit: meinaan kuuluisko noin käydä kun aloittaa? |