Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Poets of the Fall
1 2
Viljoman
12.11.2009 15:52:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole koskaan valinnut kuunteluuni musiikkia sillä perusteella kuinka uskottavaa se on. En siksi, että välittäsin sellaisesta muotoseikasta enkä siksi, että en todellakaan ole pätkääkään perillä siitä mikä musiikki on uskottavaa. Vaikka omiin valintoihini yleinen mieleipide ei aikanakaan tietoisesti vaikuta, on muiden milipeteitä ja näkemyksiä mielenkiintoista kuulla. Haluaisinkin kuulla mitä mieltä ihmiset ovat Poets of the Fallista.
 
Itse pidän kyseisestä yhteestä erittäin paljon. Mielestäni bändin soundi on tunnistettava ja persoonallinen ja sävellykset omaperäisiä. Hittibiisit ovat tarttuvia, joka niiden tehtävä luonnollisesti on ja sovituksiin on saatu hienoa dynamiikkaa sekä mielenkiintoisia ratkaisuja. Bändin jäbät ovat erittäin taitavia muusikkoja. Etenkin solisti ja kitaristi ovat hukeita ja karismaattisia tyyppejä. Mielestäni on myös erittäin ok, että joku bändi keskittyy tekemään hyvää musiikkia eikä hajoittamaan hotellihuoneita, ihmissuhteita ja immenkalvoja.
 
POFT on siis mielestäni monessa suhteessa täydellinen bändi. Ystävieni mielestä olen kuitenkin auttamatta erittäin uncool, koska pidän niin nolosta ja paskasta bändistä. Kyseltyäni tutuiltani enemmän asiasta on paljastunut, että lähes kaikkien mielestä POFT on ihan paska ja nolo orkesteri. Tahtoisin kuulla miksi näin?
 
Mielestäni ei ole ole kovin noloa, epäuskottavaa tai liian Amerikkalaista tehdä pitkään duunia musiikin eteen ja yrittää. Kun yrittäminen ei kuitenkaan johda mihinkään, jäädä pois töistä, luopua maallisesta omaisuudesta ja sijoittaa kaikki yhden kortin varaan. Eli Poetsin tapauksessa äänittää helkutin hyvä levy (ystävieni mielestä nolo, taitamaton, persoonaton ja neitimäinen piiperrys).
 
Leatherman
12.11.2009 16:09:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hah, Keep it up.. bändihän on täyttä rautaa.. Silkkaa idolimateriaalia meitsillekin, vaikkei siitä todellakaan kukaan muu MUUSIKKO kun meitsi tunnu pitävän.
Keikatkin on hiton hauskoja ja fiilikseltään mukavia ja piristäviä.. unohtamatta sitä että paikan päällä on aina paljon myös nättejä misuja ;)
 
Vanhemmiten oon vaan ite kai "laskeutunut" sille tasolle että pidän hyvänkuuloisesta, sisällöltään(sanoituksilta) ja tunnelmaltaan vahvasta musiikista.. soi se sitten radiossa miltä kanavalta vaan.
 
POTF ei siis ehkä biisien rakenteeltaan ole se omaperäisin bändi, jossa ehkä siis elitisteillä bändi tökkää.. mutta itseäni tämä ei ainakaan ole missään nimessä ainakaan haitannut, eikä mielestäni ole häpeä tehdä loistomateriaalia ilman turhaa ylimääräistä kikkailua.
 
Extramaininta vielä aivan totaalisen ehdottomasti nerokkaille sanoituksille.. biiseissä on ideaa ja mielenkiintoisesti ilmaistuna. Parempaa ei ole mielestäni (englanniksi) suomessa nähty ikinä.
 
Ja siis Signs of Life, sekä Carnival of Rusthan ovat lähestulkoon täydellisiä levyjä.
 
"Wisest men follow their own directions" -Euripides
Izer
12.11.2009 17:49:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kai siinä mitään, jos tykkää.
 
Omaan makuun liian sliipattua ja särmätöntä kamaa. Jos puuttuu sitä "rokkiuskottavuutta" niin minusta se meno puuttuu myös siitä musiikista. Vaikka en tiedä kuinka rock bändi edes yrittää olla, mutta ei toimi minulle. Ei tosin sillä poppipuolellakaan ;)
 
Got a six-string heartbeat
MV
12.11.2009 17:56:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en bändiä kuuntele. Sen sanon kuitenkin, että vitun iso juttu tämä varmaan olisi eri kansalaisuudella ja kunnon markkinointikoneistolla.
 
kyseinen
12.11.2009 22:26:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MV: Itse en bändiä kuuntele. Sen sanon kuitenkin, että vitun iso juttu tämä varmaan olisi eri kansalaisuudella ja kunnon markkinointikoneistolla.
 
Eäh, paskat olis, se vaan tuntuu siltä, kun ne laulaa englanniksi ja on mukamas ovelia biisinkirjoittajia. Täällä härmässä menee kaikenlainen tuuba vaan läpi, kun ei parempaakaan oo.
 
