Aihe: Andy McCoy
1 2 3 4 59 10 11 12 13137 138 139 140 141
hotellikuolio
13.11.2009 11:39:00
StJerky: Joo. Siltä vaikuttaa että odotetaan jotain Dream Theaterin tyylistä. Tuontyyliseen hommaan kuuluu minusta pieni hiomattomuus. Laulun ei tarvi olla aina ihan vireessä ja välillä saa soittaa vääriä ääniä (jos sellaisia edes on olemassa) ja eri tavalla kuin levyllä.

Olisi vain kiva kun kestäisi enemmän kuin 3 keikkaa.

Katso tästä noin 8 min kohdalta ja kommentoi laulutulkintaa: http://www.youtube.com/watch?v=9FuMbCExnFQ

Huomaa myös että Andy "laulaa" basistin mikkiin,kun lauloi omaansa ei kuulunut mitään.Huomaa myös että Chris Shiflett soittaa näköjään Strung Outin liidit, Andyn omaa sorminäppäryyttä onkin nähtävissä muutaman ensimmäisen minuutin ajan buzukisoolossa....

IMO tulkinta on eri asia kuin luokaton paska.
Musta Arkipyhä
13.11.2009 12:33:07
hotellikuolio: Katso tästä noin 8 min kohdalta ja kommentoi laulutulkintaa: http://www.youtube.com/watch?v=9FuMbCExnFQ

Huomaa myös että Andy "laulaa" basistin mikkiin,kun lauloi omaansa ei kuulunut mitään.Huomaa myös että Chris Shiflett soittaa näköjään Strung Outin liidit, Andyn omaa sorminäppäryyttä onkin nähtävissä muutaman ensimmäisen minuutin ajan buzukisoolossa....

Eipä oikein irtoa tuo kitarapuolikaan tämän perusteella: Soolo kuulostaa menevän todella metsään ja soundi on karuhko.Ikävää sinänsä.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Oudi
13.11.2009 12:49:54
hotellikuolio: Katso tästä noin 8 min kohdalta ja kommentoi laulutulkintaa: http://www.youtube.com/watch?v=9FuMbCExnFQ

Loistavia huomioita. Ei tosiaan lähde tuo bouzukin rämpytys Andyltä. "Virtuositeetti" hakee kyllä kertakaikkiaan vertaistaan tuossa introssa. Eikä se Andyn yninä siihen intron päälle ainakaan pelasta mitään.

Lisäksi on todettava, että kameramikin tallentamasta äänenlaadusta huolimatta Chrisin soundia voisi sanoa hyväksi ja soittoa selkeäksi, kun taas ändin Zemaitiksen ja Marsun surinasta erottaa parhaiten ainoastaan komppisärön ja liidisärön eron koska liidisärö surisee enemmän. Andyn soitto ja soundi on aika puuroa. Sooloista ei saa mitään tolkkua. Itse en ollut paikalla, mutta aika karskisti uskallan dumata tuon klipin perusteella. Taisi Chris osata vetää Andyn biisit paremmin kuin säveltäjä itse.
Anteeksi, mutta käynkö mä useinkin täällä?
Abysmal
13.11.2009 13:07:33
maelstorm: Miksi ehdotat tämän ketjun sulkemista,

Kertoisit nyt hei niistä studiosessioista?
StJerky
13.11.2009 13:12:54
Oudi: Loistavia huomioita. Ei tosiaan lähde tuo bouzukin rämpytys Andyltä. "Virtuositeetti" hakee kyllä kertakaikkiaan vertaistaan tuossa introssa. Eikä se Andyn yninä siihen intron päälle ainakaan pelasta mitään.

Lisäksi on todettava, että kameramikin tallentamasta äänenlaadusta huolimatta Chrisin soundia voisi sanoa hyväksi ja soittoa selkeäksi, kun taas ändin Zemaitiksen ja Marsun surinasta erottaa parhaiten ainoastaan komppisärön ja liidisärön eron koska liidisärö surisee enemmän. Andyn soitto ja soundi on aika puuroa. Sooloista ei saa mitään tolkkua. Itse en ollut paikalla, mutta aika karskisti uskallan dumata tuon klipin perusteella. Taisi Chris osata vetää Andyn biisit paremmin kuin säveltäjä itse.

Joo. Ei se Andy missään nimessä hyvässä soittokunnossa ole, saati laulukunnossa. Parasta tuossa hommassa on tuollaisen ryhmän aikaansaaminen ja hienot piisit.

