DrmBug 04.03.2004 20:40:44 | |
---|
Vielä noista Koss:n The Plugeista: eli jos liittää nuo niihin EARin tulppiin niin vaimentavatko samalla lailla kuin pelkät EARit? Eli uskaltaako soittaa ilman muuta suojausta (esim. peltorit)? |
Ilman korvatulppia soittaminen on tietoinen korvien tuhoaminen. Minä en ainakaan ota sitä riskiä, että rumpalina soittaisin bändissä jossa eivät muut pidä tulppia, sellaisessakin olen soittanut yhdet treenit. No soittajat olivatkin sellaisia vittuakos välitän mistään. |
Remo 04.03.2004 20:43:51 | |
---|
Joo en minäkään virittäessä pidä tulppia kun ei voi tietää todellista ääntä. Tai sitten jos on uusia peltejä ostamassa niin ei silonkaan tulppia ole, mutta eipä niitä kovin lujaa uskalla lyödäkkään. Jos riisikepeillä soittelen isovelin ja -siskon kanssa niin silloin soitamme hiljaa eikä käytetä tulpia, mutta onhan se aivan eri asia kun täysiä soittaa ehdottomasti suojat. Ja yleensähän se tulpien käyttämättömyys johtuu siitä kun ei kehtaa laittaa kun ei oo kavereillakaan. Mutta kannattaisi kyllä hiukan ajatella itseänsä. Ja minkälainen kuulo on vanhana. Mutta harvemmin kukaan nuorena oikein viisaasti ajattelee ja tekee tyhmyyksiä jotka harmittavat myöhemmällä iällä. PAISTE CYMBALS REMO HEADS |
blaah 04.03.2004 20:48:58 | |
---|
Joo mulla kun on tulpat niin erityisesti Crash ja Hihat kuullostavat paremmalta.. |
Mikko A 04.03.2004 21:34:37 | |
---|
Ja yleensähän se tulpien käyttämättömyys johtuu siitä kun ei kehtaa laittaa kun ei oo kavereillakaan. No hemmetti. Kyllä mä ainakin käytän aina tulppia oli muilla eli ei. Monesti pändikaverit sanoo, että voitais soittaa hiljempaa ja ilman tulppia ettei voluumitaso karkais käsistä. Kyllä mä aina sanon siihen että mähän en soita yhtään mitään ilman tulppia, soitettiin sitten kuinka hiljaa tahansa. Sitä paitsi kitaristit ne meillä ainakin vääntävät niitä Laneyitansa isommalle. Ja kun mä soitin sähkörummuilla niin tulivat niistäkin kesken biisin aina kääntämään nupit kaakkoon. "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
eleeton 04.03.2004 22:36:30 | |
---|
Ei ole järkeä.Itse olen myös käyttänyt aina suojaimia.Ennen käytössä oli raksakuulokkeet, nykyään käytän tulppia.Ja toinen syy kuulon säästymisen lisäksi on se, että omat rummut kuulostaa paljon paremmalta tulppien kanssa.Onko kellään muulla samaa ¨ilmiötä¨? Joo bilsomin luurit käytössä mulla, ja soundit muhkeammat. Vähemmän niitä diskantteja, se on varma. Kyllä se on vissi että poistaa aika paljon niitä kurjia soundeja varsinkin rummuista. Mutta näiden kanssa ei sitten kannata etsiä äänityssoundeja.. "miten tää virveli kuulostaa tällaselta peltipurkilta..? aijaa se on aina tällanen.." |
eleeton 04.03.2004 22:42:31 | |
---|
Keikoista muuten sen verran että monesti (tosin ei aina) niillä miksaajillakin on ne kuuset päässä!! Eli soundit ilman tulppia ei ehkä kuulosta ihan siltä parhaalta.. |
WyW 05.03.2004 08:44:33 | |
---|
Vielä noista Koss:n The Plugeista: eli jos liittää nuo niihin EARin tulppiin niin vaimentavatko samalla lailla kuin pelkät EARit? Eli uskaltaako soittaa ilman muuta suojausta (esim. peltorit)? Kyllä uskaltaa. Mutta mikäli haluaa klikin (tjsp) korviin kohtuu äänenpaineella, kannattaa päälle vetää kuulosuojaimet (tällöin tosin jo saattaa joutua monitoroimaan ainakin basarin). Pööp. |
jussiohman 05.03.2004 10:21:40 | |
---|
Keikoista muuten sen verran että monesti (tosin ei aina) niillä miksaajillakin on ne kuuset päässä!! Eli soundit ilman tulppia ei ehkä kuulosta ihan siltä parhaalta.. Ai sä meinaat, että monien keikkojen saundit on menny paskaksi koska miksaaja on pitänyt tulppia. Eiköhän ne tiedä mitä tekevät. Eikös juuri ne hyvät kuusitulpat leikkaa taajuuksia aika tasaisesti. Eli saundi on suht sama myös ilman tulppia. Lihava sinkku hakee kontaktia. |
miän vain 05.03.2004 11:41:26 | |
---|
Ai sä meinaat, että monien keikkojen saundit on menny paskaksi koska miksaaja on pitänyt tulppia. Eiköhän ne tiedä mitä tekevät. Eikös juuri ne hyvät kuusitulpat leikkaa taajuuksia aika tasaisesti. Eli saundi on suht sama myös ilman tulppia. Nimenomaan aika tasaisesti. Monesti on keikoilla joku yläpään riipivä taajuus todella ikävästi korostuneena - ja kuuset kun laittaa päähän, ei huomaa mitään. Ei ne superhifit ole, vaikka huomattavasti vaahtomuovitulppia paremmat ovatkin. Kuppisuojia kun/jos käytän (nappikuulokkeet siellä sisällä, levy soimassa) matalat taajuudet korostuvat. Samalla kuitenkin häviää pelleistä lähes kaikki muu kuin se ikävin yläpääkihinä. Ei ole kivaa se. Sekin taika niissä on, että kun ne päässä virittää virvelin, tulee todella hyvä soundi. Jotenkin ne päässä huomaa paremmin ne riitelevät taajudet. |