Joskus jotain liveä näin TV:stä. Ihan hirveen kuuloista, laulaja mörisee matalalta (niin kuin kaikki suomalaiset baritonit) ja kitaristi tiluttaa jotain aivan mauttomia ogelinypläys-tatsilla. Hyi saatana.
 
Lisättäköön vielä, että kun bändi ekan kerran tuli suuren yleisön tietoisuuteen, minäkin tykkäsin niistä parista hittibiisistä (Late Goodbye ja sejokutoinen). Maku meni kuitenkin turhan nopeesti. Jenkki-purukumia.
 
"No s'on ihan tyhymä mies tuo!" -Jope
MV
12.11.2009 22:58:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jenkki-purukumia.
 
Ja siksi se voisi vitun iso juttu ollakin.
 
Coran
12.11.2009 23:34:53 (muokattu 12.11.2009 23:40:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Extramaininta vielä aivan totaalisen ehdottomasti nerokkaille sanoituksille.. biiseissä on ideaa ja mielenkiintoisesti ilmaistuna. Parempaa ei ole mielestäni (englanniksi) suomessa nähty ikinä.
 
Mitä ihmettä? Jos nyt ei kuitenkaan. Eka levy on hyvä, mutta kyllä niihin sanotuksiin keskittyessä alkaa korvat punottamaan. Sama fiilis oli sillon kun Carnival of Rustin nimibiisi soi tiuhaan radiossa. Ei näin.
 
Niin, Popeda on vähän sellainen Suomen Tool. Jos ei diggaa, nii ei vaan ymmärrä. -dixi19
Viljoman
13.11.2009 08:23:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän ihmetyttää tuo tuomitseminen jenkkirockhelvettiin. Ei ainakaan äkkiä tule itselle mieleen jenkkibändejä, jotka vetäisi ihan samanlaista kamaa. Viitteitä lammikon taakse tietenkin löytyy runsaasti, mutta minun mielestä POTF ryyditää musiikkiaan sopivasti persoonallissin soundein. Myös kappaleiden (varsinkin ei hittibiisien) melodiat ovat aika kaukana rivipopista tai rokista.
 
Jotakuta myös ihmetytti "laulajan möriseminen". Eikö juuri matalalta laulaminen ole yksi tekijä, joka erottaa Poetsin jenkkikiekujista ja luo heidän musiikkinsa sen ainutlaatuisen soundimaailman.
 
Sanoitukset ovat myös harvinaisen uppoavia populaaririntamalla. Vaikka sisältö onkin usein perintestä rakastan, kaipaan -osastoa, käytetyt kielikuvat peittoavat kevyesti jenkkiveljet.
 
kyseinen
13.11.2009 09:21:52 (muokattu 13.11.2009 09:22:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MV: Ja siksi se voisi vitun iso juttu ollakin.
 
Sorry. Jenkki-purukumilla ei ollut tarkoitus viitata Amerikan Yhdysvaltoihin, vaan siihen, miten pian kyseinen purkka muuttuu täysin mauttomaksi ja sen joutuu sylkäisemään suustaan pois. Pahoittelen kielikuvan monitulkintaisuuden mahdollisuutta.
 
"No s'on ihan tyhymä mies tuo!" -Jope
bedlam
13.11.2009 09:47:58 (muokattu 13.11.2009 09:59:34)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viljoman: Kyseltyäni tutuiltani enemmän asiasta on paljastunut, että lähes kaikkien mielestä POFT on ihan paska ja nolo orkesteri. Tahtoisin kuulla miksi näin?
 
Ihan puhtaasti sävellysten takia. Kuulemani bändin biisit ovat olleet omaan makuuni huonoja nimenomaan sävellyksellisesti. En vain tajua. Esim Lift-biisissä (olikohan se tämä) on ehkä ärsyttävin ja kauhein kuulemani kitarariffi ikinä.
 
Toisaalta, ymmärrän tuon tarttuvuuden sikäli, että juuri ärsyttävimmät jutut monasti jäävät päähän soimaan. Ei munkaan päässä tavallisesti ne lemppariviisut soi. Ja toi riffihän jää päähän soimaan niinkuin jäätelöauton pimputus.
 
Eikä mulla siis mitään ole itse orkesteria vastaan, en vain kertakaikkiaan tykkää musiikistansa.
 
Pluto
13.11.2009 09:55:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liian dramaattista omaan makuuni. Ihan kiva kuitenkin.
 
Dillon, you son of a bitch!
carnation
13.11.2009 13:04:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyseinen: Eäh, paskat olis, se vaan tuntuu siltä, kun ne laulaa englanniksi ja on mukamas ovelia biisinkirjoittajia. Täällä härmässä menee kaikenlainen tuuba vaan läpi, kun ei parempaakaan oo.
 
Onhan meillä Sunrise Avenue, se on aidosti koskettavaa musiikkia.
 
Mua jäi vaivaamaan, kun se Poets of the Fallin laulaja teippaili jossain lastenkonsertissa naamaansa punaista ja mustaa teippiä, ilmeisesti hän yritti olla erilainen. Voisiko joku bändin fani sanoa, että mitä nuo teipit symbolisoivat?
 
