Aihe: dtxpress2/akustisia rumpuja
1
tikka
02.03.2004 17:32:39 (muokattu 02.03.2004 17:34:31)
eli on täs tullu vuosi takaperi ostettua tommonen yamahan sähkösetti ja niis toi tatsi ei oo mikään maailman paras niin oon ajatellu nauhotukses käyttää oikeeta virvelii/peltejä ja sit jammusta loput ja oon ajatellu käyttää midiporttii et olisko joku kokeillu tommosta kokoopanoo ja osais suositella jotain nauhotus tyylii.se mua arveluttaa et ku ottaa virvelin/pellit mikeillä niin noista pädeistä tulee nauhalle naputuksia.
toivottavasti joku sai selvää tosta =:)
niin siis tietokoneella olis tarkotus nauhottaa (n-track)
isäni on hauki!
abbruzzese
02.03.2004 18:36:22
Hep!

Entä oletko miettinyt jos ottaisit koko homman midinä talteen, ja korvaisit paremmilla sampleilla moduulin alkuperäiset. Jos siis soundit on hakusessa. Mutta mainitsit kyllä tatsin puutteen, jolloin tuosta ei luonnollisestikkaan ole apua..
"Drummers do it in rythm..."
tikka
02.03.2004 18:41:15
joo noi jammut on tommoset köyhänmiehen versio sähkörummuista mut ei se varmaan mikään mahdottomuus olis yhdistää akustisia ja sähkösiä
isäni on hauki!
Säätäjä
02.03.2004 19:17:54 (muokattu 02.03.2004 19:18:54)
eli on täs tullu vuosi takaperi ostettua tommonen yamahan sähkösetti ja niis toi tatsi ei oo mikään maailman paras niin oon ajatellu nauhotukses käyttää oikeeta virvelii/peltejä ja sit jammusta loput ja oon ajatellu käyttää midiporttii et olisko joku kokeillu tommosta kokoopanoo ja osais suositella jotain nauhotus tyylii.se mua arveluttaa et ku ottaa virvelin/pellit mikeillä niin noista pädeistä tulee nauhalle naputuksia.
toivottavasti joku sai selvää tosta =:)
niin siis tietokoneella olis tarkotus nauhottaa (n-track)

Mä veikkaisin et ei se pädien napsu paljon haittaa, kun kuitenkin päälle tulee vielä se sample vastaavasta pädista. Kokeile ottaa peltejä stereoparilla tai jokaista peltiä erikseen. Miditieto modulista kannatta varmaan tallentaa koneelle, jos haluaa vaihtaa saundia tai jos on lyönyt yksittäisiä iskuja hieman vinoon, niin voi sitten korjailla. Oon ajatellu samanlaisia kuvioita, kun oon harkinnut jonkun sähkörumpusetin ostoa, kerrostalossa kun asun, pitäis vaan löytää vähän rahaa. Sais tyrkättyä pädit sampleriin ja vois saada keikalla helposti konesaundeja. Mut joo, kannattaa varmaan kokeilla eri vaihtoehtoja, sillähän se selviää. Jos saat jotain purkkiin yhdistelmällä pädit + oikeat pellit, niin ilmoittele, olis mielenkiintoista kuulla miten rokkaa!
En ole aivan varma, mutta tiedän.
tikka
02.03.2004 19:24:59 (muokattu 03.03.2004 00:14:25)
joo se napsu voi olla hyväksiki joo mä ajattelin viisseiskalla virpan ja sit http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-165104.html overeiks. pitäs vaan eka ostaa noi oktavat :)
ps. mun mielestä virveli/pellit pitää olla aidot niistä helposti kuulee et onko kysees oikeet rummut ja soittaminenki on paljo mukavampaa.
isäni on hauki!
Säätäjä
04.03.2004 21:17:53
onko olemas jotain albumia missä on käytetty akustisia/sähkösiä rumpuja setis?

Emmätiiä mut aika paljon rock-musiikissa trigataan ainakin basarii, snaree ja varmaan tomejakin (?) ja kylhän vuotoja övereihin tulee vähintään yhtä paljon (enemmän) kuin sähkörumpujen padeista. Karmila käyttää varmaan jotain Alesiksen DM Prota tai jotain kaikissa Suomihevanderibiiseissä.

Jos joku tietää helvetisti rumpujen triggauksesta, lyhyt oppimäärä olisi paikallaan...
En ole aivan varma, mutta tiedän.
Janne19691
04.03.2004 22:16:50 (muokattu 04.03.2004 22:18:47)

Sonata Arctican Ecliptica taitaa olla semmoinen missä on sämple rumpusoundeja ainakin jossain määrin.

Ultrabran Vesireittejä levyn Itket ja Kuuntelet biisiissä on rumpusämplejä.

Rushin Grace Under Pressurella on hienosti sekoitettu akustista ja (sen aikaista) sähkösettiä.
Rule #1: There are no rules.
Terok
09.03.2004 13:19:06

Entombedin Left hand path ja Clandestinessä taitaapi olla kyseinen yhdistelmä. Mesh kalvoja ja akustisten triggausta nyt löytyy melkein jokaiselta modernilta metalli levyltä...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)