Paas 06.03.2004 11:01:26 | |
---|
Keikoista muuten sen verran että monesti (tosin ei aina) niillä miksaajillakin on ne kuuset päässä!! Eli soundit ilman tulppia ei ehkä kuulosta ihan siltä parhaalta.. Kyllähän kuulosta huolehtiminen on miksaajille tärkeää varsinkin jos he sitä leipätyökseen tekevät. Ja kannatta ottaa aina ne tulpat mukaan kun keikkoja menee pällistelemään, on nimittäin paljon mukavampaa sillä tavalla. The Mullet: Hairstyle of the Gods |
Drummer666 07.03.2004 00:00:57 | |
---|
Vaikka sitä kaikkea tyhmää tehhään missä on kaikkia "vaaroja" (kuten legendaarinen; Stiga mopon perään ja ukko kyytin ja menoksi) niin kyllähän soittamisessa pitäis aina käyttää suojia, isännys on raahannut kauheen pussin korvatulppia kämpälle, on niillekkin jotka tulee vaan "hengailee" ettei niiltä kuulo mene.... Oma vastaukseni siis on että; Ei sitte yhtää järkeä..... Ei se tee tyypistä yhtään sen "kovempaa" sälliä jos ei niitä tulppia korviinpistä.... "" I´ve felt the hate rise up in me... kneel down and clear the stone of leaves... i wonder out where you can´t see.. Inside my shell i wait and beed... |
Yrtti 07.03.2004 14:38:14 | |
---|
Mulla uupui ennenvanhaan harvoilla keikoilla suojaus syystä että piti kuulla oma laulunsa, harvemmin oli mitään kovin kaksisia monitorointeja yms. Treenikämpälläkin joskus ihan teininä uupuivat. Olihan sitä tyhmä silloin... nyt on sitten kuulovauriota ihan jokapäiväistä elämää vaikeuttamaan... mahtavaa. |
eleeton 07.03.2004 18:44:31 (muokattu 07.03.2004 18:44:49) | |
---|
Ai sä meinaat, että monien keikkojen saundit on menny paskaksi koska miksaaja on pitänyt tulppia. Eiköhän ne tiedä mitä tekevät. Eikös juuri ne hyvät kuusitulpat leikkaa taajuuksia aika tasaisesti. Eli saundi on suht sama myös ilman tulppia. No en nyt ihan niin meinannu, lähinnä että juuri tätä yläpään kihinää joka sitten jonninlaisilla tulpilla poistuu. Mutta siis itse en suostu ilman asiallista suojausta nykyään melulle alistumaan. Ainoastaan piilomelu, tai siis pienemmän luokan melu huolettaa.. Kuten autoradio liian kovalla motarilla jne. |
MoonDog 08.03.2004 18:11:02 | |
---|
Ainoastaan piilomelu, tai siis pienemmän luokan melu huolettaa.. Kuten autoradio liian kovalla motarilla jne. Sillä tuskin kuulovauriota saa aikaiseksi, ellei sitten aja työkseen motarilla ja/tai soittaa sitä radiota volat kaakossa. Shit just doesn't happen, it takes effort. |
eleeton 08.03.2004 18:42:42 | |
---|
Sillä tuskin kuulovauriota saa aikaiseksi, ellei sitten aja työkseen motarilla ja/tai soittaa sitä radiota volat kaakossa. Lähinnä tarkoitin että salakavalasti on sen verran äänentasoa että ajan kanssa siitäkin tulee vauriota, vaikkei kipukynnystä lähetykään. Juuri tämmöistä melua jossa kyllä pää tulee kipeäksi kun tarpeeksi kauan on. Siis juuri ekana tuli mieleen tällainen tapaus jossa volaa tulee lisättyä paljon auton melun takia. Äänentoistoni pidän muuten reippaasti alle kipurajan. En sitten tiedä. |
Remo 08.03.2004 20:18:56 | |
---|
Lähinnä tarkoitin että salakavalasti on sen verran äänentasoa että ajan kanssa siitäkin tulee vauriota, vaikkei kipukynnystä lähetykään. Juuri tämmöistä melua jossa kyllä pää tulee kipeäksi kun tarpeeksi kauan on. Siis juuri ekana tuli mieleen tällainen tapaus jossa volaa tulee lisättyä paljon auton melun takia. Äänentoistoni pidän muuten reippaasti alle kipurajan. En sitten tiedä. Ja sitten kun sieltä radiosta tulee jotain tottavie vinkuintiaani poppia. Että korvat räjähtää vaikka soitin olisi hiljaisemmallakin. PAISTE CYMBALS REMO HEADS |
Allegro 03.04.2004 18:01:10 | |
---|
Ei tuollaisessa ilman suojuksia soittamisessa ole tosiaankaan mitään järkeä. |
wille_eemeli 03.04.2004 18:12:20 | |
---|
Hyvää moralisointia. Kai sitä nyt iso mies saa ilman tulppia soittaa ja kuulonsa pilata? Eipä ole minulta pois. ;) No ohase varma! |
Alpha 03.04.2004 18:14:16 | |
---|
Hyvää moralisointia. Kai sitä nyt iso mies saa ilman tulppia soittaa ja kuulonsa pilata? Eipä ole minulta pois. ;) Nii just...tosimies ei tulppia käytä...:o) |