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
SikaPete
13.11.2009 14:14:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erittäin mitäänsanomatonta ja tunneköyhää radiosoittoon räätälöityä softrockia. Sopii radio Novan soittolistoille, muun massan sekaan. Soundeiltaan tylsä ja biisit keskinkertaisia, sanoituksista en kohteliaana viitsi edes mainita mitään.
 
Kaiken tuon haukkumisen jälkeen pitää vähän kehuakin, että ainakin saamani käsityksen tekevät paljon duunia ja ovat sangen omaehtoisia, toisinkuin moni "indie" orkesteri. Eli kai ne sentään ite tästä tykkää
 
Hargon
13.11.2009 14:19:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SikaPete: sanoituksista en kohteliaana viitsi edes mainita mitään.
 
Mikä niissä nyt niin erityisen huonoa on? Sekö, että ne eivät ole perinteiseen Suomi-tyyliin "the eternal death of love", "the devil under your skin" tahi "the darkness of the grave of your rottening soul"?
 
En kuulu bändin faneihin, mutta mun mielestä niillä on englannin kielellä toimivaksi suomalaiseksi bändiksi ihan siedettäviä sanoituksia.
 
Allekirjoitus on lyhyt teksti, joka näkyy jokaisen viestisi lopussa keskustelussa. Se voi sisältää esim. jonkun lentävän lauseen tai jotain muuta persoonallista.
Jzci
13.11.2009 14:35:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eka levy oli erittäin hyvää poppirokkia. Toisella levyllä homma sitten tuntui läsähtävän ihan täysin. Enpä oikein osaa edes sanoa että miksi.
Coran
13.11.2009 18:43:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hargon: Mikä niissä nyt niin erityisen huonoa on? Sekö, että ne eivät ole perinteiseen Suomi-tyyliin "the eternal death of love", "the devil under your skin" tahi "the darkness of the grave of your rottening soul"?
 
En kuulu bändin faneihin, mutta mun mielestä niillä on englannin kielellä toimivaksi suomalaiseksi bändiksi ihan siedettäviä sanoituksia.

 
Suomiasteikolla juu, koska (englanninkieliset) sanotukset on täällä (ja toki maailmallakin) keskimäärin joko huonoja tai yhdentekeviä. Lähinnä vastustin tota yletöntä hehkutusta. Mutta jos nyt vaikka tarkastelee noita hittibiisejä, niin aiemmin mainitsemani Carnival of Rustin lisäksi vaikkapa Lift ja Late Goodbye eivät todellakaan loista sanoituksellisesti.
 
Niin, Popeda on vähän sellainen Suomen Tool. Jos ei diggaa, nii ei vaan ymmärrä. -dixi19
Stradlin
13.11.2009 23:04:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei nyt mitään isompia tunteita herätä oikein kumpaankaan suuntaan, enemmän ehkä kuitenkin positiivisia kuin negatiivisia. Late Goodbye on ihan tyylikäs kipale, ja kyllähän se jonkinlaista kunnioitusta herätti silloin, kun kuulin että oli kaikki pistetty likoon että päästään levyä tekemään ja luotettu niinkin vahvasti siihen omaan osaamiseen. On kai niitä paskempiakin bändejä maailmassa, kyllä tätä mieluummin kuuntelee kuin vaikka Creediä tai Nickelbackia.
 
"He's probably one of those people who thinks Elvis is dead." - Mulder
carlos
14.11.2009 16:03:12 (muokattu 14.11.2009 16:04:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari kertaa festareilla olen eksynyt jostain syysta kyseisen bändin lavan läheisyyteen. Ei ne ainakaan livenä saanut mitään aikaiseksi, tosi surullista kuunneltavaa.
 
EDIT: plus että en pidä laulajan äänestä sitten yhtään.
 
by the grace of God
Viljoman
15.11.2009 00:39:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

carlos: Pari kertaa festareilla olen eksynyt jostain syysta kyseisen bändin lavan läheisyyteen. Ei ne ainakaan livenä saanut mitään aikaiseksi, tosi surullista kuunneltavaa.
 
EDIT: plus että en pidä laulajan äänestä sitten yhtään.

 
Nimenomaan tämä on hekullinen viesti. Haluaisin kuulla perusteluita, koska itse ihastuin bändiin livekeikan jälkeen. Mielestäni laujan ääni on eritäin persoonallinen, falsetteineen, vibraattoineen, mataliudessaan (onko tuo edes sana).
 
Mustikkamuffinssi
15.11.2009 01:09:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viljoman: Nimenomaan tämä on hekullinen viesti. Haluaisin kuulla perusteluita, koska itse ihastuin bändiin livekeikan jälkeen. Mielestäni laujan ääni on eritäin persoonallinen, falsetteineen, vibraattoineen, mataliudessaan (onko tuo edes sana).
 
Mataluudessaan. Poetsista puolestaan en pahemmin perusta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «