wizard86 04.03.2004 19:12:46 | |
---|
Mulla olis cry baby, metal zone, big muff, yamahan overdrive ja compression sustaineri..Tarkoitus olis buustata tolla yamahalla. sitten vielä equn paikkakin olis kiva tietää..kertokaahan hyvät immeiset..Ite laittaisin näin (2 vaihtoehtoa) skitta-meteli zone-wahi-compression sustaineri-yamaha-faffari tai sitten: Skitta-Yamaha-wahi-comp.sus.-meteli zone-faffari..ja ton metal zonen vaihtais tolla big muffilla.. Albert järvinen on jumala...8} |
Jusstus 04.03.2004 19:23:43 | |
---|
Ite laittaisin joka tapauksessa CB:n heti kitaran jälkeen ja säröt voimakkuusjärjestyksessä... Riippuu aika paljon siitä, mitä haet ja haluat kullakin pedaalilla tehä. esim. kompura ja eq käyttäytyy eri lailla eri kohdissa ketjua. Testaile ja kokeile. Peukkusääntönä itsellä wah - kompura - säröt - koorus -vaffari - (lenkissä) tremolo - kaiut - vaffari... "These go to eleven.." |
Dr. Muff 04.03.2004 20:27:07 | |
---|
Od säröistä viimeiseksi, sillä saa lisää meteliä, jos pistää ennen noita säröjä tulee vaan kompressoitua, säröistä tuubaa. Metalzonen ja muffin järjestyksestä en pitäis kauheeta meteliä koska tuskimpa niitä samaan aikaan aijot päälle laittaa. Ja noista säröistä mikään ei ole tarkka sisääntulevan signaalin suhteen joten wahin voi huoletta laittaa ensimmäiseksi. Kun taasen esim. jotkut fuzz-pedaalit ovat tarkkoja sisääntulevasta signaalista jolloin ne pitää laittaa kitarasta suoraan seuraavaksi, muuten eivät toimi parhaalla mahdollisella tavalla. Choruksen laittaisin ennen säröjä ja kompuran voisit tunkea johonkin väliin maun mukaan. Kokeilemalla se parhaiten selviää mikä kuulostaa sun korvaan hyvältä. Irtileikatusta sukkahousun kärkiosasta saat
kätevän kuonokopan erittäin heikkoleukaiselle koiralle. |
Kokeilemalla se parhaiten selviää mikä kuulostaa sun korvaan hyvältä. Juuri näin. Kokeile molempia vaihtoehtoja ja valitse niistä sitten paremmin toimiva. |
Huevos 05.03.2004 12:07:59 | |
---|
Mulla olis cry baby, metal zone, big muff, yamahan overdrive ja compression sustaineri..Tarkoitus olis buustata tolla yamahalla. sitten vielä equn paikkakin olis kiva tietää..kertokaahan hyvät immeiset..Ite laittaisin näin (2 vaihtoehtoa) skitta-meteli zone-wahi-compression sustaineri-yamaha-faffari tai sitten: Skitta-Yamaha-wahi-comp.sus.-meteli zone-faffari..ja ton metal zonen vaihtais tolla big muffilla.. mmm...juu. toi wah on just hyvä laittaa ennen säröä, vaikka vois luulla et vasta särön jälkeen. ennen säröä saa likaisemman saundin, jota varmaan haetaan eikä sellasta ylituotettua saundia. eli kitara>kompura>wah>säröt missä järjestyksessä vaan, ellet aio niitä yhtäaikaa käyttää>vahvistin tärkeintä on kuitenkin se mille se sinusta kuulostaa. jos se sinusta kuulostaa hyvälle se ON hyvä. |
kivi 05.03.2004 12:11:19 | |
---|
|
jarnok 14.03.2004 23:27:06 | |
---|
Ite pistäisin (ja pistän) wahin heti kitaran jälkeen. (jos kyseessä GCB-95) |
Exhausted 15.03.2004 01:29:37 | |
---|
paras järjestys on se missä ne kuullostaa parhaalta. Sulla ei ole mitään kaikupohjaisia efektejä (chorus, delay etc) ja noiden kompuroiden, säröjen ja wahien järjestys on aika makuasia. |
lapio 15.03.2004 10:32:23 | |
---|
Ite pistäisin (ja pistän) wahin heti kitaran jälkeen. (jos kyseessä GCB-95) Näin myös itse teen, eli wah on ekana kitaran jälkeen. Kompura on minulla SD-1 jälkeen. Tasaa vähän sitä ruttua mitä sieltä tulee. Minun makuni olisi tällainen. "These pretzels are making me thirsty!"
-Cosmo Kramer |