Aihe: Putkivahvistin 1200e budjettiin
1 2 3 4
Vetehinen
13.11.2009 07:48:29
HeavyMachinery: Jumppa palloa en suosittele.

Mikä siinä on vikana? Mä juuri pallottelen Powerballin ja Blackmoren välillä.
shouting at an empty boat
terolt
13.11.2009 09:53:27 (muokattu 13.11.2009 10:05:44)
E: Mikäs siinä 6505:ssa tarkalleen ottaen oli vikana? Siitä olis hyvä lähteä liikkeelle.

Liian brutaali ja kolkko soundi. Vaikea selittää kun en osaa ammattisanastoa. Mutta siis semmoista pehmeämpää ja kuitenkin tiukkaa soundia etsin.

Tuossa hyvät clipit Ruåtsista

http://www.youtube.com/watch?v=mcxXcaAU7LI
http://www.youtube.com/watch?v=3MPslfXqFa4

jotain tuollaista. Tuleehan se nauhalta toki...

Jätetään ne Vypurit ja windsorit kaupan hyllylle kuitenkin =)

-T
Kaikki mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti.
Juzpe
13.11.2009 10:16:27 (muokattu 13.11.2009 10:17:32)

Buddan Superdrive 45 nuppi?

Ei aianakaan kolkko/brutaali... mun mielestä hiukan liian tiukkasoundinen tosin. Ja ohan se nättikin.
"Why don't you just fuck off?" - Michael "Duff" McKagan
P-man
13.11.2009 11:03:27
Mikä siinä on vikana? Mä juuri pallottelen Powerballin ja Blackmoren välillä

Monien soittajien makuun Powerballin soundi on turhan scooppi.
Blackmore on taas huomattavasti midlekkäämpi, ja itse ottaisin sen noista kahdesta.
Käy Musikantissa testaamassa. Siellä todennäköisesti löytyy nuo molemmat.
KUNU
13.11.2009 11:10:14 (muokattu 13.11.2009 18:54:25)
terolt: E: Mikäs siinä 6505:ssa tarkalleen ottaen oli vikana? Siitä olis hyvä lähteä liikkeelle.

Liian brutaali ja kolkko soundi. Vaikea selittää kun en osaa ammattisanastoa. Mutta siis semmoista pehmeämpää ja kuitenkin tiukkaa soundia etsin.

Tuossa hyvät clipit Ruåtsista

http://www.youtube.com/watch?v=mcxXcaAU7LI
http://www.youtube.com/watch?v=3MPslfXqFa4

jotain tuollaista. Tuleehan se nauhalta toki...

Jätetään ne Vypurit ja windsorit kaupan hyllylle kuitenkin =)

-T

Joo soittajaa kun katsoo niin ei voi kyllä erehtyä että on tuosta naapurivaltiosta.
Kun kerran kuvaat tuota 6505 kolkoksi niin mikä tuo Savage saundi on sinun mielestä? Jos minun pitäis kuvata tuota yhdellä sanalla niin se olisi juurki tuo kolkko.
HeavyMachinery
13.11.2009 11:25:06

beliel: Mikä siinä on vikana? Mä juuri pallottelen Powerballin ja Blackmoren välillä.

Scooped !

Se on pirun tumma ja kihisee. Siinnä on ominais soundissa scooppia että ei leikkaa bändin seasta. Cruchin käyttö syö puhtaan kaanvan pois pelistä...

Paljon siis sellaisia itseni ärsyttäviä pikku asioita.

Aloittajalle suosittelisin Screamerin nupin testaamista samoin Thunderin, siinnä kyllä on puhtaan kanavan kanssa hieman niin ja näin....
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Vetehinen
13.11.2009 14:35:26
P-man: Monien soittajien makuun Powerballin soundi on turhan scooppi.
Blackmore on taas huomattavasti midlekkäämpi, ja itse ottaisin sen noista kahdesta.
Käy Musikantissa testaamassa. Siellä todennäköisesti löytyy nuo molemmat.

Kävinkin jo kerran, mutta pitänee ottaa huomenna tarkempaan kuulosteluun molemmat. Blackmoressa tuosta Z-5 jalkapedaalista ei taida olla niin paljon iloa, kun pitää lisäksi säätää EQ erikseen. No, pikkuvikoja. :)
Harmi kun budjetti ei salli Savagea, ellen sitten säästä vielä tovin.
shouting at an empty boat
Juicy
13.11.2009 14:43:41

No mullahan nyt ei ole "oikeaa" 6505:ä, mutta jos tuota mun Savage SE:tä korvakuulolta vertaa tohon Bugeraan, niin kyllä mä sitä sen särön luonnetta kuvailisin:

-tiheämpi
-hifimpi
-kompressoituneempi

Kun taas Bugera 6262 on:

-harvempi
-rujompi

Termit "rujo" ja "brutaali" on vähän subjektiivisiä, mutta on tuo Savage omalla tavallaan sivistyneempi isoilla säröillä kuin Bugera. Saa siitä toki sellaista harvempaakin SISO-tyylistä kamaa ulos, kun leikkii vähän crunch-kanavan säätöjen kanssa.
Sir Zephyr
13.11.2009 15:26:05
Olethan koittanut tuota 6505:sta myös muullakin kuin sen omalla kaapilla? Itse ostin aikoinaan 5150 halfstäkin, josta tietenkin pidin alkuunsa, mutta ajan kuluessa ihmettelin miksei varsinkinkin äänityskäytössä lähde sitä tyypillistä siso murinaa. Myin kaapin pois ja ostin samalla rahalla carvinin v30 kaapin ja varsinkin tiukkuutta tuli aimoannos lisää, tuolla paketilla ollaan nyt menty taas vuodenpäivät.

Siso on siso eikä siitä monipuolista vahvistinta saa tekemälläkään ja ymmärän hyvin jos haet jotain erilaista tilalle, mutta loppujen lopuksi omana pointtinani oli että ainakaan itse en tykkännyt tuosta 5150 omasta kaapista ja sen sheffield 1200 elementeistä..
terolt
13.11.2009 15:32:37 (muokattu 13.11.2009 15:33:56)
Turhaa enää jossitella sillä 6505 on jo uudella omistajlla. Varmaan jossakin välissä vois kokeilla kaapin vaihtoa mutta siitä sitten tulevaisuudessa enemmän... 6505 oli kiva värkki silloin tällöin. Mutta olisi mukavaa jos siitä nupista nauttisi joka hetki.

Powertone2 alkoi kutkuttaa. Ja cobra. Taidan mennä testailemaan tuota Kochia jahka tervehdyn kävelykuntoon.

-T
pekurides
13.11.2009 16:30:08

terolt: E: Mikäs siinä 6505:ssa tarkalleen ottaen oli vikana? Siitä olis hyvä lähteä liikkeelle.

-T

Meillä oli yhtäaikaa reeniksellä pitkän aikaa käytössä juuri 6505 ja Framus Cobra, yhdessä ne saundas kivalta,
mutta jos eroja luonnehtisin Cobra oli juurikin luonnehnintasi mukainen "tiukempi,pehmeämpi ja tavallaan modernimpi ja lämpimämpi" , mielestäni 6505 tunti cobraan verrattuna hiukan rokkikoneelta:)

Cobrassa varsinkin demppisaundi oli helvetin iso ja oikealla tavalla tiukka eikä löysä /pörisevä kuin valitettavasti monissa brittihenkisissä joissa muuten rouhea pörinä.

Näin metallimiehen näkökulmasta Cobra myös monipuolinen mutta muiden mielestä pelkkä hevikone tietenkin:=)

ENGL osastolta en enää kelpuuta kuin ne kalliimmat blackmoresta ylöspäin.

Jos puhutaan modernista taposta ei screamerilla,thunderilla tai e530 oikein ole totuuden nimissä juurikaan jakoa, kaikella kunnioituksella niiden omistajia kohtaan:) tämä vain oma mielipiteeni.

itse myös sitä e530 etusta VHT2150 kanssa yhden illan testin ja en löytänyt mitä hain, se oli vähän kuin e570 etusen vintage mode crunch kanavalla.... ja tuo e570 on suora versio special editionin etuasteesta, äkäisin peli mitä olen tavannut tähän mennessä, brutaali saundi!
mutta yli tonnin nekin e570 etuset pyörii torilla.. jos pyörii, yhden olen nähnyt ja nyt se on omalla reeniksellä:)

Ehkäpä labogat myös voisi käydä tai koch powertone?
They see me rollin, they hatin.
Juicy
13.11.2009 16:34:25

Labogan mr. Hector olis kans yks aika mielenkiintonen... Tässä lähialueella jollain oli torilla sellanen alkusyksystä. Olis kannattanut käydä kokeilemassa, vaikken ostoa silloin suunnitellutkaan. =)
HeavyMachinery
13.11.2009 17:14:15

pekurides:
ENGL osastolta en enää kelpuuta kuin ne kalliimmat blackmoresta ylöspäin.

Jos puhutaan modernista taposta ei screamerilla,thunderilla tai e530 oikein ole totuuden nimissä juurikaan jakoa, kaikella kunnioituksella niiden omistajia kohtaan:) tämä vain oma mielipiteeni.

itse myös sitä e530 etusta VHT2150 kanssa yhden illan testin ja en löytänyt mitä hain, se oli vähän kuin e570 etusen vintage mode crunch kanavalla.... ja tuo e570 on suora versio special editionin etuasteesta, äkäisin peli mitä olen tavannut tähän mennessä, brutaali saundi!
mutta yli tonnin nekin e570 etuset pyörii torilla.. jos pyörii, yhden olen nähnyt ja nyt se on omalla reeniksellä:)

MINEN KÄSITÄ ! :D

E570 soundaa minusta taasen ihan paskalta. Sen puhtaalla kanavalla ei tee kunnolla mitn kun se soi niin hiljaa verraten muihin kanaviin siloin kun niiden volat on kohdillaan. MLP ? Mega low punch ? mitä vittua sillä tekee , kusee basistin muro kulhoon :D

E570 on "shreddaus" etunen minusta se tirisee soundi on "metalZonea" eli ei orgaaninen vaan sellainen "dgitaalinen" ja komperessoitu. Varsinaisen komppi kanavan uupuminen tuossa minua vaivasi eniten. Oikeastaan sen voisi luokitella vain 2 kanavaiseksi jossa on 2 moodia per kanava. Ennemmin laittaisin rahat E580 jota saa käytettynä melkein samoihin....

E530 on ikään kuin InVaderin 1 & 3 kanava. Siitä pitää vaan heti vaihtaa etusen putket Parempiin. En tiedä olisikko E570:iä pelastanut putkien vaihto minun silmissa mutta se ei vaan mitenkään pärjännyt kun oli rinna yhtä aikaa Invader , E570 , E530 ja Thunder. Ehkä noista kaikkein agressiivisin oli Thunder.

Meille jokaiselle on oman laisensa vahvistimensa. Itse en pidä lainkaa tuollaisesta tiheästä säröstä niin kuin Kochit tai E570 antaa. Kaipaan vahvistimelta orgaanisuutta....
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
terolt
13.11.2009 17:38:53
Mistäs Hesassa löytyy Cobra, Savage, blackmore? JA nuo halvemmat Mesat?
Jos ens viikolla kävis kokeilemassa, ja sitten pistäis ostoilmoitusta.

-Tero
Nazareth
13.11.2009 17:42:41
terolt: Mistäs Hesassa löytyy Cobra, Savage, blackmore? JA nuo halvemmat Mesat?

-Tero

Halvemmat mesat? Onko niitä halpojakin?
Sitkeä rotta.
terolt
13.11.2009 17:59:56
Noita Expressejä, käytettyjä Markkeja ja mahdollisia päätteitä. Miellän Dualin ja Triplen ym roadsterit kalliiksi =)
Snapo
13.11.2009 18:05:14
terolt: Mistäs Hesassa löytyy Cobra, Savage, blackmore? JA nuo halvemmat Mesat?

-Tero

Cobra ja Dragon löytyvät Musamaailmasta. Soundstoressa kävin samaisella reissulla kans, ja siellä olivat ainoastaan Screamer(combo),Raider sekä Jumppapallo. Levytukussa on halvemmat ja vähän kalliimmatkin mesat. En muuten tiennytkään miten monipuolinen vehje Stiletto on!
Economy on köyhille.
pekurides
13.11.2009 20:01:15

HeavyMachinery: MINEN KÄSITÄ ! :D

E570 soundaa minusta taasen ihan paskalta. Sen puhtaalla kanavalla ei tee kunnolla mitn kun se soi niin hiljaa verraten muihin kanaviin siloin kun niiden volat on kohdillaan. MLP ? Mega low punch ? mitä vittua sillä tekee , kusee basistin muro kulhoon :D

E570 on "shreddaus" etunen minusta se tirisee soundi on "metalZonea" eli ei orgaaninen vaan sellainen "dgitaalinen" ja komperessoitu. Varsinaisen komppi kanavan uupuminen tuossa minua vaivasi eniten. Oikeastaan sen voisi luokitella vain 2 kanavaiseksi jossa on 2 moodia per kanava. Ennemmin laittaisin rahat E580 jota saa käytettynä melkein samoihin....

E530 on ikään kuin InVaderin 1 & 3 kanava. Siitä pitää vaan heti vaihtaa etusen putket Parempiin. En tiedä olisikko E570:iä pelastanut putkien vaihto minun silmissa mutta se ei vaan mitenkään pärjännyt kun oli rinna yhtä aikaa Invader , E570 , E530 ja Thunder. Ehkä noista kaikkein agressiivisin oli Thunder.

Meille jokaiselle on oman laisensa vahvistimensa. Itse en pidä lainkaa tuollaisesta tiheästä säröstä niin kuin Kochit tai E570 antaa. Kaipaan vahvistimelta orgaanisuutta....

Tuo viimeinen lauseke alkaa aika hyvin:)

Se voip hyvinkin olla tuo tiheämpi vs. harvempi särö mikä jakaa mielipiteitä?

Aikaisemminkin tuota samaa e530 vs. e570 aihetta sivuttu hevin kanssa ja varmaankin erilaista pörinää halutaan tai sitten olisiko siinä e570 ollut jotain putkihäikkää?

Täällä ainakin se clean kanava ihan synkassa muiden kanssa, periaattessahan se voisi viitata sihen että mahdollisesti sama putki joka ohjaa clean kanavaa olisi ollut ehkä "paskana" ja ehkä jopa V1 putki mikä aika tärkeä kokonaissaundin kannalta.

Tai sitten ei, E570 on hyvinkin saturoitunut lead kanavaltaan ja sitä gainia tuuppaa aivan vitukseen highgain/modern modella, mulakin pasiivimikeilläkin gain edelleen klo09-10 sama homma basson kanssa jos MLP päällä.

Jollain ulkomaan foorumilla joku (andy sneap?) väitti että oikein säädettynä tuosta e570 etusesta saisi ruuvattua kaikkien ENGLien perussaundit hyvinkin lähelle.. silloin kuitenkaan ei tainnut vielä invaderia olla.

minen ota kantaa kun en ole tarpeeksi monia engliä kokeillut mutta muistaakseni e530 lead kanava hyvin lähellä e570 crunch kanavaa?

Jotain jänskää näinkin jyrkissä mielipide eroissa on, kyseessä kuitenkin uutena 1000€ hintaero etusten välillä:=)

Tosin tykkäsin itsekin enemmän vanhasta Mesan Studio Preampista kuin uudesta Recton preampista ja melkein samat erot pyyntihinnoissa.

Juu,pelit miesten makuun.
They see me rollin, they hatin.
terolt
13.11.2009 23:07:55
okei, mä luovuin 6505:sta, mutta tarjous tuli EVH 5150III:sta, kuulemma ne ei ole sama peli ollenkaan? kertokaa?

-T
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)