Minusta sama ilmiö oli Hanoi Rocksin Teatrian keikalla tapaninpäivänä. Conny Bloomilla oli hyvät ja selkeät soundit ja soitti enemmän ja parempia sooloja kuin Andy.
j2ri
13.11.2009 15:20:49 (muokattu 13.11.2009 15:22:30)

Tässä onkin pätevä mielipide. Ihan kameramikin tallentaman äänenlaadun perusteella tehty. Ei tuollaisen äänitteen perusteella voi sanoa soundeista juuri mitään. Kävikö mielessä, että kuvaajan paikka saattaa vaikuttaa? Tai kameran mikrofonin taajuusvaste...??? Ei helvata mikä jengiä vaivaa? Ei tässä ole kysymys keskustelusta, vaan täällä kävijöiden halusta dumata McCoy ihan vaan dumaamisen vuoksi. Hankkikaa elämä.
Zakk
13.11.2009 15:27:42
j2ri: Tässä onkin pätevä mielipide. Ihan kameramikin tallentaman äänenlaadun perusteella tehty. Ei tuollaisen äänitteen perusteella voi sanoa soundeista juuri mitään. Kävikö mielessä, että kuvaajan paikka saattaa vaikuttaa? Tai kameran mikrofonin taajuusvaste...??? Ei helvata mikä jengiä vaivaa? Ei tässä ole kysymys keskustelusta, vaan täällä kävijöiden halusta dumata McCoy ihan vaan dumaamisen vuoksi. Hankkikaa elämä.

Oli ne soundit oikeesti paskat siellä Nosturin keikallakin. Andyn kitarasta pahemmin selkoa saanut, pomppi pedaalien päällä alussa miten sattu eikä aina ihan oikeaan osunut ja pientä hakemista oli. Ja se laulu.. Kyllä noi videoclipit aika oikeen kuvan keikast antaa.
Terry Pantheras
13.11.2009 15:39:03
j2ri: Tässä onkin pätevä mielipide. Ihan kameramikin tallentaman äänenlaadun perusteella tehty. Ei tuollaisen äänitteen perusteella voi sanoa soundeista juuri mitään. Kävikö mielessä, että kuvaajan paikka saattaa vaikuttaa? Tai kameran mikrofonin taajuusvaste...??? Ei helvata mikä jengiä vaivaa? Ei tässä ole kysymys keskustelusta, vaan täällä kävijöiden halusta dumata McCoy ihan vaan dumaamisen vuoksi. Hankkikaa elämä.

No itse asiassa mun mielestä Andyn livesoundi vastaa melkeinpä tuon videon soundeja...

ps. tykkään Hanoista ja arvostan Andya jne.
MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
sirdickyj
13.11.2009 18:39:41

kyllähän tosta kuulee, ettei Andy osaa soittaa, se riittää. Ja siksi soundikin on paska. Huonolla soittajalla ei ole ikinä hyvää soundia.

Silti, Andyllä on jotain, mikä tekee siitä semmosen, että vuodesta toiseen toi sama hevonpaska eri paketeissa tarjoiltuna menee läpi, paitsi ettei sitten menekään, mutta aina se saa jonkun rundin myytyä.

Sitähän rock'n roll on. Siinä on kyse just siitä, että vedetään buzukilla paskasti hapsuvaatteissa, ja joku innostuu. Andyllä on heittäytymistä, tai kykyä myydä juttunsa niin, että siitä saa kuvan omistautumisesta. Esim. mulla ei sitä ole, ja siksi musta ei ikinä tule yhtään mitään.

Jos kutsu kävisi, menisin heti Andyn rykmenttiin soittamaan, ja pärjäisin kyllä vaikka päälläni seisten. Omille keikoille en Anttia ottais, koska se on niille liian paska soittaja, mutta eipä sen tarvi niille tullakaan. Se vetää Nosturissa, mä Siilinpesässä. Mulle musassa on eri jutuista kyse ku Andyllä, ja se on rock'n roll, se Antin juttu.

Silti, tää on muusikoiden.net, ja on vaan hyvä, että täällä sanotaan asioista, niinkuin ne ovat; Andyn touhu on musiikillisesti luokatonta söhläämistä, ja soittajana koko ukko on ihan yhtä kelvollinen ku Apulannan Toni. Ilmiönä ja joskus muinoin hienoja biisejä tehneenä toki paikkansa ansainnut, mutta kun tää ei ole ikonit.net, niin puhutaan asioista asioina.

