Juicy 13.11.2009 16:09:56 | |
---|
panche: Itse soittelen V-mallilla himassa aina istualtaan ja kun kokeilin kaverilla stratoa niin tuli sellainen olo että eihän tällä voi mitenkään soittaa istualtaan! On muuten pikkasen hämmentävä tunne, pitää kitaraa melkein jossain kainalon alla kun on tottunut tuossa mahan päällä rämpyttelemään. =) |
Juicy: Mua jaksaa huvittaa kommentit V-mallisisten kepukoiden "huonosta" istualtaan soitettavuudesta. Itse voisin valittaa "normaalin" mallisten kepukoiden soitettavuudesta istualtaan. Niin kauan noilla nuolenkärjillä tullut soitettua että stratot/lespat sun muut ovat ihan täyttä hepreaa. Ei niitä saa inhimilliseen asentoon istuessa, toisin kuin V, RR tai jopa ML :) |
zuppermuhle 13.11.2009 18:06:53 | |
---|
RR on loistava soittaa istualtaan. Alempi sakara jalkojen väliin ja sitten puristaa vähän perseellä niin kitara pysyy siinä. Tuossa halpamallissa ongelmaksi tulee vähän hankalassa paikassa oleva jakki. Suosittelen ensiavuksi kulmaplugia tai sitten RR3:n hankkimista. Soittoa: http://www.mikseri.net/artists/veri_heavynsooloprojektit.65005.php |
teukka 13.11.2009 19:31:56 | |
---|
Menee vahvasti OT:ksi mutta tuskin tulen enää muulla kuin V-mallilla soittamaan. ne kun istuu hanskaan käsittämättömän hyvin. Warrior olisi ehkä kokeilun arvoinen joskus,sen saa vastaavaan asentoon. There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!! |
Krice 13.11.2009 19:44:30 | |
---|
veri_heavy: RR on loistava soittaa istualtaan. No ei sentään. Kyllähän se onnistuu, mutta ei liioitella. Sen sijaan voisin tuoda esille sellaisen seikan, että kaikki eivät edes harjoittele istuen. |
rize88- 13.11.2009 19:55:24 | |
---|
Krice: No ei sentään. Kyllähän se onnistuu, mutta ei liioitella. Sen sijaan voisin tuoda esille sellaisen seikan, että kaikki eivät edes harjoittele istuen. komppia tälle. itselle sopii mikä malli vaan siinämielessä, että istualtaan on huono soittaa ylipäätään mitään kitaraa. kunnon hihna ja treenaa seisten. se on milestäni paras ratkaisu. |
Aloittelijatuke 13.11.2009 21:08:41 | |
---|
rize88-: komppia tälle. itselle sopii mikä malli vaan siinämielessä, että istualtaan on huono soittaa ylipäätään mitään kitaraa. kunnon hihna ja treenaa seisten. se on milestäni paras ratkaisu. Makuasioita nämä tämmöset.. Itse taas en kunnolla osaa soittaa seisten?....Taino ainaki se on paljon luontevampaa istuulteen |
M4ss3 m/ 13.11.2009 21:48:35 | |
---|
Mulla on telet sun stratotkin aina jalkojen välissä, mutta ainoan kerran kun elämässäni V-kitaraa testasin niin yritin sitten roikuttaa sitä oikean jalan oikealla puolella kuten perinteistä skebaa. =/ [hullu ukko: Särö pedalli musta slip knot ääni http://ultimate-guitar.com/metalzoneasaasdasd] |
Spike 13.11.2009 21:59:28 | |
---|
Moimies: Itse voisin valittaa "normaalin" mallisten kepukoiden soitettavuudesta istualtaan. Niin kauan noilla nuolenkärjillä tullut soitettua että stratot/lespat sun muut ovat ihan täyttä hepreaa. Ei niitä saa inhimilliseen asentoon istuessa, toisin kuin V, RR tai jopa ML :) Sama vika kun on pidempään soitellut pelkästään V-kepeillä... kestää hetken ennenku löytyy stratomallisilla oikea asento. |
rize88- 13.11.2009 22:18:11 | |
---|
Aloittelijatuke: Makuasioita nämä tämmöset.. Itse taas en kunnolla osaa soittaa seisten?....Taino ainaki se on paljon luontevampaa istuulteen totta, mutta jos soittelee vaikka bändin kanssa jotain pikku keikkoja, ni ei siellä oikein istuskella voi. ja en ymmärrä tota koko juttua että miten rr olisi sen ihmeellisempi soittaa istuen kuin mikään strato tai lp tyylinen kitara..? itsellä ainakin menee se pody ihan samalla tavalla jalkojenväliin kuin se v kitaran piikki, ja kaula jää vähän pystyyn.. |
Krice 13.11.2009 23:41:41 | |
---|
rize88-: en ymmärrä tota koko juttua että miten rr olisi sen ihmeellisempi soittaa istuen kuin mikään strato tai lp tyylinen kitara..? Jos kitaraa pitää polven päällä niin RR-mallinen on vähän hankala kun siinä ei ole syvennystä ja etusakaraa. Se liukuu alas ja seuraava asia joka osuu polveen on kaula. Siinä asennossa taas jalka on soittamisen tiellä ikävästi. |
Juicy 13.11.2009 23:48:39 | |
---|
Krice: Jos kitaraa pitää polven päällä niin RR-mallinen on vähän hankala kun siinä ei ole syvennystä ja etusakaraa. Se liukuu alas ja seuraava asia joka osuu polveen on kaula. Siinä asennossa taas jalka on soittamisen tiellä ikävästi. Rize vissiin soittaa stratollakin kuten V-mallin kepeillä, tohon tyyliin kaiketi: http://www.youtube.com/watch?v=T9W8BccV-DY |
Moimies 14.11.2009 01:14:56 | |
---|
saha: Jos joskus tulee vastaan taas tuommonen ja saisi tuonne 200~ hintaan niin ehottomasti ostan. Emg 81 tallaan, paklaamalla kaulamikin aukko piiloon ja joku härski maali bodyyn. Jou. Mulla olisi tuossa yks ylimääräsenä. Musta ja EMG 81 tallassa, kaulamikkiä ei ole. |
trih 14.11.2009 01:35:47 | |
---|
Tij: nyt rupesin jo miettimään uudelleen kitaran valintaa, kun mulle tarjottiin 220e esp ltd mmv :) kuhan ei vaa menis ennenku saan rahat kasaan.. No ehdottomasti tämä mmv, varsinkin jos on vielä kiinteällä tallalla eikä halpisvibralla. JS30-sarja on aivan ylihinnoiteltu nykyään. JS30RR makso thomannilla n.250 euroa ennenku tuli ihmeellinen hinnannousu. Käytettynä JS30RR munsta max 200 euroa. Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |
Tij 11.12.2009 07:35:43 | |
---|
Siihen jaskaan nyt päädyin ja semmonen on tulossa jouluksi kotiin. :) sain sovittua hinnaksi n300e uutena |
Tij 11.12.2009 14:51:28 | |
---|
auttaahan kulmaplugi istuelleen soittamista tällä mallilla? ;o ja siinä tulee vielä laukku(kova muistaakseni?) mukana joten mielestäni tämä on ihan kelpo ostos. Mitä olette mieltä? |
Fantasmic 11.12.2009 16:20:10 | |
---|
Ei tuo nyt mikään kamala hinta ole.Pehmeä nyssykkähän tuohon tulee.Jakki on muistaakseni alasakarassa että jos istualteen meinaat paljon soitella, on se kulmaplugillinen piuha jalalle pidemmässä juoksussa mukava. |
Juicy 11.12.2009 16:28:42 | |
---|
Käytettynä olisit saanut RR3:n melkein samaan hintaan... Noh, niitä pitäisi ainakin ensin käydä koeajamassa että tallan kunnosta saa selvyyden. Joissain käytetyissä se talla on todellakin kuin uusi, joissain taas on röytämällä kieliä vaihdeltu ja veitset jo tylsistyneet kovassa käytössä... Eiköhän tuolla alkuun pääse. Jos on kiinteällä tallalla, niin sekin pelastaa tuossa hintaluokassa paljolta. "Kyllähän sitä voi silti vaikka umpihumalassa onkin, kontata sivistyneesti kuin herrasmies." |
Tij 11.12.2009 18:18:26 | |
---|
RR3 on kuulema surkee floikka. Kyl sen pitäs olla hyvä ku se on uus, ja se säädetään kaupas. Noh,ei parempaan ois ollu varaakaan :s kun ylä-asteella oon vielä, ja viikko raha peräti 5e(jes!) Mutta jees kiitos palautteesta:) |
Tij 11.12.2009 18:21:24 | |
---|
Taino se floikka on toisista hyvä ja toisista ei. Mutta onhan tuosta js30rr:stä se hyöty et siin on mm. isommat fretsit. se ainut huolenaihe on mulle vaan se plugipaikka oikeestaan.. noh mutta, sittenhän sen näkee 2vk päästä :D |