BTW: Hanoin uusi, ensi viikolla ilmestyvä DVD lähti ennakkotilaukseen.
Peltsi88
13.11.2009 18:55:59
Mites Andyn kitarasoolo uppoaa? :)

http://www.youtube.com/watch?v=5E2o98rYhFA
"Ette voi kiistää, että oli olemassa tai ei, oli sen ritille naulatun sällin ideologia äärimmäisen hieno." -isojussi
DJKaaos
13.11.2009 19:32:50
sirdickyj: Silti, tää on muusikoiden.net, ja on vaan hyvä, että täällä sanotaan asioista, niinkuin ne ovat; Andyn touhu on musiikillisesti luokatonta söhläämistä, ja soittajana koko ukko on ihan yhtä kelvollinen ku Apulannan Toni. Ilmiönä ja joskus muinoin hienoja biisejä tehneenä toki paikkansa ansainnut, mutta kun tää ei ole ikonit.net, niin puhutaan asioista asioina.

Erittäin napakasti kiteytetty. Plussa tuli.
Minä olen minä.
Thyvon
13.11.2009 21:21:51
sirdickyj: Sitähän rock'n roll on. Siinä on kyse just siitä, että vedetään buzukilla paskasti hapsuvaatteissa, ja joku innostuu. Andyllä on heittäytymistä, tai kykyä myydä juttunsa niin, että siitä saa kuvan omistautumisesta. Esim. mulla ei sitä ole, ja siksi musta ei ikinä tule yhtään mitään.

Jos kutsu kävisi, menisin heti Andyn rykmenttiin soittamaan, ja pärjäisin kyllä vaikka päälläni seisten. Omille keikoille en Anttia ottais, koska se on niille liian paska soittaja, mutta eipä sen tarvi niille tullakaan. Se vetää Nosturissa, mä Siilinpesässä. Mulle musassa on eri jutuista kyse ku Andyllä, ja se on rock'n roll, se Antin juttu.

BTW: Hanoin uusi, ensi viikolla ilmestyvä DVD lähti ennakkotilaukseen.

Aijjettä! Nyt yllätti tämä nimimerkki niin väkevällä kirjoituksella, että plussaa paukkuu!

Tämä teksti osoittaa, että miehellä on realiteetit hallussa, joten Sirdickyj:n kaikki muutkin kirjoitelmat sai just mun silmissä huomattavasti vakavammin otettavan sävyn.
jassi
13.11.2009 21:52:39
Mun mielestä Sir Dickillä on oikeestaan ollu varsin naulaavia kirjoituksia kautta linjan. Ainakin basistiksi.
Siis, jos sä koko ajan tytsän kanssa jutellessas mietit sitä että "tää on tytsä, mitä mä sanon, tää on tytsä, mitä mä sanon ... jne" niin reisillehän se menee.
moikki
13.11.2009 22:10:53
Albert Järvinen on jumala!
Lonesome
13.11.2009 22:54:24
sirdickyj: Sitähän rock'n roll on. Siinä on kyse just siitä, että vedetään buzukilla paskasti hapsuvaatteissa, ja joku innostuu. Andyllä on heittäytymistä, tai kykyä myydä juttunsa niin, että siitä saa kuvan omistautumisesta. Esim. mulla ei sitä ole, ja siksi musta ei ikinä tule yhtään mitään.

Kyllä plussaa ropisee. Tässä tuli rokkenrollin määritelmää makro- ja mikrotasolla. Mies on nero. Ja matsaa omiin kokemuksiini myös...
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
Jamz
14.11.2009 11:59:21
Andy on saattanut itsensä siihen tilanteeseen, että porukka menee katsomaan sitä ihan ulkomusiikillisista syistä. Mennään lähinnä katsomaan missä kunnossa Andy on. Nykäsen kanssa samalla tasolla. Sad but true.
Raja se on raittiudellakin.
Jormaz
14.11.2009 14:56:37
Aika jäätävää toi riisiluutun rämpytys. Tuli mieleen lähinnä joku Kummeli-sketsi.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
DJKaaos
14.11.2009 18:34:23
Jormaz: Aika jäätävää toi riisiluutun rämpytys. Tuli mieleen lähinnä joku Kummeli-sketsi.

Hoho :D Päivän naurut!

"Onnitellaan etukäteen myös Foo Fighters -kitaristi Chris Shiflettiä, jos hän kestää Andy ja Angela McCoyn matkassa tämän lehden ilmestyessä starttaavan The Real McCoy Bandin kiertueen loppuun asti."

-Rumba 6.11.2009
Minä olen minä.
Boyakasha
14.11.2009 18:40:32
Erinomainen tuore Andy-haastis ruotsiksi täällä tunnelmista ennen The Real McCoy Bandin kiertueen alkua:
http://noje.blogg.hbl.fi/2009/11/09/intervju-med-andy-mccoy/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)